Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal » Fórumok » Diéta & Fitness fórumok » Ketogén diétázók fórum

Ketogén diétázók (beszélgetős fórum)


❮❮ ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... ❯❯
358. Hupszka (válaszként erre: 356. - Ryana)
2017. ápr. 28. 07:27
Látod nagyon nem vagyunk egyformák, mindenki más. Bár érzem, hogy nem áll rendelkezésre ch, mégis jót tudok edzeni.
357. Andarea64 (válaszként erre: 355. - Hupszka)
2017. ápr. 28. 07:14

Ha szükséged van segítségre, nézz körül itt : [link]


Leirja a napi menüjét, esetleg ötleteket meríthetsz belőle.

356. Ryana (válaszként erre: 355. - Hupszka)
2017. ápr. 28. 06:52

Csakhogy nem tudtam. Ehelyett stagnáltam, de közben állandóan kínlódtam, mert az edzés se ment jól, a diéta sem. Nem működött együtt: az edzésnek nem volt értelme, mert ch nélkül nincs igazán jó teljesítmény, a diétának nem volt értelme, mert nem voltam stabilan ketózisban, az edzés kidobált.


Ez már régebben volt, azóta csak edzésszünetekben ketózok, így működik.


A shop.builderben is vannak pontatlanságok, meg bárhol máshol is. Ezért leginkább annak hiszek, amit tapasztalok.

355. Hupszka
2017. ápr. 28. 06:05

Nekem most megy le a második hetem, de nagyon elégedett vagyok, jól érzem magam a bőrömben, fogytam is, napról napra kevesebbet mutat a mérleg, amit egy ideje már nem láttam. Ez motivál, rég nem éreztem ezt az érzést. Örülök a ti sikereteknek is!


Egyelőre az ételeket kísérletezem ki magamnak, kezd összeállni, hogy hogyan tudok változatosan enni, de a zöldségeket még nem emeltem be eddig, max paradicsom.

Tegnap abonett szeletett ettem megkenve sós vajjal, rajta libamájpástétom, azon főtt tojás és némi lilahagyma. Baromi jó volt, vettem még tepertőkrémet is. :) Szépen kialakul majd.


A shop builder és egyéb cikkeknek olykor nem hiszek, nagyon régóta edzek és sokszor futok bele náluk pontatlanságba (ebben a témában már találtam), vagy pedig szakmailag nem megalapozott cikkekbe, inkább csak amolyan véleményekbe. Ami ott van, nem szabad készpénznek venni. Más kérdés mikor tudnak mire hivatkozni. És azt is nézi kell, hogy mikori a cikk, 2009?, 2014?


Nem tudom elképzelni, hogy a szervezet glukózt szintetizálna magának azért, mert 4*10-et nyomok mellből, vagy kicsit húzok bicepszbe, vagy éppen eltöltesz 45 percet egy edzőteremben, mert amúgy az pont elég 5-6 gyakorlatra. Akkor miért nem a mindennapi életben maradásra fordítaná ezt a tehetségét? Az ember nem rángatja a súlyokat, nem szaladgál velük, az erőkifejtés egyenletes, a szervezet szerintem úgy ahogy eddig is, felveszi a megfelelő ketonmennyiséget és ezért sem színeződik el a csík. Az más kérdés, hogy napi 20g ch-val edzeni nem olyan, mint amikor 100-zal mész le. Érzem én is. Nehezen megy a kickbox, nagyon fáradok, mert ott robbanni kell, de érzem hogy edzésről edzésre jobb lesz.


Utolsó gondolat és megyek is. Lehet tévedek, és ch-t állít elő a szervezet, passz. De soha nem az a néhány kcal a lényeg szerintem amit ledolgozol, hanem a következő pár napos anyagcsere gyorsító hatás ami ezzel jár, és az, hogy a testkompozíciód javuljon. Meg hát baromi egészséges. Összegezve, akárhogy is van, míg az ember tud a kettőt kombinálva is fogyni a ketóval, akkor abba ne hagyja.


