Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal » Fórumok » Diéta & Fitness fórumok » Ketogén diétázók fórum

Ketogén diétázók (beszélgetős fórum)


❮❮ ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... ❯❯
2017. ápr. 23. 18:19

Most látom, hogy nem lehet megnyitni az oldalt, mert a mondat végén levő zárójelet is a linkhez kapcsolta. :))

Tehát a helyes link:

[link]

327. Andarea64 (válaszként erre: 323. - Hupszka)
2017. ápr. 23. 18:15

"Kicsit bővebben: ketogén étrend alatt a következő arányokat kell tartani bevitt energiamennyiség tekintetében: 5% szénhidrát (de ne legyen több, mint 20g), 20-25% fehérje, 70-75% zsír. Mivel 1 gramm zsírból 9 kalóriát, fehérjéből pedig 4 kalóriát állít elő a szervezet, ezért egy tipikus étrendben ez azt jelenti, hogy grammra nagyjából azonos mennyiségű zsírt és fehérjét kell bevinni, így az elsőre ijesztően nagy zsírmennyiség sokkal kezelhetőbb. Ráadásul nagyon jó zsírforrások vannak a hagyományos magyar ételek között, például szalámi, kolbász (ami nagyon jó só forrás is!), szalonna, tepertő, sajtok, zsíros húsok (pl. tarja). Mindig felmerül a kérdés, hogy gond-e ha az illető több/kevesebb fehérjét, zsírt, szénhidrátot visz be, mint az előírt, erre a legjobb szabály a következő:


"A szénhidrát limit, a fehérje cél, a zsír pedig az éhségérzet megszüntetésére szolgál". Tehát a szénhidrát mennyiséget tilos túllépni, fehérjét célszerű elérni, de nem baj sem ha több, sem ha kevesebb (átlagban azért jöjjön ki, ha nem szeretnénk izomveszteséget), zsírból pedig elég annyit enni, ami az éhségérzet megszüntetéséhez elég, fogyási cél esetén viszont nem célszerű átlépni a meghatározott értéket."

(idézet innen: [link] )


Nem tudom, mit értesz azalatt, hogy "a zsír 1, 5x a fehérjéhez képest". Én nem mérek, nem számolok, ezért nem tudom, jó-e az, amit írtál az arányokról. Inkább idéztem azt, amit a már ajánlott cikkben írnak. Annyival kiegészíteném, hogy egyénfüggő a 20 gr ch, van akinek többel is tökéletesen működik a ketózis. Akkor érdemes ennyire leszorítani, ha nem akar beindulni, aztán fokozatosan lehet emelni, kísérletezni, hogy mi az a maximum, ami még megfelelő.


Olvasmányaim szerint ha magas a fehérjefogyasztás, akkor a szervezet annak a lebontásából fogja fedezni az energiaigényét, és nem a zsírt fogja bontani.


Az alacsony zsírtartalmú étrend előbb-utóbb magas szénhidrát vagy túl sok fehérje fogyasztásához vezet. A magas zsírfogyasztás biztosítja, hogy szinte eltűnik az éhségérzet, egy idő után megszűnnek a falásrohamok, automatikusan elkezd csökkenni a bevitt étel mennyisége anélkül, hogy tudatos korlátozásra szükség lenne.

2017. ápr. 23. 17:45
Van arról tapasztalat, hogy a fogyás mikor indul be úgy igazán? Persze az hogy nincs semmi kenyérféle, tészta és cukor alapból ledobtam 1 hét alatt 2kg ot kb. Marad is ez a tendenciám vissza fog esni vagy felgyorsul? Olvastam, hogy a kardio mozgás jó de a súlyzózás kidob a ketozisbol.
325. Ryana (válaszként erre: 323. - Hupszka)
2017. ápr. 23. 15:59

"FB-s csoportban olvasom, hogy biztatják egymnást, hogy nyugodtan mehet az 1, 8-2g fehérje, sőt, még zsírt sem kell bevinni, hisz majd bontja a szervezet magának"


Totál ne vigyen be zsírt? Szerintem aki ezt írta, annak a szervezete az agyán kezdte a bontást.

324. H.Ircsi
2017. ápr. 23. 15:39
Sziasztok kedves Sorstársaim! Egy kis segítséget szeretnék kérni, most kezdeném el a ketogén étrendet, nagyon sok irodalmat olvastam ezzel kapcsolatban, de egy-két tanácsot szívesen elfogadnék a profiktól! Köszi előre is!
323. Hupszka (válaszként erre: 319. - Andarea64)
2017. ápr. 23. 13:54

Valami ilyesmire számítottam, köszönöm.

Úgy gondolom, hogy ha tartom magam 30g ch alatt, a zsír 1,5x a fehérjéhez képest, ami 0,8-1g tskg-onként, és még ki jön az 75-20-5% kb és ez nagyjából ki is adja a szinten tartó kcal -20%-ot akkor messze nem lehetek az igazságtól.


