Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal » Fórumok » Diéta & Fitness fórumok » Leküzdjük a nagy súlyfelesleget!!! fórum

Leküzdjük a nagy súlyfelesleget!!! (beszélgetős fórum)


64. Guruljka (válaszként erre: 63. - King86)
2019. márc. 15. 00:18
És a mozgással hogy állsz?
63. King86 (válaszként erre: 59. - Unom)
2019. márc. 15. 00:09
Most visszanéztem a kalóriákat, 4 napja írogatom. Amúgy kb most járok 2 hétnél (azóta csinálom a dolgot). Ez a mostani kattanás a szülinapomkor volt február végén. Szóval 4 napja írom is, be a bázisba és egyszer se léptem át a keretet amit kiszámolt nekem magasság, jelenlegi súly, bmr stb alapján. Eddig a kaja 1500 és 2000 között mozog, mivel ugye nem minden nap eszem ugyanazt, nem mindig ugyanazt a zöldséget, nem mindig ugyanazt a húsfajtát, nem eszem minden nap magot meg ilyenek... sok mindentől függ egy adott nap. Szeretném változatosan csinálni amennyire lehet, és nem kalóriákon leragadni mert számoltam én már kalóriákat is, de azt is elcsesztem, mindig azon voltam, hogy minél kevesebb legyen, és egy idő után már túlságosan rágörcsöltem, keveset ettem, rosszul éreztem magam, aztán jött a jó öreg feladás. Mondom, még így se léptem át egyszer se a kalóriát, hogy arra nem figyeltem:) Szénhidrátot pláne nem. Április elsején úgyis kiderül, mert akkor csinálom az első mérőszalagos mérést, hogy mit sikerült alkotni egy hónap alatt. Annak a nagy része úgyis víz lesz meg ilyenek...nem esek kétségbe, ha csak 1-2 centi megy le.
62. unom (válaszként erre: 60. - Guruljka)
2019. márc. 14. 23:23

Én próbáltam, nem nagyon jött be, de egynek jó. Viszont a karfiolpüré kedvenc lett, de kíváncsi vagyok új ötletekre.

Van egy amerikai oldal, diabetes selfmanagement, ott is jó receptek vannak.

2019. márc. 14. 23:19

[link]


- ez egy másik változat magyarul.

60. Guruljka (válaszként erre: 59. - Unom)
2019. márc. 14. 23:17

Én a karfiolrizsre vagyok kíváncsi, de még mindig nem próbáltam ki.

Pedig nem lehet hülyeség.


[link]

59. unom (válaszként erre: 57. - King86)
2019. márc. 14. 23:09

A karfiolra kíváncsi vagyok, írd majd meg.

Egyébként nem csak a CH hízlal, csak az a legdurvábban, a kalóriát is kell figyelni.

58. unom (válaszként erre: 54. - King86)
2019. márc. 14. 23:06

Egyes típusú cukorbeteg, egy szövődmény miatt nagyon lefogyott. Bíznia kellene, 180g CH-val, ami elég nehéz.

Ő se szereti a zöldségeket, de kezdi megszokni.

Fagyasztott zöldsgkeveréket szoktam venni (karfiol, brokkoli, répa) megpárolom, összekeverem sült csirkemellel, leöntöm ízesített joghurttal (fokhagyma, tzatziki) és kész is

57. King86 (válaszként erre: 55. - Guruljka)
2019. márc. 14. 23:04

Én spec ömlesztett sajtot használok vaj, illetve margarin helyett is

A paprikás szalámi igen, gépi szelet, előre csomagolt

Három tojás. Eszembe se jutott lemérni, de nincs nagyon sok chja, szóval ezért. A kalóriabázis mércéjét használom rá.

Én magas vagyok, 175cm, és jelenleg több mint 2000 kalóriát ír a bázis amit meg kéne ennem, bár mondom én szénhidrátot figyelek, a bázis csak arra kell, hogy ne nekem kelljen írogatni meg számolgatni.

