Miért nem mennek a gyerekek 6 évesen suliba? (beszélgetés)
Ez már történelem.
Most NAT van. Alulfizetett, (alulképzett) tanerőkkel. :(
Hát nálunk mindenhová mennek, és ssoem volt ebből rpobléma, Tewrmészet Háza, Vízművek, könyvtár, bábszínház, sőt tavaly év végén a nagy színházbna is voltka egy meseelőadáson.
Azt gonodolom, a 3évesnek ugyanúgy meg kell tanulnia ezekben a helyzetekben viselkedni, ez egyátalán nem nagy elvárás.
Ahol ezt nem tudják emgvalósítani, ott az óvónőkkel, vagy a rendszerükkel van valami probléma, nem pedig a kiscsoportosokkal.
Az előkészítő foglalkozásokat is rendben emg tudják tartani, erre külön rákérdeztem, sőt bemutató órát is tartottak úgy, hogy a kicsik is ott voltak.
én óvónő voltam, de most is azt mondom ,az is hülye volt aki kitalálta a vegyescsoportot,
a gyerekeknek sokkal jobb a régi módszer,
de hát a fejlődés útjába nem lehetett állni ,
azt nem értem ami jól működött ,mért kellett elrontani,
A mi ovinkban nagycsoport elején közölték hogy nincs iskolaelőkészítés mert a törvény tiltja.
Egyébként így volt nagyjából nálunk is.Mi is vegyes csoportban voltunk.Ha kirándulás volt a kicsiket bent hagyták a nagyokat vitték...
ez így oké, DE a nagycsoport feladata az iskolaelőkészítés. 3éves gyerekek mellett elég nehézkes, problémás. nem lehet pl egy rendes foglalkozást megtartani, hát jóhogy nem tud a gyerek 10 percnél többet végigülni, ha az oviban még csak esély sincs arra, hogy megpróbálják.
persze, a felelősségérzet kialakul... meg az is, hogy nem lehet elmenni egy rendes kirándulásra, mert ott vannak a kicsik... hogy nem lehet egy hosszabb mesét, bábjátékot végigjátszani, mert a kicsik nem bírják... nem lehet könyvtárba menni, mert a kicsikkel nem lehet... nem lehet múzeumba menni, nem lehet naprendszerről beszélni, csoportszobába tüzet rakni (igen, nálunk projecthéten ezt is bevállalták az óvónők hatalmas sikerrel), csörögefánkot sütni, stb, mert ott vannak a kicsik...
nekem csak 1 gyerekem van, így nincs ilyen tapasztalat. de azok a szülők, akiknek a gyerekei a mi csoportunkból maradtak vissza, mind panaszkodnak.
kérdés, hogy menni, vagy maradni nagyobb teher a gyereknek.
megint csak azt tudom mondani, hogy ez a vegyes csoportok átka: egy 7éves gyereknek oviban szerintem nem sok keresnivalója van a 3évesek között. maradtak oviban a fiamnak pajtásai. korcsoportosból vegyes csoportba kerültek évvesztesként. mind panaszkodik rá.
Vállalom.
;)
Persze, lehetnek akiknél ez gond.
Az én gyerekem 5 lesz nyáron, de maximum 10 percet képes koncentráltan figyelni, nem tartom valószínűnek, hogy 6 évesen iskolaérett lesz, plusz pont azért, mert a többség már 7 évesen adja be a gyerekét, egy jó fejlettségű 6 éves is "lemaradhat". Nem jó úgy kezdeni az iskolát, hogy folyamatosna azt érzi a gyerke nem elég jó.
