Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal » Fórumok » Egyéb témák » Középiskolai felvételi fórum

Középiskolai felvételi (beszélgetős fórum)


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... ❯❯
34876. gyöngy:) (válaszként erre: 34871. - Eleonóra123)
ma 20:04
Köszönöm, hogy utána kérdeztél!
34875. cimpuska2
ma 19:52

Sziasztok,

eddig csak olvasó üzemmódban voltam jelen a fórumon, sok hasznos infót kaptam. Mi is idén fogunk felvételizni. Több sulit megnéztünk már, és a gyereknek nagyon megtetszett nyílt napon a kőbányai Zrínyi gimi. Van valakinek infója arról, hogy hány ponttal lehet bekerülni az egyes tagozatokra?

34874. Kato73 (válaszként erre: 34870. - DX2017)
ma 19:34

Én tavaly a nyílt órákból nem tudtam sajnos nagyon nagy következtetés levonni, hogy milyen a tempó és a követelmény. A nyílt órák sokszor más képet adnak, mint a mindennapi órák.


A jó eszű ám lusta gyerek témához annyit szólnék hozzá, hogy szerintem egy 14 éves gyerekkel már sok mindent meg lehet beszélni. Az én fiam is az általánosban végig kitűnő tanuló volt, de lényegében alig tanult, megélt az órán hallottakból. És egyáltalán nem a szorgalmáról híres. Persze mi szülők sejtettük, hogy azért ez a hozzállás kevés lesz egy jó felvételihez, és amikor elkezdte gyakorolni, és elsőre itthon írt vagy 50 pontot a 100ból, eléggé szarul esett neki. És akkor szépen leültünk vele, és elmagyaráztuk, hogy ha nem vesz erőt magán és a lustaságán és nem gyakorol, akkor majd bekerül egy olyan gyenge suliba, ahol nem valószínű, hogy szeretni fogja a társaságot és 4 évet szenvedhet hozzá nem illő gyerekek között (sajnos volt viszonyítási alap egy két általános iskolai osztálytárs miatt).

Ettől a kilátástól az én gyerekem úgy megrettent, hogy összekapta magát, és hónapokon keresztül zokszó nélkül gyakorolt otthon. Minden héten megcsinált 2-3 komplett feladatsort időre. Jól sikerült őt trenírozni, mert élesben 87 pontot írt (amin még ő is meglepődött:-)). Ezzel mehetett volna egy jó erős gimibe is, de tudtuk, hogy azért hosszú távon nem a tanulás hőse, és ezt az iramot nem szívesen csinálná 4 évig, ráadásul csak a dráma érdekelte, ezért maradtunk egy középerős giminél. De mégis megnyugtató volt, hogy válogathatunk, és nem a mentősulik között kell keresgélnünk.

Szóval ha jó eszű a gyereked, akkor szerintem nem lesz a kárára, ha kicsit szenved és küzd a cél érdekében. És ha jól sikerül neki a felvételi, és sikerélménye lesz, lehet, hogy kedvet kap egy erős iskolához.

34873. Kato73 (válaszként erre: 34855. - Gal-bor)
ma 19:05

A tt tagozatot nem ismerem annyira, a fiamat most megkérdeztem, azt mondja, hogy a közösség ott is nagyon jó, de magáról a tanulmányi területről ő sem tudott semmit sem mondani. De azt tudom, hogy minden évben mennek onnan páran orvosira/állatorvosira, szóval ha valaki akar tanulni, sok minden el lehet itt is érni.Az biztos, hogy a Vörösmartyban ( a termtudon is) a nyelvtanulás nagyrészt tanár kérdése. Ha jót fog ki a gyerek, akkor haladni fog. De szerintem ez a legtöbb suliban így van.

A fiam drámás, de azok a tanárok tanítják a kémiát/fizikát/matekot, akik a TT-n is tanítanak. Ezeket a tanárokat dícsérte a gyerekem, azt mondta, hogy jó órákat tartanak és érthetően magyaráznak.

34872. Karott (válaszként erre: 34870. - DX2017)
ma 19:04

Nehéz kérdés, mert ugye a személyiséget is figyelembe kell venni. Valamint azt gondolom, hogy jó eszű, esetleg lustább gyereket lehet kicsit erősebb iskolába rakni. De ugyanez egy nagyon szorgalmas és lelkiismeretes gyereknél már gondot okozhat, hisz akkor az egészet nagyon keményen végig kell küzdeni.

Azt láttam, hallottam, hogy jobb gimiben nem feltétlenül tanulnak otthon többet. Ebben részben benne van az is, hogy jó képességű osztálynak többet le lehet órán is adni, s otthon rövidebb idő elég ugyanannak a megtanulásához.

