Főoldal » Fórumok » Babák & Mamák fórumok » Miért nem tudja elsős gyermekem a számokat? fórum

Miért nem tudja elsős gyermekem a számokat? (tudásbázis kérdés)


66. Sylvia81 (válaszként erre: 61. - 728bc799e2)
2013. febr. 27. 18:20

Sajnos mostanság így gondolkodnak, akik az iskolai oktatást szervezik. Inkább foglalkoznak a gyerek jogaival, mintsem azzal, hogy sikerélménye legyen, és a saját tempójában fejlődve elérjen egy normálisan képzett szintet.

Ez nekem valami skizofrén állapotnak tűnik: egyfelől, "aki hülye, haljon meg", másfelől meg verik a mellüket, hogy NT, meg SNI, meg a tököm tudja, mi minden. De aki pont a hátármezsgyén van, az pont le van tojva. :(


De hangsúlyozom, ez az én véleményem!!!

65. babszibobó (válaszként erre: 64. - 728bc799e2)
2013. febr. 27. 18:20

Nagyon ritka, de ha jól tudom most márciusban új törvények lépnek életbe, vagyis nekem ezt mondta az óvódánk vezetője...valami olyan az alapja, hogy minden oviban kell lenni gyogypedesnek és asszistnesenke vagy az egyiknek minimum és nem csak kijáróba, látogatóba, hanem fixen...


A sulik meg alapból pont amit írt a hölgy, bekerülnek kisebb problémával gyerekek és így könnyebb lesz kezelni őket, segíteni rajtuk...

64. 728bc799e2 (válaszként erre: 63. - Babszibobó)
2013. febr. 27. 18:17
akkor azért csak nem írtam akkora hülyeséget! :D
63. babszibobó (válaszként erre: 57. - Zebracsikó)
2013. febr. 27. 18:15

Szerencsére a jobb intézményekbe, mármint fejlődő szellemű, anyagilag támogatott intézményekben, már vannak gyógypedagógusok és gyógyped-asszisztensek, sőt logopédus és pszichológus is...


Nálunk van SNI-s gyerek...a tanítónénik kaptak hozzá "használati útmutatót" és nincs gond (a kislányt nagyon le kell kötni, mert nagyon szeret az óra közben mocorogni, sétálni stb. viszont jól tanul, ez jobb variáció persze...a tanítónénik, külön neki plusz felaldatokat adnak stb.---ja a nevtan adta az útmutatást és megoldották)

62. 728bc799e2 (válaszként erre: 57. - Zebracsikó)
2013. febr. 27. 18:13
oké, bocsánat, nem vagyok azért annyira jártas a dolgokban, csak gondoltam, hogy van valamilyen intézmény, vagy osztály vagy akármi, ahol a nehezebben tanuló gyerekek is feltudnak zárkózni vagy a saját tempójukban tanulni!!
61. 728bc799e2 (válaszként erre: 59. - Sylvia81)
2013. febr. 27. 18:13

:D amikor elkezdtem olvasni hirtelen megijedtem, hogy ilyen rosszat írtam! :D


nyilván az embernek nem jó érzés, ha a gyereke nem úgy fejlődik ahogy a "nagykönyvben" meg van írva, de szerintem sokkal fontosabb, hogy segítsek rajta, mintsem, hogy azzal törődjek, hogy ez egy bélyeg vagy sem! Később, már úgysem kérdezi ezt meg senki!! Szerintem! Egy szülőnek ezen túl kellene lépni!!

60. 728bc799e2 (válaszként erre: 58. - Babszibobó)
2013. febr. 27. 18:11

ezzel teljesen egyetértek, hogy már korábban kellett volna jelezni, és normál módon...

persze ezt csak képletesen írtam :D

59. Sylvia81 (válaszként erre: 55. - 728bc799e2)
2013. febr. 27. 18:10

Neeem... Ne viccelj, ez egy stigma! Egy ilyen osztályba bekerülni egy életre rányomja a bélyeget a gyerekre, ő mindig csak kisegítős marad. Az persze nem baj, ha a gyerek lemarad, és esetleg funkcionális analafabéta lesz...


