Főoldal » Fórumok » Babák & Mamák fórumok » Magas intelligenciájú, agyilag hiperaktív, viselkedészavaros kisfiút hogyan lehet kezelni? fórum

Magas intelligenciájú, agyilag hiperaktív, viselkedészavaros kisfiút hogyan lehet kezelni? (tudásbázis kérdés)


1 2 3
74. Éva82
2014. febr. 5. 12:57
mi újság veletek?
73. egy nulla (válaszként erre: 72. - Katie_rose)
2014. jan. 22. 14:45

Már mindegy...nem szeretek vitába szállni..

Voltunk megnézni a sulit és nekem nagyon tetszik, s ami szupi, hogy a kisfiamnak is tetszik :)

Holnap megy a Drágám :D

72. katie_rose (válaszként erre: 69. - Egy nulla)
2014. jan. 22. 13:14

Ilyet hogyan mondhat egy magát tanárnak valló ember?? Nagyon szomorú... :S

A jegyzőhöz tudsz menni egyébként! neki kötelessége segíteni a gyerkőc elhelyezésében!

2014. jan. 22. 11:47
Az egy kis suli, s náluk nincsen külön tanár arra, hogy foglalkozzanak a gyerekemmel, fejleszteni viszont muszáj.
70. Éva82
2014. jan. 22. 11:40
de mi volt a baj, ami miatt nem jött be a másik suli????
2014. jan. 22. 11:22
Ma megyünk megnézni egy újabb sulit, remélem, oda már felveszik. A Vadaskertbe megkaptuk az időpontot, oda majd februárba kell menni. Kicsit el vagyok szomorodva az ofő reakcióján. Mikor hétfőn mondtam, hogy nem vették fel abba a suliba, amibe aznap vittem, azt mondta, jobb ha hozzájuk most nem viszem vissza, mert hogy már mindenkinek elújságolta, hogy megy másik suliba és bele is élte magát és akkor most ha vissza vinném, Ők szívnák meg a gyerekem viselkedésével. Szóval, hétfő óta itthon a kisfiam, én már csak aktívan imádkozom, hogy ma felvegyék. Délután megyünk, majd írom a fejleményt.
68. Éva82
2014. jan. 22. 11:04
Van valami újdonság????
67. katie_rose (válaszként erre: 66. - Egy nulla)
2014. jan. 14. 13:55
Remélem lelkes kis tanítónénit kaptok,aki vállalja a kihívást! esetleg vadaskertből vagy máshonnan gyűjts ötleteket,mint amiket és is írtam,hogy hogyan lehetne lekötni. :)
2014. jan. 14. 13:54
lehet, hogy még senki nem szurkolt, de..........................beszéltem az igazgatónővel, s mindazok ellenére, hogy elmondtam a kisfiammal való problémákat, hétfőn megyünk próbanapra......................éééééééééssss....kis létszámú az osztály, 9-n vannak. jupiiiii :)))
2014. jan. 14. 13:22
ha minden igaz, akkor találtam egy keresztény sulit....jaaaajjj...szorítsatok...ma fognak majd valamikor hívni, s kapok időpontot beszélgetésre...légyszi, szorítsatok...
64. katie_rose (válaszként erre: 63. - Egy nulla)
2014. jan. 14. 12:32
Ha sikerül megfelelő dg.-t felállítani és jó helyre bekerülni,akkor rengeteg pozitív változás lesz szerintem. :)
2014. jan. 14. 12:29
nagyon szeretném, ha végre a kicsinyke lelke megnyugodna, s olyan közösségbe kerülne, ahol megtalálja önmagát...olyan értékes egy kisfiú, s nem szeretném, ha elveszne...
62. katie_rose (válaszként erre: 61. - Egy nulla)
2014. jan. 14. 12:14

igen, ennél is. :/

De ha végre jó helyre kerül, akkor neked is könnyebb lesz és neki is.