Ami még fontos, hogy vannak-e tanulási módszerei? Nálunk az elején gond volt, hogy általános iskolát lényegében az órai figyeléssel, s az írásbeli házi elkészítésével csinálták végig, s gimibe kerülve hirtelen nem tudták, hogy kell az a tantárgyat megtanulni. Azért elment rá az első félév. De nekünk megérte bátornak lenni.

Valamint nyomás alatt hogy teljesít? Ha jobban, akkor megint jobb lehet az erősebb gimi. Nálunk az egyik gyereknél ez a gyenge pont, de szerencsére mindig biztosítanak lehetőséget a tanárok a javításra.

A társak mennyire tudják magukkal vinni jobb vagy rosszabb irányba? Ekkor a gyerekközösséget is érdemes nézni a nyílt napon. Szerintem ez nagyon összetett kérdés.

34871. eleonóra123 (válaszként erre: 34866. - Gyöngy:))
ma 17:39

Szentgyörgyis infók a szeptember óta oda járó ismerőstől:

a közösség jó, a tanárok általában jók de van pár fura egyén, a menza vacak, bár néha ehető. Szóbeli: nincs konkrét tantárgyi felvételi. Ő szeret oda járni.

34870. DX2017
ma 16:58

Sziasztok!

Szerintem sokakat foglalkoztat, hogy a választott suliban mekkora a követelmény, mennyit kell tanulni, érti-e az anyagot, bírja-e a tempót a gyerkőc. Én ezt elsősorban az alapján próbáltam belőni, hogy ahol lehetett bementem órákat látogatni. Azt figyeltem, hogy egy órán mennyi az új ismeret, milyen mélységű, az új ismeret elsajátítása milyen hányadban történik a tanárral együtt, illetve önállóan, mennyi a lecke, stb. Emellett figyeltem, hogy a gyerekek és a tanárok mit mondanak erről. Persze ez gyerekfüggő, nagy szórással, de felnőttként azt mondanám, hogy a lecke nem volt rettenetesen sok, de ha átlag 5-6 órára tisztességesen kell készülni, akkor ez azért kiteszi a napi minimum két órát. Ehhez képest kb. ugyanakkora terhelést az egyik top gimiben próbálták kisebbíteni, a másik top gimiben meg kiemelték, hogy a sok program mellett, nagyon sokat kell tanulni és lemorzsolódásra is felhívták a figyelmet. Sőt arra is, hogy elég nehéz ilyenkor váltani. Röviden az egyik helyen riogattak egy kicsit, máshol csalogattak. És most totál úgy érzem, hogy mindkettő kicsit visszatart. Mennyire lehet pontosan következtetni a nyílt órákból? Mégis nagyok a különbségek? Egyrészt attól félek, mi van, ha felveszik és nem megy, a másik helyre meg félve a lemorzsolódástól, esetleg nem is adjuk be, de menne. Szóval lutri. Nálunk a gyerkőc jó eszű, de, mint sokaknál ő sem arról híres, hogy amikor hazaér rögtön a tankönyvet nyitja ki, viszont figyel az órán. Mennyire legyünk bátrak? Adnátok tanácsot? Mi erről a tapasztalat?

A családban az volt a tapasztalat, hogy a kissé figyelmetlen, de okos gyerkőc csak egy relatíve gyengébb gimibe került, mert elrontotta az írásbelit és azért az neki nem volt ideális, sokkal jobban haladt volna.

34869. szilvih2
ma 12:59
Jaj, de béna vagyok, az Apáczaiban van nyílt nap, szerdára regisztráltam is. Nem akar valaki esetleg regisztációt cserélni hétfőről szerdára? Amikor csináltam, még nem tudtam, hogy hétfőn büntetlenül mehetnénk. Nem tudom, nálatok hogy van, de nálunk cask három napot lehet így hiányozni, és azt is rettenetesen megtorolják a tanárok....
34868. szilvih2
ma 12:56
Hétfőn nem lesz a lányomnak suli. Tudnátok segiteni, hogy melyik belvárosi vagy dél-pesti (jobb) gimiben van esetleg nyílt nap?
34867. akinomuj (válaszként erre: 34860. - Gal-bor)
tegnap 23:31

Nos, igen, ez minden vizsga rákfenéje. Pillanatnyi teljesítményt rögzít, és az izgulósabb gyerekek könnyebben elronthatják (bár mindenki más is elronthatja persze).

Reméljük a legjobbakat.

