Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal » Fórumok » Diéta & Fitness fórumok » Leküzdjük a nagy súlyfelesleget!!! fórum

Leküzdjük a nagy súlyfelesleget!!! (beszélgetős fórum)


86. Guruljka (válaszként erre: 85. - King86)
márc. 15. 16:47

Ezt teljesen megértem, én eleve berzenkedem, ha valamit tiltani vagy kötelezővé tenni akarnak.

És okosan csinálod, hogy sok mindent nem zársz ki teljesen.


Én a nap első étkezéseként sokáig semmit nem ettem- aztán zabpelyhet. Mostanában nem fogy úgy a zabpehely, de húsfélével vagy akár tojással még nem tudom indítani a napot. Éveken át voltam vega.


A Kitkat-et én nem annyira, de a fiammal közös kedvenc a Knoppers. (A Manners nem!☺) Ha néha hoz, mert nem mindig kapni a boltban, akkor egyből befalom.

A keményebb diéta idején is megettem, de előtte kiszámoltam, hogy csináljam, hogy beleférjen az aznapba.

85. King86 (válaszként erre: 80. - Guruljka)
márc. 15. 16:42

Amúgy én is szeretem a tojást- egyrészt. Másrészt szerettem volna valamit ami kiváltja a pékárú egy részét az étrendemben.

Akármilyen rossz is, tudom sokan kibírják, hogy teljesen elhagyják ezeket, én nem tudom és nem is szeretném. Vacsihoz általában 1 zsemlét vagy ha pirítósra vágyom akkor 2 szelet tk toast kenyeret szoktam enni, nyers zöldségekkel mint pl hagyma, paradicsom, kígyóubi, jégsaláta, ömlesztett sajt. Néha teszek rá szalámit, párizsit, 1-2 virslit, sonkát, vagy vega mód eszem.

A korábbi kudarcaimból igyekszem tanulni és most ezek alapján is én szeretném ezeket megtartani, mert úgy érzem, hogy nekem a tiltólisták hosszútávon nem válnak be. Hogy valamit végleg el kell hagyjak amit szeretek.

Manapság már ott tartunk, hogy szinte semmit se szabadna enni mert ezért vagy azért szemét kaja, vagy mert zsírós vagy cukros blabla, de én nem tudok csak tiszta húson meg nyúlkaján élni. Szükségem van más dolgokra is. Mindenkinek más jön be:) Nekem az, ha ehetem amit akarok, csak nem mindegy mennyit és milyen gyakran. Ezért se száműztem végleg a tésztát se. Tudom,hogy semmi haszna lényegében, de akkor is színesíti a diétámat. Egyszerűen csak ritkábban eszem. Ennyi. :)Ugyan így vagyok a bolti cukros édességekkel is. Ha egy mogyoróvajas kitkatot amit imádok be akarok nyomni, akkor csak kivárom az idejét. (havi egyszer engedem meg magamnak a cukros édességet is)

Biztos rosszul csinálom mert marha egészségtelen, de nekem a teljes megvonás nem vált be. Ezért akarok rajta változtatni. Az meg nekem nem játszik, hogy magamnak sütögessek zsemlét meg édességet meg ilyenek. Lusta dög vagyok hozzá, meg mondjuk a büdös életben nem tudnék olyan ízvilágot összehozni amire épp akkor vágyom. :)

84. Guruljka (válaszként erre: 82. - Bözsi néni)
márc. 15. 16:27

De hát nem is beszéltem le! Csak tapasztaltam, hogy ha a zsírra figyel az ember, akkor kevesebb tojás fér bele a napi étrendbe.

A virslitól én egyszerűen félek. A párizsi is majdnem olyan. Felvágottat sem eszem évek óta.

Én elsősorban a zsírt igyekszem csökkenteni, fehérjét viszont a korral ajánlott a minimálisnál többet enni. Ezért van itthon fehérjeporom is.

Olvastam a tojásról, régebben is. De köszönöm, hogy a vitamintartalmára emlékeztetsz, az elsikkadt.

83. Bözsi néni (válaszként erre: 82. - Bözsi néni)
márc. 15. 16:22
sókal= sokkal
82. Bözsi néni (válaszként erre: 80. - Guruljka)
márc. 15. 16:21

Telefonról sajnos nem tudok jól linket bemásolni, de javaslom, hogy olvasd el, mennyire jó a tojás. És éppen a sárgájában vannak a legfontosabb anyagok.


A zsír sem minegy, hogy milyen:-)

Éni is szeretem, azért eszem, de fogyókúránál pl. sókal finomabb és hasznosabb a tojás, mint valami vacak virsli v. párizsi.


Szóval nem lebeszélni senkit róla.

