Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal » Fórumok » Diéta & Fitness fórumok » Leküzdjük a nagy súlyfelesleget!!! fórum

Leküzdjük a nagy súlyfelesleget!!! (beszélgetős fórum)


❮❮ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... ❯❯
214. King86 (válaszként erre: 210. - Kekcinege)
2019. ápr. 5. 14:40

Hát, hogy őszinte legyek, szerintem az én szervezetemet inkább maga a túlsúly viseli meg. Egy csomó bajom van már miatta. És nem is akarnék minden évben 40 kg-t fogyni, csak az elsőben jó lenne. Nekem nem átlagos mennyiségű túlsúlyom van, hanem rengeteg. Bár egyébként az én meglévő betegségeimmel nem hiszem, hogy 40 le fog menni. Esélyesen lassabb lesz. Attól függ mennyire tudom a diétámmal stabilizálni a vércukrom és ezáltal azt, hogy ne termeljek annyi inzulint (ami ugye a zsírraktározásért felelős hormon) Én minden esetre nem érzem, hogy ugrálna, nincsenek falási rohamaim, se hirtelen rámtörő éhség amióta odafigyelek a csökkentett szénhidrátbevitelre.

Van olyan aki ennél amúgy többet fogy 1 év alatt, pl 50 vagy 80 kilót és semmi baja.

213. 12d083b51b (válaszként erre: 212. - Kekcinege)
2019. ápr. 5. 11:33
Nyugi, ne hagyd abba, csak csináld tovább. Majd beindul az ismét, csak igazodnak a dolgok. Meg állítólag a szervezet emlékszik azokra a súlyokra, amelyeken hosszabb időn át időzött, és ha a fogyózás során elérünk egy-egy ilyen határvonalhoz, úgy veszi, hogy ez már ismerős, itthon vagyunk már...
212. kekcinege (válaszként erre: 211. - 12d083b51b)
2019. ápr. 5. 09:57
Ó értem. :) Akkor jó, annyi mindent hallani ebben a témában. Én éppen a stagnálásnál tartok. Nem nagyon akar megindulni. :\
211. 12d083b51b (válaszként erre: 210. - Kekcinege)
2019. ápr. 5. 07:04
A szakemberek szerint az elfogadható fogyás heti 0,5-1,0 kg között van. Ahogy lentebb kiszámoltam, az általa beütemezett fogyás a heti 0,70 kg átlagban, még elfogadható határon belül van. És ha még ehhez hozzávesszük a szervezet által kivett pihit = stagnálást, reméljük, hogy különösebb probléma nélkül sikerül leadni a 20-25 kg-ot.
210. kekcinege (válaszként erre: 202. - King86)
2019. ápr. 5. 06:25

Szia King!

Nem egy hosszá értő szakember vagyok, de nem viselné meg nagyon a szervezeztedet ha egy éven belül ennyit fogynál?

Olvastam cikkeket arról hogy a nagyfokú súly csökkenés sem tesz mindig jót a szervezetnek.

Minden esetre nagyon szurkolok neked is a fogyáshoz. :)

209. King86 (válaszként erre: 204. - 12d083b51b)
2019. ápr. 4. 16:43
Igen igen, a stagnálás az amit nem lehet kiszámítani, kinél mennyi és milyen gyakran. Kíváncsi leszek Nem tudom más is van -e így vele, de amióta figyelem a szénhidrátot, meg azért fél szemem a kalórián, olyan lassan megy az idő. Teljesen úgy érzem. De ez még biztos csak az elején van így, később már talán nem fogom ezt érezni. Azért igyekszem elterelni a figyelmem, vannak rá módszereim:)
208. King86 (válaszként erre: 203. - Guruljka)
2019. ápr. 4. 16:02
Az időt nem én adtam meg, fix kerettel ezt számolta ki, hogy október végére érem el a -25kgt. Hát kíváncsi leszek.
207. Guruljka (válaszként erre: 205. - 585a7aa9ec)
2019. ápr. 4. 15:34
Ha szoptatni fogsz, akkor még szülés után se nagyon diétázhatsz csak úgy ész nélkül. Lehet, de okosan!
206. 585a7aa9ec (válaszként erre: 205. - 585a7aa9ec)
2019. ápr. 4. 15:33
ja 2 hónap alatt adtam le,
205. 585a7aa9ec (válaszként erre: 202. - King86)
2019. ápr. 4. 15:31

Szerintem simán, de csak ha sportolsz, pár éve sport segítségével leadtam -10 kg, plussz helyes táplálkozás, ami nem egyenlő a koplalással.

