Főoldal » Fórumok » Szépség & Egészség fórumok » Autizmus - Naná, hogy Esőember! fórum

Autizmus - Naná, hogy Esőember! (beszélgetés)


❮❮ ... 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 ... ❯❯
2012. jan. 7. 13:05

Lenne hozzátok egy kérdésem.

van egy ismerősöm aki nagyon nehezen szocializálódik,és ez végig kísérte eddigi élete során.

Egész jóltud kapcsolatot teremteni,de mintaha valami begyakorolt szokásból tenné.

Nem depressziiós ,és nem is pszichés.

A kérdésem a következő az autizmusnak van enyhébb változata is,ami mások számára nem feltűnő?

8387. gizi234 (válaszként erre: 8384. - 4c1a787e8f)
2012. jan. 7. 12:41
Megnéztem a képeidet, hát, én még ilyen szőke hajat életemben nem láttam!! Tényleg herceg! Bármi is lesz, a csajok imádni fogják!!;)
8386. labolen (válaszként erre: 8380. - Scluk)
2012. jan. 7. 11:22

"a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének tartós és súlyos rendellenességével

küzdő"

No pont erre mondtam én, hogy egy aspergeres simán kaphatná ezt az sni besorolást. Esetleg ezen a vonalon kéne gondolkoznotok, mert talán a bizottság ráírja ezt. Nekünk a nevelési tanácsadó igazgatója sokat segített, ő ajánlotta ezt a megoldást. Ha a nevtan ezt ráírja a papírra, és úgy küldik a bizottság elé, talán meg is kapjátok ezt a besorolást. Nem tudom, hogy menne ennek a menete, mi még nem próbáltuk. Zebracsikó, szerinted ez járható út? Úgy látom te igen jártas vagy ebben a témában.

8385. labolen (válaszként erre: 8384. - 4c1a787e8f)
2012. jan. 7. 11:19

Ha az ovi integráló, akkor én is mindenképpen javaslom a bizottság előtti megjelenést. Ők majd leírják, hogy, és erre figyelj, hogy (pontosan legyen minden leírva!), hogy heti hány alkalommal, milyen típusú fejlesztést kell kapnia. És tényleg legyen rajta pontosan, mert nekünk pl csak annyit írtak rá, hogy fejlesztésre szorul, vagy mi. Igaz mi nem is integráló intézménybe járunk. Szóval a mi papírunk úgy szabálytalan ahogy van.

Jó, hogy eleve ilyen intézménybe jártok, és ha enyhe eset, ahogy írod is, akkor nem kell elmenni szerintem másik oviba, ha nincs vele gond. Pláne, hogy itt a helye, merthogy ez az integráló ovi.

Az meg hogy 3 év múlva mi lesz? Ha marad is a törvény, szerintem lesznek kiskapuk.

2012. jan. 7. 09:58

No beszéltem tegnap az óvónővel, rendese volt. Nekik benne van az alapító okíratban, aminek benne kell lenni... Viszont ahhoz, hogy megkapják utána a háromszoros hurrát, ahhoz kell a bizottság... Egye meg a fene a bizottságot, nézegessenek..

Mivel az én fiam is enyhe eset, és 5 éves. Szóval közel is van a suli, meg messze is. Most nézze meg a bizottság, maradjon az ovijában, elkezdjük a fejlesztést.. Aztán egyrészt még a törvény is változhat, úgyis azt teszi fél évente, másrészt meg, ha tényleg jól lesz 2-3 év múlva, akkor valahogy úgyis elérem, hogy felvegyék a normál suliba, ha mást nem, akkor ismét nézze meg a bizottság. Ez még azért Magyarország... Ha meg tényleg gázos, akkor meg nekem sem érdekem erősködni, akkor meg kell a kislétszám, meg mittoménmi..


De nem hiszem, az apja is felnőtt simán, anyósom még most is tagadja, hogy bármi gond lett volna vele gyerekkorában... Pedig azért volt, meg van is. Mert ugye, ha a gyerek kap diagnózist, az azért az apáról is szól...


Egyébként tök igaz, hogy szerintem sok ilyen gyerek van, néha egy osztályban több is. Azt a doki is mondta, hogy sokszor ki se derülnek ezek az esetek, simán rossz gyereknek tartják. Az igazi gond 12-13 éves korban kezdődik, amikor sokan mély depresszióba esnek a kortárs kapcsolatok hiánya miatt, mert akkor kezd ez ugye meghatározóvá válni.. Akkor meg már könnyen megy a drog, meg minden ilyen, ezért kell ezzel foglalkozni most.

