Középiskolai felvételi (beszélgetős fórum)
Az én lányom is 8 osztályosból váltott 8. után, ő is "Latin örökségünk"-et tanult 5-6-ban töri helyett. Leveleztem a sulival, aki 5-8-ig beszámította a töri jegyet. Kérdeztem, hogy ezt a latint beszámítják-e vagy lehet-e duplázni a 7-8. jegyét. A hivatalos e-mail címről csak olyan (amúgy kedves és udvarias) válasz jött, hogy biztos be lesz számolva valami (vagyis nem lesz emiatt -10 pontja a többiekhez képest.) Végül a pontjaiból azt láttam, hogy a törit duplázták, egyébként ez a mi estünkben 1 ponttal többet ért, mint a latinos változat.
Az viszont igaz, hogy 5-6.-ban csak az ókort tanulták, utána 8-dikban eljutottak Mátyásig és Amerika felfedezéséig, egy év kimaradt a NYEK miatt és most is még a középkornál tartanak. Ami szuper jól megy, de az azért furcsa, hogy 18 éves lesz, mire a 20. századról tanul először.
Szep estet .barátnőm kislánya a kisvardai besenyei gyorgy gimnázium ba jelentkezett.de 16 pontot ért el.de a félévi jegyei jo.az átlaga. Is.3.58.mit gondoltok befug jutni..köszönöm szépen
Jo ejt
Neked akartam az előző választ írni
A fiam nyolcosztályos gimibe járt, és a 8. évfolyamban úgy gondolta, hogy sulit szeretne váltani. Épp a felvételi jelentkezési határidő előtt 2 nappal mondta. Még épp idejében. 🙈
Úgyhogy végigcsináltuk a jelentkezési folyamatot és bekerült egy kéttannyelvű gimi nyekes osztályába.
Az 5. 6. osztályban csak Bevezetés a történelembe c. tantárgyuk volt. Ilyeneket tanultak pl.: a járművek, a ruházat, a használati eszközök, a fegyverek, az időmérés története az őskortól napjainkig.
7. osztályban kezdték a történelmet tanulni. 8. osztályra kb. a nagy földrajzi felfedezésekig jutottak. A gimiben elölről, az őskortól kezdték, de valahogy nagyon nem ment neki.
11. évben nem itthon járt suliban, kimaradt az azévi tananyag, konkrétan pont az, amit 7. osztályban sem tanult, kb. a nagy földrajzi felfedezésektől...
Amikor visszajött Mo-ra, nyáron 6 hét alatt készült fel a 11. évfolyamos anyagból. Mivel eléggé hiányos volt a tudása, ezért heti 2x magántanár készítette fel az osztályozó vizsgára és az érettségire is.
A gimiben egyáltalán nem foglalkoztak azzal, hogy ő milyen tudást hozott magával, hogy milyen típusú suliból jött. A történelem tudás hiánya pótlásának mikéntjét ránk bízták.
A fiam nyolcosztályos gimibe járt, és a 8. évfolyamban úgy gondolta, hogy sulit szeretne váltani. Épp a felvételi jelentkezési határidő előtt 2 nappal mondta. Még épp idejében. 🙈
Úgyhogy végigcsináltuk a jelentkezési folyamatot és bekerült egy kéttannyelvű gimi nyekes osztályába.
Az 5. 6. osztályban csak Bevezetés a történelembe c. tantárgyuk volt. Ilyeneket tanultak pl.: a járművek, a ruházat, a használati eszközök, a fegyverek, az időmérés története az őskortól napjainkig.
7. osztályban kezdték a történelmet tanulni. 8. osztályra kb. a nagy földrajzi felfedezésekig jutottak. A gimiben elölről, az őskortól kezdték, de valahogy nagyon nem ment neki.
11. évben nem itthon járt suliban, kimaradt az azévi tananyag, konkrétan pont az, amit 7. osztályban sem tanult, kb. a nagy földrajzi felfedezésektől...
Amikor visszajött Mo-ra, nyáron 6 hét alatt készült fel a 11. évfolyamos anyagból. Mivel eléggé hiányos volt a tudása, ezért heti 2x magántanár készítette fel az osztályozó vizsgára és az érettségire is.
A gimiben egyáltalán nem foglalkoztak azzal, hogy ő milyen tudást hozott magával, hogy milyen típusú suliból jött. A történelem tudás hiánya pótlásának mikéntjét ránk bízták.
Szia! Bár csak 1 olyan gimiben voltunk érdekeltek, mint amilyenektől kicsit félted a gyermeked, de a két fiam példája azt igazolja, hogy ezekben a gimikben nem kell megszakadni a tanulásban ahhoz, hogy jó eredménnyel menjen végig a sulin, és jó érettségivel lépjen ki onnan.
