Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal » Fórumok » Babák & Mamák fórumok » Miért nem tudja elsős gyermekem a számokat? fórum

Miért nem tudja elsős gyermekem a számokat? (tudásbázis kérdés)


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... ❯❯
396. Serry (válaszként erre: 395. - Érdekes73)
2013. márc. 14. 12:25
nálunk 3 .maj 4 év van a gyerek között. Iskola szempontjából 2. Kis felmenőben van a nagy vagyis 1-2 osztályt 3-4 osztályt viszik külön-külön a tanítónénik. jobban örültem volna a nagy felmenőnek vagyis 1-4-ig ugyan az a tanító néni. A kicsi most középsős jövőre nagycsoportost s mire elsős lesz a tanító néni ugyanaz lesz.
395. Érdekes73 (válaszként erre: 394. - Serry)
2013. márc. 14. 10:33
Pont váltják egymást ? Hiába számolgattam nekem nem jött össze a váltás :D ( ettől függetlenül nincs gondunk a tanárnőjével )Viszont a nagyobbik gyerekemnek két oszt.társánál igen :D Náluk 4 év különbség volt iskola szerint a gyerekek között. Végigvitte a tanárnő 1-4-ig a nagyobbikat utána jött a kisebbik :D Tényleg jobb ha ismered a tanárnőt már ilyen szempontból is .Nyugodtabb az évkezdés.
394. Serry (válaszként erre: 393. - Érdekes73)
2013. márc. 14. 09:46
Van igazad van.. de ő valószínűleg ugyanoda megy suliba és ha szerencsénk van a tanítónéni is ugyan az lesz.:))))
393. Érdekes73 (válaszként erre: 392. - Serry)
2013. márc. 13. 21:39
Gondoltam van kisebb gyereked is :D
392. Serry (válaszként erre: 391. - Érdekes73)
2013. márc. 13. 16:06
Nem olvastál vissza.. az én fiam SNI a-s elsős:)
391. Érdekes73 (válaszként erre: 390. - Serry)
2013. márc. 13. 13:56

Nézzétek meg sokat számít a személyes tapasztalat.

Nem ismerem a fórumindítót...

390. Serry (válaszként erre: 389. - Érdekes73)
2013. márc. 13. 08:15

Ezek a nyílt napok a mi városunkban nem év eleje előtt nyáron hanem télen és tavasszal vannak. Van lehetőség iskolát és tanítónénit megismerni. Beiratkozás pedig március végén van.



De mi van a kérdezővel?

389. Érdekes73 (válaszként erre: 387. - 117b1693d0)
2013. márc. 12. 18:05
Év elején még a beiratkozás előtt szoktak lenni nyílt napok az iskolákban ahol lehet találkozni a leendő elsős tanárnénikkel.Érdemes elmenni persze a gyerekkel együtt. Így könnyebb a választás.
388. Serry
2013. márc. 8. 19:27

Kedves fórum indító jól eltűntél! Mi van veled? Mire jutottál?

Beszéltél tanítónénivel, a fejlesztő pedagógussal kértél segítséget valakitől még?

387. 117b1693d0 (válaszként erre: 386. - Serry)
2013. márc. 8. 15:28
Nekem valami hasonló lenne a vágyam, hogy egy ilyet találjunk egy olyan pedagógussal, aki érdeklődik a gyerekek iránt, nem "csak" leadja az anyagot.
386. Serry
2013. márc. 8. 15:17
De mi szeretjük:) Mert délután van ideje játszani míg a többi elsőst év közben NEM látod a játszótéren szaladgálni suli után vacsora előtt.
385. Serry (válaszként erre: 383. - Érdekes73)
2013. márc. 8. 15:16

Iskolaotthon mellett sem elég a napi 10 perc gyakorlás. Hét közben ha nem akarod,ohgy pl olvasás,írás területén gondjai kegynek egy 30 perc kell. E7z tényleg minimális ahhoz amit pl napköziben nem csinálnak meg.


Én most hasaltam el 4 napi tananyagmennyiség láttán.

