Középiskolai felvételi (beszélgetés)
Sziasztok!
Én eddig csak olvasó voltam itt a fórumon és nagyon sok hasznos infót kaptam,ezért nagyon hálás vagyok nektek.
A lányom biztos bejutó helyen van a Radnóti németen,Trefortban és már csak az Api listáját várjuk,de ott is mentesek voltunk.
Api,Trefort szobelije nagyon tetszett neki,jól érezte magát, rá voltak kiváncsiak.
Na most ott tartunk,hogy folyton változik a listánk,nem tudunk dönteni...
Van e valakinek infója a Trefort német oktatásáról,milyen erős,színvonal..stb
István-os előkészítőről:
Az előkészítő nagyon jó volt. Legszuperebb tanárokkal. Mindkét tárgyból tematikusan végig mentek a tananyagon, ami kell a felvételihez, típus feladatokon, a tanárok saját példákat hoztak. ÉS van mindkét tárgyhoz tehetséggondozó munkafüzetük, tele feladatokkal, azokból is megcsináltak egy csomót.
Karácsony előtt kezdtek megírni feladatsorokat időre, tanár által össze állítottat vagy a munkafüzetben is vannak feladatsorok. Vagy ott javították, vagy a tanár elvitte és hozta legközelebb. Magyarból minden órán fogalmazással kezdtek, mindig 1 valaki felolvasta, és annak le lett pontozva. Januárban már csak sorok voltak, de más mint, ami az interneten elérhető. Van szóbeli felkészítő is, az már nem volt olyan hatékony.
Sajnos nyolcosztályosban mi is tapasztaltunk ilyet, de nem a diákok hanem a tantestület részéről. Akik a lista első feléből jutottak be azok megválaszthatták az első nyelvet, jellemzően az angolt. A második fele németes lett. Az angolos osztályok tapasztaltabb, motiváltabb tanárokat kaptak, a németeseket meg az tanította (kis túlzással) aki éppen arra járt.
Lányomék azt beszéltek meg hogy ki hány pontot írt, de ez kb. egy hétig volt beszédtéma. Azóta nem esett róla szó, nincs jelentősége. Mindenki osztálytárs és pont.
Fiam osztályában ha esett is szó erről az az ő ingerküszöbét nem érte el. :)
Nem a megbeszélés ténye borzasztott el hanem az hogy a rangsorban elfoglalt hely négy évre meghatározhatja egy gyerek helyét egy közösségben. De a hozzászólások alapján úgy tűnik hogy ez szerencsére nem minden osztályra igaz.
Sok sikert nektek!
Könnyen lehet, hogy majd önbizalmat szerez ott, vagy megügyesedik. Vagy ügyes csak most nagyon izgult.
Matek tanárával beszéltetek erről?
Szerintem azért izgulhatott jobban, mert érezte, hogy ez az IGAZI, és ezért is ragaszkodik hozzá. A gyerekek ösztöne ebben a kérdésben igen jól működik.
Amikor a nyílt napon voltunk egy spec. matekos fiút kérdezgettek a szülők, és neki az volt a tapasztalata, hogy az évek múlásával sokkal jobb eredményeket érnek el a szorgalmas, és kitartóan gyakorló diákok, mint a lusta zsenik. A saját példáját is felhozta, hogy sokszor a nem túl fényes eredmény ellenére is jelentkezik versenyekre, mert abból is tanul, és a felkészülés során is fejlődik.
Visszatérve a lányodra, ha érzitek, hogy csupán az izgalom miatt nem tudta kihozni magából a maximumot, és ez a vágya, támogassátok! A Fazekas szóbelije elég alapos, a tanárok pedig igen magas szaktudásúak ahhoz, hogy eldöntsék, ki az, aki odavaló. Inkább erősítsétek az önbizalmát, már csak azért is, mert attól nincs feljebb, mint hogy oda bekerülhet valaki. Gratulálok a kislányodnak! :)
Még 1-2 gondolat aztán leszállok a témáról.
Tényleg nem esznek reggelire senkit.
Tehetséggondozás van. Ha jó a nyelvérzéke akkor azt támogatják, ha irodalmár lelkű, akkor van jó magyar tanára, ...
Senkinek sem kötelező versenyre menni, vagy nyerni. A kivételes gyerekekkel kivételes tanárok kivételes módon foglalkoznak. A többiek is jó oktatást kapnak.
Szerintem az osztály legjobbjai versengenek a szakkörért, meg a táborért. És nekik való is a tábor meg a versengés is.
Az osztály második fele meg többnyire tojik erre és csak szimplán magas szintű oktatást kap. Mivel ők is baromi okosak ezt haszonsítani is fogják tudni később.
Helo Nokititi!
Én is fazék specmatba jártam. Több, mint 20 éve.
Matekból az osztály közepén voltam. Az osztály legjobbjai tudását felfogni nem lehetett. De soha nem éreztem, vagy éreztették, hogy ők mennyivel jobbak. Ők egymás között és magukkal versengtek az OKTV dobogós és olimpiai helyekért.
Az osztály tudásban második fele pedig olyan matekot kapott, hogy első (mostani 9.) osztályban simán leérettségizett volna. Egyetemi felvételi nevetségesen könnyűnek számított.
Én úgy tekintek vissza, hogy jó volt a közösség. Különleges koponyákkal voltam összezárva. Lett belőlük történész, jogász, nyelvész, befektetési szaki, póker milliomos, tanár. Helyezettek voltak földrajz, angol és talán töri OKTV-n is.
30 gyerekből 10-12-nek matek a mindene. A többiek egyszerűen csak okosak.
Tanárok nagyon jók voltak.
Ha lányod szeretne oda menni, voltak versenyeredményei is, akkor én nem tartanám vissza, sőt bátorítanám is.
Sok sikert!
Unokatesó 8 osztályos gimiben most hatodikos . Az osztályban
tisztában vannak vele , hogy ki jutott be első helyen és azzal is , hogy ki protekcióval. Pedig biztos nem hirdették ki. Ez nem Fazekas specifikus.
Hát, lehet, hogy az én fiam egy másik Fazekasba jár. :-O
Vagy ő nem érzékeli ezt a versengés dolgot. Vagy az ő osztályukban nincs.
További ajánlott fórumok:
- Középiskolai felvételi matematikából 2010-ben
- Óvódák, bölcsődék, általános iskolák, középiskolák, bárhol a világon
- TB ügyintéző tanfolyamra jelentkeztem. Van valakinek információja, mire lehet számítani felvételinél?
- Mikor lesz fent a neten a középiskolák végleges felvételi sorrendje?
- 2011 középiskolai felvételi
- Hol lehet megnézni a tavalyi középiskolai felvételi ponthatárokat?