Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal » Fórumok » Diéta & Fitness fórumok » Leküzdjük a nagy súlyfelesleget!!! fórum

Leküzdjük a nagy súlyfelesleget!!! (beszélgetős fórum)


146. Guruljka (válaszként erre: 145. - Unom)
márc. 21. 09:20

Jó a szinte noname "Falusi" is, vagy az Egri.

Itt ezek kaphatók, a Cserpes sajna nem.

145. unom (válaszként erre: 144. - Guruljka)
márc. 21. 09:17
Egyébként én a Cserpest szeretem, azt meg tudom enni natúr is.
144. Guruljka (válaszként erre: 143. - Unom)
márc. 21. 09:07
Olyat még nem láttam. Tényleg gyanús.
143. unom (válaszként erre: 142. - Guruljka)
márc. 21. 09:05
Vagyis van egy Édes fehér nevű, abban nem vagyok biztos. Gyanús a neve, de még nem vettem.
142. Guruljka (válaszként erre: 141. - Unom)
márc. 21. 08:58
Huhh, köszi! A #135 alapján azt hittem, olyan is van már.
141. unom (válaszként erre: 140. - Guruljka)
márc. 21. 08:44
Natúrban még nem láttam cukrozottat.
140. Guruljka (válaszként erre: 139. - Unom)
márc. 21. 08:40
Nyugtass meg, hogy jól láttam, ugye a bolti natúr nem cukrozott?
139. unom (válaszként erre: 135. - King86)
márc. 21. 08:34
Veszel natúrt, bele a gyümölcs, és összekevered. Én kakaóporral és édesítővel is szoktam csinálni.
márc. 21. 07:38

Le!

Holnaptól nem eszek meg 1 tábla csokinál többet naponta!

137. Guruljka (válaszként erre: 135. - King86)
márc. 21. 07:30
Megleptél! Én magyar joghurtokat szoktam venni, és még nem láttam, hogy cukrozott lenne.
136. Guruljka (válaszként erre: 134. - Unom)
márc. 21. 07:28

Én a pulykahúst szeretem, az állaga miatt.

Szintén nem brosúra-rébeszélésből a zöld teát is szeretem. Csicseriborsót pedig elvileg az indiai receptek kedvéért, de igazából még nem ettem rendeset. A saját főzésű régi volt, nem puhult meg, konzervet még nem sikerült vennem. (Nagyon nem vadászom, de vennék, ha látnék valahol.)

135. King86
márc. 21. 00:10
Tudja valaki hogy, hol lehet hozzájutni hozzáadott cukrot nem tartalmazó natúr joghurthoz?
134. unom (válaszként erre: 133. - Guruljka)
márc. 20. 22:56

Ezek közül nekem a pulykahús, csicseriborsó, zöld tea felejtős, akármilyen születnek is állítják be.

Részben azért is, mert a ma szuperkajája a holnap főgonosza, és fordítva.

márc. 20. 22:32

9 szuperkaja, amitől jobban megy az edzés (is)


Ezek az élelmiszerek bővelkednek azokban a tápanyagokban, amik nélkülözhetetlenek a fittségedhez. Építsd be őket az étrendedbe és figyeld a hatást!


1. Joghurt


A natúr élőflórás joghurt segíti a bélflóra regenerálódását. További előnye, hogy kisebb tejcukor tartalommal rendelkezik, mint az utókezelt joghurtok. A magas kalciumtartalom pedig hozzájárul az egészséges csontozat fenntartásához.


Tipp: Kerüld a cukros verziókat!



2. Pulykahús


A bőr nélküli filé fehérjében, energiaháztartásunk egyensúlyát kialakító niacinban, B6 és B12 vitaminokban, antioxidáns szelénben, vérképző vasban és immunsejtképző cinkben gazdag.


Tipp: A bőre nélkül fogyaszd!



3. Fekete áfonya


C-vitamint és polifenolt tartalmaz, utóbbi erősíti a vitaminok hasznosítását a szervezetben és semlegesíti a szabad gyököket. Ezen kívül serkenti a vérkeringést.


Tipp: Ha nincs idénye, a mirelit is megteszi!



4. Dió


Omega-3-zsírsavat, C- és E-vitamint tartalmaz, magas ásványi anyag tartalma pedig a szív- és az agyműködésnek is kedvez.

Tipp: Ha nagyon nassolnál valamit, fogyassz egy marékkal belőle.



5. Narancs


A benne lévő C-vitamin, a pektin és a kálium megvédik a sejtjeidet. Serkentő, frissítő hatású.


