Miért nem tudja elsős gyermekem a számokat? (tudásbázis)
Sajnos mostanság így gondolkodnak, akik az iskolai oktatást szervezik. Inkább foglalkoznak a gyerek jogaival, mintsem azzal, hogy sikerélménye legyen, és a saját tempójában fejlődve elérjen egy normálisan képzett szintet.
Ez nekem valami skizofrén állapotnak tűnik: egyfelől, "aki hülye, haljon meg", másfelől meg verik a mellüket, hogy NT, meg SNI, meg a tököm tudja, mi minden. De aki pont a hátármezsgyén van, az pont le van tojva. :(
De hangsúlyozom, ez az én véleményem!!!
Nagyon ritka, de ha jól tudom most márciusban új törvények lépnek életbe, vagyis nekem ezt mondta az óvódánk vezetője...valami olyan az alapja, hogy minden oviban kell lenni gyogypedesnek és asszistnesenke vagy az egyiknek minimum és nem csak kijáróba, látogatóba, hanem fixen...
A sulik meg alapból pont amit írt a hölgy, bekerülnek kisebb problémával gyerekek és így könnyebb lesz kezelni őket, segíteni rajtuk...
Szerencsére a jobb intézményekbe, mármint fejlődő szellemű, anyagilag támogatott intézményekben, már vannak gyógypedagógusok és gyógyped-asszisztensek, sőt logopédus és pszichológus is...
Nálunk van SNI-s gyerek...a tanítónénik kaptak hozzá "használati útmutatót" és nincs gond (a kislányt nagyon le kell kötni, mert nagyon szeret az óra közben mocorogni, sétálni stb. viszont jól tanul, ez jobb variáció persze...a tanítónénik, külön neki plusz felaldatokat adnak stb.---ja a nevtan adta az útmutatást és megoldották)
:D amikor elkezdtem olvasni hirtelen megijedtem, hogy ilyen rosszat írtam! :D
nyilván az embernek nem jó érzés, ha a gyereke nem úgy fejlődik ahogy a "nagykönyvben" meg van írva, de szerintem sokkal fontosabb, hogy segítsek rajta, mintsem, hogy azzal törődjek, hogy ez egy bélyeg vagy sem! Később, már úgysem kérdezi ezt meg senki!! Szerintem! Egy szülőnek ezen túl kellene lépni!!
ezzel teljesen egyetértek, hogy már korábban kellett volna jelezni, és normál módon...
persze ezt csak képletesen írtam :D
Neeem... Ne viccelj, ez egy stigma! Egy ilyen osztályba bekerülni egy életre rányomja a bélyeget a gyerekre, ő mindig csak kisegítős marad. Az persze nem baj, ha a gyerek lemarad, és esetleg funkcionális analafabéta lesz...
Remélem, átjön az írásomból, ha nem, szólok: ironikus hangnemben vannak a fenti mondatok!!!!
Azért én verekedni nem verekednék :-D
Inkább kiváncsi lennék, hogy a Tanítónénit mennyire idegesíti, hogy van 1!!! gyerek az osztályba akivel nem lehet haladni...nem erre van "kiképezve", arra igen, hogy felismerje, ha probléma van egy gyerekkel, de nem gyógypedes, hogy másik 28 mellett 1!! totál lemaradt, súlyos tanulási nehézségekkel küzdő gyereket elkezdjen felhúzni...(mert ha nem megy x betű írása, vagy fordítva írja az javítható, megoldható gyakorlással korrepetálás stb., de ha valaki írni nem hajlandó/nem tud stb. az már súlyosnak számít egy normál iskolában)
DDDEEE, tény, már egy hónap elteltével lehetett volna jelezni a szülőnek, hogy gond van, normál hangnemben, stílusban...
:) a kisegtő iskolákban ma már csak a középsúlyos ért. fogyatékosok vannak.
Az enyhék a sima iskolákban ülnek.
AZ iskolák integrálnak ugyan SNI tanulókat , csak az ellátásukról, igényeikről fogalma sincs a pedagógusnak
Csak reagáltam a túlkoros felvetésre. ;)
A fórumindító sajnos eltűnt... :(
Remélem, visszajön hamarosan. :)
gondolom, hogy nem fogyatékos, nem is erre céloztam, de nincsenek olyan iskolák osztályok, ahol a SNI-s gyerekkel foglalkoznak???
Nálunk például, amikor jártam ált suliba, volt egy úgynevezett "kisegítő" osztály (elég csúnyán hangzik), ahol a lassabban haladók tanultak! kb 10en voltak...
Azóta szerintem ez már továbbfejlődött nem???
milyen speciális iskolára gondolsz?
Szegregált intézménybe csak fogyatékosokat lehet íratni, itt meg -szerintem- nincs szó ilyesmiről.
persze nyilván... ez így van... de pont erre vannak a speciális iskolák, ahol az ilyen gyerekre megfelelő figyelem jut!
Nyilván értehető valamilyen szinten, hogy a többi rendes tempóban haladó gyerek mellett, nehéz külön egy lassabb tempóban fejlődőre figyelni...
de azért én tuti pofánvágtam volna a tanárt, ha ilyet mond! :D
:D És majd felvételizteted az Országos Zseniképző Intézetbe.
Azért itt Ausztiában is vannak ám meredek dolgok... Tudnék mesélni, bár még nincs személyes tapasztalatom. Majd jövő ilyenkor már lesz. :D
Elsős a fiam, a számokat ismerte főleg elméletben, írásban nem volt számára szimpi, a betűk jobban érdekelték.
Eltelt a félév ír-olvas, számol, átlépték a 10-et összeadásban, kivonásban.
32 vannak az osztályban és a tanítónéniknek mindenkire van ideje, bár teszem hozzá, nincs ilyen problémás gyerek...könyörgöm eltelt egy félév?, hogy hogy annyiban van hagyva, hogy került egyáltalán iskolába és ha az ovi legyintett rá, az anyuka ezt hogy nem vette hamarabb észre?!
Feltételezésekbe bocsátkozunk....a kérdés feltevője alig közölt néhány információt.
Én megvárnám.
Egy tanár sosem mondhat olyat, hogy az egyikre nincs ideje, mert a többi fontosabb. Ez döbbenet!
Iskola? háááát, kevés helyen van már (talán sehol) kislétszámú
pont ma hallottam a rádióban, hogy milyen tesztet írattak a gyerekkel középső csoportban!!
kicsit eldobtam az agyam!
Mire az én gyerekem elsős lesz, már a nagycsoportban zseniket képeznek!!
de akkor nem kellett volna javasolni egy olyan iskolát, ahol kifejezetten ilyen gyerekkel foglalkoznak?
és akkor ott nem mondaná a tanár, hogy nincs ideje csak vele foglalkozni a másik 28 mellett...
További ajánlott fórumok:
- Hogyan segítsek elsős gyermekemnek a számfogalom kialakulásában?
- Diákigazolvány! Elsős gyermekem képe alatt az én aláírásom szerepel. Így kell lennie?
- 2011 szeptembertől elsős lesz a gyermekem
- Gyermekem nem tudja összeolvasni a betűket
- Milyen vízfestéket vegyek elsős gyermekemnek?
- Mikor tudja elfogadni a 4 éves gyermekem, hogy kistestvére lesz?