Középiskolai felvételi (beszélgetés)
A Lászlóban a matek engem is érdekelne, ha esetleg vk tudná...
Hihetetlen, hogy a tavalyi ponthatárhoz képesti minusz 1-2 pont már egy rangsorszámot se ér!
A gyerek kesereg, ha legalább kapott volna egy pl 150-es számot tudnánk, hát igen nagyon sokan jelentkeztek.
Így meg semmi remény!
Leövey kirakta a tagozatfelvétel utáni ideiglenes listát, csekkoljátok!
off
Szia Borian, tudom, ezer út van, tapasztalom is, és rengeteg ilyen esettel találkoztam, amúgy én is kanyarokkal meg véletlenekkel jutottam el ide. De kár, hogy anno "valaki" nem irányított el gazdinfóra ... ma nem 6-7, hanem 20 év tapasztalatom lenne abban, ami legjobban fekszik nekem.
Szóval ma próbáljuk a gyerekeink érdeklődését és képességeit figyelni és olyan irányú tanulmányok felé segíteni őket. Mivel ez még nem 100% kiforrott, próbáljuk a klasszik irányt venni, mert amúgy az IT véna és reál képesség látszik. off vége :-)
Még mindig Api és továbbra sem értem, hogy miért... Csak a jó írásbelinek köszönheti, hogy bent van az osztályban, anélkül ezekkel a szóbeli pontokkal labdába sem rúgna.
Miközben Eötvösben és Lászlóban is MAX. szóbeli pontokat kapott...
Pedig van benne igazság. Én lányom például matek tagozatra akart menni és mindenhol oda kell a legtöbb pont.Illetve sok helyen csak 1 fél osztály indul, de nyelvből, nyekesből több variáció.
2 példa: 71pontos központival a László mateknál még csak nem is rangsorolták, németen igen.
Érdi VMG 50 pontos Szóbelivel 7.a németen, de a 47 pontos matek szóbelivel is csak 55.
Szia, a technikumokról semmi infóm (tapasztalatom) nincs. A férjem is olvassa ezt a fórumot, és ő mondta, hogy korábban volt szó pont az ITs technikumokról, és neki úgy jött át, hogy a többségi vélemény az, amit te is írsz, vagyis az az informatika, amit tech-ban tanítanak, nem az az informatika, ami kell(het).
Az én puffogásom a NAT-tal kapcsolatban az (és most mindegy, hogy fizikára, kémiára, bioszra hegyezzük-e ki), hogy már most el kell dönteni, mi is akar lenni a gyerek? Mert a silók közötti átjárás egyre nehezebbé válik. 11.-ben már csak egy összevont "science" tantárgy van 2 órában, és annyi. Vagy ha épp nem a Top 4%! a gyerek, csak Top5%, akkor már ki is maradhat a reálos helyekről (ezek határán vagyunk mi), és marad az angol, német, nyek nyek nyek hátán >>> ebből meg van 200 tagozat.
Talán Borian írta a Lászlós tömkom >> TT átjárás kapcsán, hogy a tagozatokon mindig emeltet tanulnak, és már a régi NAT-ban is nehéz volt átlépni, és akkor mi lesz az újjal?
Tudom, semmi sem lehetetlen, csak kérdés, hogy mennyi pénzt és energiát áldoz bele a család.
Ezt még bonyolítja, hogy az én fiam kicsit éretlenebb a koránál és a korabeli lányoknál főleg, tehát nem is teljesen kiforrott, mit akar, de azért érezzük az irányt. És ebben a (matfizes) irányban én szűknek érzem a lehetőségeket, ennél jóval bővebbnek a term.tud / biokém és főként a nyelvi vonalat... Magyarul korlátozottak az opciók, és ha nem jön be, akkor már kényszerpálya, és jöhet majd a magántanár :-(
Tudom ezek random gondolatok, még nem tisztult le teljesen :-)
Bocsánat, hogy csak ilyen későn. Nekünk oda jár a gyerek, így belső infók vannak az érdi gimiről.
Jó gimi, erős a természettudományi tárgyak oktatása. Nyelvoktatásban valóban lehetne erősíteni a nem nyelvi tagozatos osztályokban. A gyerek nyelvi tagozatos osztályba ment, ott viszont jól haladnak. A gyerek külön tanár segítsége nélkül németből (10. évfolyamos) most volt közép fokú nyelvvizsgát tenni, valamint készül az osztályozó vizsgáira és az előrehozott értettségire. A tanárnő maximálisan segíti ebben. Angolból is komoly támogatást kap az csoport, még angol nyelvi színházakat is szervez a tanárnő a gyerekeknek.
Az osztályfőnökük maximálisan támogatja őket. Az iskola jól kezeli a jelenlegi online oktatási helyzetet (ezt nem mondhatom el a másik, sokkal jobb nevű gimibe járó gyerekem esetében).
Az iskolában nagyon erős a diákönkormányzat, nagyon aktívan vesz részt az iskola életében. A gólyatáborokat és számos rendezvényt is a DÖK szervezi és bonyolítja le. Az önkormányzat a DÖK-el kapcsolatot tart, rendszeresek az egyeztetések.
De a legfontosabb a gyerek megállapítása: vannak ilyen és olyan gyerekek is, nem homogén a csapat.
Osztálytársnak lenne szüksége segítségre a sulik sorrendbe állításához.
Újpesti Könyves általános tagozata, de az angol 1. id. nyelv mellé 2.-nak spanyolt szeretne tanulni.
A Szinyeiben pedig 4 éves emelt szintű spanyol nyelv, kezdő szintről.
Melyikben jobb/magasabb szintű a nyelvoktatás, főleg a spanyol és az angol?
A rendkívüli eljáráson gondolkodom, ha jól értem ott valószínűsíthető, hogy marad hely, ahol - ha ugyanannyi a keret - az ideiglenes rangsor rangsoroltjainak száma elmarad a korábbi évek utolsóként felvett rangsorától.
hmmm, mert akkor az újbudai Széchényi 4+1 esetében várható... idei rangsoroltak száma 148, tavaly utolsóként felvett rangsora 261.
Ha újra lesz lehetőség, akkor legyetek gyorsak. A tábori helyek seperc alatt telnek be.
És egy csomó helyre öregdiákok is kapnak személyes meghívót! :-)
Ezt olvasni is szomorú:(
Most egy éve semmi
És mi minden lehetne:((
Remelem nyaron igen...
További ajánlott fórumok:
- Középiskolai felvételi matematikából 2010-ben
- Óvódák, bölcsődék, általános iskolák, középiskolák, bárhol a világon
- TB ügyintéző tanfolyamra jelentkeztem. Van valakinek információja, mire lehet számítani felvételinél?
- Mikor lesz fent a neten a középiskolák végleges felvételi sorrendje?
- 2011 középiskolai felvételi
- Hol lehet megnézni a tavalyi középiskolai felvételi ponthatárokat?