És tényleg kevés olyan jó pedagógussla találkoztma, aki ezt helyén tudta volna kezelni több ok miatt.
gyerek meg gyerek között óriási a külömbség,
aki nem érzi már magát jól az ovodában,az tényleg menjen iskolába,
de a másik amelyiknek még süksége van az ovira az hagy maradjon ovodás,
minden anya ismeri a gyerekét,és eltudja dönteni mi a jó neki,
szerintem ez nem vita tárgya,
Na, ez más téma. Aki gyereket vállal az azért tegye is oda magát érte. Nem muszáj többet szülni ha nem bírom a családi harmóniát összehangolni. ;)
Én majd mindennap leültem a gyerekkel már középsős kora óta foglalkoztatózni, barchobázni, szóláncozni, szótagolni...épp amit ő szeretett volna. Nem ördöngősség, csak pici odafigyelés kérdése. ;)
Szerintem nem ismered sem a gyermekemet, sem engem.
A háttértudás nélküli pofázás tipikus esete.
:)
ugye neked még nincs iskolásod,
a kettő legnagyobb,nyáron lesz 11-éves
az egyik júliusi,ment iskolába,
a másik augusztusi ,még 1-évig ovis maradt,
ő járt jobban,
hidd el már az elsősök is levannak terhelve rendesen,
a nagyobbik kéttannyelvű iskolába jár,hát ne tudd meg ,igaz kitünő volt 4-évig, de most szokja a felsőt keményen,
a másik még 4-ikes pedig csak 52-nap van köztük,
a suli nem fáklyás menet,akinek nem muszáj menni hagy erősödjön még egy évet,
Pedig nyugodtan képzeld el, hogy nem feltétlenül az okosság csak az, ami az iskolaérettség feltétele. Létezik a szociális érettség fogalma is, amikor pontosan a " begyorsult az élet körülöttük" miatt sokkal kevesebbet foglalkoznak a gyerekekkel a szülők vagy sok a testvér és nem ér rá, de az is simán létezik, hogy a gyerek szociálisan éretlen. Nem képes a társas kapcsolatok kiépítésére, önző, makacs, agresszív, vagy valamilyen sajátos nevelési igényű. Ilyenkor azt tanácsolják, hogy maradjon a gyerek még egy évig esetleg két évig oviban. A fejlesztések remélhetőleg felhozzák arra a szintre, hogy elindulhat az iskolába. De van, akinél ezt a fejlesztést ott is folytatni kell.
Persze van olyan is, hogy ha nyáron, nyár végén született, akkor a szülő kérheti, hogy maradjon oviban a gyereke, megteheti. Nyilván, ha olyanokkal kerülne egy osztályba, akik már 1-2 évvel idősebbek és érettebbek a gyerekénél,mert tovább maradtak oviban, akkor valószínűleg sok téren hátrányba kerülne velük szemben és ez kudarcokhoz vezetne, hiába tölti be pl. aug 22.-én a 6. évét.
Szóval a feltett kérdésre sokféle válasz lehet.
ez azért javarészt a pedagóguson múlik. nálunk a tanítónő eddig egész évben úgy állt hozzá a gyerekekhez, hogy ők tulajdonképpen még ovisok, tehát ehhez kell igazodni.
óra közben is van pihi, van szünet, mozgás, játék... szabadidejükben nem a siár iskolaudvaron vannak, hanem kiviszi őket játszótérre... rengeteget mozognak, szaladgálnak, sétálnak.
Persze, ez nem ovi, hogy csak játékból álljon az egész, de azért meg lehet találni egy kellemes és megfelelő átmenethez az egyensúlyt.
voltam olyan suliban is, hogy pl ebéd után hagyják lefeküdni azt az elsős gyereket fél-1 órára, akinek szüksége van rá.
Túl óvás tipikus esete!
Első osztályban nincs az a katonás fegyelem,hogy 45 percet egyenes háttal becipzározott szájjal köteles végigülni!
Ez már nem a 80-as évek!
Kudarcok?Kinek nincsenek?Van amiben kudarc éri van amiben siker!
Nem lesz tőle lelki sérült!
