Középiskolai felvételi (beszélgetés)
En egy olyan altalanosba jartam ahonnet a fel osztaly nem is probalt meg gimibe menni :) a suli amugy jo volt csak a kornyek volt vegyes (XII. kerulet Kiss Janos, de nem a gyakorlo hanem a sima)
Gimi utan meg ugy jartam hogy a pecsi orvosira jelentkeztem ahonnet sikerult egy ponttal lemaradni ugy hogy minden mas orvosira abban az evben eleg lett volna. Egy osztalytarsam bejutott a SOTE-ra egy ponttal kevesebbel mint nekem volt. Masodeven otthagyta, elment egy evre mentozni, majd felvetelizett a jogra, most biro... en egy evig babaruhat csomagoltam egy cegnel, ujra felveteliztem a POTE-ra, felvettek es anesztes vagyok Norvegiaban :) ugyhogy tenyleg az van hogy nem mindig egyenes az ut, es nem mindig az lesz sikeres aki elsore annak tunik...
Tudom, hogy nehéz. Idén különösen mivel nem voltak nyílt napok. Viszont nem árt ha a szülő objektíven tudja szemlélni csemetéjét. Én, ha tudom hogy a gyerekem rengeteg időráfordítással tud általános iskolában jó eredményt elérni, nem próbálnám olyan iskola felé terelni ahol elvárják a nagyon jó eredményeket és ejnye-bejnéznek ha valamiből hármas a gyerekem. Direkt sarkítva írtam ! Nem szeretnék összeveszni az istvános, radnótis stb. szülőkkel.
Szóval ha a gyerekem nem annyira top képességű akkor nem akarom top suliba küldeni mert oda megy a legjobb barátja, azt mondta az ofője stb.
Elmondhatjuk, hogy a saját útját járva már most látszik
hogy sikeres. Pedig anno 8.-ban sokan sajnálták "szegényt", hogy mi lesz vele egy ilyen siralmas pontszám birtokában.
Itt a kulcs:
"Nem kell, hogy mindenki a legjobb iskolába járjon, a számára legjobbat kell megtalálni."
Olvastalak és maximálisan egyetértek veled. Inkább járjon a gyerek gyengébb iskolába, ha az a vágyaival egyezik, mint egy erős iskolában szorongjon 4-5 évig. Szerintem. Sok szülőt ez nem érdekel és mindenáron elitgimibe akarja küldeni a gyerekét.
Ok, de akinek nincs lehetősége irányt váltani vagy javítani a helyzetén az érettségi utáni egy évben, annak van-e egyáltalán lehetősége továbbtanulni?
Az meg, hogy bármelyik gimiből, szakgimiből van esély továbbtanulni, az nem kérdés, hiszen érettségivel fejeződnek be. Az meg, hogy milyen eredményes valakinek az érettségije leginkább a diákon múlik (mert ha látja, hogy nem elég amit a tanároktól kap segítséget, akkor kipótolja máshonnan). Nem tudok hirtelen olyan tantárgyat mondani - nektek lehet, hogy megy - aminek az érettségi eredménye a tanáron és nem a diákon múlik.
Mi is ezt probaltuk mondani... Raadasul szuper tehetsegesen rajzol, ugy hogy soha senki nem tanitotta, mert arra ugye sosem volt ido az iskola + a hegeules mellett, amihez amugy teljes mertekben tehetsegtelen. En mar regen rajzolni hordtam volna, es kepzomuveszet ill nyelv iranyaba tolnam mert ebbbol a kettobol szuper magatol is. De kpezomuveszeti sulit eszuk agaban nem volt megjelolni... sajnos az is kozrejatszik, hogy a fel osztaly kituno es mind elit iskolakra hajt, ami miatt a gyerek total ossze van torve attol a gondolattol hogy esetleg nem jut be a Radnotiba... pedig sajnos mar eleve eselytelen volt, de ha be is jutna, nem lenne jo neki... en sokkal inkabb azt partolom hogy legyen modja a gyereknek abban kibontakozni amiben jo, es nem kell mindenaron bepaszirozni olyan helyre ahova nem valo...
Mar gyerekkent is vegigneztem ezt a csaladban: harom unokatesom kozul a legnagyobb a kisujjabol razta ki a trefortot a 80-as evekben ugy hogy meg ott is magasan a legjobbak kozott volt mindig mindenbol (tori nemet szakot vegzet, hozzament a gimis nemettanarahoz, majd elvalt, kiment Svajcba es nem lett belole semmi sem amugy). A nagyra valo tekintettel a kozepsot is benyomtak a Trefortba, ahol vegig kettes tanulo volt, alig birtak kitalalni utana valamit, nagy nehezen beadtak asztalosnak erettsegi utan, aztan valahogy kirugta magat es mara az egyik legmenobb zongorahangolo Mo-on. A velem egyidos legkissebb mar az Eotvos-be kerult, ott jol elvolt negyes atlaggal es szinten zongorahangolo lett csak sokkal kevesebb cirkusszal... mi a tesommal mindketten a Moriczbol vegeztunk egyetemet es hasznaljuk is a diplomankat... hat ennyi...
Jaj, ez nagyon nem jó.
Én ilyet biztos nem szeretnék egyik gyerekemnek sem. Napi sok órás + hétvégi tanulással biztos nem. (Az érettségi időszak vagy nyelvvizsgára készülés idején esetleg.)
Az lesz "jó", ha kamaszodván a gyerek netán fellázad és tojik majd a tanulásra.
Szerintem kegyes az élet a gyerekhez ha nem a Radnóti lesz az iskolája.
Én 25 évesen kezdtem nappalin a fősulit, mint első generációs gimnazista és egyetlen egyetemet végzett a családban.
A gimi, ahová alig jutottam be a 4,2-es átlagosnál, elég gyenge volt. 43-ból első évben ötöt vettek fel a felsőoktatásba. A rendkívül rossz tanulmányi eredményeimmel 4 évre elvágtam magam előtt az utat. Ez alatt levelezőn szakközepet ill. egyéb tanfolyamokat végeztem, meg nyelvet tanultam, amivel bejutottam a felsőoktatásba. Utána még két szakot elvégeztem, részben gyerek mellett. A 4. szak elvégzése akkor maradt félbe, amikor korán megérkezett a második gyermekem.
Úgy tűnik, hogy a gyermekeimnél már alap a továbbtanulás. A nagy elsőre bejutott állami képzésre egy középszerű gimiből, középszerű eredménnyel, de viszonylag jó érettségivel, két emeltet is megcsinált.
Az önallóság (mi esetünkben pénzügyi függetlenségről még sokáig nincs szó) korai megtapasztalása tényleg meghatarozó lehet a későbbi tanulmanyai és majdani karrierje szempontjából.
Ezt látom a sajat gyereken is.
További ajánlott fórumok:
- Középiskolai felvételi matematikából 2010-ben
- Óvódák, bölcsődék, általános iskolák, középiskolák, bárhol a világon
- TB ügyintéző tanfolyamra jelentkeztem. Van valakinek információja, mire lehet számítani felvételinél?
- Mikor lesz fent a neten a középiskolák végleges felvételi sorrendje?
- 2011 középiskolai felvételi
- Hol lehet megnézni a tavalyi középiskolai felvételi ponthatárokat?