4 napig nem volt iskolában olvasókönyvből 4 oldal szöveg, a hozzátartozó 16-20 feladattal. Írás 2 oldal másolás fizet, matek 10-es átlépés gyakorlása és szöveges feladatok környezet, ének is van 3-4 feladat amit csinálni kell a házin felül,ohgy utolérje magát.

Nah ha nem hiányzik mindezt már maga mögött tudná. És maradna a napi olvasott szöveg legalább 2xi otthon átolvasása.


Emellett van ideje néptáncra, focira és más egyéb foglalkozásra 8-16-ig. Nem kell elvinnem a város másik végébe ha még szeretne valamit. Ez sport iskola egyébként, nem sporttagozatos osztállyal. 23-an vannak egy osztályban 3 SNI-s 1 súlyos hiperaktív egy átlagos rossz gyereke és egy autista. 17fiúval.

384. Érdekes73 (válaszként erre: 377. - Mandula71)
2013. márc. 8. 11:35
Nálunk rengeteg a gyerek nem kell az iskolának harcolni értük. Inkább az a gond hogy túl sok a gyerek...
383. Érdekes73 (válaszként erre: 377. - Mandula71)
2013. márc. 8. 11:34
Olyan álomszerűnek tűnik ez nekem... Mármint hogy elég napi 10 perc otthoni gyakorlás.
382. Érdekes73 (válaszként erre: 376. - 117b1693d0)
2013. márc. 8. 11:33
Biztos nem ilyen car tantervvel és ilyen car könyvekből tanulnak...
2013. márc. 7. 15:06
De ahogy írta valaki nem órákat, csak minimális ismétlések, vagy pl. nálunk elsőben most az olvasás az ami napi szintű, de pl: én beleépítettem az estimesébe, meseolvasásba:-D
380. babszibobó (válaszként erre: 372. - Érdekes73)
2013. márc. 7. 15:03

Szerintem régen rosszul gondolkozik az a szülő, legyen bármilyen rendszerű az iskola, hogy elhanyagolható az otthoni gyakorlás. Most komolyan az iskolának el kellett volna mondani, hogy attól még hogy egésznap suli, még otthon is elő-elő kell venni a gyakorlót?

Pont, hogy adja magát, hogy, ha egész nap tanulnak, nincs napközi, csak napi 1 v 2 szabadfoglalkozás, amin "házit" írnak, azaz gyakorolnak, akkor az egész nap tanult dolgokat valahol, valamikor és adja magát, hogy otthon, gyakorolni kell.


(Ezt persze azoknak szánom akikről írtál)

379. babszibobó (válaszként erre: 367. - Érdekes73)
2013. márc. 7. 14:58

a 'mi" sulinkba már évek óta ez a rendszer van és nincs vele gond, nincs panasz, ha valakinek nem tetszik nem köteles ideíratni, attól, hogy pl: körzetileg oda tartozik e, ki lehet azt is játszani, de most nem ez a lényeg.


Hogy a különórák...logikus, hogy ha ilyen helyre iratom a gyerekemet számolok ezzel is...32 fős osztály ebből 20-an járnak ilyen olyan különórákra, edzésre, vagy logopédushoz stb és senkinek nem okoz problémát, hisz ehhez mérve alakítja a napjait, ill. mivel hétköznap minimális, ha van egyáltalán házi, így azzal nincs több dolga (persze a gyakorlás egy külön téma, de pl: fiam jr edzésre, házik készen vannak és van ideje gyakorolni és játszani is)

378. Mandula71 (válaszként erre: 371. - Érdekes73)
2013. márc. 7. 14:10
Aha. A baj nem az iskolaotthonos rendszerben van, hanem a magas osztálylétszámban, illetve a hülye szülőkben.
377. Mandula71 (válaszként erre: 372. - Érdekes73)
2013. márc. 7. 14:07

Bocs, de erről megint csak azt gondolom, hogy a szülő hibája. Mi az, hogy nem lettek rendesen tájékoztatva? Ha én valahova beíratom a gyerekem, akkor érdeklődök. Először lehet, hogy a neten, ismerősök között, általánosságban. De felkészülök belőle. Ebből következik, hogy ha kapok egy tájékoztatást a konkrét helyen, akkor már vannak elképzeléseim, tudok feltenni kérdéseket, stb. Ha teszem azt én vagyok az iskola igazgatója, indítok egy iskolaotthonos osztályt, feltételezem, hogy akik jelentkeznek, tisztában vannak azzal, hogy ez mit takar. Segíteni akkor tudok, ha ők kérdeznek...


Az iskolaotthonos rendszer lényege pont az, hogy a tanórák mellett van idő játékra, gyakorlásra. Sokkal jobban ismerik a tanítók a gyerekeket, hamarabb észreveszik a lemaradást, a hiányosságokat és mivel egész nap velük vannak, van idő ezeket pótolni, korrigálni. Ettől természetesen a szülőnek is kell foglalkoznia agyerekkel, de nincs szükség a napi szintű kikérdezésre, az estébe nyúló tanulásra. Továbbra is azt mondom, hogy pontosan a problémásabb gyerekeknek nagyon jó megoldás.Nem kell zseninek lennie a gyereknek ahhoz, hogy az iskolaotthonos rendszerben elég legyen az, hogy eljár az iskolába és ott tanul. A rendszer lényege, hogy nem igényelnek otthon többet, mint max. 10 perc, negyedóra tanulást.

376. 117b1693d0 (válaszként erre: 372. - Érdekes73)
2013. márc. 7. 13:40
Tudod, mi a fura, hogy Angliában elég. Persze, ha valaki egy második Paganinit akar a gyerekéből, akkor ott is külön foglalkozásra kell járni, de a sima írás, olvasás, számolás és egyéb iskolai tárgyak tanulása miatt nem kell otthon is ezzel foglalkozni egy elsős-második gyereknek.
375. 117b1693d0 (válaszként erre: 371. - Érdekes73)
2013. márc. 7. 13:37
A zene és a néptánc miért ne lehetett volna jó neki? Ütközött a logopédiai fejlesztés időpontjával?
374. Érdekes73 (válaszként erre: 372. - Érdekes73)
2013. márc. 7. 13:06
Kieg. emlékszem én se lettem tájékoztatva mégis mit jelent a tornás osztály... A nagyobbik gyerekem idejében is voltak tagozatok papíron de a valóságba ez semmit se jelentett. Ő pl kézművesbe járt talán 1-2 alkalommal fabrikáltak vmit 4 év alatt :D
373. Érdekes73 (válaszként erre: 371. - Érdekes73)
2013. márc. 7. 13:03
Kieg. a tornát meg nem bírta ( betegség miatt )tavaly az se ment simán fel kellett menteni jó pár hónapra.
372. Érdekes73 (válaszként erre: 370. - Mandula71)
2013. márc. 7. 12:59

Nem is biztos hogy rendesen lettek tájékoztatva...

Akikkel én beszéltem úgy voltak ezzel az osztállyal hogy milyen jó lesz neki nem kell foglalkozni a gyerekkel az iskolába megoldják. Erre írtam én hogy ha egy problémásabb gyerek ide bekerül nem foglalkoznak vele otthon az szépen le is marad...A legtöbb gyerek szerintem nem olyan zseni hogy elég legyen neki csak az hogy eljár az iskolába.