8383. scluk (válaszként erre: 8382. - Zebracsikó)
2012. jan. 6. 22:10

Igen, én is találkoztam mindenféle gonddal küszködő gyerekkel, már akkor is, amikor én oda jártam. Ezért gondoltam, hogy jó helyre íratkoztunk. Eszembe se jutott, hogy harcolnom kell majd a bentmaradásért.

Most a kérdés az, hogy mit tegyek? Várjak vagy lépjek? :( És egyáltalán mit léphetek...Mivel teszek jót vagy rosszat a gyerekemnek... Egy biztos: 2 éves kora óta jár intézménybe, és senki nem vett érszre semmi bődületes másságot.

8382. zebracsikó (válaszként erre: 8380. - Scluk)
2012. jan. 6. 21:57

ja, itt is van, amit az előbb hiányoltam


nem is láttam még, hogy ennnyi típust egy intézmény felvállalna!

8381. zebracsikó (válaszként erre: 8379. - Scluk)
2012. jan. 6. 21:55

852012 Sajátos nevelési igényű általános iskolai tanulók nappali rendszerű nevelése, oktatása

(1-4. évfolyam)

ez után még kell, hogy legyen írva valami, mégpedig az, hogy milyen típusú SNI gyereket fogadnak!

8380. scluk
2012. jan. 6. 21:47

Még ezt találtam az alapító okirat végén:


17.) A sajátos nevelési igényű tanulók alábbi típusait látja el az intézmény:

A területileg illetékes Szakértői és Rehabilitációs Bizottság szakvéleménye alapján

• enyhe fokban testi, érzékszervi fogyatékos (mozgás-, látás-, hallássérült),

• beszédfogyatékos,

• a fentiek közül több enyhe fokú fogyatékosság együttes előfordulása esetén halmozottan

fogyatékos,

• a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének tartós és súlyos rendellenességével

küzdő,

a többi gyermekkel együtt (integráltan) oktatható-nevelhető tanulók.

8379. scluk
2012. jan. 6. 21:40

Az iskola alapító okiratában pontosan ez szerepel az alaptevékenységek között:

852012 Sajátos nevelési igényű általános iskolai tanulók nappali rendszerű nevelése, oktatása

(1-4. évfolyam)

Én igazából azt nem értem, hogy ha az orvosi papírokban feketén-fehéren leírják (hivatalosan), hogy a gyerek ép értelmű, csak pár dologban gyenge, amit lehet fejleszteni, akkor miért szőröznek? Arról nem is beszélve, hogy több olyan gyereket is láttam az osztályban, akiknek simán lehetne hasonló diagnózisokat osztogatni.

Valahol úgy érzem, hogy mégsem tehetnek ki olyan simán, mert folyton csak rábeszélni akarnak, hogy vigyem kislétszámú osztályos iskolába, mert itt nem fogadják be, nem érzi jól magát, stb. Közben meg a gyerek retteg, hogy ott kell hagynia ezt az iskolát. Amióta rájöttem, hogy miként tudom motiválni, azóta sokkal jobban mennek a dolgai. A leckét 20 perc alatt megírja, előtte ,másfél óra volt! Nincs vita, nincs idegeskedés. De az osztályfőnök továbbra is bíztatja, hogy ha nincs kedve, akkor nem kell csinálni a feladatot :(

8378. labolen
2012. jan. 6. 21:02
Azt tudom, hogy csak a bizottság ad sni jelzőt. Integrálás: Mi is nem integráló intézményben vagyunk. Igaz időközben derült ki, de a bizottság nekünk ezt az ovit jelölte ki. Pedig tudják, hogy nem integráló. Az iskola igazgatója pedig személyesen mondta, hogy felveszi a fiamat, pedig tud a papírunkról. Ezért írtam, hogy felvehetik, csak nem kapnak háromszoros kvótát utánuk.
8377. zebracsikó (válaszként erre: 8376. - Labolen)
2012. jan. 6. 20:19

Nem pontosan értetted, amit írtam.


Egy autista gyerek nem feltétlenül SNI, csak akkor , ha SZakértői Bizottság ezt leírja a szakvéleményében. Ha "csak" egy pszichiáter állapítja meg róla, akkor attól ő még nem SNI!


integrálás: Én nem így tudom: nem véletlenül "titkolja" némelyik intézmény a gyerek SNI papírját, ha időközben derül ki róla az SNI, hiszen ha azt a típusú SNIkategóriát nem integrálja az intézmény (nincs az alapító okiratban), akkor nem is lehetne nála a gyerek! Volt ilyen a praxisomban....