Sziasztok

354. Andarea64 (válaszként erre: 350. - Droid819)
2017. ápr. 27. 19:35
Ja, én is voltam már vendégségben (többször is) mióta elkezdtem ezt az étrendet. Baráti összejövel volt az egyik, mindenki magának szedett az ételből. Nem is tűnt fel senkinek, hogy alig szedtem a köretből, viszont sok salátát tettem a tányéromra. Volt cukorral készült sütemény, amit megkóstoltam, és kértem, hogy a többit csomagolják be nekem, mert már tele vagyok és nem tudom megenni, pedig nagyon finom. (A párom örömmel elfogyasztotta, tényleg finom volt :)) Másnap nagyon haloványan, de pozitív volt a teszt, tehát igazából ki sem estem a ketózisból. A családi összejöveteleken nincs problémám, már megszokták, hogy nem normális dolgokat eszek. :))
353. Andarea64 (válaszként erre: 350. - Droid819)
2017. ápr. 27. 19:15
Gratula! Nekem is hasonlóan jók a tapasztalataim. Ez a tizedik hetem, az elején az életkorom és a hormonok miatt nagyon lassan, de mégiscsak megindult a súlyvesztés. Kezdetben átlag havi egy kg volt a csökkenés, de a múlt héten egy hét alatt mínusz egy kg. Ez igazából nekem egy kicsit gyors, majd valamit változtatok, hogy lassabban menjen a folyamat. Közben egyáltalán nem éhezek, és szuper finomakat eszek. Az energiaszintem is sokkal jobb, mint volt. Egyszóval, minden oké. :))
352. Andarea64 (válaszként erre: 351. - Ryana)
2017. ápr. 27. 18:56
A 332-es hsz-től kezdve pont erről esett szó, ugyanennél a cikknél egy másik hozzászólás miatt. Olvass vissza. De hogy tisztázzuk ezt a dolgot, feltettem kérdésként a Logauton írt cikk írójának, amint válaszol, bemásolom ide.
351. Ryana (válaszként erre: 343. - Andarea64)
2017. ápr. 27. 14:39

Ez még nem az, amit kerestem, de most épp ebbe futottam bele:

"A sima súlyzós edzés és a hagyományos ketogén diéta éppen ezért nem fér össze: hiába esel ketózisba, a súlyzós edzés olyan intenzív folyamat, amit nem képes a szervezet zsírból finanszírozni energia terén, így egyből visszaáll a szénhidrátokra és kiesel a ketózisból. "

Forrás: [link]

2017. ápr. 27. 11:25
Sziasztok. Hogy vagytok, hogy bírjátok? Sokadik diétámat kezdtem el és meglepődve tapasztalom, hogy nincs szinte éhségérzet, faláskényszer, valamint az első 4 nap kínjai után eszembe se jut a szénhidrát. Most az az érzésem van, hogy a végtelenségig bírnám. A tesztcsík stabilan halványlila. Napi 30-40 dkg mínusz. :-) Tele vagyok energiával, nincs fáradságérzet. Sajnos lassan egy kis csalás is lesz a dologban , nem tudok kibekkelni egy vendégséget, de majd megpróbálok a lehető legjobban kijönni a dologból.
349. Ryana
2017. ápr. 25. 21:14

Januárban kezdtem, de csak saccolni tudom a veszteséget, mert februárban kezdtem csak mérni. Szerintem 8-10 kg ment le négy hónap alatt, a kezdeti vízveszteséggel együtt.

Ezt most stabilizálni kéne, nehogy jojó legyen. Most pont jó.

348. Droid819 (válaszként erre: 347. - Ryana)
2017. ápr. 25. 16:37
Mennyit fogytál és mennyi idő alatt hogy le kell álnod? :-)) Bárcsak ott tartanák...
347. Ryana (válaszként erre: 346. - Andarea64)
2017. ápr. 25. 12:17

Személyes tapasztalat szerint heti egy töltőnap súlytartáshoz elég, fogyáshoz sok, de kéthetente vagy tíznaponta egy töltőnap nem akadályozta a fogyásomat.


Most már le kell állnom. Tegnap szólt a bőrgyógyász, hogy ne fogyjak tovább. Nem akarom, hogy tovább horpadjon a fejem.

2017. ápr. 24. 16:36

Ezt a Logauton írt cikkből bemásolom nektek. Szerintem egyértelmű.


