Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal » Fórumok » Babák & Mamák fórumok » Iskolai érdemjegy kijavítása lehetséges? fórum

Iskolai érdemjegy kijavítása lehetséges? (beszélgetős fórum)


1 2 3 4 5 6
2015. jún. 25. 16:12

Ezt sem árt tudni a kedves szülôknek!

[link]

159. Bichi
2015. jún. 22. 11:59

Német jegy: hiába tud egy gyerek, ha az órai munkája nem megfelelő, akkor simán kaphat 4-est

Szorgalom: a jegy nem a tudást, hanem a hozzáállást mutatja. Lehet, hogy nagyon passzív, az órákon, és a tanár mást várna el tőle.

Magatartás: hát szerintem ok nélkül nem lenne 2-es. Milyen volt félévkor? Én biztos beszélnék ezügyben a tanárral, de nem számonkérő, hanem érdeklődő stílusban. Az én fiam (igaz már 17 éves), de egy tündér otthon, mindenhol dícsérik, de valahogy a suliban teljesen másképp viselkedik, ezt a mai napig nem tudjuk megoldani, pedig már lehetne esze. Dumál, nem figyel, lesz.rja a tanárokat. Lehet, a tied is ilyen, és nem is tudsz róla, mert sehol máshol nem jön elő.

Egyébként is gondolom, hogy egy jó/érdeklődő kapcsolat a tanárral sokat segít, és nagyon pozitívan hat. Általában a tanárok értékelik a javító szándékot, és hozzáállást, amiből a gyerek is profitál.

158. Karott
2015. jún. 22. 11:38

Szia!


Szerintem ne háborogj, a jegy már úgy veszett. Bele nem szólhatsz, tudomásul kell venned. Aláirni is ezért kell a bizonyitványt. Évközben tehettél volna ellene valamit, elsősorban kommunkációval.

Amit megtehetsz még a jövőben az ilyesmi elkerülésére: beszélj a némettanárral, a tanitőval. Menj el hozzájuk fogadóórára, hallgasd meg, milyennek látják a gyerekedet.Kérhetsz ehhez külön időpontot is, ha sürgős a dolog. Elsirhatod nekik a bánatod, hogy úgy látod, unatkozik órán, mit lehet ezzel kezdeni. (Ne akarj nekik tanácsot adni, ő munkájuk, te se szeretnéd, ha kivülről lennének okosak a te munkád területén, miközben alig látják, mit csinálsz.) Nézd meg a gyerekedet nyilt órán. Meglepő lesz, de másképp viselkedik, mint amikor otthon van. Fontos az is, hogy lássák a tanárok, érdekel a gyereked.

Beszélgess a gyerekeddel, hallgasd meg az ő véleményét is, de a tanárét is. A kettő között lesz a valóság, mindkettő a saját szempontjából fogja elmondani.

Jobb lenne, ha nem tanár foglalkozna vele még délután. A gyereknek rád lenne szüksége, s te is jobban követnéd, hol tart.


Az alsós jegyek nem számitanak sehova. Lesznek majd középiskolák, amelyek 5. osztálytól kérik a jegyeket, de a többség csak 7-től. Addig ez csak egy jelzés. A német négyes azt jelenti, nem tette oda magát a gyerek, a tanár szerint.

A magatartás meg szorgalom jegy medig az gyermekedet tanitó tanárok értékelése. A hármas szorgalom azt jelenti, szerintük sokkal többre képes. A 2 magatartás, meg azt, hogy nagyon sok gond van vele. Tudod, hogy ezek mik?

157. Érdekes73 (válaszként erre: 153. - Egypt)
2015. jún. 21. 13:11
Ha semmi extrát nem csinált a gyerek akkor szerintem nem jogos a 2-es magatartás se....
156. kittl
2015. jún. 21. 11:41
Egyébként egy határ menti kis faluban lakunk, itt nem lehet nyelvet választani! A városba , ( Sopron ) meg hogy irassam be ? Nem tud hazajönni. Vagy 3 osztályosan ültessem távolsági buszra egyedül ?
155. kittl
2015. jún. 21. 11:38
Gondolom, pontosan nem tudom de az első két helyezett is rossz magatartást kaphatott.
154. kittl
2015. jún. 21. 11:36

Van náluk a falon egy tábla amin a gyerekek birkákat kapnak.

A jó cselekedetért fehér birkát, a rosszért feketét .

Bevetni fogtok, de a lányok neve mellett csak fehér birkák vannak , a fiúk neve mellett pedig többnyire csak fekete birkák!

A fiam a harmadik legtöbb birkát gyűjtötte be ! 13 db- ot

153. egypt (válaszként erre: 144. - 0084acbe42)
2015. jún. 21. 10:23

Ne keverd már össze a nyelvtant egy idegen nyelvvel! Teljesen mást tanulnak és máshogy. Ha versenyre küld a tanár egy gyereket, feltételezem, hogy akkor tudja az anyagot a nyelvtant is beleértve, mivel ott nem csak beszélni kell. El kéne ismerni a plusz teljesítményt.

Ha a magatartással valóban ekkora gondok vannak, azt miért nem jelezték év közben? Kettes magatartásnál már szakember bevonása is szükséges, mert attól, hogy egy gyerek eleven, az nem kettes magatartás. Ehhez már valami súlyos dolgot kell elkövetni, de még egy szaktanárija sem volt.

152. anya4005 (válaszként erre: 110. - Kisj)
2015. jún. 21. 09:56

Egy 9 éves gyereknek a játék,a fára mászás,a foci,a bicajozás felesleges lenne?

Szerintem a gyerek a tanulást gondolja feleslegesnek...

Egy gyereknek napi 3-4 óra szabad rohangálásra van szüksége,nem 3-4 óra plusz tanulásra!

Ha levezethetné az energiáit,talán a magatartás jegye sem kettes lenne,mert nem a suliban (akár órán,akár szünetben) próbálna "gyereknek lenni"!

Vagy inkább sportolni vinném (vitetném),ha már úgyis problémát okoz a fegyelem.

151. l.luiselotte (válaszként erre: 145. - Túrógombócka)
2015. jún. 21. 09:40
ez tisztessgtelen a többi versenyzővl szemben, ilyenről még nem is hallottam, hogy nemzetiséget küldenek a nyelvi versenyre. Nekem is azonnal feltünt a dolog, csak nem akartam nagyon belefolyni.
150. túrógombócka (válaszként erre: 149. - Derya)
2015. jún. 21. 09:37

mondjuk a magatartás kettes szerintem is súlyosabb..

életemben nem ismertem senkit, akinek magatartásból kettese lett volna. még a srác, aki kidobta az osztályablak üvegét nálunk, is hármast kapott....

149. Derya (válaszként erre: 148. - Túrógombócka)
2015. jún. 21. 09:36

ha magambol indulok ki :-)

akkor elkepzelheto, hogy mas sem gondolta vegig teljesen a helyzetet, mielott elkezdte kommentelni. :-D


itt azert tobben fontos dolgokat fogalmaztak meg , de ez csak a kommenteles soran jott elo.

senki sem volt egy szemelyben, aki minden fontos dolgot megemlitett volna.

kozos munka volt... :-)

szerintem

148. túrógombócka (válaszként erre: 147. - Derya)
2015. jún. 21. 09:34

örülök :)

nekem az is furcsa, h ez másnak nem szúrt szemet.

persze értem én, h anyuka azt gondolta, h így lesz egy potya tárgya a gyereknek. csak hát nem biztos, h bejött...

147. Derya (válaszként erre: 145. - Túrógombócka)
2015. jún. 21. 09:32

akkor bocs.

a lenyeg, hogy ezzel egyetertek. :-)

2015. jún. 21. 09:29
Mondjuk a német órai viselkedését megértem, hisz piszkosul unalmas lehet számára olyat hallgatni amit amúgy is tud, igazából itt a tanárnak külön oda kéne figyelnie ha van rá lehetőség, nehezebb feladatokat adni neki esetleg ami leköti. Egyértelmű, hogy unatkozik pl szavak tanulásánál vagy fordításoknál, hisz neki az nem kihívás.
145. túrógombócka (válaszként erre: 143. - Derya)
2015. jún. 21. 09:29

nem zebi, hanem én említettem, h minek a német apanyelvű gyereket németórára küldeni, illetve nem fair német versenyekre küldeni.

szerintem a gyermek a németet alapjáraton megtanulja otthon, persze, hogy unja az iskolai órákat. sokkal jobban járna egy másik nyelvvel.

versenyre pedig nem engedném a versenyszervezők helyében.

2015. jún. 21. 09:17
Magyar nyelvből sem kap minden magyar gyerek ötöst, hiába magyar anyanyelvű és beszéli tökéletesen a saját nyelvét. A jegyet nem csak arra kapja, hogy perfektül beszél németül. Van helyesírása és nyelvtana is a nyelvnek, nem elég csak jól beszélni. Lehet, hogy ez a része nem megy ötösre. Vagy pedig pikkel rá a tanár a viselkedése miatt. Sokkal inkább zavarna, hogy a gyerekem magatartása kettes, mint a német jegye. Sok mindenkivel előfordul, hogy nem kapja meg a megfelelő jegyet, mert nem kedveli a tanár, van ilyen, volt is, lesz is. Viszont a magatartás és a szorgalom jegyet nem 1 tanár befolyásolja, azok e jegyek a gyerekedet tanító összes tanár véleményét tükrözik. Ha jobb bizonyítványt szeretnétek inkább azokon kell csiszolni.
143. Derya (válaszként erre: 139. - Érdekes73)
2015. jún. 21. 09:17

en nem tudok egyertelmuen nyilatkozni mivel enm ismerem a helyzetet pontosan.

ezek csk reszinformaciok, habar van kozottuk fontos is.

mint pl a 14 db 5-os.

a 4.5-re adhatott volna 5-ost is a tanar.

tovabbra is azt mondom, hogy beszelnie kene kittl-nek a tanartral, hogy miert tette ezt, nem szamonkerni, csak megkerdezni, hogy miert igy dontott.