Ma sem színeződtem el, de nem aggódok, mert tudom, hogy mindent jól csinálok és valószínűleg fogyasztom a ketonokat :)


De ha tévedek vagy rossz úton járok akkor szóljatok. FB-s csoportban olvasom, hogy biztatják egymnást, hogy nyugodtan mehet az 1,8-2g fehérje, sőt, még zsírt sem kell bevinni, hisz majd bontja a szervezet magának. Na most ugye a sok fehérje nem jó ezt tudjuk és beszéltük, de azért csak illene valamennyi zsír, hogy a szervezet azért kapjon energiát ahhoz hogy működjön nem?

322. Andarea64 (válaszként erre: 321. - Droid819)
2017. ápr. 23. 12:56
Ügyes vagy! :))
2017. ápr. 23. 11:58
Sziasztok. Ugyanígy eszem de most erőltetem az ivást. Most már csak halovány lila. A közérzetem tökéletes. Hajrá
320. Andarea64 (válaszként erre: 318. - Hupszka)
2017. ápr. 23. 10:20

Zsírokról:

[link]

319. Andarea64 (válaszként erre: 317. - Hupszka)
2017. ápr. 23. 09:05

Nincs nagyon jelentősége a zsiradék fajtájának.


A tesztcsík színéről épp írtunk alább, olvass vissza.


A tesztcsík valójában csak a vizelettel kiürülő ketonszintet mutatja. Igazából a vérben lévő lenne a lényeg, de azt nem ilyen egyszerű mérni. A teszt színe ezért nem annyira számít. Ha több folyadékot fogyasztasz, akkor világosabb a teszt, mivel felhígul a vizelet. Ha nagyon sötét, az nem jó, valószínűleg nem ittál eleget. Ha egyáltalán nem színeződik el, az sem jelenti mindig, hogy biztosan kiestél a ketózisból. Ha épp csak egy kicsit elszíneződik, az már ketózist jelez, és ez a lényeg.

318. Hupszka
2017. ápr. 23. 06:55
"itt nincs ch a telítetlen zsír mellé" - telített zsírra gondolok
317. Hupszka
2017. ápr. 23. 06:53

Ma van a hatodik napom, nagyon jól érzem magam. Tegnap reggel és lefekvés előtt is klassz lila volt a csík, ma reggel viszont alig színeződött el.

Vagy kiestem a ketózisból, vagy ennyire felvette volna a szervezetem üzemanyagként, hogy alig maradt kimutatható? Tegnapi napom is 28g ch volt.


Számomra fontos volt mindig a telített és telítetlen zsírok aránya, itt is akkorát nyom ez latba? mert hogy ugye itt nincs ch a telítetlen zsír mellé. Jelenleg mct-vel oldom meg a zsírbevitel több mint felét, de a maradék is javarészt telítetlen.

316. Andarea64 (válaszként erre: 315. - Droid819)
2017. ápr. 22. 20:31

Szerintem először próbáld meg a több folyadékot, és ha továbbra is maximumon van a teszt, akkor változtass mást is.


Számolod a ch-t és a zsírt?

2017. ápr. 22. 20:02
Köszönöm. Akkor kicsit több szénhidrát és több víz.
314. Andarea64 (válaszként erre: 308. - Droid819)
2017. ápr. 22. 18:45

Egy cikkhez kapcsolódó hozzászólásokban még ezt találtam:

"7. Ha a ketonteszt csík nagyon lila, akkor nem vagy jól hidrálva. Mély ketózisban is úgy jó, ha alig jelez (elég híg a vizelet): sokat kell inni."


Tehát igyál többet, hogy csökkentsd a ketonkoncentrációt.


(Az idézet innen:

[link]

liv731 - április 7, 2015 10:26 szerint:......

313. Andarea64 (válaszként erre: 308. - Droid819)
2017. ápr. 22. 17:49

Sajnos, azt nem találom, amit kerestem, de itt is megemlít a mély ketózisról hátrányokat.

[link]

312. Andarea64 (válaszként erre: 309. - Ryana)
2017. ápr. 22. 16:55
Jól látod, pont erre nagyon jó az IF. Nyugodtan ehetsz jóllakásig, mert a böjtös időszakokkal kiegyenlíted a magasabb kalóriabevitel időszakait. Én ezért nem számolok pl. kalóriát. A súlyomat minden nap ellenőrzöm, és a böjtös időszakok növelésével vagy csökkentésével úgy tűnik, végre sikerült elérnem egy lassú, de egyenletes súlycsökkenést. A ketogén étrend segít abban, hogy szinte egyáltalán nem vagyok éhes a böjt idején, amikor eszem, akkor pedig nem kell mérni, számolni, korlátozni. Állítólag más étrenddel is működne, de nekem azóta jó, amióta elkezdtem mellette ezt az étrendet. Így együtt tökéletesen működik.
311. Andarea64 (válaszként erre: 308. - Droid819)
2017. ápr. 22. 16:48
Neked is gratula! De nem biztos, hogy ez nagyon jó. Kerestem, de sajnos nem találom, hol olvastam, hogy nem szabad túl magasnak lennie a ketonszintnek. Ha a legsötétebb lila a teszt, az azt jelenti, hogy nagyon magas a ketonszint, amit a szervezeted nem tud felhasználni. Ez magas kortizolszintet okoz, és ez egyrészt egészségtelen, másrészt megállítja a fogyást (ha a fogyás egyáltalán célod). Ha megtalálom a forrást, belinkelem. Törekedj inkább max. közepes árnyalatra. Kevesebb legyen a zsír, vagy kicsit magasabb a szénhidrátbevitel.
310. Ryana (válaszként erre: 306. - Hupszka)
2017. ápr. 22. 13:23
Gratula, úgy tűnik, sínen vagy. :)
309. Ryana (válaszként erre: 305. - Andarea64)
2017. ápr. 22. 13:22

Ahogy haladtam előre a cikkel. Nem egyszerre olvastam el, hanem, ahogy a munkám engedte. Még a fórumot is átfutom majd később.


Nem tudom én sem állandó kontrollban (tápanyagtartalom nyomonkövetése, kcal-számolás) élni az életem. Néha lekerül a kontroll, és olyankor kerül az elért súly veszélybe, merthogy falánk vagyok, szeretek - vagy inkább szeretnék - úgy derekasan belakmározni. Talán ezért lenne érdemes ezt az IF-et kipróbálni, majd utánanézek, köszi.

2017. ápr. 22. 11:02

Sziasztok. 5 Nap után a tesztcsík maximum lila :-)

Remélem ez azt jelenti jól csinálom.

307. Andarea64 (válaszként erre: 306. - Hupszka)
2017. ápr. 22. 08:48

Gratulálok! Csak így tovább.

A tesztcsík nagyon motiváló tud lenni. :))

306. Hupszka
2017. ápr. 22. 07:22

Tegnap is sikerült kb 20g ch-t ennem, bár többet terveztem, de egész nap dolgoztam és nem volt időm vele foglalkozni, csak szakaszosan ettem mindig valami szalámi félét, nem foglalkoztam a zsír minőségével :)

és ami érdekes, hogy semmi olyat nem tapasztaltam mint legutóbb, hogy szédülnék meg esnék össze, pedig még fizikai munkát is végeztem.

Lehet kezdem tolerálni, és ma reggel még a teszt csík is elszíneződött :) az első és második közé tenném a skálám. Nagyon örülök neki.

305. Andarea64 (válaszként erre: 303. - Ryana)
2017. ápr. 21. 17:30
Azt közben megtaláltam a hozzászólások között, hogy te már évek óta ketózol. Olvastam, hogy a súlytartást érzed problémásnak. Én nem is bírnám számolgatni állandóan a kalóriákat meg egyebeket. Most sem számolok semmit. Ha még nem ismered, akkor ajánlom kipróbálni a szakaszos böjtöt Súlytartáshoz (is) kiváló. A naplómban van arról is anyag.
304. Andarea64 (válaszként erre: 303. - Ryana)
2017. ápr. 21. 17:16

Ezt most nem egészen értem. Mi az, ami egyre jobban tetszik? A belinkelt cikk, vagy a ketogén étrend?


Régen kezdted ezt az étrendet?

303. Ryana (válaszként erre: 302. - Andarea64)
2017. ápr. 21. 12:19

Egyre jobban tetszik, ahogy haladok benne előre! ^^

Hiánypótló!

Olyan jól ismert érzésem van ezzel kapcsolatban, hogy "miért is nem ismertem én meg ezt évekkel ezelőtt?" :)

302. Andarea64 (válaszként erre: 301. - Ryana)
2017. ápr. 21. 11:43
Nagyon szívesen :))
301. Ryana (válaszként erre: 300. - Andarea64)
2017. ápr. 21. 11:31

Nagy köszi a linkért!

Olvasom én is, sok-sok hasznosat ír.

300. Andarea64 (válaszként erre: 298. - Hupszka)
2017. ápr. 21. 07:10
A fogyásban nagy segítség lehet, ha kombinálod a keto étrendet szakaszos böjttel. Nem kell erőltetni a napi kalória deficitet, mert a böjtök miatt mindenképpen kevesebb lesz az átlagos kalória bevitel. Így elkerülhető az anyagcsere lelassulása is.
299. Andarea64 (válaszként erre: 298. - Hupszka)
2017. ápr. 21. 07:01

Igen, a magyar oldalak közt van hülyeség is. Az egyik egy rövid leírás után mintaétrendet is tartalmaz. Minden nap van banán az étrendben. Úgy látszik, szerintük alap keto-kaja a banán. :D


Amit linkeltem, az nagyon jó. Nem magyarokból összeollózott, az írója alaposan utánanézett a dolgoknak.


Úgy csináld, ahogy érzed, hogy neked jó. Lehet fokozatosan is csökkenteni a ch-t, van akinek úgy könnyebb az átállás. Én is úgy csináltam, mert praktikusabb volt. Nem akartam kidobni az itthon lévő magasabb ch tartalmú élelmiszereket (pl. gyümölcs).

❮❮ ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... ❯❯

Minden jog fenntartva © 2005-2018, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Sitemap | Facebook