61. egy nulla (válaszként erre: 60. - Katie_rose)
2014. jan. 14. 12:02
ennél is nehezebb? :'(
60. katie_rose (válaszként erre: 59. - Egy nulla)
2014. jan. 14. 11:29
Tutira lesz egy nehéz időszak. :/
2014. jan. 13. 15:49
ki vagyok kicsit akadva :((( na jó, elszomorodva...a vadaskertből végre beszéltem egy dokival, s azt mondta, hogy nem egy sürgősségi eset, várjam ki a soromat, lehet több hét...nos...én addig meg roppanjak össze és örlődjek, hogy vajon most jót tesz-e a gyerekemnek, ha hagyján, hogy iskola váltás, de ismét beilleszkedni, nagy csoport, stb...jaaaaj...
58. katie_rose (válaszként erre: 57. - Egy nulla)
2014. jan. 13. 13:26

Az,hogy hall valamit és "hozza a papírformát" az életkori sajátosság is.

Ha pl. a rosszul evő gyerekem füle hallatára mondom valakinek,hogy nem szabad erőltetni az ételt,mert az később visszaüthet,akkor tutira másnap ezt fogja nekem mondani a gyerek miközben próbálom "beleerőszakolni" az ebédet. :))

Az autistákra szokták mondani,hogy "ÉRZELMIfogyatékosok". . Ezt azért használják rájuk,mert a társas kapcsolatokban sokszor elég gyengék. Nem kötődnek, vagy csak kevésbé.. De sokszor ez fejleszthető.

Pl. az érintés/ölelés- "szendvicsjáték"

Kitaláljátok,hogy ő a szalámi és rétegeket tesztek rá, Egy lepedő a saláta, egy párna a sajt stb.stb. Vagy palacsintaként feltekeritek játékból.

Így szokja a bőre a "nyomást".

Később lehetsz te a zsömle, ő a szalámi- ilyenkor már van testi kontaktus. Sok gyakorlás után már lehet "kicsi a rakás" játékot játszani ismerősökkel(családtagokkal), végül akár iskolatársakkal is és nem fogja zavarni az érintés.

De ez csak egy példa. Ami nála vagy működik vagy nem. de számos ilyen ötletet mondanak egy erre kitalált suliban :)

2014. jan. 13. 13:12

de biztosan...

Nekem nagyon mellbe vágott, hogy az igazgató szavaiból az jött le, hogy mindezt ráhagyom a kisfiamra..pedig nem tudja, mennyit teszek érte..

Ami még érdekes, hogy mindent szó szerint vesz és nem vonatkoztat el. Tavaly a gyógypedagógus előtte mondta azt, hogy nem büntethető, s a kisfiam ezt hangoztatja is. Egyébként valóban nem büntethető, mert mindenbe beletörődik, feltalálja magát. Nemrég voltunk alvásvizsgálaton, s mondta a nővér, hogy a drótok biztosan zavarni fogják. Éjszaka sírásba tört ki, hogy nem tudja végig csinálni, mert zavarják a drótok. Mai példa. Mentünk a buszon, s megkérdezte, mi az az edző társ. A társhoz példaként felhoztam, hogy ha együtt futunk, akkor Ő ki nekem. A velem futó gyerekem...

56. katie_rose (válaszként erre: 55. - Egy nulla)
2014. jan. 13. 13:06

Na igen, ezt a szituációt egy átlagos pedagógus nem tudja kezelni.

A spec. iskolákban van az órarendbe építve olyan óra,ami pl. azt tanítja nekik,hogy hogyan viseljenek el másokat, milyen ha megérintik őket, hogyan kell az ingerekre reagálni. Ehhez általában egy tornaterem szerű szoba van berendezve úgy,mint egy szuper játszóház. Tehát a terápia maga a játék. sokkal jobban érezné ő is magát egy ilyen helyen,nem? :)

55. egy nulla (válaszként erre: 54. - Katie_rose)
2014. jan. 13. 12:53
Nem tud rá magyarázatot adni, hogy miért verekszik..és nem érzi a súlyát annak, amit tesz...nagyon sajnálom a kisfiamat, mert Ő is azt érzi, mintha nem Ő lenne...amikor verekszik vagy üvölt elmondta a tanára olyan, mintha Ő maga nem is lenne ott...s nem tudják megmondani, hogy mi váltja ki...néha elég, ha csak csúnyán néznek Rá...egyébként pedig egy bűbájos kisfiú, Aki a lelkét is odaadja...
54. katie_rose (válaszként erre: 53. - Egy nulla)
2014. jan. 13. 12:38

Szerintem mindenképpen a spec. iskolát célozzátok meg! Lehet kimarad pár hét ,de lenni kell megoldásnak. Legrosszabb esetben oda kénytelenek akár átmenetileg felvenni,ahová lakóhely szerint tartoztok. Hiszen a tanuláshoz való jogot nem sérthetik meg.