81. Guruljka (válaszként erre: 79. - Bözsi néni)
márc. 15. 16:18

A ki tudja mivel kezelés fennáll szinte az összes növényi olajra, ezért én hol ezt, hol azt veszem. Egyikre sem tennék esküt.

Még a kacsa-vagy libazsírra sem, amint nagy ritkán, ha kapok hájat, magam sütök ki. (Nem tudom, mivel etették...) Mert állítólag a baromfizsír is kedvező.


Viszont évek óta nemigen sütök semmit bő zsírban.

80. Guruljka (válaszként erre: 79. - Bözsi néni)
márc. 15. 16:13

Tyúktojás



ENERGIA FEHÉRJE ZSÍR SZÉNHIDRÁT

76 6.7 5 0.4

kcal gramm gramm gramm

Energia 76 kcal

Fehérje 6.7 g

Zsír 5 g

Telített 1.6 g

Egyszeresen telítettlen 2 g

Többszörösen telítettlen 1 g

Szénhidrát 0.4 g

Cukor 0.2 g

Rost 0 g

Nátrium 75.3 mg

Koleszterin 1.657 mg

Glikémiás Index 0


Igazad van, nem a súlyának fele a zsír, hanem közel annyi benne a zsír, mint a fehérjetartalma.

Eszemben sincs leszólni, magam is eszem, de nem a fehérjetartalmára való hivatkozással, hanem mert szeretem.

79. Bözsi néni (válaszként erre: 53. - Guruljka)
márc. 15. 16:08

minden-amit-tojasrol-tudni-erdemes/


Nagy tévedés leszólni a tojást. Nagyon fontos tápanyagokkat, vitaminokat tartalmaz. Egy 50-60 gr tojás 4,8 gr zsírt közel se fele), ráadásul a hsznos fajtából, + omega3-at,. És A, E, D vitamint is. A vitamin, ami a szem egészsége miatt is nagyon fontos.


Inkább a tojás, mint a fene tudja, honnan idekerült, mivel kezelt vagy szennyezett kókuszzsír. Bármilyen divatos is most.

78. Guruljka (válaszként erre: 77. - Roxána)
márc. 15. 15:55

Van, akinél ez bejön. Pláne, ha szabályosan él, mindig x időben kel és kb. azonos időben fekszik.


De vannak több műszakban dolgozók, szabálytalan munkarendben dolgozók is. És van ilyen ritka madár is, mint én, aki otthonról dolgozik és ahogy esik, úgy puffan a napirendje.

A 8/16 egyébként nagyjából így is megvan, ha nem is tudatosan. Ébredés után legalább 2 óra telik el az első étkezésig, majd később, lefekvés, illetve elalvás előtt 2-3 órával megint csak nem eszem. Mivel nem kell időre kelnem, simán kialszom a 8-9 órát, vagy még többet. 12-13 étkezés nélküli óra ezzel már eleve megvan.

márc. 15. 14:51
8/16 időszakos böjt.
76. King86 (válaszként erre: 74. - Szasza84)
márc. 15. 14:43

Szia :) Én is új vagyok, tegnap csatlakoztam. Írnál pár sort magadról, bővebben, hogy mi a módszered?:) Sok vagy kevés felesleged van?

Nekem nagyon sok, és szénhidrátszegény diétát követek-igyekszem életmóddá alakítani.:)

75. King86 (válaszként erre: 72. - Guruljka)
márc. 15. 14:42

Igen, pontosan. Valóban túlterhelődtem, csak másképp. Amúgy a mozgolódást amit leírtam, én már tavaly is csináltam, ment is le picit, mert júniusban határoztam el, hogy nekiállok, és fél évig kitartottam, csak beütött ez a szar betegség, és hát annak örültem, hogy levegőt kaptam egyáltalán, nem még tornázgassak.:) Nem tagadom, ilyen szarul még sose voltam életemben, meg sokáig is tartott. A férjem sokat segített, az volt a szerencsém, mert pl egy teli fazék vizet konkrétan nem tudtam megemelni a fájdalom miatt. Azért már ez sokat javult ahhoz képest amilyen az első 1-2-3 hétben volt. EZ is valami.

Most már tök jól vagyok, csak az oldalamnak idő kell amíg meggyógyul teljesen.


Az a fázós dolog is durva. Én a meleget utálom minden formában. Persze többek közt mert izzadok mint a paci... Júniusban ráadásul kénytelen vagyok melón kívül is kidugni az orrom a házból és már előre tudom, hogy szarrá fogok sülni. Ha lehetne, az egész tavaszt, nyarat, őszt átaludnám. És újra várnám a hóesést:)

márc. 15. 09:41
Sziasztok! Szeretnék csatlakozni a csopihoz. Szombaton kezdtem, életmódváltással próbálom leadni a súlyfelesleget.Remélem ösztönözni fog, hogy nem egyedül vagyok.... 😊
73. Guruljka (válaszként erre: 72. - Guruljka)
márc. 15. 02:53

Hülye dolgok érik az embert néha.


Életem legnagyobb izomlázát az okozta, hogy egy téli délután, de már sötétben rossz helyen szálltam le a buszról. A menetrend -táblát nem láttam, mert magasan volt. Láttam a közelben egy benzinkutat, de nem mertem elmozdulni a megállóból, nehogy a következő járatot elpasszoljam. Idővel elkezdtem reszketni a hideg miatt, és mit volt mit tenni, reszkettem, míg a busz meg nem érkezett végre.

Másnapra a testem minden izma fájt, azt hiszem. Nem is múlt el egy nap alatt.

72. Guruljka (válaszként erre: 71. - King86)
márc. 15. 02:39

Ó jesszus, te szegény!

Hát ez tényleg nem az, amit ki lehet mozogni.

(Vágül is a túlterhelés stimmel, csak a folyamatos köhögés okozta.)

71. King86 (válaszként erre: 70. - Guruljka)
márc. 15. 02:35

Az izomhúzódás nem azért volt:) Kicsit hosszú...de dióhéjban leírom. December közepétől, én január végéig folyamatosan beteg voltam. Hörghurut. Mi többek közt ilyen 1-3 percenként erős köhögési rohamokkal járt éjjel nappal. Ja. Nem sokat aludtam akkoriban, mert minden köhögésre felébredtem.

Ez tartott december 19-től január utolsó hetéig. Kb a 3. héten a folyamatos köhögések miatt az egész törzsemben kétoldalt izomláz szerű fájdalmat kezdtem érezni, a köhögés ennyi időn keresztül ugye keményen megmozgatta ezeket a területeket. Az izmaim meggyengültek a rengeteg igénybevételtől, túlterhelődtek, és egyszer rosszul-hirtelen mozdultam és paff, hallottam-éreztem valami pattanásszerű dolgot odabent, aztán éles szúró fájdalom, még a lélegzés is fájt az elején. Doki javasolta ugye a vény nélküli bogyókat, ami némileg segített a fájdalomban, meg hogy pihentessem és jegeljem, meg krémet mondott kenegetni ilyen hűsítő cuccal, és azt mondta 2-3 hónap alatt el fog teljesen múlni. Ennyi a lényeg. Várom a csodát:)

70. Guruljka (válaszként erre: 69. - King86)
márc. 15. 02:20
Ha jó is, nem csak annak néz ki, akkor ne hagyd porosodni, de az izomhúzódásod arra vall, hogy túlterhelted magad.
69. King86 (válaszként erre: 68. - Guruljka)
márc. 15. 02:11
Tudom, hogy nem kell a gép, csak nekem úgy könnyebb. :) Ha meg már van, nem hagyom porosodni.
68. Guruljka (válaszként erre: 66. - King86)
márc. 15. 01:47
Lehet könnyebbekkel kezdeni, eleinte a rendszeres mozgás megszokása a lényeg. Gép se feltétlenül kell.
márc. 15. 01:25

[link]


4.50 körül kezd konkrét lenni.

66. King86 (válaszként erre: 64. - Guruljka)
márc. 15. 01:23

Sehogy. Alapjáraton laza 50 percet szoktam tornázgatni, átmozgatni magam, meg hasizom gépezni heti 5x. Az izületeim még nehezen bírják, nyilván később majd lesz más is. Viszont nemrég volt betegség-kvázi következményeként és egy rossz mozdulat miatt izomhúzódásom a bal oldalamon a bordáimnál, és hát 6 hét telt el, de még mindig érzek valamennyi fájdalmat benne, ha terhelem rosszabb. Az első 4 hétben konkrétan ülve kellett aludnom annyira húzódott és fájt ha megpróbáltam lefeküdni.

Szóval próbálom egyenlőre csak az altestet csinálni amennyire tudom, hogy addig is legalább az menjen. Doki azt mondta, hogy egy súlyosabb húzódás akár 2-3 hónap is lehet, mire teljesen meggyógyul, mondom de jó. Jegelem, meg bogyót szedek rá, aztán ennyi. Várom a csodát. Most az elején persze ha tudok akkor igyekszem mozogni is, de az első 1-2 hónapban főleg a kajára, az új rendszerre, az új szokásokra próbálok koncentrálni a lehető legtudatosabban, átállás, megszokás a főbb cél most. Az egészhez most igyekszem másképp hozzáállni, mint eddig. Hátha ez bejön. Jobban megtervezni. Motivációs listát is írtam: pl hogy mennyi minden bajom van a plusz súly miatt, hát, így összeírva megdöbbentően hosszú lett. Én ebben is látom a hasznot. Ilyet még sose csináltam, de eléggé fejbe vágott a dolog.

