Középiskolai felvételi (beszélgetés)
Az, hogy valali kitűnő vagy színjeles tanuló általánosban, önmagában nem jelent semmit. Egyrészt az sem mindegy, hogy milyen átlaggal kerül be egy-egy tárgyból a jeles, ahogy az sem, ha még csupa ötöse is van, hogy azok hány százalékos dolgozatokból jöttek össze, vagy mennyi befektetett tanulási idő mellett. Matematikánál, reál tárgyaknál pedig eleve könnyen begyakorolható feladatok képezik az általános iskolai törzsanyagot, gimnáziumban, pláne kicsit reálos gimnáziumban pedig egyre inkább előtérbe kerülnek a képességek is. Ezek a képességek sokkal inkább mérhetőek bizonyos társasjátékokkal, logikai feladatokkal, mint általános iskolai feladatokkal. Én például pontosan tudom, hiába szerepel a fiam minden bizonyítványában jeles magyarból és matematikából is, ég és föld a tudásában és affinitásában is a különbség. Fiamnál a reál az erős. Lehetséges, hogy az általad említett kislánynál fordítva van.
Én pl. ezért töröm annyira a fejem már most, hogy mennyire jó ötlet egy nem kifejezetten reálos gimibe küldeni a gyereket. O.főjével beszélgettem a múltkor a felvételiről, gimikről, s valami kapcsán mondtam, hogy nem hiszem, hogy a fiam még humán érdeklődésűvé fordulna, mire nagy hirtelen vágta rá:"Na, hát azt én sem hiszem."
Úgyhogy nálunk is nagy dilemma lesz a sorrend, az egy dolog, ha valahova a pontok lesznek kevesek, s egészen más, hogy ténylegesen mi az, ami passzolna neki azon túl, hogy neki egészen biztosan egy kifejezetten liberális légkörű intézményre van szüksége. Így tanácsokat majd én is szívesen veszek, főleg márciusban, amikor is még egyszer lehet módosítani a sorrendet.
Közben elolvastam.
Valóban ott a hamis a helyes válasz, hiszen a szövegben már előtte volt arról szó hogy:
“ Egyedül csak ő vehette a kezébe a labdát, a többiek rúghatták, vagy ököllel üthették. “
A fiamnak ez sajnos nem lett jó.
Mire gondolsz ?
Szerintem ez tartalmilag beleilleszkedik a majdnem eveket toltott Halorszagban valaszba.
Az en gyerekem azr irta, hogy megsajnalta a kifogott halakat, nem kapott ra pontot es en megprobaltam a fellebbezest.
Sok sikert
Na igen, ez a másik.
Megy a sok kitűnő tanuló a topgimikbe, és ott kisebb sokk, hogy mindenki hasonlóan jó, és lehet, hogy magasabbak az elvárások.
Nem könnyú egy maximalista, perfekcionista diáknak ez a helyzet. Úgy általában valóban szerencsésebb talán picit engedni a saját elvárásokból.
Szokásos tippeim egyike.
8-adikos átlag 54 pont lesz, mint 2011-ben ;)
Egyrészt nagyon változó lehet tanáronként is, másrészt meg gyerekenként.
Van ismerősöm, aki alig tanult az Apiban és jól ment neki, kirázta a kisujjából a reáltárgyakat. És olyan is, aki 2 év után a Kölcseybe ment át francia kéttanra, mert az Apiban napi 4 órát tanult még otthon, másról sem szólt az élete. (Mindegyik sima hatos osztályba ment az Apiba).
Nekem nagyon furcsa az Api megítélése. Reálvonalon tanulós, mégis azt hallom egyes szülőktől hogy alig-alig tanulnak oda járó gyerekei.
Volt szülő aki pl. a Leöveyt, E5-t, Veres Pálnét nagyon tanulós iskolaként jellemezte az Apit meg úgy hogy ott mindent megtanítanak az órákon, nem kell odahaza tanulni. Szóval rejtély.
Ejha, ez csodálatos eredmény! Gratulálok!
Tényleg bárhova behívják ezekkel a pontokkal.
Úgyhogy inkább azon kell gondolkodni, ő milyen iskolát szeretne. :-)
Sziasztok!
Én is új vagyok a csoportban, de régebben is meg mostanában is sokat olvastam a fórumot és nagyon drukkolok mindenkinek!
Segítséget szeretnék kérni a 6-os magyar feladathoz:
7/e pont - a gyerkőc azt írta befejezésnek, hogy Ferkó nem horgászik többet, mert majdnem éveket töltött Halország börtönében.
A javítási útmutatóban ez van:
a második helyre: horgászbotját a vízbe dobta / nem lesz horgászbotja / nagyon örült a
megmenekülésnek / megbánta tetteit / fél tőlük / tiszteli őket.
Minden más megfogalmazású, de tartalmában a megadottakkal egyező válasz elfogadható.
Én azt gondolom jogosan nem adtak pontot, de azért kíváncsi vagyok ,hogy valaki esetleg lát reklamációs lehetőséget? Mondhatjuk arra, amit írt, hogy fél tőlük?
Mindenkinek sok sikert!
Egyikük egy középkorú matektanárnő. Most próbáltam beazonosítani a honlapon, szerintem Kiss Zsuzsanna.
A másik egy fiatal férfi, ha jól emlékszem, angolt (is?) tanít, de a nevére sajnos nem emlékszem.
Mindketten nagyon szimpatikusak voltak.
Sziasztok,
Van valami oka, hogy az Apáczait senki nem ajánlja Lkováéknak?
Nekem nagyon meggyőző volt az iskolai bemutatkozó, helyesek a gyerekek, szimpi a vezetőség, és még az osztályfőnököket is bemutatták.
További ajánlott fórumok:
- Középiskolai felvételi matematikából 2010-ben
- Óvódák, bölcsődék, általános iskolák, középiskolák, bárhol a világon
- TB ügyintéző tanfolyamra jelentkeztem. Van valakinek információja, mire lehet számítani felvételinél?
- Mikor lesz fent a neten a középiskolák végleges felvételi sorrendje?
- 2011 középiskolai felvételi
- Hol lehet megnézni a tavalyi középiskolai felvételi ponthatárokat?