Remélem, átjön az írásomból, ha nem, szólok: ironikus hangnemben vannak a fenti mondatok!!!!

58. babszibobó (válaszként erre: 50. - 728bc799e2)
2013. febr. 27. 18:09

Azért én verekedni nem verekednék :-D


Inkább kiváncsi lennék, hogy a Tanítónénit mennyire idegesíti, hogy van 1!!! gyerek az osztályba akivel nem lehet haladni...nem erre van "kiképezve", arra igen, hogy felismerje, ha probléma van egy gyerekkel, de nem gyógypedes, hogy másik 28 mellett 1!! totál lemaradt, súlyos tanulási nehézségekkel küzdő gyereket elkezdjen felhúzni...(mert ha nem megy x betű írása, vagy fordítva írja az javítható, megoldható gyakorlással korrepetálás stb., de ha valaki írni nem hajlandó/nem tud stb. az már súlyosnak számít egy normál iskolában)

DDDEEE, tény, már egy hónap elteltével lehetett volna jelezni a szülőnek, hogy gond van, normál hangnemben, stílusban...

57. zebracsikó (válaszként erre: 55. - 728bc799e2)
2013. febr. 27. 18:09

:) a kisegtő iskolákban ma már csak a középsúlyos ért. fogyatékosok vannak.

Az enyhék a sima iskolákban ülnek.

AZ iskolák integrálnak ugyan SNI tanulókat , csak az ellátásukról, igényeikről fogalma sincs a pedagógusnak

56. Sylvia81 (válaszként erre: 47. - Zebracsikó)
2013. febr. 27. 18:07

Csak reagáltam a túlkoros felvetésre. ;)


A fórumindító sajnos eltűnt... :(

Remélem, visszajön hamarosan. :)

55. 728bc799e2 (válaszként erre: 52. - Zebracsikó)
2013. febr. 27. 18:07

gondolom, hogy nem fogyatékos, nem is erre céloztam, de nincsenek olyan iskolák osztályok, ahol a SNI-s gyerekkel foglalkoznak???

Nálunk például, amikor jártam ált suliba, volt egy úgynevezett "kisegítő" osztály (elég csúnyán hangzik), ahol a lassabban haladók tanultak! kb 10en voltak...

Azóta szerintem ez már továbbfejlődött nem???

2013. febr. 27. 18:07
A legnagyobb baj ezzel az egészel, hogy a gyermeknek így az önbizalma van megtépázva, és ezzel, hogy nincs sikerélménye, egy életre elvehetik a kedvét a tanulástól..:(
53. 728bc799e2 (válaszként erre: 48. - Babszibobó)
2013. febr. 27. 18:05
igenigen...csomó jó kérdést vetettél fel!!!
52. zebracsikó (válaszként erre: 50. - 728bc799e2)
2013. febr. 27. 18:05

milyen speciális iskolára gondolsz?


Szegregált intézménybe csak fogyatékosokat lehet íratni, itt meg -szerintem- nincs szó ilyesmiről.

51. 728bc799e2 (válaszként erre: 49. - Sylvia81)
2013. febr. 27. 18:05
Én sem tudok még konkrétumot, mert Jázmin is csak jövőre kezdi az ovit, de azért hallani egy két meredek dolgot!!
50. 728bc799e2 (válaszként erre: 45. - Zebracsikó)
2013. febr. 27. 18:03

persze nyilván... ez így van... de pont erre vannak a speciális iskolák, ahol az ilyen gyerekre megfelelő figyelem jut!

Nyilván értehető valamilyen szinten, hogy a többi rendes tempóban haladó gyerek mellett, nehéz külön egy lassabb tempóban fejlődőre figyelni...

de azért én tuti pofánvágtam volna a tanárt, ha ilyet mond! :D

49. Sylvia81 (válaszként erre: 42. - 728bc799e2)
2013. febr. 27. 18:03

:D És majd felvételizteted az Országos Zseniképző Intézetbe.


Azért itt Ausztiában is vannak ám meredek dolgok... Tudnék mesélni, bár még nincs személyes tapasztalatom. Majd jövő ilyenkor már lesz. :D

48. babszibobó (válaszként erre: 39. - Sylvia81)
2013. febr. 27. 18:03

Elsős a fiam, a számokat ismerte főleg elméletben, írásban nem volt számára szimpi, a betűk jobban érdekelték.