371. Érdekes73 (válaszként erre: 368. - Mandula71)
2013. márc. 7. 12:54
30 fő feletti ez az osztály még most indultak majd kiderül hogy válik be...Nálunk francos művészeti iskola van és imádják a szülők a különórákat .Szerintem sokan azt gondolják beíratják, kifizetik és az iskola megoldja aztán ők hazaviszik délután és zseni lesz a gyerek :D.Nincs is nálunk sima tagozatmentes osztály.Nekünk volt is belőle bajunk mert igazából a gyerekemnek csak sima közönséges mezei osztályba kéne járnia.Most meg tornatagozatosba jár.Lett volna még angolos,zenei, néptáncos...A beszéde miatt az összes többi kiesett így maradt ez+ tanárnéni szimpatikus volt neki.
370. Mandula71 (válaszként erre: 369. - Serry)
2013. márc. 6. 22:00
Na ezt már szeretem:) Örülök, hogy elégedett vagy a rendszerrel. Pont ezért gondolom, hogy az érintett szülők, akikről Érdekes írt, baromira nem tudták, hogy mit is jelent ez az egész...
369. Serry (válaszként erre: 368. - Mandula71)
2013. márc. 6. 20:32

ezt én sem értem.

a fiam nekem is iskolaotthonosba jár már második éve. Nagyon szeretjük. elsőévben nem volt semmi külön foglalkozás,mert az spec logopédiai első volt. Ott ap lsuz a mozgásterápia és logopédia volt.

Ahová most jár 8-16.30 ig meg van a napi 4-5 tanóra van hittan heti 1x van foci edzés heti1x van fejlesztés heti 2x és vna néptánc heti 2x és van furuklyaoktatás heti2x. Szóval elég sok lehetőésge vna arra,hogy játékon kivül még mással is töltse az idejét. Emellett hétvégn van egy kis házi változó,hogy mennyi.. olvasás pedig mindene nap és mivel nehezen ír én napi szinten nyektetem az írással is kicsit.

368. Mandula71 (válaszként erre: 367. - Érdekes73)
2013. márc. 6. 11:25

Mi az, hogy nincs rugalmasság? Akik ilyen osztályba íratták a gyereküket, mit vártak? A tanítási idő reggel 8-tól délután 4-ig van. Ennek pont az a lényege, hogy a napi 4-5 tanítási óra nem zajlik le délig, így bőven jut idő a gyereknek a játékra, pihenésre is. Egyértelmű, hogy egy-egy alkalommal a szülő igazolhatja a gyerek délutáni távollétét, de ezt nyilván nem megoldható heti rendszerességgel. Szerintem nem a rendszerben van a hiba, hanem a szülőben... Egész egyszerűen nem fogta fel, hogy hogyan működik.

Személy szerint azt gondolom, hogy egy elsős-másodikos gyermeknek nem kellenek a különórák. Se délután 4 előtt, se utána. A mai gyerekek pont eléggé le vannak terhelve a kötelező tananyaggal. Tanuljanak meg írni-olvasni-számolni, TANULNI. Ha jók az alapok, akkor majd jöhetnek a különórák.

Pont a problémásabb gyerekeknek jobb ez a rendszer, mint a sima napközi. A legtöbb helyen több osztály, több évfolyam van a napköziben. Nem tanulnak meg tanulni, a pedagógusnak meg nyilván ideje sem lehet 20-30 gyerek leckéjét ellenőrizni. (Tisztelet a kivételnek, akad azért néhány nagyon lelkiismeretes napközis tanító is.)

367. Érdekes73 (válaszként erre: 362. - Babszibobó)
2013. márc. 6. 10:38
Nálunk idén indult elsőbe egy kísérleti osztályt. Pár anyukát ismerek akiknek odajár a gyerekük és ők nem voltak megelégedve vele. Vhogy a gyakorlatban nem működik túl jól.Sokan meg is bánták hogy ezt az osztályt választották: nincs rugalmasság semmilyen különórára nem járhat a gyerek stb...Mindenhova csak 16 után mehet. A sima osztályos napközis gyerek meg túl lehet 16-ig a különóráin.( foci,hangszer, hittan, fejlesztés stb )Belegondoltam szerintem egy problémásabb gyereknek inkább hátrány lehet ez a rendszer így. Nálunk a napközibe pl csak mennyiségi leckeellenőrzés van ha rossz a lecke este otthon vagy észreveszi a szülő vagy nem...Volt ismerősöm aki esténként a haját tépte a rossz leckék miatt mert ugye az ki volt pipálva mert kész volt...
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... ❯❯

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2020, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Facebook