Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal » Fórumok » Diéta & Fitness fórumok » Gyógytornász vagyok, ha van kérdés és tudok segíteni, akkor írj! fórum

Gyógytornász vagyok, ha van kérdés és tudok segíteni, akkor írj! (beszélgetős fórum)


❮❮ ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... ❯❯
644. Ametiszt19 (válaszként erre: 643. - Nevice)
2011. aug. 10. 15:51
Hát akkor nem tudok már mit mondani,csak hogy jó tornázást :)
643. Nevice (válaszként erre: 641. - Ametiszt19)
2011. aug. 9. 20:03

Köszönöm.

Amúgy tengelyeltérés meg hossz különbség nincs, csak szimplán a porcokkal van gond. És sajnos már minden féle porckorong erősítőt kipróbáltam volt Dona meg még két féle gyógyszer meg már volt injekció is.. nah az hatott kb 2 hónapig... de nekem azért drága a 2 havonta 12.000 ft :S

én már nem fogok nőni.. :) a röntgenen már 2 éve megállapították hogy csontosak már a csontok vége.. így mondták hogy ne számítsak rá.. bár a 173 centimhez nem is akarok :D

végül vettem fél kilós bokasúlyt.. és csinálom a gyógytornán tanultakat.. :)

köszönöm szia

642. Ametiszt19 (válaszként erre: 640. - Gordonka)
2011. aug. 9. 17:09

Kedves Gordonka! Gyógytornász képzés a nagy egyetemek egészségtudományi karán van(Bp.,Pécs,Szeged, Debrecen). 4 éves főiskolai képzés,(de most már tervezik az Msc. bevezetését is). Illetve rengeteg szakirányú továbbképzés és évenkénti pontgyűjtés szükséges majd hozzá, ha megvan a diploma.

Ha jól tudom most "ápoló és betegellátó szakirány" az alap szak, amire jelentkezni kell, és innen pontszám alapján lehet szakosodni (mentőtiszt, ápoló, dietetikus, gyógytornász szakokra).

641. Ametiszt19 (válaszként erre: 639. - Nevice)
2011. aug. 9. 17:05
Értem. Lehet érdemes lenne valamilyen porcerősítő kúrát csinálni, illetve sok vízet inni, halféléket enni. A vízi sportok jók. Ha van tengelyeltérés vagy végtaghossz különbség is akkor érdemes talpbetétet, jobb minőségű cipőt venni, ha sokat sétálsz. Ha az orvos más kórosat nem állapított meg, akkor kíméletes terheléssel, izomerősítéssel tudsz rajta javítani. A lányok 24 éves korukig még nőnek, alakulnak, reméljük a porcfelszín alakul még picit. Adj meg neki mindent,ami ehhez kell :) Jó tornázást kívánok!
2011. aug. 5. 21:08
Szeretném megkérdezni, milyen előképesítés szükséges ahhoz, hogy valakiből gyógytornász legyen? Koszonom.
639. Nevice (válaszként erre: 638. - Ametiszt19)
2011. aug. 5. 18:43

Szia köszönöm a választ!

hát pontos diagnózist nem tudok írni mert nincs meg már a papír, de a lényeg az hogy általánosban fél év alatt nőttem hirtelen 30 centit amit a porckon nem követtek, vagyis a porcok nem fejlődtek ki rendesen, vagyis olyan mintha porckopásom lenne már most!

Amúgy 20 éves vagyok, fogyás az csak pár kiló lenne, mert 174 centi vagyok és 73 kiló.

igen még 17 éves koromig rendszeresen sportoltam floorball, kosár, kézi, foci, meg a tesi órák.

17 éves koromban jött ki rendesen a fájdalom, és mikor behajlítva felemelem a térdem akkor ropog, vagy amikor hosszabbat sétálok vagy túrázom kb 2 óra séta után érzem hogy már fáj a térdem... és van hogy bedagad másnapra!

Ma megvettem akkor egy fél kilós bokasúlyt aztán csinálom a gyógytornás gyakorlatokat!

638. Ametiszt19 (válaszként erre: 635. - Nevice)
2011. aug. 5. 15:29

Kedves Nevice!

Röntgen, MRI felvétel készült a térdedről , van konkrét diagnózis? Mit értesz az alatt, hogy "mintha porckopás lenne?

Az alsó végtagot mindig nehéz tehermentesíteni,ahogy Gyöngyinek is írtam, hiszen ezen van a súlyunk egész nap.