"túlzott szénhidrát bevitel "kiüti" az illetőt ketózisból, feltéve, hogy a szervezet nem használja fel rögtön azt. Tehát, ha a sportoló közvetlenül edzés vagy verseny előtt fogyaszt szénhidrátot (ami egészen más mennyiséget jelent, mint amit általában "szénhidrát-feltöltés" alatt értenek, pl. amatőr szinten elég fél - 1 darab banán), akkor azt a szervezet rögtön felhasználja, de az verseny végére elfogy, így a ketózis fennmarad. Értelemszerűen ez csak akkor igaz, ha az edzés előtt, vagy közvetlenül utána történik a szénhidrát-bevitel (délután futottam egy órát, akkor eszek egy kis tejcsokit vacsorára dolog nem működik), illetve óvatosan is kell vele bánni, mivel ha a szervezet elszokik a szénhidráttól, akkor hasmenést okozhat, ami például versenyen nem célszerű. És még egyszer: ez szinte kizárólag sportolókra értendő (amatőr szinttől felfelé), hobbi szintű futás, biciklizés, túrázás, hegymászás, stb. esetén csak előny a ketózis. Gyakorlatilag ki lehet gyalogolni (vagy edzettségtől függően futni) a világból.

Itt mindenképp meg kell jegyeznem, hogy amennyiben a fogyás a cél, akkor célszerű a szénhidrát-feltöltést elkerülni. Ennek oka, hogy a szervezetben az inzulin szintje befolyásolja, hogy a szervezet zsírból vagy szénhidrátból lássa el magát (mivel ha túl sok szénhidrát mellett is termelődnének a ketonok, akkor elsavasodna a szervezet, ami akár halálhoz is vezethet, ez a ketoacidózis, egyes típusú cukorbetegség esetén fennáll a veszélye). Tehát, ha alacsony az inzulin szint, akkor a szervezet zsírt bont, ha magas az inzulin szint, akkor nem bont zsírt. Így hiába sportolna esetleg erősebben, többet az illető a szénhidrát-feltöltés hatására, végeredményben akár még lassabban is fogyna."

345. Ryana (válaszként erre: 344. - Hupszka)
2017. ápr. 24. 08:21

Nem hátráltatja az edzést nagyon, de tény, hogy rendesen betöltve ch-tal nagyobb teljesítményre vagyok képes.

Nem vagyok versenyző, de úgy tudom, a verseny előtti ketózásnak az a célja, hogy kajak lepucolják a zsírt, noha erre más módszer is képes. :) (Aztán meg közvetlenül a verseny előtt jön a totális őrület nekik, a diéta végső szakasza, ami most nem lényeg.)


@Andarea64: Érdekes, amit írsz, sajnálnám, ha a tesztcsík ennyire megbízhatatlannak bizonyulna.

Olvastam valamit még régebben, hogy miért nem kompatibilis az anaerob edzés a ketózissal, vagy a shop.builder-en, vagy a body.builderen, már csak homályosan emlékszem. Ha megtalálom, belinkelem.

344. Hupszka
2017. ápr. 23. 20:56

Pont azt olvastam, hogy sokkal jobb edzés közben a zsírfelhasználás, a zsíroxidáció hiszen abból nyered az energiát. Én legutóbb kickbox edzésen voltan 40g ch-val és baromi jól ment, és holnap megyek súlyzósra.


Sok testépítő él a ketogén diétával verseny előtt, nem gondolom hogy hátráltatná az edzés magát a folyamatot.

343. Andarea64 (válaszként erre: 337. - Droid819)
2017. ápr. 23. 20:50

Az előző hsz neked is szól. Valószínűleg hiába ellenőrzöd a tesztcsíkkal, abból nem tudod meg, hogy ketózisban vagy-e edzés után, csak azt, hogy a vizeletedben magas-e a ketonkoncentráció.

De még egyszer leírom, gondoljátok át logikusan, mitől esnétek ki a ketózisból egy edzéstől?

Szerintem itt egy óriási félreértés van. Ha tartjátok az étrendet, akkor egyszerűen lehetetlen kiesni a ketózisból.


