Hiperaktív a gyerekem (beszélgetés)
Lehet, hogy érthetetlen vagyok?!
Én azt hiszem, nem arra adnék jutalmat, hogy felmondja az amúgy is kötelező szorzótáblát!!!
De ha első szóra összerakja a szobáját, arra tudok adni valamit. Idővel kinövik (álítólag)!!!
Bocs
Finomabb akart lenni.
Jaj kedveseim annyira nehéz megtalálni a közép arányt nem igy van?
persze adnék én neki nasit ha mondjuk végig mondja a szorzótáblát hiszti élkül. De közben azonnal megszólal bennem a jozanság hangja helyes e ez??
Te milyen jutalmat kapsz ha megcsinálod a munkád??
Szóval ezt a nasis jutalom dolgot igen is pesten ajánlották!!! :( Ott volt olyan anyuka, aki azt mondta, hogy ő 4 gyereket nevel, ott nehéz ezt betartani, mert igen is lesik, hogy a másiknak mi van! Ez talán ott kivitelezhető, ahol egyke van! Nálunk kettő van, viszont a kicsit tudom igazítani a nagyhoz!
Annyiban adok igazat ennek, hogy csak úgy ne nasizzon egész nap, főleg, ha közben megőrült tőle az ember! Igen is legyen jutalomként. (Még visszagondolva, az én gyerekkoromban sem volt mindennap csokizás, cukrozás vég nélkül, mindig valami apró dolog után volt jutalomként! (Közel vagyok a 4. X-hez!)
És miért nem járhatna a 14 évesnek ugyanazért jutalom???
Ha otthon besegít a házimunkába, akkor akárhogy is nézzük, csak csurran-cseppen utána valami neki, akkor is, ha nincs "kőbe vésve". De "orvosok" szerint igen is ezzel lehet betörni a gyereket.
Mi most próbáljuk bevezetni azt, hogy kap valamennyi zsebpénzt! Ha viszont csúnyán viselkedik (káromkodik, szekálja a tesót, visszabeszél stb.), akkor visszavonok belőle! Ha nasit akar, akkor abból meg tudná venni. De ha sok a levonás, akkor sajna nincs lovesz. Heti szinten jó adni neki, mert havi szinten túl hosszú idő! Táblázatot is gyártottam. Tervbe volt olyan is, hogyha segít itthon (pl. házimunka, szemétlevitel, mosogatás stb.) akkor azért megfelelő zsetont adok neki. Ha csúnyán viselkedik, akkor azt levonom. Hét végén elszámolás!
De ez csak addig tetszett neki, míg nem volt olyan napja, amikor már minuszban volt!!! Ott kijelentette, hogy hülyeség az egész.
Pesten ugye tanították, hogy a nasi legyen az "idomító". Csak akkor, ha a kívánt viselkedés megvolt!!!
Sziasztok!
Emlékeztek ország, város, fiú, lány. Kártyajáték, táblás dobókockás. Előszedni a régi fényképeket. Papírmassé, itt a fórumba is van valahol szó róla..... Ennél fel lehet használni a hagyományos fekete-fehér újságot is. Szépen le van írva hogy kell csinálni.
Én is csináltam, türelemjátéknak neveztem. Nagyon nem lehet elrontani, és még se került sokba... A tapéta ragasztó beszáradás után újra ásztatni és felhasználható.
Nálunk mindig csak a nasi menne olyan vékonyka de rendes kaját enni azt nem akar.
Viszonk nasit lopni is hajlandó. Én meg megörülök miatta. Álandoan égek ezekért a lopásokért. Már nemengedem egyedül sehova. Régen elmehetett a boltba de sajnos ott is lopott csoki. Nemtudom hogyan szoktassam le nincs ötletetek???
Szia
Nálunk megy a kötelező olvasmány,de csak addig míg van hozzá kedve(nem akarom megutáltatni vele az olvasást)Szert a fiú legózni,és az le is köti.A lánynál meg a rajzolás megy.Na meg mikor már minden praktikából kifogytam akkor jön a gép.Csak az legyen aki utána kiimádkozza a fiút a gép elöl.