Hány éves vagy? Nyugalomban is van fájdalom, vagy csak terhelésre? Duzzanat, tengelyeltérése van-e? Sportolsz/sportoltál-e valamit?

Érdemes előbb a testsúly csökkentésével, táplálékkiegészítőkkel és izomerősítéssel enyhíteni a problémákon.

Ha a plusz súly nem idéz elő fájdalmat, vagy később duzzanatot, akkor nyugodtan vehetsz otthonra is (lehet venni gumiszalagot is gyógyászati segédeszköz boltban, ami szintén nagyon jó).

Ha a térdedben nincsen tengelyeltérés, akkor jó lehet a bicaj, ellipszis tréner. Ha van akkor inkább vízi sportokat javasolnék. Ha válaszolsz a kérdésekre, vagy írsz pontos diagnózist, akkor tudok pontosabbat írni.

637. Ametiszt19 (válaszként erre: 634. - Gyöngyi)
2011. aug. 5. 15:19

Sajnos nincs soha semmire konkrét terhelési idő vagy fokozat megadva, ami már káros lehetne. Mindig figyelni kell, hogy mozgás után, este, vagy másnap jelentkeznek-e panaszok. Ha nem, akkor lehet elmenni az adagot mindig. Fontos utána nyújtani is. Mivel a vádli izmai a sarkon tapadnak, előfordulhat, hogy az erős előtalpi nyomástól irritáció alakul ki a sarkon a csonthártyán, ami pihenni nem igazán tud, hiszen teherviselő pont. (Az ellipszis trénernél is meg lehet próbálni azt, hogy a sarkat végig leszorítjuk, nem engedjük, hogy elemelkedjen. Így persze sokkal nehezebb combból tekerni, mert nem segít be a vádli, de ezáltal nem is terhelődik úgy a sarki rész.)

A sokkhullám terápia egy lökéshullám kezelés, nem a röntgenes fajta. Érdemes megpróbálni, ha a rtg sem használna.

2011. aug. 5. 07:54
Ametiszt! Kérlek, ha van időd válaszolj!
635. Nevice
2011. aug. 4. 15:22

Hello!

Nekem a térdeim olyanok meg szinte a legtöbb ízület, mintha porckopásom lenne. Már kaptam sok gyógyszert és gyógytornára is jártam. Most már itthon tornászok,

és az lenne a kérdésem hogy ha gyógytornán raktak a bokámra 0,5-1kg-os súlyokat akkor vehetek itthonra is?


Csak mert a neten sok helyen azt olvastam hogy nem tesz jót :S


Gyógytornán fekve formákat kellett rajzolnom a levegőbe, köröket meg 8asokat meg ilyeneket...

most szeretnék fogyni is és miket tudsz ajánlani mozgás terén?

Mert hát futni meg ilyeneket nekem nem igazán lehet :(

Köszi a választ! Nevi

2011. aug. 2. 16:02

Köszönöm a válaszodat! A galvánkezelés, lézerbesugárzás már megvolt, a Budapesti Sportkóházba jártam kezelésre.A következő ötlete a dokinak a öntgenbesugázásos kezelés, de sajnos októberre kaptam időpontot.Egyedi,ortopédus által a talpamra készített talpbetétet használok febuár óta. Valamit enyhült a fájdalom, de nem szűnt meg.

Úgy ézem a szobabicikli jó, a tegnapi próba nem ártott, ma már 12 pecet tekertem 6-os fokozaton. Meddig mehetek el az edzésidő emelébében, hogy ne ártsak vele?

A tüneteim akkor kezdődtek, amikor ellipszis tréneel és szobabiciklivel edzettem a síelés előtt.

633. Ametiszt19 (válaszként erre: 631. - Gyöngyi)
2011. aug. 2. 15:35
Kedves Gyöngyi! Rekeszes hidrogalván kezelés, gyulladáscsökkentők, zselés sarokbetét volt? Ha ezek sem segítettek és az ortopéd orvosnak sincs több ötlete akkor a sokkhullám terápiát kéne megpróbálnod. Volt egy betegem, akinek több éves panaszát szüntette meg a 3. kezelésre. Sajnos TB-s ellátásban ennek a módszernek híre sincs még, de ha más lehetőség nem marad, akkor ezt tudod még megpróbálni. A Szobabicaj, úszás jó alternatíva lehet ilyenkor az állóképességi edzésre, hiszen ilyenkor nincsen rajta a tested súlya a sarkon. Mielőbbi gyógyulást kívánok Neked!
2011. aug. 2. 07:45
Kicsit bicikliztam, de csak 5 percet. Azt gondoltam lassan emelem az adagot.
2011. aug. 1. 09:45
A sarkaimon csontkinövés van, eléggé fájdlmas az állás és egy idő után a járás is. Kezelték többféleképpen, de nem múlik. Ez kb. egy éve van, azóta hízok folyamatosan, mert nem mozgok úgy mint régen. Az lenne a kérdésem, vajon a szobabicikli ártalma lehet? Azt gondolom az máshol terheli a lábamat.
630. Ametiszt19 (válaszként erre: 629. - Fanni.mano)
2011. júl. 6. 16:28