Tipp: Igyál mindennap egy pohár frissen facsart narancslevet!



6. Brokkoli


Kitűnő rostforrás, vírusölő és serkenti a májműködést is, ráadásul hosszú időre ellát energiával


Tipp: Alkalmanként helyettesítsd vele a krumpli vagy a rizsköretet.



7. Zab


Fehérjedús gabonaféle, amely gyors telítettségérzetet okoz, rendkívül egészséges energiaforrás. Fogyasztása jót tesz a csontoknak és a kötőszöveteknek is.


Tipp: Egyél reggelire zabkását!



8. Csicseriborsó


Káliumtartalma miatt enyhe vízhajtó hatású, a benne rejlő magnézium fontos szerepet játszik az izmok és idegek működésében. A benne lévő lassan felszabaduló cukroknak köszönhetően hosszabb időre feltölti energiaraktárainkat.


Tipp: Elkészítése előtt néhány órára, vagy akár egész éjszakára áztasd vízbe.



9. Zöldtea


Antioxidáns polifenolt is tartalmaz, a keringési problémáink megelőzésében is jelentős szerepet tölt be, és szuperül méregtelenít.


Tipp: Kortyolj el mindennap három csésze zöldteát, a kávét is kiválthatod vele!



(ma kaptam, hírlevélben.)

132. King86 (válaszként erre: 131. - Guruljka)
márc. 19. 20:56
Igazad van, túlkombinálom:) Majd alakul a dolog... Bele fogok jönni:)
131. Guruljka (válaszként erre: 130. - King86)
márc. 19. 19:49

Általános tapasztalat, hogy jobban jár, aki leeszi.

Van kivétel, de eddig talán kettő, akiről konkrétan tudok.


Kicsit mintha túlmatekoznád a dolgot, de lehet, Nálad ez válik be. De ne változtass túl gyakran.

130. King86
márc. 19. 19:40
Gyerekek.. teljesen össze vagyok zavarodva. Bázison azt ajánlják, hogy együk le a BMRT. Most meg azt írja valaki, hogy az enyém 2450 nagyon sok. Amúgy szerintem is. 2000-el tök kényelmesen beeszek egy nap. Már nem tudom mi van , naponta állítgatom össze vissza. A kalkulátor szerint még így is havi 3kg fogyás legalább várható lenne, ami nekem spec nagyon jó lenne, elégedett lennék vele. De nem tudom...mindegy. Egyenlőre megtartom a 2000-ret, aztán majd alakul. Bocsi, csak kipanaszkodtam magam:)
129. Guruljka (válaszként erre: 126. - Bulikázós)
márc. 19. 18:35

Szívesen! Szeretem a Bázist. :D

Pár éven át csak alkalmanként néztem be, gyűjtöm az elszántságot, hogy újra számolni kezdjek.

128. King86 (válaszként erre: 125. - Ángyombángyom)
márc. 19. 18:35

Amit én csinálok nem ketogén diéta.

Az enyém mérsékelt szénhidrátcsökkentés. Nem ugyanaz a kettő. Ketogénben a ch 50 gramm alatt van.

Én ezzel szemben 70-90 -100 között lavírozok. Attól függően főleg, hogy milyen zöldséget ettem ebédre a husimhoz:) MOST tényleg igyekszem ésszerűen csinálni, a kalóriát se tettem irreálisan alacsonyra, hogy pár hét/hónap után koplalásnak érezzem ahogy eddig és feladjam. Több mint 2000 kalóriát eszek egyenlőre, tegnapról mára is átállítottam, mert a jelenlegi súlyfeleslegemhez kevésnek bizonyult a 2000 kalória is. Aztán persze alakítom amint kiderül-e kilóban valami változás. Egyenlőre csak a körméreteim centiben kezdenek lefele kúszni.

127. Guruljka (válaszként erre: 125. - Ángyombángyom)
márc. 19. 18:34
Ez jóóóó... A Bázis fórumában, ha valakinek hiába beszélünk, volt már, hogy mondtuk: látszik, hogy az agy CH-val működik. :D
126. bulikázós (válaszként erre: 123. - Guruljka)
márc. 19. 17:42
Én ezt edddig nem vettem észre! Köszi!
125. ángyombángyom (válaszként erre: 118. - King86)
márc. 19. 16:51
Azért azt is vedd figyelembe hogy az agyad működéséhez kb 90 ch kell. A ketogén diéta csak rövid távon működik. Aztán lehet hogy felborul az összes működésed
márc. 19. 15:46

A Bázist én pont azért szeretem, mert nem kell sokat számolni.