65. unom (válaszként erre: 63. - King86)
márc. 15. 00:24
Akkor rendben 🙂 Sok kitartást neked végigcsinálni.
64. Guruljka (válaszként erre: 63. - King86)
márc. 15. 00:18
És a mozgással hogy állsz?
63. King86 (válaszként erre: 59. - Unom)
márc. 15. 00:09
Most visszanéztem a kalóriákat, 4 napja írogatom. Amúgy kb most járok 2 hétnél (azóta csinálom a dolgot). Ez a mostani kattanás a szülinapomkor volt február végén. Szóval 4 napja írom is, be a bázisba és egyszer se léptem át a keretet amit kiszámolt nekem magasság, jelenlegi súly, bmr stb alapján. Eddig a kaja 1500 és 2000 között mozog, mivel ugye nem minden nap eszem ugyanazt, nem mindig ugyanazt a zöldséget, nem mindig ugyanazt a húsfajtát, nem eszem minden nap magot meg ilyenek... sok mindentől függ egy adott nap. Szeretném változatosan csinálni amennyire lehet, és nem kalóriákon leragadni mert számoltam én már kalóriákat is, de azt is elcsesztem, mindig azon voltam, hogy minél kevesebb legyen, és egy idő után már túlságosan rágörcsöltem, keveset ettem, rosszul éreztem magam, aztán jött a jó öreg feladás. Mondom, még így se léptem át egyszer se a kalóriát, hogy arra nem figyeltem:) Szénhidrátot pláne nem. Április elsején úgyis kiderül, mert akkor csinálom az első mérőszalagos mérést, hogy mit sikerült alkotni egy hónap alatt. Annak a nagy része úgyis víz lesz meg ilyenek...nem esek kétségbe, ha csak 1-2 centi megy le.
62. unom (válaszként erre: 60. - Guruljka)
márc. 14. 23:23

Én próbáltam, nem nagyon jött be, de egynek jó. Viszont a karfiolpüré kedvenc lett, de kíváncsi vagyok új ötletekre.

Van egy amerikai oldal, diabetes selfmanagement, ott is jó receptek vannak.

márc. 14. 23:19

[link]


- ez egy másik változat magyarul.

60. Guruljka (válaszként erre: 59. - Unom)
márc. 14. 23:17

Én a karfiolrizsre vagyok kíváncsi, de még mindig nem próbáltam ki.

Pedig nem lehet hülyeség.


[link]

59. unom (válaszként erre: 57. - King86)
márc. 14. 23:09

A karfiolra kíváncsi vagyok, írd majd meg.

Egyébként nem csak a CH hízlal, csak az a legdurvábban, a kalóriát is kell figyelni.

58. unom (válaszként erre: 54. - King86)
márc. 14. 23:06

Egyes típusú cukorbeteg, egy szövődmény miatt nagyon lefogyott. Bíznia kellene, 180g CH-val, ami elég nehéz.

Ő se szereti a zöldségeket, de kezdi megszokni.

Fagyasztott zöldsgkeveréket szoktam venni (karfiol, brokkoli, répa) megpárolom, összekeverem sült csirkemellel, leöntöm ízesített joghurttal (fokhagyma, tzatziki) és kész is

57. King86 (válaszként erre: 55. - Guruljka)
márc. 14. 23:04

Én spec ömlesztett sajtot használok vaj, illetve margarin helyett is

A paprikás szalámi igen, gépi szelet, előre csomagolt

Három tojás. Eszembe se jutott lemérni, de nincs nagyon sok chja, szóval ezért. A kalóriabázis mércéjét használom rá.

Én magas vagyok, 175cm, és jelenleg több mint 2000 kalóriát ír a bázis amit meg kéne ennem, bár mondom én szénhidrátot figyelek, a bázis csak arra kell, hogy ne nekem kelljen írogatni meg számolgatni.

Zöldséget, húst mérek pl ebédnél 20 deka zöldborsó, 100gramm hús, a többi a fűszeres lé volt. Holnap még ez lesz az ebédem (ált. 2-3 napra elég amit egyszerre összerakok magamnak ebédrevalónak. Szombaton speciel mexikói chillis babos zöldségkeverék lesz darált pulykahússal. Nekem 1 adag, a többi a férjemre marad, hogy elpusztítsa:) Ezek után majd karfiolt tervezek (ha érdekel majd megírom hogyan), bár lehet ezek után inkább kihagyod:) Karfiol után meg szerintem gombát csirkével.

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2019, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Facebook