Kedves Fanni!

Ha a helyreállító műtét jól sikerült a térdedben, a bokád pedig már elég stabil, akkor igazából szinte bármit csinálhatsz, ami nem okoz panaszt. A legjobb a vízi torna, aquafitness, ha egyáltalán nem akarod terhelni az ízületeidet, de állóképességi edzést szeretnél. Ha szárazföldön gondolkodunk, akkor a bicajozás, ellipszis tréner, gyors gyaloglás jöhetnek szóba. A zumba tanár függő szerintem, mert minden helyen más. A lényeg hogy nagyon ugrálós, és step pados órákra ne járj. Figyelj mindig a helyes bemelegítésre, és a végén nyújts le. :)

2011. júl. 5. 22:30

Kedves Ametiszt!


Volt két térdműtétem laterisalt patella miatt (azt hiszem térdkalács ferdülés a neve) jobb, illetve bal térden. 4 illetve 3 éve. Tavaly májusban pedig bokaszalagnyúlásom volt. A kérdésem az lenne, hogy ilyen előzményekkel milyen sportot végezhetek, ami a fogyásban is segítene? A zumbát ajánlották, de nem tudom, hogy mennyire lenne megterhelő a térdeimnek. Mit tudnál ajánlani? Nagyon megköszönöm a válaszodat! Fanni

2011. jún. 17. 15:47
Kedves Ametiszt19Külföldön vagyok,itt dolgoztam,és itt ért a baleset február 1-én.csigolya törések,c2törzse,c7tüskés,és t6,t8,t11.A kórház után voltam rehabilitációs klinikán.A gyógytornász alig foglalkozott velem,sétálás,lépcsőzés,2gyakorlat bordásfal mellett.Itt kint maradtam,a lányomnál lakom.Szeretnék még kérni gyakorlatokat,mert ez nagyon kevés.Köszönöm:Edit,Éva
627. Ametiszt19 (válaszként erre: 626. - Krisz 18)
2011. jún. 3. 10:31
Szívesen, sok sikert :))
626. Krisz 18 (válaszként erre: 625. - Ametiszt19)
2011. jún. 2. 16:54

Köszönöm.

Hát akkor van mit tenni:)

2011. jún. 2. 15:34

Krisz, írd be a keresőbe, hogy "coxa valga". A coxa valga a csípőízület strukturális elváltozása. A lényeg, hogy a combcsont szára és feje által bezárt szög nagyobb, mint a normál tartomány. Ilyen esetekben szokott előfordulni csípőficam is. Általában csípőficamnál maga a vápa sem fejlődik rendesen. Ha a gyógyulás nem tökéletes, akkor a kialakul állapotot sokszor coxa valga subcapitalisnak nevezik. A subcapitalis itt azt jelenti, hogy a combcsont feje alatti deformitás.

Igazából minden olyan mozgás jó, amihez a lábait használja a fiad :) Az úszás és a bicikli azért jó, mert a testének a súlya nincs a csípőjén ilyenkor, mégis dolgoznak a csípőizmok (és igen csípős problémánál általában a mellúszást szoktuk javasolni).

Az Izomkontroll c. könyvet nem ismerem sajnos. :)

624. Krisz 18 (válaszként erre: 623. - Ametiszt19)
2011. jún. 2. 14:38

Köszönöm a választ!:)

Az egy évvel ezelőtti leletünkön ez szerepel (rtg alapján): jobb old-on min, bal old-on erőteljesebb subcapitalis coxa valga. Segítenél értelmezni, ez mit jelent? Próbáltam rákeresni, de nem sikerült kiderítenem. A lovaglásnak utánanézek, amúgy is itt a nyári szünet, elfoglaltságnak sem rossz. Na meg az úszás is. Gondolom úszásnál leginkább a mellúszás segítene, a lábtempó miatt, ugye?