Zöldséget, húst mérek pl ebédnél 20 deka zöldborsó, 100gramm hús, a többi a fűszeres lé volt. Holnap még ez lesz az ebédem (ált. 2-3 napra elég amit egyszerre összerakok magamnak ebédrevalónak. Szombaton speciel mexikói chillis babos zöldségkeverék lesz darált pulykahússal. Nekem 1 adag, a többi a férjemre marad, hogy elpusztítsa:) Ezek után majd karfiolt tervezek (ha érdekel majd megírom hogyan), bár lehet ezek után inkább kihagyod:) Karfiol után meg szerintem gombát csirkével.

2019. márc. 14. 22:52

Egyelőre igyekszem a kenyérféléket csökkenteni, mert rákaptam nagyon. Próbálok több húst enni. Akár köret nélkül.


A mozgást kellene megint elkezdenem, de roppantul lusta vagyok.

55. Guruljka (válaszként erre: 52. - King86)
2019. márc. 14. 22:48

Amikor komolyan csináltam azt a fogyást, a ritkán előforduló tészta-vágyat zabpehellyel oldottam meg. Nagyon ritkán, de előfordult, hogy ettem tésztát, de akkor azt általában kilengős napként számoltam el.

Szeretem a sajtot, de az ömlesztettet nem annyira, nem kedvező az összetétele. Ha nem volt más itthon, egy fél kockányit megettem belőle...

A paprikás szalámit, mint minden felvágottat, lehetőleg kerülöm. A 6 szelet az a gépi szeletelés, amit boltban veszel előre csomagoltan?

Három tojás...

Egy tojásból volt a rántotta, esetleg még vagy egy-két fehérje hozzá.


De én alacsony vagyok, a nagyobb súlyommal is kb. 1400 kcal volt a fogyási "ellátmányom".


Méred is, amit megeszel?

A tojást is mérd le, mert én eddig ritkán ettem akkora tojást, mint ami a Bázison szerepel, 53 gramm talán? Gyakoribb a 70 gramm körüli.

54. King86 (válaszként erre: 50. - Unom)
2019. márc. 14. 22:42

Mi a gond konkrétan? Amúgy nálunk is gáz van a férjemnél. Ő is fogyni akar, de 3 zöldségen kívül (borsó, sárgarépa, kukorica) mást nem hajlandó megenni, és nem sokat tudok vele kezdeni, max megfordítom a mennyiséget és pl nem 300g tészta lesz 100g kukoricával neki, hanem fordítva. Ő is szénhidráton nőtt fel...zöldséget nagyítóval kell keresni anyósom főztjében.

Egyenlőre azt mondta, hogy az édességeket hagyja el, aztán majd meglátja. Nekem annyi a szerencsém, hogy én viszonylag többféle zöldséget szeretek, így az én étrendem változatosabbra jön ki.

53. Guruljka (válaszként erre: 52. - King86)
2019. márc. 14. 22:40

Zsírt azt vittél be rendesen.

A tojásnak a fele zsír...

A sajtokat nézd meg. Biztosan több, mint a fehérje!


A kókuszzsír, ha a tűrhetőt veszed, nem olcsó, és végtére is ugyanúgy zsír. Valamivel egészségesebb, mint a többi, de kalóriában ugyanaz.

52. King86
2019. márc. 14. 22:36

Lemaradt:

Én ma pl ettem 3 tojásból petrezselymes rántottát sajttal, vöröshagymával

sertéskarajos fokhagymaborsos hagymás zöldborsólevest

meg

1db zsemlét 2db ömlesztett sajttal, 6 szelet paprikás szalámival és 2 szelet trappista sajttal, kígyóubival, paradicsommal. Tele vagyok. 1 percig se voltam éhes ma. Na jó, reggeli előtt igen.:)


Mind mondtam nem száműzök minden szénhidrátot, csak csökkentettem. Cukrot se 100%-ig. Semmi olyat nem zárok ki teljesen amit szeretek, csak minimalizálok. Ez az egyik szabályom, mert a végleges tiltólistás diéták nekem nem jöttek be. Kismilliószor próbáltam végleg lemondani dolgokról. Amúgy tudom, hogy a tésztának igazából nincs haszna, csak szeretem...és azt nem akarom, hogy csak nyúlkaja, hús meg zöldség legyen az életem. Színesebbé teszi a kaját. Ennyi.


Kérdés: A krumplin nem segít ha mondjuk fűszeresen sütöm, de kókuszzsírban? Úgy olvastam valamivel egészségesebb így. Nem?