Ha mindenképp szeretitek a matekot, akkor hajrá. Lehet a szögletest is gurítani...

123. Guruljka (válaszként erre: 122. - Bulikázós)
márc. 19. 15:44
A Bázison sehogy, mert automatikusan beállítja, sőt ha a napi tápanyag javaslat kis ablakában (jobb oldal, a vigyorgó fejek) a kis fogaskerékre kattintasz, lenyílik a Tápanyagok aránya, azon belül a Módszer, és ott a lefelé nyilacskával ötféle beállítás közül választhatsz. Mondjuk a Fogyókúrás eleve jó lehet.
122. bulikázós (válaszként erre: 117. - Guruljka)
márc. 19. 10:42
Légyszíves számold ki nekem, ha én fogyózni szeretnék és a kalórabázis szerint kb. 1400 kcal-t ehetek, akkor hogy kell beállítani a fehérje-szénhidrát-zsír arányt?! köszi
121. unom (válaszként erre: 120. - Guruljka)
márc. 19. 00:50

Persze, javítani lehet, főleg a kettes típusú.

De az egyes egy autoimmun betegség, a szervezet elpusztítja a bêta sejtjeit. Próbálkoztak hasnyálmirigy átültetéssel, de ugyanaz történt.

Azt állítani, hogy ez étrenddel gyógyítható...

De azt is mondta, hogy az, hogy az ember zsírt raktározás a középkorban alakult ki.

120. Guruljka (válaszként erre: 119. - Unom)
márc. 19. 00:31
Személyes ismerősöm, szavahihető és szerény tanárember, a vércukorszintjét paleo étrenddel hozta kezelhető mértékre, és fogyott is elég szépen. Ma is pufi alkat kicsit, de sokkal aktívabb fizikailag. napi több km-t is gyalogol.
119. unom (válaszként erre: 118. - King86)
márc. 19. 00:25

Nem biztos, hogy ez a dietetikus lesz a megfelelő. A neten sok hülyeség is terjed. A párom valamelyik nap olyanba futott bele, amelyik azt magyarázta, hogy a cukorbetegség gyógyítható, még az egyes típusú is. Vegán étrendet...

A te döntésed, de 30 kiló fogyás után azt javaslom, inkább a fehérje legyen több, mint a zsír.

118. King86 (válaszként erre: 115. - Unom)
márc. 19. 00:16

Igazából édesanyám ugye tudja miket szenvedek. Amúgy ő is küszködik a súlyával, csak neki nem ennyire sok, kb 20 kg feleslege van. Na szóval ..rátalált egy dietetikusra a neten, aki csinál videókat, életmódtanácsokat ad, és ott az egyikben beszélt például az IR ről, és hogy ő miért nem feltétlenül ajánlja a 160 grammos cht minden IR-esnek.

Nemes egyszerűséggel azért, mert nem mindenkinek jó, nem mindenkinek elég, szépen elmagyarázta a videójában az egészet. Így aztán 160-nál drasztikusabb ch csökkentést, és legmagasabb arányban a zsírt ajánlja. Azon majd még akarok alakítani, hogy kisebb legyen a különbség a zsír és a fehérje között, de ez az étrend amit szeretnék magamnak kialakítani, legnagyobb részben zsírra épül. Több mint a fele. Nyilván kezdőként még nem annyira látom ezt át, de igyekszem szabadidőmben utánajárni, tanulni, olvasgatok...ilyenek:)


2000 kalória esetében a hétfői napom így nézett ki

Fehérje:27% túlteljesítettem, 124g lett de 100-ra van állítva

Szénhidrát: 20% - 90 lett, 100g a max

Zsír:53% 109g-lett de 120-ra van állítva.

Kalóriába nem fért bele több, így maradt.


Itt van egy arány javaslat egy mintaétrendhez, lehet rosszul látom, de kb nekem is hasonlóak az értékeim arányaiban. Lehet magasabbra kéne tenni egy tízessel a fehérjét.


Átlagos energia- és tápanyagtartalom: Mintaétrend


Energia: 1410 kcal

Fehérje: 82g ~ 25 energia%

Szénhidrát: 75g ~ 20 energia%

Zsír: 84g ~ 55 energia%

117. Guruljka (válaszként erre: 116. - Guruljka)
márc. 18. 23:17

Kiszámoltam, ez az arány azt jelenti, hogy a napi kalória 49%-a zsírból, 22%-a fehérjéből és 29%-a Ch-ból jön össze.

Kíváncsi vagyok, de izom nemigen fog zsírból képződni.

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2019, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Facebook