A kerékpározás az jó ilyen szempontból?

És még egy , van egy Izomkontroll c. könyv, nem tudom, ismered-e, és ha igen, gondolod, h azt érdemes lenne-e végezni?

Bocs a rádömlesztett kérdésekért, de ahogy írtam is, csak egy hónap múlva kezdünk járni a gyógytornára, és addig is úgy szeretnék valamit tenni!

623. Ametiszt19 (válaszként erre: 622. - Krisz 18)
2011. jún. 2. 10:17

Szia Krisz! Általában a "szűk csípő" már az első, második ortopédiai vizsgálaton kiderül, és otthoni tornáztatás mellett jól javul (UH-gal szokták ellenőrizni). Az, hogy befelé fordul (fokozott antetorsioja van) még szintén lehet pár évig normális, még ha sétálásnál nem is látszik, előfodrul hogy futásnál feltűnik. A 8 év, az viszont már sok, nekem is furcsa, hogy eddig nem került tornára. Eredményt mondani még akkor is lehetetlen, ha látnám a kisfiad, ezt majd beszéld meg az ottani gyógytornásszal, biztosan segít Nektek. Minden olyan mozgásforma, ami lazítja a csípőjét, és erősíti a csípő körüli izmokat jó lehet (úszás, lovaglás). Amire még tudsz figyelni otthon, hogy az ilyen gyerekek agyon szeretnek beülni a "két sarkuk közé" (sarokülés helyett a két sarka közé csüccsen a földre). Ha szokott így ülni, akkor erről le kéne beszélni.

Fordulj bizalommal a gyógytornászodhoz, hisz ő az, aki látja, érzi majd, hogy mi a probléma, ne félj kérdezni tőle. Majd írd meg, hogy alakultok :)

622. Krisz 18 (válaszként erre: 621. - Ametiszt19)
2011. jún. 1. 22:32

Szia!

Kérdzhetnék tőled? Néhány hsz-t visszaolvasva szakértőnek tűnsz a fórumtémában, gondolom vmilyen formában az is vagy. Kisfiam 8 éves, csecsemőkora óta járunk gy.ortopédiára, mivel kissé szűk volt a csípője születéskor , aztán amikor ez úgy-ahogy rendbejött, utána is évente kontroll. Az alapprobléma, h járás közben némileg befelé forgatja mindkét csípőjét, ill. a térdeit is, kissé "befelé csámpázik", de erre eddig mndig azt mondta a doki, h terápia: üljön sokat terpeszben és biciklizzen. Aztán most legutóbb, h szerinte ez semmit nem javult,így elküldött gyógytornászhoz csípőtornára, a gyógytornász meg teljesen kiakadt, h ha a gyereknek csecsemőkora óta gond van a csípőjével, miért 8 évesen küldi az orvos először gyógytornára?! A gyógytornára egy hónap múlva fogunk tudni elkezdeni járni.

Kérdéseim: A gyógytorna várhatóan milyen eséllyel és milyen mértékban segíthet? Mi szülők mit tudunk még tenni az ügy érdekében azon kívül, h elvisszük Őt a gyógytornára?

Köszi!

2011. ápr. 20. 13:53
Itt a jó idő, irány a szabad. HOgy vagytok? :)
620. Ametiszt19 (válaszként erre: 619. - Goofi)
2011. ápr. 6. 15:26
Szívesen, jó egészséget kívánok Neked! :)
619. goofi (válaszként erre: 618. - Ametiszt19)
2011. ápr. 6. 10:40

Szia!


A duzzanat már kisebb, sokat jegelem. Megfogadom a tanácsaidat, beszélek majd gyógytornásszal.

Köszönöm szépen a segítséget!:-)

618. Ametiszt19 (válaszként erre: 617. - Goofi)
2011. ápr. 5. 22:06

A pontos diagnózis ismétlődő (visszatérő) térdkalács ficam. Ezt okozhatja általános lazaság, vagy valamilyen kisebb anatómiai tengelyeltérés,izomdisbalance stb., de mint minden instabilitást, ezt is karban lehet tartani tornával.