Mondjuk este már nem eszek csak almát vagy túrót, joghurtot, esetleg natúr csirkét, és egy héten egyszer tartottam olyan napot amikor bármit ehettem, ez azért jó mert a szervezet nem érez kiéhezettséget, és nem raktározni fog mindent hanem megindul a súlyvesztés, szülés után nekem is bele kell vágjak, addig már nem érdekel, mert felesleges, hiába mozgok nem megy le mert ennem kell a baba miatt.

204. 12d083b51b (válaszként erre: 202. - King86)
2019. ápr. 4. 15:30

Ha úgy számolunk, hogy 8 hó x havi 3 kg = 24 kg, akkor igen. A kérdés, hogy a szervezet mikor, és mennyi ideig fog esetenként stagnálni, megpihenni.

1 hó = 4 hétx0,70 kg = 2,8-3,0 kg. Ez = heti 5000 kcal deficit. Ha mindig csak a közeli célokat tartod szem előtt, vagyis a napi, heti kcal-deficitre, nem lehetetlen!

Mindent bele, menni fog az!

203. Guruljka (válaszként erre: 202. - King86)
2019. ápr. 4. 15:27

Ne állítgassad a Bázist állandóan, de főleg ne adj meg időbeli vagy heti célokat.

Én anno pont 25 kilót fogytam, de nem tudom, mennyi idő alatt.

202. King86
2019. ápr. 4. 15:15

Némi számolgatás után nem csak elméletben vannak meg a kisebb célok, hanem a bázist is úgy állítottam be. Itt azt írja október végére (26), fogom elérni az első kisebb célomat -25 kilót. Reménykedem, hogy ez inkább fél év lesz, és így az első évben meglehetne akár a -40kg is, de nem vagyok benne biztos egyáltalán. Jó lenne, de azért koplalni nem fogok, azzal már megjártam párszor.

Szerintetek van reális esélyem 7,5 hónap alatt 25kg fogyásra? Minden esetre nagyon kíváncsi leszek.

201. bencuska (válaszként erre: 200. - Guruljka)
2019. ápr. 3. 08:20

Köszönöm szépen a segítségedet.

További szép napot !

2019. ápr. 3. 02:07

"A heti fogyásomat 0,7 kg-ra állítottam be,a napi kalóriaértéket a gép 1169 kcal-ban határozta meg a cél kitűzése után."


Na itt van a kutya elásva. Időbeli célt állítottál be, amit nem kellene. Ezt a Kalóriabázis fórumán sokszor olvashattad.

A heti 0,5 kg fogyás a reális, hosszú távon is ez az átlag. Illetve ha ennél kevesebbet ad meg a rendszer, az sem érdekes. Addig kell a beállításokkal variálni, míg a napi kalóriakeret kb. 100 kcal-al meg nem haladja a BMR-t, amit a rendszer az adataid alapján számított ki. Azzal a napi kerettel érdemes elindulni.

199. Guruljka (válaszként erre: 196. - Guruljka)
2019. ápr. 2. 23:28
Ezeket az arányokat a Bázis automatikusan beállítja, nem kell vele vesződni. A napi kalóriakeret makrotápanyag-arányait megválasztani meg lehet, van lehetőség erre a Napi tápanyag javaslat -ablak jobb alsó sarkában levő kis fogaskerékre kattintva, majd a Módszer-t választva. Általános, Sportolói, Fogyókúrás, Egyéni lehetőségek vannak és a Beállítás grammban, de itt neked kell számolni.
198. Guruljka (válaszként erre: 194. - Bencuska)
2019. ápr. 2. 23:20
Abban igazad van, hogy sok savanyúság citrommal talán még finomabb. Én ebben nem tudok véleményt mondani, mert gyakorlatilag nem eszem savanyúságot.
2019. ápr. 2. 23:10

Még annyival egészíteném ki, hogy nemcsak a Bázis, sok más forrás is nagyjából ezekkel az arányokkal számolja a fogyást.

És a fehérjét meg kell enni! Nem véletlen, hogy a fehérjéhez tartozó fejecske akkor vigyorog, ha több fehérjét ettél az ajánlott minimumnál.

Ha izomból fogysz, az elég látványos eleinte, később már ronda, mert az izomzatot veszíted el a bőr és a zsír alól.

196. Guruljka (válaszként erre: 195. - Guruljka)
2019. ápr. 2. 23:07

A Bázis fogyókúrás arányai 20% fehérje, 50% Ch, 30% zsír.