Igen csodálkoztam is hova kell költözni reggel..
A napirend jól van kitalálva. Valami hasonlót akarok én is.
Én is hallgattam a délelőtti műsort. Meg még hányat! Sajnos olyan időpontban van, hogy a kedves tanárok, bizton nem tudják hallgatni. Nyár révén remélhetőleg sokan bekapcsolják a rádiót! A helyzet az, hogy nálunk gyógypedagógus foglalkozott vele, aki 2o-3o éve értelmi fogyatékos gyereket tanított. Mégis nem tudott határozott lenni a gyerekkel szemben, és ezt a gyerek nagyon jól megérezte, hogy a tanár meginog, ha ő nem a megkívánt viselkedést "űzi"!!!
Itthon ha egész nap vele foglalkoznék, az is kevés lenne. Kicsiként is 24-ből 3o-at foglalkoztam vele!!! Most ha 2o percig elvan, akkor muszáj ránéznem, hogy megvan-e még! Legózni szeret, sz.gép - mondjuk ezt jutalomként kapja - aztán rajzolni, bicózni. Testvérével ideig-óráig elvannak, aztán balhé. Ha szabadban vagyunk - hétvégi telek - ott is csak egy darabig találja fel magát. (Pedig volna mit csinálni ott is.)
Mivel a kisebb tesó ovis, ezért a reggeli felkelésekben nincs vita.
Napirend:
6.30 - Felkelés, ágyazás, költözködés, reggeli
7.30 - Indulás az oviba (ugye tesót el kell vinni)
8.00-10.00 között Bevásárlás, főzés
10.00-12.00 között TANULÁS előző napi házif. írása
12.00-13.00 között ebéd, pihenés
13.00-16.00 között TANULÁS, gyakorlás (mivel itt jön kb. a tanárnő és változó az időtartam!)
16.00-18.30 szabadfoglalkozás (séta, bicó, játék stb.)
18.30-20.00 Vacsora, fürdés, ágyazás, esti mese.
20.00 - lefekvés.
Most ez hétvégén annyiban módosul, hogy akkor kicsit későbben kelünk, és a délelőtti tanulás nincs beleírva, délután meg csak 1 óra van belefoglalva.
Ezért nekünk két napirend van, egyik hétközbenre, másik hétvége és szünet idejére.
Ezt szépen nagy betűkkel megszerkesztettem, parafatáblára feltűztem és a lehető legjobb helyen, ahol egész nap láthatja, oda felszögeltem.
És akkor csak mutatnom kell neki, hogy most mi jön. Kicsiknek, akik még nem tudnak olvasni, azoknak lehet jelekkel helyettesíteni.
Régebben ment a BBC csatornán a "Little Angels" ha jól emlékszem, ott nagyon sok jó ötletet adtak, az ilyen gyerekekre.
Nálunk is a számítógáp a sláger. De bármire megkérhetem ami nem tart tovább 10percnél. Mivel az én fiam szereti a tüzet soha nem marad felügyelet nélkül. Ha már végkép nem tudom megoldani, hogy figyelje valaki bezárom a szobájába de ezt is csak rövid ideig. A kiselejtezett dolgokat imádja szétszedni. Az is leköti nagyon. Nyáron meg a víz 3-4 órát tud a vizbe lenni egyhuzamba azt sosem unja meg.
Az összesimogatáshoz szerintem a legfontosabb az ha szociálisan érzékeny empatikus lény ha az nincs meg akkor tanulhat bármit sosem lesz jó tanár. Aki DOLGOZNI jár az iskolába annak ilyen meg sem fordul a fejébe.
597. Szabóné Edit! Tapasztalatom szerint amit nem akarunk az nem megy! Ha egy kicsit leleményesebbek lennének a tanárok MENNE!! Egyszerübb továbbpasszolni.