De javítson ki, ha valakinek több tudása van erről.

342. Andarea64 (válaszként erre: 341. - Ryana)
2017. ápr. 23. 20:44

Jesszus! De hát az nem azt jelenti, hogy kiestél a ketózisból! Nyilván az edzés miatt nagyobb az energiafelhasználás, tehát a ketonokat felhasználja a szervezet. Így a vizeletben már olyan kicsi a koncentráció, hogy a teszt nem mutatja. Nem akarok okoskodni, de szerintem csak ez lehetséges. Ha nincs bevitt szénhidrát, sem magas fehérjefogyasztás, lehetetlen nem ketózisban lenni. Igazából a vérben kellene megmérni a ketonszintet, de ahhoz spéci eszköz kellene.

Szerintem tedd fel ezt a kérdést a Logout-os fórumban, ott többen edzenek is ezzel az étrenddel, biztosan lesz aki megmondja a tutit.

341. Ryana (válaszként erre: 340. - Andarea64)
2017. ápr. 23. 20:38
Ketophan-nal.
340. Andarea64 (válaszként erre: 339. - Ryana)
2017. ápr. 23. 20:15
Hogyan csekkoltad, hogy ketózisban vagy-e még?
339. Ryana (válaszként erre: 337. - Droid819)
2017. ápr. 23. 20:01

Ezt tettem én is, néhányszor súlyzós edzés után csekkoltam, ketózisban vagyok-e még.

Minden alkalommal kidobott.

Mire stabilan visszakerültem ketózisba, mentem megint edzeni.


Tudtommal a súlyzós edzést a ch-ürítés miatt javasolják a CKD kezdetén, aztán csak aerobot, és a töltőnap környékére kell időzíteni az edzéseket.

Sajnos ezt nem tudtam megoldani, így csak akkor ketózok, ha valamilyen okból a konditermet egy ideig kerülnöm kell.

Súlyzós edzés, terhelés nélkül mindenképp leépülnek a nehezen megszerzett izmok, csak a klasszikus szálkásító diéta alatt gyorsabban, a ketogén diétával lassabban.


Reméltem, hogy valaki tud valami trükköt, miként lehetne elkerülni ezt a csapdát.

338. Andarea64 (válaszként erre: 337. - Droid819)
2017. ápr. 23. 19:35
Legjobb döntés. :))
2017. ápr. 23. 19:21
Hát írnak ezt is azt is. A józan ész arra mutatna, hogy nem esik ki az ember. Szerintem pár súlyzós edzés után pár órával megnézem a ketogen szintet aztán majd kiderül kiesek e vagy nem.
336. Andarea64 (válaszként erre: 332. - Droid819)
2017. ápr. 23. 19:08
335. Andarea64 (válaszként erre: 332. - Droid819)
2017. ápr. 23. 19:04
Ja, még valami. Azt mondja, hogy az izmok a zsírfelhasználás miatt nincsenek veszélyben. Én úgy tudom, hogy természetes folyamat a nem használt izmok leépülése, és ez teljesen független az étrendtől. Amit nem használ, amire nincs szükség, azt a test leépíti. Ezért igenis fontos a súlyzós edzés a ketogén étrendet folytatóknál is az izomzat megtartásához. És olyat is olvastam, hogy nem igaz, hogy nem lehet tömeget növelni ketogén étrenden. De ezeket tényleg csak olvasmányokból tudom, nincs személyes tapasztalatom.
334. Andarea64 (válaszként erre: 332. - Droid819)
2017. ápr. 23. 19:01

[link]


A cikk végén megemlíti, hogy a heti szénhidrátfeltöltő napok meggátolják, hogy a szervezet adaptálódjon a zsírfelhasználásra. Olvasd el, ha érdekel. Máshol is olvastam, hogy kb. 6 hónap után érhető el, hogy a szervezet teljes mértékben átálljon a zsíranyagcserére, és onnantól tud igazából profitálni ebből az életmódból az, aki ebbe belevág. Nyilván ez nem fog megtörténni annál, aki rendszeresen kiüti magát a ketózisból szénhidrátfeltöltéssel. De igazából én nem vagyok ebben kompetens, mivel nem végzek testépítést.