Az egyik gyerekem 6 osztályosban, matekfakttal, a másik 4 osztályos humán tagozaton végzett, és amikor túl voltak az érettségin, akkor mindkettőjükből kibukott az a mondat (3 év eltéréssel), hogy nem gondolták, hogy ilyen kevés otthoni tanulással fogják tudni abszolválni ezt a teljesítményt (kitűnő érettségi, csontnélküli felvétel [külföldi] egyetemre). Egyikőjük sem zseni, csupán jófejü gyerek, de az órákon jórészt megkapták azt, ami ehhez kellett; hogy ne kelljen stresszelni és megszakadni. Én biztatlak, hogy vágjatok bele. Ezeknél a gimiknél van szóbeli. Azokon a gyerek kap olyan benyomásokat, amelyek aztán segítenek nektek dönteni abban, hogy fogja-e szeretni a sulit. Nálunk így volt az első gyereknél. Nem oda készült, de a szóbeli után nem volt kérdés, hogy azt a sulit akarja. Aztán az első éve után nem volt kérdés, hogy az öccse is azt célozza meg.
Adjatok esélyt ezeknek a suliknak. 😊
Sziasztok! Van egy gyerkőcöm, aki nagyon jó képességű, de gyakran bestresszel, figyelmetlen, és dolgozatoknál, számonkéréseknél tudása, és képességei alatt tud teljesíteni. Az általános nagyon leterhelte, minden nap 7 órájuk volt, első félévben nagyjából 80 jegye született (77-nél hagytam abba a számolást). Valószínűleg erős osztályba is jár (8. osztályos felvételinél több osztálytársa 80 feletti, sőt, akár 90+ felvételit írt). Elég sokszor segítek neki a tanulásban, nem írom meg helyette a leckéket, de kikérdezem, segítek neki abban, hogy mi az a tudásszint, aminél már jó dogát tud írni (persze ez se mindig jön be). Az első félévet a jó jegyek, és a felvételi miatt becsületesen végig tanulta, nagyon sokat fejlődött a tudása, figyelme is, azt gondolom, hogy érett. Úgy gondoltuk, hogy nem szeretnénk erős gimibe adni, ahol folyton csak tanulni kell, mert ezt egyrészt kipukkanna, másrészt kicsit lassú, illetve szeret a sulin kívül sportolni, művészeti iskolába járni, vagyis széles az érdeklődési köre.
A felvételinél se tudtuk, hogy mit fog hozni. Erre most tényleg hozta a formáját, jó felvételit írt, a félévi bizije is nagyon jó lett. Bár a felvételit többlet idővel írta, mégis olyan jól sikerült, hogy olyan gimik is szóba jöhetnek, amiről nem is álmodtunk. A kérdés az, hogy vajon jó ötlet-e. Nem akarok megszédülni a mostani teljesítménytől, és utána pedig szívni a gyerekkel együtt évekig. Szeretném, ha a gimit önállóan, motiváltan tudná csinálni (persze bármikor szívesen kikérdezem) nem akarom ostorral hajtani a tanulás felé. Vagyis olyan sulit szeretnék, ami jó. Egy ismerősöm azt mondta tegnap, hogy sokszor a top gimikben (pl. Apáczai) nem hajtják annyira szét magukat a gyerekek, mint a középerős gimikben. Igaz ez?
Szóba jöhető gimiket keresek, amik gyerekközpontúak, szerethetők, és nem terhelik túl a családi életünket, budai agglomerációból (Győr irány) elérhetők.
A 8-dikosoknál és a 6-dikosoknál a magyar 3-5 ponttal kevesebb, mint tavaly. A kijövő gyerekek azt mondták, hogy más volt, mit amire számítottak, amit gyakoroltak. A matek eredménye úgy látom, hogy nagyon hasonló a tavalyi pontokhoz.
(A 4-diekesből még csak egy iskola eredménye látszik, de ott a magyar -6, a matek +10 pont. Ebből még szerintem nem érdemes következtetést levonni.)
A matekot megnéztem, nekem nem tűnt nehéznek (de lehet azért, mert most már foglalkozási ártalomból érettségiket gyakorlunk), de többen mondták, hogy nehéz.
Érdekes módon viszont a magyar pontok estek jobban vissza a korábbi átlagokhoz képest, ezért lehet, hogy a magyar csak könnyűnek tűnt, de volt benne néhány akna.
Tapasztalat ?
Unokámnak a magyar jól ment, a matek kevésbé. Épp fordítva vártuk.
További ajánlott fórumok:
- Középiskolai felvételi matematikából 2010-ben
- Óvódák, bölcsődék, általános iskolák, középiskolák, bárhol a világon
- TB ügyintéző tanfolyamra jelentkeztem. Van valakinek információja, mire lehet számítani felvételinél?
- Mikor lesz fent a neten a középiskolák végleges felvételi sorrendje?
- 2011 középiskolai felvételi
- Hol lehet megnézni a tavalyi középiskolai felvételi ponthatárokat?