34866. gyöngy:) (válaszként erre: 34829. - Levia)
tegnap 21:30
Köszi, de a Szentgyörgyire gondoltam, nem találtam a szóbeliről infót.
34865. virgilius (válaszként erre: 34864. - Gal-bor)
tegnap 19:57
Mint általában, igen, de azért itt is két csoport van, szóval nem kell nulláról kezdeni legalább.
34864. Gal-bor (válaszként erre: 34863. - Virgilius)
tegnap 19:52
Hűha, ez azt jelenti,hogy itt is arra megy el a nyekes év, hogy egy szintre hozzák a gyerekek tudását?
34863. virgilius (válaszként erre: 34855. - Gal-bor)
tegnap 19:31
Nekünk is jár oda barát-gyerek. Nagyon kellemes iskola, tényleg jó oda járni, de azt annyira ne várd, hogy a nyeken sokat fognak fejlődni angolból. :) Ettől függetlenül mindenki csak ajánlja a sulit.
34862. Gal-bor (válaszként erre: 34861. - Vircina)
tegnap 18:28
Sajnos nagy esély van rá, hogy nálunk sem lesz egyszerű a helyzet. A lányom gyengébb matekból, ráadásul nagyon izgulós típus, ha valami tétre megy teljesen leblokkol. Volt korábban olyan eset, hogy megcsinált egy magyar feladatlapot, kijavítottuk, gyenge lett, majd az utána következő matek feladatlapnál azt sem tudta megoldani, amit egyébként tudott. Teljesen lesokkolta a magyar eredménye:( Azóta egyszerre javítjuk mindkét feladatlapot.
34861. vircina (válaszként erre: 34856. - Gal-bor)
tegnap 18:05
Óriási különbség van. Az egyik 4 suliban volt a szóbelin mentes (köztük a Fazekas, Apáczai), a másik úgy rontotta el az írásbelit, ahogy az a nagy könyvben meg van írva. Teljesen. Itt nincs közös nevező, itt hatalmas szülői feladatok vannak, megoldani ezt a helyzetet. Csak két lépcsőben lehet, most azt mondom, van 8. után még egy felvételi. A két gyerek teljesen más utat jár be, és ezzel a részével nincs is gond. A logisztikával annál inkább.
34860. Gal-bor (válaszként erre: 34857. - Akinomuj)
tegnap 17:51
Valóban tehetetlen az ember. Tavaly a mi iskolánkban volt olyan fiú, aki 8 évig kitűnő volt és írt egy 55 pontos központit. Szegény bekerült egy olyan suliba, ahová egyáltalán nem való. Nem találja a helyét. Ráadásul ezt az iskolát be sem írta, mert nem gondolta, hogy szükség lehet rá. Hónapokig izgultak, hogy hová fog bekerülni, miközben a gyengébb képességű osztálytársai simán bekerültek egy jobb gimibe. Az egyik barátnőm kislánya szintén hasonlóan járt. Bekerült egy olyan suli 5 éves nyekes, haladó angolos osztályába, ahol másfél év alatt nem tudtak neki újat mondani. Mindez egy elrontott felvételi miatt. Csak remélni tudom, hogy velünk ez nem történik meg.
34859. Gal-bor (válaszként erre: 34854. - Csepke8)
tegnap 17:41
Mi annak idején azért választottuk a németet, mert azt mondták, hogy a német után az angol sétagalopp. Az mindenesetre nagyon érdekes, hogy a gyerekeim osztálya beérte angolból azt a párhozamos osztályt, amelyik egy évvel és heti egy órával többet tanult. A tanárok szerint ez minden németes évfolyamnál így van. Úgy látszik rendesen megedződnek a gyerekek a német nyelvtan miatt:) A felvételi viszont komolyabb fejtörés nekünk.
34858. Gal-bor (válaszként erre: 34851. - Virgilius)
tegnap 17:33
Igen, pont ez a bajom nekem is. A mi igazgatónk azt mondta a szülőknek, hogy vagy folytassák a gyerekek a németet a DNG-ben, vagy más kéttannyelvű németes suliban, vagy tegyék le a középfokút és válasszanak az angol mellé egy új nyelvet. A haladó német náluk nem opció.
34857. akinomuj (válaszként erre: 34856. - Gal-bor)
tegnap 17:32

Azt hiszem, minden felvételiző (és bevonódott családtag) szívesen lenne már túl rajta. :-)


Szerintem szülőként rosszabb, mert valójában nem tehetsz semmit. A gyereken múlik minden.

Mikor az ember maga vizsgázik, jobban úgy érzi, tudja befolyásolni az eredményt.

34856. Gal-bor (válaszként erre: 34842. - Vircina)
tegnap 17:22
Már nagyon várom, hogy meglegyen az írásbeli eredménye. Úgy érzem, hogy addig csak tapogatózom. Zsong a fejem a sok iskolától és tagozattól. Úgy érzem, minél több sulit nézünk meg, annál bizonytalanabb vagyok. Nálatok nagy volt a különbség a két gyerek pontszáma között?
34855. Gal-bor (válaszként erre: 34823. - Kato73)
tegnap 17:12
A Vörösmarty nyekes természettudományos osztályáról nem tudsz esetleg valamit? Az iskola légköre, szellemisége nagyon megfogott engem. Tudom, hogy nem a legerősebb termtudományos tagozat, de talán nem olyan rossz.
34854. Csepke8
tegnap 15:52

Sokfélék vagyunk, sokféleképpen döntünk.

Mikor nekünk kellett nyelvet választani (német/angol), akkor felhívtam egy német-angol szakos (mindkét nyelvet gimiben tanító) barátnőmet, hogy mit tanácsol.

Azt mondta, azért javasolja az angolt, mert angolul mindenkinek meg kell tanulnia a mai világban. Ha némettel kezd, akkor az angol lesz a 2. nyelv majd a gimiben. Ha angollal kezd, akkor a második nyelvnél a gyerek dönthet a nyelvek közt. Azt is mondta, hogy a nyelvtanulásban a legfontosabb a belső motiváció. Azok a gyerekek nagyon jók németből, akikben ez megvan és nem azért tanulják, mert anyu azt mondta, hogy ez hasznos. Ha a némettel kezd, akkor majd esetleg a 3. nyelvnél lesz csak választási lehetősége.

Neki egyébként 2 fia van, mindkettő angollal kezdett.


Ez is csak egy szempont, nem mindenki eszerint dönt.

34853. virgilius (válaszként erre: 34851. - Virgilius)
tegnap 15:13

És még egy utolsót: a Rákócziban pl haladó német mellé nem lehet másik nyelvnek angolt választani, valamint a németet tanulók, tehát akiknek nincs osztályzatuk angolból, nem is jelentkezhetnek hatodikban a tehetséggondozó osztályukba.

Ez csak egy példa, csomó másik suliban szintén diszkriminálják a németeseket.

34852. Aquarius76 (válaszként erre: 34848. - Vircina)
tegnap 15:13
Persze. Köszönöm.
34851. virgilius (válaszként erre: 34850. - Virgilius)
tegnap 15:08
...még annyit ehhez, hogy mivel haladó német általában csak egy csoportban van (max!) még a nagyobb iskolákban is, ezért együtt tanul a B2 közelében álló azzal, aki épp csak kicsit tud németül. De még gyakoribb, hogy kezdhetik a nulláról a többiekkel, vagy mehetnek másik nyelvre.
34850. virgilius
tegnap 15:05

Német: én csak nemzetiségi vagy kéttanos formában választanám újra, mert annyira kevés a jó sulikban a haladó németes hely, hogy ezekből fel is töltik. A sima mezei németesek a fasorban sincsenek hozzájuk képest, mert a német manapság nem ragad rájuk úgy magától, mint az angol.

Nekem amúgy egyik gyerekem sem szereti a németet, sem az, aki általánosban németes volt, sem az, aki gimiben kezdte el, pedig mindketten jók belőle.

34849. akinomuj (válaszként erre: 34836. - Alma0429)
tegnap 14:32

A fiam angolt tanult először, jól is ment neki. Aztán az ÖSB-ben intenzíven németet, szintén jól megy neki, és jobban is szereti, mint az angolt, mert szerinte logikusabb.


Úgyhogy van ilyen is, olyan is.

34848. vircina (válaszként erre: 34844. - Aquarius76)
tegnap 13:55
Megírom üzenetben, nem szeretném, ha emiatt bajunk lenne itt a fórumon.
34847. eleonóra123 (válaszként erre: 34845. - Rozalinda)
tegnap 12:59

Ha negyedikes, hatodikos a gyerek akkor nem köteles beíratkozni. Ha nyolcadikos akkor megszerezte a jogot hogy beírakozhasson az elsőnek megjelölt helyre (ha felvételi határozata van a sulitól). Ha nem írakozik be oda akkor suli nélkül marad, de mivel tankötelezettség, tehát muszáj valahová beíratkozni. A szülő intézhet másik iskolát ha mégis a listán második-harmadik suliba menne, fellebbezhet ha nem az első helyre vették fel. De ezek sikerére már nincs garancia, lehet hogy sikerül mert van hely, az is lehet hogy nem. Célszerű előbb meghozni a döntést és nem mások jóindulatára vagy a szerencsére alapozni.

A rendszerben egyszer jelölheted a sulikat, egyszer meg változtathatsz a sorrenden. Ennyi általában elég ahhoz hogy döntés szülessen. És őszintén szólva mikor odáig eljutsz, az akkora megkönnyebbülés hogy örülsz neki hogy végre vége!

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... ❯❯

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2018, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Facebook