51. unom (válaszként erre: 49. - King86)
2019. márc. 14. 22:26
Én már szerencsére túl vagyok rajta, a mostani étrendem nem épp példaértékű.
50. unom (válaszként erre: 48. - Guruljka)
2019. márc. 14. 22:25
Nagy feleslegből simán lehet vele fogyni, túl sok hízlaló dolog nehezen fér bele. A párommal épp ezzel kínlódunk.
49. King86
2019. márc. 14. 22:23
Ti amúgy milyen módszert csináltok? Hogy haladtok?
48. Guruljka (válaszként erre: 47. - Unom)
2019. márc. 14. 22:20
A 180 grammos már nem is igazán diéta.
47. unom (válaszként erre: 46. - Guruljka)
2019. márc. 14. 22:17
Ahhoz kêpest igen, de attól még nem lesz jó. Egyébként pl. 180 grammos diétába időnként a fehér kenyér is belefér.
46. Guruljka (válaszként erre: 45. - Unom)
2019. márc. 14. 22:13
A kenyérhez képest még mindig jobb. Kalóriában kb. feleannyi.
45. unom (válaszként erre: 42. - Guruljka)
2019. márc. 14. 22:11

Gyors felszívódású szénhidrát, nem épp fogyásbarát.

Finomnak finom, de nem túl laktató.

Sokkal jobb köretek vannak, ízlésről függően, kinek mi jön be.

2019. márc. 14. 22:10

[link]


- innen másoltam.

2019. márc. 14. 22:10

A burgonya a tápanyagok közül szénhidrátot tartalmaz a legnagyobb mennyiségben, méghozzá keményítő formájában. Fehérjét csak minimálisan, zsírt pedig szinte egyáltalán nem (nyers és főtt formában) tartalmaz. Kiváló lizin és triptofán aminosav-forrás, de C-vitamint is találhatunk benne. 180 g burgonya körülbelül 10 mg C-vitamint tartalmaz, mely egy felnőtt napi C-vitamin-szükségletének egynyolcadát fedezi. Az újburgonya ráadásul ennek a mennyiségnek a dupláját tartalmazza. Bár a C-vitamin hő hatására lebomlik, nem teljes mértékben. Bőven marad még benne akkora adag, mely szervezetünk számára megfelelő.


Kiváló B1- és B6-vitamin, valamint folsavforrás. Jelentős mennyiségben tartalmaz káliumot, magnéziumot és vasat is, melynek felszívódását a benne lévő C-vitamin is segíti. Magas kálium- és alacsony nátriumtartalmának köszönhetően kiválóan szabályozza a vérnyomást, így a vérnyomás problémákkal küszködők számára a burgonya remek alapanyag a konyhában.


A burgonya kiváló rostforrás, hamar telítettségérzetet nyújt, de hozzájárul az egészséges emésztéshez is. A legtöbb rostanyagot a héjában főtt vagy sült burgonya tartalmazza. Alacsony kalóriatartalma (180 g 140 kcal-t tartalmaz), valamint magas telítőértéke miatt segít a diétában és a testsúly megtartásában is. De ügyelni kell az elkészítés módjára, hiszen az olajban sült változatok akár két-háromszoros energiatartalommal is bírhatnak. Így fogyókúra és diéta esetén elsősorban a főtt formát részesítsük előnyben.

42. Guruljka (válaszként erre: 41. - Unom)
2019. márc. 14. 22:04

Mert feleannyira sem patásördög, mint a fehér kenyér.

Zsiradék nélkül meg sok minden jobb, legalább is egészségesebb.

41. unom (válaszként erre: 40. - Guruljka)
2019. márc. 14. 21:32
A krumpli miért lenne jó, főleg zsiradék nélkül?
40. Guruljka (válaszként erre: 38. - King86)
2019. márc. 14. 21:31

Tésztát nem kell enni.

A krumpli jó, de csak zsírtalanul. Héjában megfőzve, megsózva, apróra vágott hagymával... de sokszor ettem így.

A kölesben van egy csomó remek anyag, a zabban is.

Sőt a köles csak szárazon nagy kalóriaértékű, mert mire megfő, legalább háromszoros vizet vesz fel.

A zab meg: ahogy elkészíted. Egészségesebb, mint a fehér lisztes dolgok.