Eltelt a félév ír-olvas, számol, átlépték a 10-et összeadásban, kivonásban.


32 vannak az osztályban és a tanítónéniknek mindenkire van ideje, bár teszem hozzá, nincs ilyen problémás gyerek...könyörgöm eltelt egy félév?, hogy hogy annyiban van hagyva, hogy került egyáltalán iskolába és ha az ovi legyintett rá, az anyuka ezt hogy nem vette hamarabb észre?!

47. zebracsikó (válaszként erre: 44. - Sylvia81)
2013. febr. 27. 18:02

Feltételezésekbe bocsátkozunk....a kérdés feltevője alig közölt néhány információt.

Én megvárnám.

46. 728bc799e2 (válaszként erre: 41. - Zebracsikó)
2013. febr. 27. 18:02
hát ez az!!! valami kézzelfoghatóbbat kellet volna mondani, tenni!!!
45. zebracsikó (válaszként erre: 40. - 728bc799e2)
2013. febr. 27. 18:01

Egy tanár sosem mondhat olyat, hogy az egyikre nincs ideje, mert a többi fontosabb. Ez döbbenet!


Iskola? háááát, kevés helyen van már (talán sehol) kislétszámú

44. Sylvia81 (válaszként erre: 37. - Zebracsikó)
2013. febr. 27. 18:01
Nézd, ha túlkoros, de nem elég "fejlett", akkor sem az a megoldás, hogy "bedobjuk a vízbe, aztán meglátjuk, hogy megtanul úszni vagy megfullad". Ha túlkorosan sem stimmelt valami, akkor talán neki kellett volna feküdnie a NT-nak a témának és rájönni, milyen készségek, képességek nem stimmelnek, és célzottan fejleszeni őket. Ez már nem a sötét középkor, millió vizsgálat és fejlesztési lehetőség van.
43. babszibobó (válaszként erre: 37. - Zebracsikó)
2013. febr. 27. 18:00
igen lehet, de amint SNI minősítésbe kerül, már más a szitu és ezt az oviban kellett volna leszűrni/kiszűrni...
42. 728bc799e2 (válaszként erre: 39. - Sylvia81)
2013. febr. 27. 18:00

pont ma hallottam a rádióban, hogy milyen tesztet írattak a gyerekkel középső csoportban!!

kicsit eldobtam az agyam!

Mire az én gyerekem elsős lesz, már a nagycsoportban zseniket képeznek!!

41. zebracsikó (válaszként erre: 38. - 728bc799e2)
2013. febr. 27. 18:00
Mondhatnak olyat, hogy lassabban fejlődik, meg valami diagnózist, fejlesztési javaslatot is biztos adtak. De ez édes kevés, a terápia lett volna a lényeg!
40. 728bc799e2 (válaszként erre: 37. - Zebracsikó)
2013. febr. 27. 18:00

de akkor nem kellett volna javasolni egy olyan iskolát, ahol kifejezetten ilyen gyerekkel foglalkoznak?

és akkor ott nem mondaná a tanár, hogy nincs ideje csak vele foglalkozni a másik 28 mellett...

39. Sylvia81 (válaszként erre: 36. - Babszibobó)
2013. febr. 27. 17:59
Tudom, mert sógornőm lánya szeptemberben kezdett. Szintén vegyes csoportok voltak, összesen 2 csoport, a gyerek mégis le tudta írni a számokat, sőt, írásban adott össze 10ig. A kivonás még nem ment, de basszus, akkor mit tanítanak az első évben???
38. 728bc799e2 (válaszként erre: 35. - Zebracsikó)
2013. febr. 27. 17:58
de akkor a "szakemberek", hogy mondthatnak ilyet, hogy lassabban fejlődik?? milyen szakember az ilyen???
37. zebracsikó (válaszként erre: 36. - Babszibobó)
2013. febr. 27. 17:58
lehet,hogy túlkoros volt már, azért engedték el iskolába, nem tudjuk.

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook