Melyek a lúgosító ételek, zöldségek, gyümölcsök? (tudásbázis)
Az Innerlight és az új biológia egy profitorientált átverés.
Én ezt a táblázatot ajánlom: [link]
A negatív PRAL-értékű ételek lúgosítanak, a 0-sak semlegesek, a pozítívak savasítanak.
(Ezt csak mellékesen jegyzem meg, most jutott eszembe.) A közhiedelemmel ellentétben a cukor annak ellenére, hogy pirószőlősavon és tejsavon keresztül bomlik le, nem savasít. (az új biológia "tanításai" szerint ugyanis a tejsav savasít)
Szia!
Tudnál egy kicsit kalauzolni az oldalon?
Engem is nagyon érdekelne, de nem találom!:(
Köszike
Én úgy tudom, hogy a nyers tej lúgosít.
Az, hogy valakinek sok a gyomorsava nem jelenti azt, hogy a szervezete el lenne savasodva. De ez csak az én véleményem, én laikus vagyok.
Nézd meg a makrobiotikus recepteket, azok vegák és az egyensúly helyreállítása, megtartása elérhető velük.
Igen ez így van, ahogy Tereza írja...
A Testkontroll azt mondja, hogy 12-ig csak gyümölcsöt lehet enni, viszont ez nagyon sokan megkérdőjelezik, hisz éhgyomorra gyümölcsöt enni, savasító.
A gyümölcsök általában lúgosító hatásúak, viszont savasítóak lesznek, ha összeesszük őket más kajákkal (mert erjedés indul be). Állítólag a legjobb, ha csak egy féle gyümölcsöt fogyasztunk egyszerre. Még azonos fajtákból is (pl. ne keverjük a golden almát és a jonatánt.)
Gyümölcsevés után 1-1.5 óráig ne együnk semmit, illetve a gyümölcsöt más ételek fogyasztása után minimum 2-3 órával együk (attól függően, hogy mit ettünk).
Egyébként elég ellentmondásos, hogy mikor együnk gyümölcsöt, mert az egyik azt mondja, hogy legjobb, ha reggel, a másik azt mondja, hogy reggel a legrosszabb, mert túlterheli az éppen ébredező szervezetet. Szóval nehéz okosnak lenni:)
Erre nekem is nagy szükségem lenne, mert nagfyon el van savasodva a szervezetem.
De van amiről én is tudom, hogy milyen. Pl. a citrom, akármilyen furéán is hangzik, lúgosít.