39. unom (válaszként erre: 38. - King86)
2019. márc. 14. 21:30
Ha az édességet szereted, akkor zabpehelyből, zabkorpából jókat lehet csinálni, még piskótát is. Az íze semleges, úgy ízesíted, ahogy akarod.
38. King86 (válaszként erre: 34. - Unom)
2019. márc. 14. 21:26

Ne haragudj, ezt így szám szerint egyenlőre nem szeretném leírni mert borzasztó sok. Szégyellem, stb. Extrém mennyiségről van szó, sok éves hízás, fogyózás feladás, hízás, fogyózás, feladás eredménye. Majd ha már van nagyobb sikerem, akkor szeretném max. Pl ez a 30 kg amit írtam. Sokkal több a feleslegem, ez csak egy közelebbi célkitűzés, mert a végcél évekre van, reálisan számolva (ja, itt leszek egy darabig, ha lesz még a fórum:) és úgy tapasztaltam, ez az egyik oka is annak,hogy mindig feladtam, mert sose volt tényleges sikerélményem, amikor elértem volna egy bizonyos kitűzött célt.

Egyenlőre egyébként ezek csak tervek. Elkezdtem kb 2 hete, pár napja kalóriabázison is figyelem a ch értéket, meg a többit, szerintem az én bejegyzésemet láthatta Guruljka, mert a napokban írtam a Mi a módszered részbe.

Ha nem jön be ez így akkor majd kicsit megnövelem a cht valahogy. Amúgy a magvakat írtam is, hogy nem terveztem napi szinten tolni. Heti egy adagot iktatok most be, aztán majd meglátom hogy alakulnak a dolgok.

Nem csak IR miatt szeretném tartani a 100 alatti cht és a heti 1 szénhidrátosabb napot az általános étrendben, hanem mert a szénhidráttól nagyon könnyen hízok, és nagyon hamar befüggök tőle, ugyanúgy mint a cukros édességek. Ha nincs egy szigorú korlát ebben, ha beiktatom heti 3 napra mondjuk a tésztát vagy a krumplit, hát akkor az lenne a vége, hogy egész héten azt ennék mert nem tudom megállni. A rizs, zabpehely, köles meg ilyenek, nem az én világom. Mármint nem ízlenek sajnos.

2019. márc. 14. 21:07

Egyetértek az utánam-előttem szólókkal is, ebből könnyen lesz tartalékolás.

A Kalóriabázisra benéztem, ott is van valaki, aki nagyon lecsökkentette a CH-t, figyelni fogom, hogy boldogul.

36. Guruljka (válaszként erre: 33. - King86)
2019. márc. 14. 21:06

Értem, habár kevesellem.

Nekem simán összejön napi 160 g CH cukor és süti nélkül is. Szeretem a zabpelyhet...

Tapasztalatom, hogy ha dolgozom (szellemi munkát végzek, ráadásul itthon), jobban kívánom a szénhidrátot. Ez végül is rendben is van, az idegrendszer szénhidráttal működik, de azt is tudjuk, hogy könnyen átmegy függőségbe.

Viszont mivel a fehérjetartalmú ételek általában zsírosak is (kevés kivétellel), én sokallom a jó sajt zsírtartalmát. És hiába tudom, hogy a zsírszegény túró ugyanolyan, mint a félzsíros, itt falun nem jutok hozzá.


Mindezt úgy, hogy 54 éves voltam, amikor egyedül maradtam, és eljutott a tudatomig, hogy az itthon lét gömböccé tett. Sose voltam még annyira dagi. Lefogytam észszerű vegyes étkezéssel 50 kilóra, de utána ahogy tanulni kezdtem, elkutyulódtam. Idővel elhagytam a napi mozgást is, és azóta is csak ülök. Persze megint dagi vagyok, és a formámon a mozgásszegény életmód csak ront.

Nem tudom, hova lett a pár évvel ezelőtti energiabomba. Pedig még csak épp betöltöttem a 61. évemet és még vannak terveim!

35. ángyombángyom (válaszként erre: 31. - King86)
2019. márc. 14. 21:04
Ha inzulinrezisztenciád van és 30 kiló plussz van rajtad, kevés lessz a CH. Tartalékolni fog a szervezeted..

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2020, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Facebook