Én is csak 7 évesen íratom be,szerintem csak nyer vele. Érettebb lesz, pluzs amennyire inkompetens tanerők vannak, és túlterhelő iskolarendszer szerintem minél később kezdi, annál jobb neki.
Én abban sem vagyok biztos, hogy államiba íratom, a fentiek miatt.
Azért a fiad óvódája alapján kár általánosítani. Enyém decemberi, így nyilván ment tavaly 6évesen. Van olyan pajtása, aki augusztus végén töltötte a 6-ot és ment suliba, van olyan, aki márciusban és mégsem ment.
Amúgy én ott látom a hibát, hogy egyre kevesebb a korcsoportos ovis csoport. vegyes csoportban pedig elég nehéz az iskolaelőkészítő funkciót ellátni a nagycsoportosoknál. mert hogy ugye az lenne az... enyém korcsoportosba járt, és 6 évet töltöttek közül 4-en maradtak vissza, illetve még 4-en, akik szeptember után töltötték. 15 pedig ment suliba.
Szerintem kicsit túl vannak óvva ezek a mai gyerekek, aztán meg is van az eredménye... Teljesen más (nem jó irányba) a mostani középiskolások feladat és kötelesség tudata - kérdezzetek meg egy középiskolai tanárt, mint anno a miénk volt (31 éves vagyok, és most megy suliba a 6 éves kislányom, és tanítok középiskolában).
Másrészt, meg el vannak hanyagolva irányított foglalkozás terén, és azért nem érett néhány gyerkőc, mert nem csak a suliba kerülvén kell velük foglalkozni. Nagyon fontos a szabad játék, de időnként van egy-két dolog, amivel érdemes foglalkozni szándékosan -szerintem. Nem megírni tanulni -persze más ha ő kérdi, nem erre gondolok, hanem játékos feladatok időnként, hogy szokja a figyelést, a ceruza fogást, stb...
Amúgy szerintem minden gyerek egyedi, ha képességei és érdeklődése megvan, mikor betölti a 6-ot, menjen.
Fiamnak már 5 évesen javasolták hogy menjen suliba, de nem engedtem, éppen 6,5 éves volt, mire iskolába került ( februári születésű )Eleinte - annak ellenére, hogy rendkivül jófejű gyerek, éreztük, hogy a fejlettebb évvesztes lányok egy darabig előnyben voltak, de aztán 3-4 osztályba szsrencsére megfordult, igy l8 évesen érettségizett, 23 évesen diplomázott, de igy is hosszú volt a 17 év.
Van a fiamnak egy iskolatársa, ő is zseniálisan jó fejű gyerek, Őt 5 évesen beiratták iskolába, de nem igazaán van előbbre mint a kortársai .
Ha valaki évbelileg + - kilóg a sorból, az nem
szerencsés. ( mondjuk ha 8 évesen jár 6 évesekkel egy osztályba )
(Én is 6.5 évesen mentem suliba, 23 évesen diplomáztam, de a 70/80-as években velem a kutya nem törődött.)
Volt anno egy csoporttársa a lányomnak akit az anyja visszafogott,pedig a kiscsaj utálta az ovit,suliba szeretett volna menni.
Anyuci pedig visszafogta,hogy még legyen gyerek,mert ha bekerül a suliba vége a gyerekkornak..Érdekes.Még gyerek a lányom :D
További ajánlott fórumok:
- Miért nem értékelik a gyerekek egy része a kaját?
- Ha tényleg lecsökkentik a GYED idejét 1 évre, akkor hová teszik az emberek a gyerekeket és hova mennek dolgozni az anyák?
- Mi legyen a gyerekek tízóraija a suliban?
- Angliában betegen mennek dolgozni, suliba?
- Tud valaki olyan munkahelyeket ami 8.30 vagy 9 től kezdődik, hogy el tudjam vinni a gyerekeket oviba suliba
- Kecskeméten melyik suliba íratjátok a gyerekeket?