Ha dolgozol, állsz, mozogsz, használhatsz térd rögzítőt ( ilyenkor a középen kivágott, a térdkalácsot valamelyest stabilizáló változatot szokták javasolni), de amúgy tornához, vagy ha otthon pihensz, ahhoz nem kell felvenni. Sőt, nem jó, ha folyton rajta van,mert akkor hozzászokik a térd, és még instabilabb lesz. Tehát ha elmúlt a duzzanat, beszéld meg az orvossal, hogy írjon ki gyógytornát.Vagy ha ő nem teszi, érdeklődj a lakhelyeden, hogy jár-e valaki házhoz, hogy egy-két alkalommal megbeszéljétek, hogy miket is kéne csinálnod, hogy megerősödjön a térded. A legjobb az lenne, ha folyamatosan foglalkoznál vele (amíg nem lesz elég erős addig napi szinten, később heti 3 elég).

A Fastum nem rossz(főleg ízületi fájdalmakra ajánlják), de a duzzanatot és a lila foltot nem fogja levinni. Jegeld sokat, ha krémet nem veszel.

617. goofi (válaszként erre: 616. - Ametiszt19)
2011. ápr. 5. 20:30

Szia!

Köszönöm a választ!

Pontos diagnózis: luxatio recurrentis (habitualis) patellae 1. s.

Majd írd meg nekem is légyszi, hogy ez pontosan mit jelent.

Fastum géllel kentem eddig, az is jó? Ez volt itthon.

Már volt ilyen 1-2 éve, de akkor nem volt ennyire durva, fájt akkor is, de rá tudtam állni, most viszont rá sem tudtam állni, még most is sántikálva megyek, nagyon lassan.

Nekem a térd melletti comb belső oldala felőli izmot mondta az orvos, hogy azt kéne erősítenem, de gyógytornászról nem beszélt. Lehet úgy gondolta, hogy egy ilyen eset után még nem muszáj, de az a helyzet, hogy én meg szeretném előzni az újabb bajt. Mert nagyon nem kellemes érzés, úgy is mondhatnám, hogy majd bes.artam annyira fájt.

Nem sportolok, jelenlegi munkahelyemen állok sokat, és járkálok.

Remélem azt írod, hogy jó, ha van térdrögzítőm, mert már vettem. :-) De ha nem is kell, gondolom ártani nem ártok vele? Legalább összetartja ott a dolgokat. Vagy rosszul gondolom?

Köszi még egyszer a segítséget.

616. Ametiszt19 (válaszként erre: 615. - Goofi)
2011. ápr. 5. 15:26

Kedves Goofi!

Mit értesz az alatt, hogy "kiment a térded"? A térdkalácsod ugrott ki a helyéről, az egész térd ízületed ficamodott vagy megrándult? Mi a pontos latin orvosi diagnózis?

Ameddig duzzadt és lila, addig Lioton gél, ha seb nincs rajta akkor fekete nadálytő krém, jegyelés, felpolcolás, pihentetés ajánlott(Igen, ha lehet a munkát kerülni kell, ha meg tudod oldani). Ha megnyugodott, és a duzzanat elmúlt és az orvos úgy ítéli meg a kontrollon, hogy nincs maradandó sérülés, szalagszakadás, instabilitás, akkor el kell kezdeni óvatosan tornáztatni.

A combfeszítő izomnak négy feje van, de ha az egészet akarod erősíteni akkor a legjobb a hajlított térdből indított térd nyújtás (akár súllyal is majd), biciklizés, 90 fokig történő ízületkímélő guggolás. Ha először fordul elő, és a napi tevékenységeidben nem zavar, akkor nem szükséges a gyógytorna, de amennyiben sportolsz, vagy olyan munkát végzel, ahol a térd igénybe van véve, akkor viszont fontos lenne megerősíteni, stabilizálni a térdízületed, ahhoz pedig kell segítség az elején.

A térdrögzítő is attól függ, hogy mi a pontos diagnózis. Ha megírod, tudok válaszolni.

Jobbulást!

615. goofi
2011. ápr. 5. 10:38

Szia!


Pár napja kiment a térdem, pár percig úgy is maradt. Csináltak röntgent. Orvos azt mondta pihentessem, jegeljem. 1 hét múlva kontroll. Azt szeretném kérdezni, hogy szerinted a kontrollig nem is szabad dolgoznom? Vagy ha úgy érzem bírom, akkor mehetek?

Térdrögzítőt milyent érdemes venni? Orvos ilyesmiről nem beszélt, de én úgy gondolom azért jó lenne hordani.

És, amiben a leginkább tudsz segíteni: combfeszítő izmot hogyan tudom erősíteni itthon, milyen gyakorlatokkal? Vagy muszáj gyógytornászhoz járnom egy darabig?


Nagyon szépen köszönöm.

❮❮ ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... ❯❯

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2019, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Facebook