Tehát ha 1200 kcal-t veszünk, ennek a 20%-a 240 Kcal, azaz 240/4,1 = 57 g fehérje.

1200-nak az 50%-a 600, a ch szorzószáma 4,2. Azaz 600/4,2 = kb. 143 g ch.

Zsír 30%, azaz 360, a szorzószám 9,3. Ez 360/9,3 = kb. 39 g zsír.


Ezek lennének a helyes arányok, vegyes táplálkozásra és 1200 Kcal-ra.

195. Guruljka (válaszként erre: 194. - Bencuska)
2019. ápr. 2. 23:01

Bencuska, valamit nagyon elállítottál.

A rendszer sajnos nem élettani alapon működik, de ott a figyelmeztetés az elején, hogy az 1200 Kcal alatti kalóriaérték veszélyes.


Ennyi kalória mellett a makrók értékei érthetetlenek, mert 211 g CH egyrészt rengeteg, másrészt a kalóriaértéke már eleve 863 Kcal, az 56 g zsír kalóriája 520, a 84 g fehérje pedig 353. Összesen ez a tápanyagmennyiség 1736 Kcal.

194. bencuska (válaszként erre: 191. - 12d083b51b)
2019. ápr. 2. 22:41

Köszönöm a hozzászólásodat.Minden véleményt megbecsülök.

A heti fogyásomat 0,7 kg-ra állítottam be,a napi kalóriaértéket a gép 1169 kcal-ban határozta meg a cél kitűzése után.

A napi fehérje 84gr,szénhidrát 211,a zsír 56gr. A megengedett szénhidrátot soha nem eszem meg ,de a fehérjét sem mindig.

Azt gondolom én laikusként hogy ekkora megszorítás mellett ha nem mozognék semmit ,akkor is fogynom kellett volna.Teljesen száműztem a fehér lisztet is már jó féléve,ugyan úgy ,mint a cukrot. Az ecet kiiktatásával kapcsolatban elsősorban a savanyúságokra gondoltam,amiket citromlével készítek.Az ételekbe nem használok ecetet.

Ami a mozgást illeti,elég rendszerességgel szoba-kerékpározok,és sétálok. Szinte csak baromfit eszek,nagyon ritkán sovány sertéshúst.Talán ezek az adatok azok,amiket kihagytam az előző levelemből.

Valamikor nagyon régen már vezettem a kalóriabázist,aztán valami miatt kimaradt.Most megnéztem ,154 napja vezetem ismét megszakítás nélkül. A mozgásoknál figyelembe veszem hogy nem pontos a kalóriaszámolás,ezért a szobakerékpár kalóriaszámlálóját veszem figyelembe ill. összeegyeztetem a kettőt adatot.

Köszönöm Guruljkának is,neked is a hozzászólásotokat .További szép estét kívánok ,jó éjszakát !

2019. ápr. 2. 14:33
le!
192. Guruljka (válaszként erre: 191. - 12d083b51b)
2019. ápr. 2. 14:11

Szóról szóra igazad van, Hópihe.

Ugyanakkor itt lejjebb King86 kevés ch-val, nagyobb zsír aránnyal fogy, de ő maga is tudja, hogy ez hosszú távon nem egészséges. Attól tartok, a rostszegény táplálkozás megbosszulja magát. És nem csak a rost, mert a gyümölcsökben jelenlevő gyümölcssavak is utánozhatatlan dolgok, s főzelékekről nem is szólva.


A mozgás szintén elengedhetetlen, jól mondod.

Szerintem Bencuska nem jól állított be valamit, nagyon sokan valami jónak vélt napi kalóriaértéket állítanak be, számolás nélkül. És a szervezetük koplal és tartalékol - ilyenkor hangzik el, hogy "de én nem vagyok éhes!!!" - és nagyon nehéz meggyőzni arról, hogy de igen, a szervezete koplal.

191. 12d083b51b (válaszként erre: 189. - Bencuska)
2019. ápr. 2. 14:02

Én is úgy tudom, hogy napi 160 gr. ch minimum kell az agy tökéletes működéséhez. Mondjuk én igyexem 130 körül tartani.

De minden fogyás akkor indul be, ha a napi bevitt kcal kevesebb, mint amit azon a napon elégettél.

Tehát szükséges a napi rendszeres mozgás is, akár csak egy séta-gyaloglás, vagy kerékpár, vagy futás, úszás, akármi, nem elég, hogy a szervezet működése szempontjából "nem teljesen egészséges" kajákat lecserélted egy jobbra.


Tehát a KB-n ha bevésted a napi kaja + mozgás értékeket, és lentebb görgetsz, ott a kiértékelés, mutatja, hogy aznap mennyivel égettél el többet, vagy futottál túl. És azt is tudjuk, hogy egymást követő napokon összesen 7000 kcal elégetése kell 1 kg fogyáshoz, ha naponta 1000 kcal-lal többet égetsz el, mint amit megettél, akkor van hetente 1 kg fogyás. Szóval a KB-t így nézd. Egyébként én inkább csak tájékoztató jelleggel használom, évek óta. :))

190. Guruljka (válaszként erre: 189. - Bencuska)
2019. ápr. 2. 13:35

Szia, régi bázisos vagyok.

Az olajat mindegy, mire cseréled, kalóriában zsír.

A szénhidrátot átlagos vegyes étrendben nem szokás nagyon erősen csökkenteni, mert az idegrendszernek szüksége van rá. Az ecet meg a citromlé szerintem tökmindegy, én pl. ételt nem szoktam savanyítani. Nekem már az is szokatlan, hogy ez Nálad egyáltalán tétel.

A tejtermékeket, ha nincs valami intolerancia,inkább csak soványabbakra szoktuk cserélni. A kalcium-tartalom miatt elég fontosak. Gyümölcsöt is kellene enned. És mást is ihatsz, mint a citromos víz.

Lehet, hogy a napi kalória-adagot nem jól állítottad be.

Elvileg a 4 hónap alatt, ha nem is 10 kg-t, de valamennyit már kellett volna fogynod.

189. bencuska (válaszként erre: 184. - King86)
2019. ápr. 2. 13:19
Én a szénhidrátomat úgy csökkentettem ,hogy pl.nem eszem egyáltalán gyümölcsöt csak grapefruitot./hetente kétszer/ Kenyeret /teljeskiörlésűt, naponta max.kétszer kb 8-8 dkg-ot. De elhagytam a tejtermékeket is teljesen. Nem eszem semmit ami olajos,csak zsírral főzök.Kihagytam minden ecetes dolgot,helyette citromlevet használok.Semmit nem eszem amiben cukor van.A kávémat eritrittel vagy ritkán sima pötyivel iszom és rizstejjel.A kalóriabázist vezetem hónapok óta,/kb 4 hónapja/és aszerint már 10 kg-ot kellett volna fogynom,de a súlyom ugyan annyi ,mint amennyivel kezdtem.A labor eredményem jó,egy csillag se jelzi hogy valami rosszul működne. Egyszerűen nem tudom mi az ami miatt nem indul be a fogyás.Naponta megiszom másfél liter sima citromos vizet,plusz mellé csapvizet 4-6 dl-t. van mikor többet. Most segítsen valaki ! Mi a csudát rontok el ? Miért nem megy ?
188. King86 (válaszként erre: 187. - Guruljka)
2019. ápr. 2. 01:43
Azért nem is csinálom, meg nem is akartam egyáltalán. Amúgy, ahhoz elvileg 50 gramm alá kell menni. Még meg is lenne csak ahhoz túlságosan kell nekem a teljes kiőrlésű kenyér:D
2019. ápr. 2. 01:40

Azért a ketogén nem is veszélytelen.


[link]

186. King86 (válaszként erre: 185. - Guruljka)
2019. ápr. 2. 01:28
Úgy tűnik szerencsém van. Én is olvastam ilyen horror sztorikat, hogy 1 hét után már rosszul voltak emberkék akik csökkentették a cht 100 alá, szédültek, meg nem volt energiájuk meg ilyenek. Nem tudom, én ebből semmit nem érzékeltem, épp ellenkezőleg. De az is lehet, hogy akiknek ilyen tüneteik voltak, nem figyeltek a zsírbevitelre. Elvileg az is okozhat hasonlókat, ha az alacsonyabb ch mellé nem emelik meg a zsírt. Pedig ez az értéktartomány amin én vagyok még csak nem is ketogén, csak mérsékelten csökkentett ch.
185. Guruljka (válaszként erre: 184. - King86)
2019. ápr. 1. 23:08

Érdekes.

Én még sok zsír fejében sem tudnám ennyire csökkenteni a CH-t. Lehet, hogy ez valami típus kérdése is, nem tudom. De tök jó, hogy Neked így bejön!

❮❮ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... ❯❯

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2020, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Facebook