Scluk problémájához: ha egy intézmény integráló, az azt jelenti, hogy a többség "normál" és néhány SNI gyerek van integrálva. Nem kell minden gyereknek SNI papírral rendelkeznie, hogy oda járhasson!!!! Akkor a "normál" gyerekek hogy járhatnának oda??

8376. labolen (válaszként erre: 8375. - Zebracsikó)
2012. jan. 6. 18:09

No de sni-s nem csak autista, hanem a diszesek is. Vagyis attól, hogy valamilyen sni szerepel, attól még nem biztos, hogy auti, de ha auti van rajta akkor biztos sni. De lehet csak én értettem félre amit írtál.

Eddig is így volt, az nem igaz. Felvehette bármelyik intézmény, csak nem kapott fejlesztést a gyerek, az intézmény pedig nem kapta meg az emelt fejpénzt. ezután viszont már fel sem vehetnék.

Scluk írását én úgy értettem, hogy valamit integrál az intézményük, és hogy hozzanak olyan papírt, hogy a fia olyan sni-s, vagy nem foglalkoznak vele tovább. De majd biztos pontosít.

Kiskapu: Remélem hogy ez nálunk élni fog, mert különben nem tudom hogy megoldani a helyi iskolát. Bár mi enyhe eset vagyunk.

2012. jan. 6. 15:09

az utolsó 2 bejegyzésre reagálnék, mert fogalmi tévedéseket tartalmaz:


Az SNI diagnózist SZakértői Bizottság adja. Az SNI kifejezés sajátos nevelési igényt jelent, és kaphatja beszéd-, mozgás-, látás-, hallásfogyatékos,halmozottan fogyatékos és autista gyermek.

Ha az autista gyermeket sajátos nevelési igényűnek minősíti a bizottság, tehát SNI-s lesz, akkor csak olyan intézmény veheti fel integráltan, amelyiknek az alapító okiratában szerepel, hogy integrál autistát. (ez nem az új köznevelési törvény óta van így, eddig is ugyanígy volt)


Ha a gyerekről bárhol máshol megállapították már az autizmust, de Szakértői Bizottság még nem vizsgálta, akkor tulajdonképpen bárhova felvehető!!! Tehát, amit scluk írt, hogy kitehetik a gyereket az iskolából, ha nem szerzel olyan papírt, amin SNI-nek minősíti, ez csacsiság, hiszen éppen ellenkezőleg van: most simán felveheti az ovi/iskola, de ha SNI-nek minősíti a SZakértői Bizottság, akkor már csak olyan intézmény veheti fel, akinek benne van az alapító okiratában, hogy autistát fogad.


Kiskapu enyhe esetekben az lehet, hogy nem írják rá a Bizottságban a szakvéleményre, hogy autista SNI, hanem kap valami más diagnózist, és akkor olyan iskolába is mehet, ahol nem integrálnak autistát.

8374. labolen (válaszként erre: 8373. - Scluk)
2012. jan. 6. 13:47

Szerintem SNI papírt csak a bizottságtól kaptok. Az iskola azért riogathat, mert az új köznevelési tv szerint csak olyan iskola vehet fel autit, aki integráló. Ha nincs az alapítóokiratban, akkor nem integráló. Én erre azt a megoldást gondoltam ki, hogy megpróbálom megfűzni a bizottságot, hogy ne azt írják rá, hogy asperger, hanem hogy megismerésben és viselkedésben zavart fejlődésű, vagy valami ilyesmi, mert ilyet integrál nálunk a suli. De persze ezt úgy, hogy az igazgatóval beszéltem, és tudja hogy aspi a fiam. Azt mondta írassam be, ők felveszik majd mikor 7 éves lesz, mert ugye most még csak 5. De ez még tv előtt volt.

Nálatok mi van az alapítóokiratban? Van benne ilyesmi? Mert nekem ezt a helyi nevtan mondta, hogy ezzel lehet variálni esetleg. Nem tudom mondjuk, hogy a bizottság vevő lenne-e erre a dologra. Meg mondom a mi iskolánk elfogadó, de tudom, hogy nálatok gondok voltak az ofővel. :(

8373. scluk
2012. jan. 6. 12:14

A bizottsághoz mi is azért nem mentünk még, mert attól félek, hogy több lenne a hátránya, mint az előnye.

Az iskola alapító okiratába nincs belefoglalva az auti, csak az SNI. Most azzal riogatnak, hogy kitehetik a gyerekemet, ha nem szerzek olyan papírt, amire szó szerint rá van írva, hogy SNI-s... Hamarosan mennünk kell a Vadaskertbe ismét. Vajon rá tudják ezt is írni az aspi mellé?