Lehet banálisnak tűnik,de pl. órára ha jó fej a tanár,akkor lehet neki rubik kockát bevinni és ha készen van a feladattal,akkor azzal "játszhatna". Így csöndben van és a tanárnak is egy jelzés,hogy unatkozik a gyerkőc.

A verekedés mi miatt volt? csúfolták vagy mi volt a baj?

2014. jan. 13. 12:29
verekedés miatt...s nem adnak hosszabb időt...nem tudom, hogy mi kell ehhez a magántanulói dologhoz, de gondolkoztam rajta...viszont akkor pedig abszolult nem tanulná meg a beilleszkedést..
52. Éva82 (válaszként erre: 51. - Egy nulla)
2014. jan. 13. 12:27
kicsit hosszabb határidőt nem lehetne kialkudni? Annyi belátással ő is lehetne, hogy ennyi idő alatt nem tudod máshová vinni. Magántanulói státusz? Mi volt az a viselkedésében, ami borította a bilit? Csak azért kérdezősködök, mert nem vagyok benne biztos, hogy jogos az álláspontja..
51. egy nulla (válaszként erre: 50. - Éva82)
2014. jan. 13. 12:24
jövőhéttől..a viselkedése miatt kell mennie...
50. Éva82 (válaszként erre: 45. - Egy nulla)
2014. jan. 13. 12:12
mikortól kell mennie???? Egyáltalán miért?
49. angéla19 (válaszként erre: 45. - Egy nulla)
2014. jan. 13. 12:05

Szerintem próbálj a Nevelési Tanácsadóban sürgős segítséget kérni, hogy mit javasolnak, melyik az a körzeti iskola, ahova be tudnád iratni a ksifiad. Nekik hivatalból segíteni kell ilyen helyzetekben.

Az oktatáshoz való jog alapvető emberi joga a kisfiadnak, ha pedig sajátos nevelési igényű, akkor szakszerű segítséget (gyógypedagógus, pszichológus) is kell kapnia, úgyhogy ne hagyd magad!

48. Muraja (válaszként erre: 47. - Katie_rose)
2014. jan. 13. 10:59

Nagyon jo ! jatszva tanulni , tanulva jatszani !

dicserni es nagyon de nagy xxxxx dicserni ez a kulcs mindenhez . Fenyegetes es felelem csak averziat es negativ megnyilvanyulast hoz ki a gyerekböl. Nem beszelve arrol ha kesöbb teljesen intravert lesz.

47. katie_rose (válaszként erre: 42. - Egy nulla)
2014. jan. 13. 10:55
Sokszor a verekedés is a túltengő energiák miatt, a le nem kötött agyi kapacitás miatt van. Ha a tanító együttműködő,akkor ugye nehezebb vagy külön feladatokat ad a gyerkőcnek, ha látja,hogy kezd zizegni a padban,akkor elküldi krétáért (akkor is ha nem kellene) , megkéri,hogy törölje a táblát vagy épp szedje össze a füzeteket stb. Ezért megdicséri a gyerkőcöt. Így lefoglalja és közben a helyes viselkedésre ösztönzi. jobb helyeken. De már írtad,hogy nálatok a tanító sem épp barátságos...
46. Muraja
2014. jan. 13. 10:43

Probald meg nincs e M. o . - on az ugy nevezett Celestin Freine pedagogia utani iskola .

Nagyon javasolnam az en egyik gyerköcöm oda jart.

Fantasztikusan jol muködö nincs egy tanitasi nap mely hasonlit az elözöre . Igen ez egy IGAZI pedagogust követel.

Nezzel körul hogy nincs e nalatok az emlitett Freine iskola .

2014. jan. 13. 08:57
ma voltam az igazgatónál...a kisfiamnak mennie kell, mivel nem a körzetes sulijába jár...azon agyalok folyamatosan, ha tényleg aspergeres, akkor most nem árt-e ez Neki nagyon...új környezet, új iskola, újra nagy létszámú csoport..az igazgató meg sem engedte, hogy szóhoz jussak...jaaaaajjjjj....most mit csináljak...a vadaskertből még nem kaptam időpontot....
1 2 3

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook