Középiskolai felvételi (beszélgetés)
Mindegyik egy pillanatfelvétel. :-)
Ritka az a kiemelkedő gyerek, aki készülés nélkül is nagyon jót ír (felső 5%-ot mondjuk). Annyi minden számít: hozzáállás, pillanatnyi lelkiállapot, egészség, képesség, a felkészültség foka.
A céltól függően érdemes vagy nem ráfeküdni.
Nyolcadikban nincs második esély, ott szerintem érdemes készülni, a jegyekre is ráhajtani és hetedik után nyáron, ősszel minimum feladatlapozni.
Hatodik, negyedik osztály:
A gyerek motivációja alapvető. Akkor készüljön, ha ő is el akar menni, vagy minimum egyetért a szülői ötlettel.
Ha nem, akkor sima ingyenes szintfelmérőnek használnám (használtuk) az írásbelit, arra viszont csak annyit érdemes készülni, hogy egy vagy két feladatsort LÁSSON a gyerek, hogy tudja, hány feladat, mennyi idő, mégis milyen jellegűek. Érdemes arra felkészíteni, hogy ez egy versenyvizsga, az a pontszámok a többi résztvevőhöz képest érnek bármit is, és a többség készült, tehát ha esetleg majd nem ér el jó eredményt, az a készülésen is múlott, mert a többség tétre játszott.
Ha a gyerek szeretne élesben felvételizni, akkor az arany középút híve vagyok. Érdemes rákészülni, gyakorolni a szintidőt, befoltozni a lyukakat. Akár otthon, akár egy jó felkészítőn, akár magántanárnál.
Viszont nálunk mindig csak annyi időt szántunk erre, hogy a hobbijaira maradjon ideje az érintett gyereknek, mert azokat később sem szeretnénk a tanulás miatt elengedni. Azaz - szerintem - maximum annyi pluszidőt szánjunk rá tanév közben, amennyivel többet mondjuk tanulni fog esetleg. Ne csak arról szóljanak azok a hónapok.
Láttam már agyonturbózott gyereket évekig kapaszkodni az álomsuliban. Nem lehet folyamatosan 100%-on teljesíteni.
Nem azt mondom, hogy egyetértek ezzel, csak azt gondolom, hogy bizony a pontozásnál ez is számíthat esetleg… Tudom erről már elmélkedtünk korábban és én úgy gondolom, hogy a szóbelin tudják az írásbeli pontszámokat.. Nem hiszem, hogyha beszélgetnek vkivel fél órát nem érdekli Öket hogy mennyit írt..
A gyereknél egyik helyen azt is megkérdezték, hogy hány perc alatt írta meg a matekot..A pontszám gondolom előttük volt.
Természetesen nem azt mondom, hogy mindig mindenhol megnézik, de ahol a legjobbakat válogatják szerintem igen… És ha kiemelkedő akkor a szóbelin se fogják lehúzni, mert kell nekik az a gyerek..
Az írásbeli objektív, nem biztos hogy tükrözi a beletett munkát, tanulást(sokszor sajnos…). Tényleg van, aki keményen tanul, gyakorol, másik meg iq-ból megírja. Azt se lehet tudni, hogy a sulinak melyik gyerek a jobb.. Az élethez azért szerencse is kell..Ha vki a lista végéről kerül be akkor is ott van a suliban:)
De az egy másik kifestő, ott előre kommunikálják mindezt.
Plusz nyolcadikban tantárgyi felvételi esetén a felvételi előkészítő a saját suliéra készít fel pl. biosz, kémia, fizika esetleg nyelv esetén. Ilyenkor érdemes lehet a célsuli előkészítőjére járni, de ez a pontozásban nem jelenik meg. Ha nem tud akkor nem lejt neki a padló csak azért mert oda járt előkészítőre. Mi így tapasztaltuk.
Hozzatennék még egy dolgot (mert ez tényleg számít), megpedig azt, kik és milyenek a szülők, akik a gyerekhez tartoznak.
Pl. Egyházi sulihoz előnyösek a megfelelő felekezethez tartozó aktív szülők. Az alapítványi/magán sulikhoz a tehetős és erre költeni hajlandó szülők. Stb.
Gyerekem is szombaton járt felvételi előkészítőre a Trefortba, a végső sorrendnél a döntésben az is segítette, hogy ismerte a sulit
Szombaton 2 fogalkozás van, ha időben jelentkezel, te dönthetsz, hogy előbb matek, aztán a magyar, vagy fordítva. Mi kicsit későn kapcsoltunk, így már csak a második foglalkozásra volt hely, így végül csak matekra járt.
Neki tetszett és most van olyan osztálytársa, akivel akkor egy csoportba jártak
Igazad van, nem fair még a szóbelin is beszámítani az írásbeli eredményét.
Egy gyerek általában egy előkészítőre jár, viszont nem egy iskolát jelöl meg. Legyen az elég előny, hogy aki abba a suliba járt előkészítőbe, ott egy kicsit már otthon érzi magát!
És igen, tök mindegy, hogy hol, hogyan, mennyi energiát beleölve készül valaki, mert a szóbelin azt kell értékelni, amit éppen ott produkál. Jól néznénk már ki, hogy valaki azért több pontot kap, mert többet görnyedt a könyvek felett!
"Milyen lett az írásbeli, melyik suliból jött a gyerek( bármilyen fura, de a gimis tanárok már tudják h honnan jönnek okos, szorgalmas gyerekek, honnan kapnak jó alapokat…) és azt is nézném járt e előkészítőre.." Nekem kifejezetten szimpatikus ha nem így pontoznak. Elitista hozzáállásnak gondolom.
Az írásbeli eredményt már figyelembe vették a szóbelire behíváskor és a végső pontszámnál is. Nehogy már a szóbeli pontokat is az alapján osztogasák. Az meg hogy ki honnan jött a lakóhelytől függ. Okos szorgalmas gyerekek nem csak bizonyos iskolákból jöhetnek! Sőt előkészítő nélkül is elérhető jó pontszám. Van akinek ideje, másnak pénze nincs rá. Vagy kedve. Otthoni gyakorlással is fel lehet készülni és semmivel se ér kevesebbet az a tudás mint az előkészítőn megszerzett. A központi felvételi dolgozatnak pont az a lényege hogy mindenkinek egységes, ugyanúgy számít.
szerencsére-nem szerencsére nem így pontoznak
a Karinthyban, ahol ismerik a volt általánosunkat, járt a fiam előkészítőre lepontozták, elég nem jóindulatú módon - a sztorit közkinccsé tettem, olvasható a taspasztalatok között
Az Apáczaiban és Lászlóban nem ismerték az általánosunkat, nem járt a gyerek előkészítőre, de értékelték a tudását
Az Api mi lett volna ha kategória, de a Lászlóban jól válogattak a felvételiztetők, nagyon jó kis erős, hajtós-motivált osztály jött össze
Egy komolyabb ponthoz tényleg sok tanulásra van szükség. Előkészítőre is a motiváltabb gyereknek érdemes menni, nyilván ha csak végigüli unatkozva nem sokat ér:) Aki motivált az mindenhonnan gyakorol-suli, otthon, előkészítő, tanár.
Ha van vágyott suli annak az előkészítőjét kell választani. Lehet közben rájön, hogy nem is olyan jó az a hely, amit kinézett:)
Ahogy a híreket hallani simán lehetnek újra online ezek az előkészítők-na az rossz lenne:(((
A Berzsenyi is tetszett ismerős kislánynak(online) fel is vették a suliba…
Lehet hülyeség de én ilyeneket is figyelnék mikor szóbeli pontokat adok. Milyen lett az írásbeli, melyik suliból jött a gyerek( bármilyen fura, de a gimis tanárok már tudják h honnan jönnek okos, szorgalmas gyerekek, honnan kapnak jó alapokat…) és azt is nézném járt e előkészítőre-tehát mennyire elkötelezett a gyerek a suli irant vagy csak idetévedt szóbelizni:)))
Jo szóbelivel lehet motivalni a gyereket h válassza ezt a sulit..Ha vki kevés pontot kap nem biztos h szivesen választja azt a sulit..
Szerintem nem szerencsés névvel kitárgyalni tanárokat a fórumon. Pont az említett tanár megítélése elég ellentmondásos.
Mellesleg semmi garancia arra hogy az adott iskolában majs azt a tanárt kapja aki az előkészítőn tanította.
Hatos előkészítőt nem ismerem, egy ismerős gyerek járt az Ejg előkeszítőre, fel is vették.
Mi(én nem csak a gyerek) nyolcadikasra jártunk.
Heti több alkalom volt, lehet 1 2 v több tárgyra is menni. Mintha rémlene angol és töri is. 45 perc egy előkészítő.
Ami jó, hogy az írásbeli után is tartott még. Amikor nem tudott menni a gyerek írtam a tanárnak a pótlasrol, de végül nem sikerult megoldani, mert azt mas tartotta, de talan lehetett volna. Feladatlapokat kaptak azt csinaltak. Szerette a gyerek
"91136. Pangea76
júl. 29.
Mi az Eötvös előkészítőt várjuk. Egyszer már bejött:)
Mondjuk oda úgy érdemes menni, ha tud a gyerek, mert sok az önálló munka. Tanár inkább pipál. De a gyerek szerette."
További ajánlott fórumok:
- Középiskolai felvételi matematikából 2010-ben
- Óvódák, bölcsődék, általános iskolák, középiskolák, bárhol a világon
- TB ügyintéző tanfolyamra jelentkeztem. Van valakinek információja, mire lehet számítani felvételinél?
- Mikor lesz fent a neten a középiskolák végleges felvételi sorrendje?
- 2011 középiskolai felvételi
- Hol lehet megnézni a tavalyi középiskolai felvételi ponthatárokat?