8372. labolen (válaszként erre: 8371. - 4c1a787e8f)
2012. jan. 6. 11:51

Nálunk is két kisebb mellett kellett, kell megoldani a fejlesztést magán úton. Első évben mi TSMT tornát csináltunk csak, nekünk annyi elég is volt. Ezt otthon kell csinálni a gyerekkel és havonta-hat hetente kell bemenni egy gyógypedhez, aki ad egy újabb tornasort. Mikor begyakoroljátok, ez napi fél óra kb. Segíti az idegrendszeri érlődést, feladattartást, nálunk a gyerek imádta, és sokat segített az ovis viselkedésében is. Ilyen tornát sok helyen csinálnak.

Csak egy év után kezdtünk mi most csoportos tornára, és egy kognitív egyéni órára járni.

Midemellett a szülői tréningen elmondják majd, hogy Te otthon tudod a legtöbb fejlesztést megadni neki, a vizuális segítségekkel és a helyes következetes "neveléssel". Pl nekünk az is fejlesztés volt kezdetben, hogy nem én találtam ki a kérdéseimre a választ, hanem megköveteltem tőle, hogy mondjon igent vagy nemet.

Nagyon tudom ajánlani, hogy nézz át az auti.hu oldalra, ott sok otthoni fejlesztéssel kapcsolatos ötletet olvashatsz, és a vizuális segítségek menüpont is nagyon hasznos lehet!

2012. jan. 6. 09:38

Köszönöm a válaszokat, sokat segítettek.


Én egyenlőre csak annyit szeretnék csinálni, hogy elmegyünk egy szülőtréningre, meg elhordom fejlesztésre a gyereket. Továbblépni nem szeretnék, mert ő "csak" Aspergeres, és bár tipikusan az, de nem súlyosan. Azt a pszichiáternő is mondta, hogy úgy próbáljak meg sakkozni, hogy a fejlesztést megkapja, de ha lehet mindig egészséges közösségben legyen..


Aztán majd meglátjuk.


Meg még a mozgásfejlesztést is javasolták kiegészítő terápiaként.


A "Korai fejlesztő", amiről írtok, az a 14. kerületi intézmény, vagy több ilyen is van?


Mert igazából kaptunk egy listát azokról a helyekről, ahova lehet fordulni. Azon rajta van a Vadaskert is, de több más is. Az pl. számomra megoldhatatlannak látszik, hogy heti egynél többször elvigyem rendszeresen a gyereket túl messzire, mert még van egy kisbabám, egy kisiskolás lányom, és nincs autónk.. Azért kacsingatnék a 14. ker. felé, mert neki hiába jó minden, ha a többi testvére meg én meg beleroppanunk...


Bár gondolom ezen mindannyian átmentetek..

8370. Edina 2 (válaszként erre: 8368. - Rizsa31)
2012. jan. 5. 22:15
Kérdezd meg telefonon , ezt nem tudom .
8369. Edina 2 (válaszként erre: 8367. - Rizsa31)
2012. jan. 5. 22:14

eZ ÍGY VAN , FANTASZTIKUS ÉLMÉNY .



A PECS-et nem csak autiknak ajálják , bárkinek akinek gond van a beszédfejlődésével , sőt felnőtteknek akiket baleset ért vagy agyvérzés és emiatt nem tudnak kommunikálni .


Az angol PECS képzésen , egy videón felnőtt hölgyet tanítottak meg beszélni ismét egy baleset után .

8368. rizsa31 (válaszként erre: 8360. - Edina 2)
2012. jan. 5. 20:15
A Vadaskertben fogadják a kényszerbeteg gyermekeket is,és kognitív viselkedésterappal segítenek nekik.Egyszer el kéne mennem megnézni,és tudósítani a kényszerbeteg fórumban.
8367. rizsa31 (válaszként erre: 8363. - Edina 2)
2012. jan. 5. 20:13

[link]


Olvasgattam a PECSről.Ezek a módszerek azért jók,mert valódi,tartós eredményeket lehet velük elérni.

Én is örültem mikor a kissráccal annyit megtanítottam,hogy harapni nem szabad.

Nagyon jó érzés lehet,ahogy bővül a kisfiad szókincse,és az élményeibe is be tud avatni.