az eddig kialakult velemenyem szerint a gyerek nyilvan tudja az anyagot, ha 14 db 5-t tudott szerezni.

viszont az a 2 db orai munka 1-es illetve a magatartas es szorgalom jegy is figyelemre melto, erdemes lenne azzal foglalkozni, hoyg az miert van?

igaza van egyipt-nek is, de azert en megis csak azt mondom, hogy akarhogy is van, egy 9 evesnek mar igenis tudnia kell annyira viselkedni, es meg kell nekit anitani, hogy az oran dolgozni kell es oda kell figyelni, akkor is, ha o mar mindent tud.

azt hiszem zebracsiko emlitette, hogy mi helye van egy nyelvi versenyen, ha anya(apa)nyelve.

ezzel is egyetertek, szerintem sincs semmi helye.

meg valaki emlitette (bocs, a nevre nem emlekszem), hogy ha anya(apa)nyelve a nemet, akkor minek nemetes helyre iratni, miert nem keresett masik nyelvet a gyererknek.

ezzel is nagyon egyetertek.

ez a ygerek igy az egesz altalanosban unatkozni fog a nemetorakon es veget nem ero konfliktushelyzet...

szerintem. :-)

142. l.luiselotte (válaszként erre: 129. - Egypt)
2015. jún. 20. 23:47
Nálunk is volt olyan középiskolában, hogy szorgalom 3-as, a többi jegy 4-s, 5-s volt. ( mert állitólag nem teljesitett 100 %-ra, nem hozta ki magából a maximumot,csak 4,4 átlaga volt a fiamnak)
141. Érdekes73 (válaszként erre: 138. - Érdekes73)
2015. jún. 20. 23:44
bocsi ezt a fórumindítónak szántam
140. Érdekes73 (válaszként erre: 129. - Egypt)
2015. jún. 20. 23:42
Hát igen. Nekem most volt negyedikes a gyerekem és azért év végére felkerekedtek a jegyek magatartásból( az is számít) is szóval lett 6 kitűnő is :) Nagyon örültek a gyerekek a jutalom könyveknek okleveleknek stb.. és azt gondolom hogy meg is érdemelték ( nem hazabeszélés ) dolgoztak érte eleget. Sose értettem az olyan tanárokat akik élvezetből lehúzzák a diákok jegyeit.
139. Érdekes73 (válaszként erre: 75. - Derya)
2015. jún. 20. 23:24
Nem jogos mert a felmérések, összefoglalások jobban számítanak.
138. Érdekes73 (válaszként erre: 45. - Csutkamano)
2015. jún. 20. 23:19
Általában ha egy gyerek versenyeken is jól szerepel akkor azt év végén dicsérettel oklevéllel is jutalmazzák. Ettől függetlenül szerintem is beszélgess a gyerekkel az órai munkával és magatartással kapcsolatban.
137. Érdekes73 (válaszként erre: 34. - Csutkamano)
2015. jún. 20. 23:15
Vhogy így látom én is.
136. egypt (válaszként erre: 133. - Moonlight13)
2015. jún. 20. 23:07
Sajnos gyakran van az, hogy az elevenebb gyereket, akivel nem tudnak bánni, elkönyvelik rossz gyerekként. Sokszor pont a kiemelkedő képességű gyerekek a "rosszak", mert unatkoznak, nem jelent nekik kihívást a tananyag, a tanár meg nem veszi ezt észre.
135. egypt (válaszként erre: 131. - Kittl)
2015. jún. 20. 23:05

Akkor nem értem. Ha én mondjuk kettest akarnék adni egy gyereknek magatartásra úgy, hogy semmi ilyesmije nincs, akkor azt mondaná az igazgató, hogy mégis hogy gondolom? Ha ennyire problémás a gyerek, akkor ezt év közben miért nem jeleztük? Miért nem kapott szaktanárit, osztályfőnökit, stb?

Általános iskolában pedig vastagon a pedagógus is benne van a kettes magatartásban. Azt jelenti, hogy nem tudja kezelni a gyereket, nem tud vele bánni, holott elméletileg azért kapta a diplomáját.

134. moonlight13 (válaszként erre: 133. - Moonlight13)
2015. jún. 20. 22:56
mármint, ha valamelyik gyerek nem szimpatikus.
133. moonlight13 (válaszként erre: 129. - Egypt)
2015. jún. 20. 22:55

Végre egy jó hozzászólás! Én veled értek egyet!

Sajnos régen is és manapság is van olyan, hogy ha egy tanárnak valamelyik nem szimpatikus, akkor, ha a fene fenét eszik is, akkor sem kap jó jegyet.

És ezt akár bevalljuk, akár nem, így van!

132. moonlight13 (válaszként erre: 85. - Kisj)
2015. jún. 20. 22:48
Értelmezd amit írtam! Én is azt gondolom, hogy ahhoz már késő, hogy bárki is kijavítsa a jegyet, de a problémát jelezném.
131. kittl (válaszként erre: 129. - Egypt)
2015. jún. 20. 22:36
Hát nálunk ilyenek nem voltak, mármint igazgatói stb
1 2 3 4 5 6

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2020, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Facebook