333. Andarea64 (válaszként erre: 332. - Droid819)
2017. ápr. 23. 18:51

Köszi. Ez a cikk nem a "sima" ketogénről szól, hanem a ciklikusról. Nekem elég bonyolult rendszernek tűnik, én nem akarok ilyen típusút csinálni. Ennek ellenére már olvastam a cikket, és most átfutottam újra. Saját magának mond ellent a cikk írója, ha ő válaszolt a feltett kérdésre. A cikkben ugyanis ezt írja: "A ketózis előidézésének és fenntartásának másik kulcstényezője, hogy a vércukor szintet a normál 4-6 mmol/l értékről amilyen gyorsan csak lehet lenyomjuk 2,5-3-ra. Ezen a ponton az inzulin szint lecsökken és a glukagon szint (ami a ketózisért felelős) megemelkedik. A sima szénhidrát megvonás 3-4 napon belül alakítja ki a ketózist. Megfelelő edzéssel ugyanakkor a szénhidrátbevitel leállítása utáni 36-48 órán belül ez elérhető......Tehát ahhoz, hogy a ketózist gyorsan előidézzük, a legnagyobb izomcsoportjainkat (láb, hát és mell) mindenképpen meg kell edzeni a szénhidrát megvonás első két napján. Egy heti edzésprogram lehet például a következő:......"


Nekem ez nem éppen aerob edzésnek tűnik. :D


És ez inkább igaz, mint a hozzászólásban írt válasz. Miért esne ki a ketózisból valaki az edzéstől? Ha nem vitt be sok szénhidrátot vagy fehérjét, akkor a szerezete továbbra is a zsírt fogja bontani az energianyeréshez. Szerintem....

2017. ápr. 23. 18:37

Szia. A linkelt oldal alatt van egy kérdés felelek.


Kérdés2017-04-01

Sziasztok!

Gondolkodom hogy kipróbálom a ketogén diétát.Heti 3x végzem súlyzóst edzéseket.Hogy tudnám ezt összehozni ezzel a diétával?

Válasz2017-04-05

Szia!


Leginkább sehogy: a súlyzós edzés ugyanis úgy kidob a ketózisból, mint a pinty. Mondjuk ketogén diétánál nem is nagyon van szükség súlyzós edzésre, hiszen az izmok a zsírfelhasználás miatt nincsenek veszélyben. Ha szimpatikus a magas zsírbeviteles történet (ami egyébként nagyon jó megoldás), akkor csökkentsd a szénhidrátot kb. 0,5 g/tskg-ra, fehérje mehet 2-3 között, zsír pedig 1 g/tskg.



[link]

331. Andarea64 (válaszként erre: 324. - H.Ircsi)
2017. ápr. 23. 18:37

Kicsi a világ, vagyis a Hoxa! :D

Úgy tűnik, személyesen ismerjük egymást. Felismertelek a képről az adatlapodon. :)))

330. Andarea64 (válaszként erre: 326. - Droid819)
2017. ápr. 23. 18:26

Tudsz linket mellékelni arról, hogy a súlyzózás kidob a ketózisból? Nekem ez furcsa, még nem találkoztam ezzel az állítással, és az okát sem értem.


Bármilyen étrenddel fogy valaki, mindig vannak hullámhegyek és völgyek. Időnként lassul a fogyás, és egy idő után sokan elérnek egy platót, amikor sehogy nem akar folytatódni. Szerintem egyelőre örülj a szuper jó eredménynek, és csak ha megáll a fogyás, majd akkor nézz utána, mit lehet tenni. Vannak lehetőségek.

329. Andarea64 (válaszként erre: 324. - H.Ircsi)
2017. ápr. 23. 18:21
Szia! Ha még nem olvastad, feltétlenül olvasd el azt a cikket is, amit az előző hsz-ba betettem. Kezdd el az étrendet, és ha felmerül kérdés, kérdezz! A linkelt cikkhez is kapcsolódik fórum, a cikk írója szívesen segít, ha nem értesz valamit.
❮❮ ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... ❯❯

Minden jog fenntartva © 2005-2018, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Sitemap | Facebook