598. Ninike04! Igen mindent elkövetnek csak velük foglalkozzunk, addig semmi gáz. Az lehet akár az hogy valamit szerelnek, tönkre tesznek ha már akkora. Mikor az enyém másik (megyeszékhelyünk) suliba került, egy "falubelivel", őt hamar kitették onnan is, az ágyat a kollégiumba szétszedte, állitólag. ( 6 éve oda jár most fog végezni a szakmájával)Nálunk pl : a vég nélküli kérdezgetés, volt az hogy foglalkozzak vele. Néha a kérdései "lexikális" tudást igényelt volna. Itt az a "baj" amikor rájössz tág az érdeklődési köre, és te nem tudod a választ. Az nem válasz neki hogy nem tudom .. És ez ciki. Most már inkább ő mond nekem új dolgokat, kézműves szakmájával kapcsolatba. És érdeklődéssel halgatom, ez tetszik neki, mert ő mond nekem új dolgokat. Nézem a készített fotóit a szakméjával kapcsolatosakat.
Kedves Juca anya!
A napirendet szivesen elolvasnám!
Ma volt egy rádió músor nagyon tetszett: arról volt szó benne, hogy még vannak pedagogusok akiknek fontos a sérült gyerek státusa az osztályba. Fontos, hogy egységes legyen az osztályközösség. Fontos, hogy a sérült gyerek is ugyan olyan tagja legyen az osztálynak mint az épp. Mert még ma is vannak olyan tanárok akik egybetudják SIMOGATNI AZ OSZTÁLY KÖZÖSSÉGET annyira tetszett a megfogalmzás. Konkrétan a vak, süket, magatartászavaros gyerekeket emlitette. Szinjátszó csoportot hozott össze a sérült és az épp gyerekek részvételével és erről meséltek.
Ugye milyen furcsa igy is lehet...? Nem csak ugy, hogy azt a rossz kölköt kirugdosni az ÉPP társai közül addig cseszegetni mig egy megkeseredett magányos gyereket sikerül faragni a hiperkékből.
A mi drága tanárnéninknek annyira sikerült megtéveszteni engem, hogy azóta is ezen rágodok. Mindig nagyon kedves volt. Ha valami igazságtalanságot látot a fiam körülugy tett mintha segíteni akarna. Könnyen elsirtamagát...Ezzel is növelte magairánt a szinpátiát. Aztán hátbatámadott. Kiderült, hogy egy kigyó. Az csak az álarca volt amit mutatott. 2 évig elhitette velem ő mennyire jó ember. Most viszont kapkodok ide oda. Mert nincs másik tanár másik osztály.
A magántanulóságot eleve ugy kértem, hogy 2 hónapra igy van megirva. Ezt fogadták el. Utánna vissza viszem a suliba hatetszik- hanam. Mi 8 órát kapunk hetente mert aztmondták az évelején még csak ismétlés van arraennyi is elég.
Az a tanácsom, hogy szóban ígéretet senki, semmit ne fogadjon el senkitől - főleg hivatal, iskola stb. részéről - míg írásban nem adják!!! Ugyanis velünk az történt, hogy egy incidens után behívattak a jegyzőhöz és ott közölték velem, hogy jobban teszem, ha én kérem a gyerek magántanulói státuszát! Hónapok teltek el azután, hogy a gyerekemet szinte szó szerint tették ki az iskolából, azzal a kijelentéssel, hogy Ő nem odavaló!!! A szakértői mire időpontot adott kb. 2 hónap. A vizsgálatkor azt írták, hogy egyenlőre jobbnak látják a magántanulói státuszát! Elfogadtam, mert nem volt más választásom! -Ilynekor utólag szánom-bánom, hogy nem vagyok tenyeres-talpas, mert azt nem tették volna ki az ablakba! Szóval a vizsgálat után kb. 1 hónappal kaptam kézhez én és az iskola is a szakértői véleményt. Ennek alapján tudott biztosítani nekem az iskola magántanárt, aki heti szinten 6!!! órát jött. -Törvényben van meghatározva, hogy heti 10 óra! De ezt szerintem a rutinosabbak már kívülről fújják! Itt pénzhiányra hivatkozva nem kaptuk meg a kötelező órát. Most szeptembertől még marad 1 évre a gyerek magántanuló. És nehogy azt higgye valaki, hogy majd sírni fog a többiek után!!! Az enyém konkrétan kijelentett, hogy milyen szuper, mert csak napi 2-3 órát kell tanulni, nincs a sok gyerek, "iskolai szabályok" stb. Szóval nagyon nehéz. Belegondolni sem tudok, merek, hogy 5-től mi lesz!!!
Szóval az iskola és bizonyos hivatalok mindent megtesznek azért, hogy az ilyen gyerekekkel ne kelljen "kinlódniuk"!!! Ez szomorú. Én gondolkodtam, és őszintén megírva, kértem tanácsot az oktatási biztostól! Erre kaptam választ, és nagyon mélyen elgondolkodtam rajta, hogy továbbvigyem-e! Jobb a gyerekemnek úgy sem lesz ebben az intézményben, viszont a következő generációknak talán szerencsésebb lenne a helyzetük, ha fény derülne néhány dologra!
Más kérdésére TŰZ ! Hála égnek nem él-hal érte, bár ha felajánlják, hogy grillparty stb, akkor elsők között gyújtogat! -De talán a szerencsénk az, hogy nincs itthon gyufa!!! Villanytűzhelyem van és nem dohányzunk!
Sziasztok!
semmi jóra ne számits! Majd ugy 13-14 évesen. Nekem a másik hiperkém teljesen "normális" lett ugy nagyából. Róla kevesebbet szólok mert ő egy másik válfaja ennek a nyavajának. Őneki a tulmozgása volt a szörnyü mindig minden kiesett a kezéből csupa csupa -ballal- van megáldva". Na meg a..én -mogyorkázásnak hívom-valamivel foLyton matatnia kell az iskolába mondtam, hogy haggyák matatni mert különben képtelen a figyelemre. Ha lellították akkor -kikapcsolt- .Ő szedett ritarint vagy 3 évig. szerencsére nem károsodott semmije.(vagy legalább én semmit nem vettem észre) Nem nőtt viszont az biztos most az elmúlt 2-3 évben nőtt vagy 35cm. Viszont a mai napig imádnak rombolni csak ugy a rombolás nagy örömet okoz mindkettőnek
A másik fiamra vissza téve amint meglátom, hogy árt neki, hogy itthon van azonnal viszem vissza az iskolába. Igy álapodtonk meg az iskola gyermekvédelmisével. Remélem mikor ez szükséges lesz akkor is emlékeznifog rá.
Az én hiperkémet most a kések érdeklik nagyon. Főleg azóta, mióta az egyik ovistársa bevitte az apja bicskáját az oviba. Persze akkor is nekem szóltak, mert az én csemetém is megnézte, megfogta.
Amúgy szerintem egy hiperaktív gyereknek a magántanulóság az egyik "legrosszabb" dolog. Ők amúgy sem nagyon tudnak alkalmazkodni, így meg esélyük se lesz rá.
Nekem már az óvodában pedzegette az óvónő. Mi csak most kezdjük ősszel az elsőt, de már az oviban is elég sokat kellett kibírnunk. Kérdés, én hogy bírom majd.
További ajánlott fórumok:
- Hány éves kortól beszélhetünk hiperaktivitásról?
- Magas intelligenciájú, agyilag hiperaktív, viselkedészavaros kisfiút hogyan lehet kezelni?
- Válni, halmozottan sérült gyerekkel (figyelemzavar, autisztikus, hiperaktív)
- Figyelemhiányos hiperaktivitási zavar felnőttkorban
- A hiperaktív gyermek - Tünetek
- Honnan tudom, hogy hiperaktív a gyerekem?