8366. labolen (válaszként erre: 8359. - 4c1a787e8f)
2012. jan. 5. 20:02

Egyetértek Edinával, szerintem is létfontosságú a szülőtréning. Én is rengeteg mindent megértettem a gyerekkel kapcsolatban. Ahhoz, hogy ezen részt vegyél, kell az ő diagnózisuk is. Nekünk simán elfogadták a Bethesdából vitt papírt, ők is megnézték a gyereket egy órán át, aztán mondták, hogy egyetértenek a papírunkkal, mehetünk a tréningre. Ennyi.

A bizottsághoz viszont én nem automatikusan mennék. Mondom én utólag megbántam, mert mi nem integráló oviban vagyunk, el sem akartunk menni innen, és a bizottság nem is küldött minket sehova. Viszont most benne vagyunk a rendszerbe, és előnyünk nincs belőle. Ha nincs az alapító okiratban az auti integráció, és nem akarod elvinni, a bizottság nem fog felírni fejlesztést. Bár nem tudom a Koraiban hogy megy ez a dolog. Ott fogadnak akkor is, ha intézménybe jár a gyerek? Azt hiszem a juttatásokat a bizottság nélkül is megkapod. Ja igen azokat is intézni kell! Emelt családi pótlék, parkolási kártya, utazási kedvezmény. Ezekhez kell a kórházi papír, igazolás, amit a szakorvos ad ki. MÁK és okmányiroda ahol el lehet intézni.

8365. rizsa31 (válaszként erre: 8364. - Rizsa31)
2012. jan. 5. 19:40
helyesen:Sajnos utána egy látó(?) azt mondta neki,hogy nincs közös életfeladatunk(?),ezért tett végülis lapátra,azt mondta legalábbis.
8364. rizsa31 (válaszként erre: 8363. - Edina 2)
2012. jan. 5. 19:39

Ez a kisfiú is 3,5 éves.

De ő mivel nem auti(legalábbis anyukája szerint ezt mondta neki a bizottság) a mozgásfejlesztó 1 órán kívül mostanában semmi más fejlesztést nem fog kapni...pláne a jurtából hogy járnak be...


Az oxigénhiány miatt van minden,ebben egyeztünk meg anyukával a téli szünetben,mert egyszer összeültünk megbeszélni a dolgokat.

Sajnos utána egy látó azt mondta,hogy nincs közös életfeladatunk(?),ezért tett végülis lapátra,azt mondta legalábbis.

A gyerekek hiányoznak,meg irtó sz.r lesz itthon egyedül...

8363. Edina 2 (válaszként erre: 8361. - Rizsa31)
2012. jan. 5. 19:31

Igen , el kéne kezdeni a PECS-et .Sikeres eredmények vannak , kommunikáció tanulásában .


Az Én fiam 3,5 évesen a pár szavas beszédből , most 9 lesz és élményt megoszt már nem kell a PECS könyve csak néha , ha mégse jönnek a szavak.Inkább csak az ÉN könyvét használjuk folyamatosan .

8362. Edina 2 (válaszként erre: 8354. - 4c1a787e8f)
2012. jan. 5. 19:27

A Korai fejlesztőben nagyon profik az autik ellátásában Mi is ott kezdtünk .

3.-éves korig vesznek fel , de meg kell próbálni bejutni .Nagyon fontos a Korai fejlesztés.

8361. rizsa31 (válaszként erre: 8360. - Edina 2)
2012. jan. 5. 19:27

Jut eszembe,az ismerősöm kisfia,akiről írtam,mostanában sokat mondogatja a miu-miu szócskát,előtte csak ááááá-t gagyarászott.


Ez jó jel,és beindulhatna,ha kapna konkrétan beszédfejlesztést?

8360. Edina 2 (válaszként erre: 8359. - 4c1a787e8f)
2012. jan. 5. 19:24

Vadaskertben segítenek abban , hogyan segísd a mindennapokban és megtanítják az alapvető vizuális eszközöket ami fontos a gyereknek. A szűlőtréningeken megtanítják azt a szemléletet ami más a nevelésben egy átlag gyerekhez képest .


Felbescűlhetetlen segítséget nyujtanak a jővőre nézve .


Most , hogy meg van a diagnózis ídőpontot kell kérni a Tanulási Bizottsághoz .Ők írják elő milyen fejlesztést, mennyi ídőben és hol kaphatja meg a gyerek .

8359. 4c1a787e8f (válaszként erre: 8356. - Labolen)
2012. jan. 5. 19:18

Köszönöm a válaszodat!


Van értelme szerinted elvinni a Vadaskertbe is? Ők mit szólnának vajon a SOTE-s diagnózishoz? Jól értem, hogy erre a szülőtréning miatt volna szükség?

❮❮ ... 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 ... ❯❯

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2025, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook