Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal » Fórumok » Babák & Mamák fórumok » Dyslexia gyanús a gyermekem! Mit tegyek? fórum

Dyslexia gyanús a gyermekem! Mit tegyek? (beszélgetős fórum)


1 2 3
89. Nikice (válaszként erre: 88. - Anyóka4)
2008. szept. 19. 11:32
Köszönöm!
88. anyóka4 (válaszként erre: 85. - Nikice)
2008. szept. 18. 12:26
Nagyon örülök, hogy így alakult!
87. Nikice (válaszként erre: 86. - Gerna)
2008. szept. 18. 11:17
Igen, ilyen is van! :)
86. gerna (válaszként erre: 85. - Nikice)
2008. szept. 17. 16:31
Szóval jó hír! ilyen is van ;-)
85. Nikice
2008. szept. 17. 12:27

Ma meglett a második teszt eredménye, és aligha összehasonlítható az elsővel. A logopédus azt mondta, az évelei bizonytalanságra tudná csak fogni, sé mondta is a tanároknak, hogy ne kerítsenek nagy feneket neki. Kár, hogy házzám nem így jutott el...

SZóval egyetlen terület van, amit esetleg érdemes fejleszteni, de ez csupán a későbbi tanulás megkönnyítése érdekében, és teljesen függetlenül a dyslexiától és mindentől, jótanácsként, a szövegértést érdemes lenne fejleszteni, esti meseolvasással, majd annak visszamondatásával (tartalom). De ebben sem gyengébb az átlagnál. :)

Nagy kő esett le a szívemről. Persze évvégén újra, mindenkit megnéznek.


Köszönöm a segítséget mindenkinek, és ha másra nem is, arra jó volt ez a bő egy hetes izgalom, hogy ezzel a problémával is megismerkedjek, mégha felületesen is, és ezentúl másképp nézzek azokra a gyerekekre, akik ezzel küzdenek, de küzdenek, és eredményeik vannak! Nem csak egy idegen szó lesz számomra, amit hallok, de nem érdekel, hanem mögötte ügyes lurkókat látok majd, akik picit másként élik a hétköznapokat, de valójában ők sokkal ügyesebbek, mert alkalmazkodnak hozzánk, "sima mezei gyalogosokhoz".

84. Nikice (válaszként erre: 82. - Anyóka4)
2008. szept. 13. 09:08

Azt hiszem, Tőled leckéket vehetnék elfogadásból. Ami azt illeti a gyerkőcöm akkor is a gyerkőcöm, bármi problémája van, egyenlőre a problémát nem kezelem túl jól, de gondolom ezek a kezdeti tanácstalanságból, alulinformáltságból fakadnak.


Biztosan sokat jelentett a lányodnak, hogy ennyire támogattad mindenben!

83. anyóka4 (válaszként erre: 81. - Ea9bff1b44)
2008. szept. 12. 19:05
Szia! Inkább előbb a Nevelésit, ők úgyis továbbküldik a Szakértőihez, ha súlyosabb problémát látnak!
82. anyóka4 (válaszként erre: 79. - Nikice)
2008. szept. 12. 19:04

Szia!

Hát az otthoni foglalkozás a saját gyerekkel nem nagyon ideális, még akkor sem, ha én magam is szakember vagyok. Ezért járt más szakemberhez.

A másik kérdésre azt válaszolom, hogy igen persze, hogy észre vette, hogy neki minden nehezen megy! S mivel nagyon értelmes, magas intelligenciájú, ezért nagyon sokat szenvedett attól, hogy Neki rossz jegyei vannak.

Megpróbáltam úgy nevelni, hogy ő nagyon értékes ember, s amennyire lehetett próbáltam a kis lelkét védeni a kudarcoktól! Tudta, hogy soha senki nem fogja még csak meg sem szidni a rosszabb jegyek miatt. Ha nem akart tanulni nem erőltettem (megelégedtem, hogyha 3-as körül van az átlaga), amíg nem jött rá magától, hogy magának tanul. Így nem utálta meg a tanulást! Aztán 7.-8- osztályban már belehúzott! Igaz azt sem kényszerítettem ki Nála, hogy gimibe menjen, elment fodrásznak, s a második legjobb tanuló az osztályban,4,3 lett. Vannak céljai le akar érettségizni mindenképp, s lehet, hogy még tovább is tanul. De legalább nem kínlódik valamelyik versenyistálló szintű gimnáziumban!

Hát biztos nem könnyű ezt elfogadni egy szülőnek, de én így gondolom, hogy így tettem jót vele.

A fiaim már nem küzdenek ilyen problémával, 4. osztályosok és nagyon jó tanulók, én még nem ültem le velük tanulni, mivel így is matekversenyre járnak.

Hát az egyik gyerek ilyen, a másik meg olyan!

S mindhárom az enyém, így szeretem Őket ahogy vannak!

2008. szept. 12. 17:34
A TAnulási képességeket vizsgáló szakértői és rehabilitációs bizottságot , vagy a nevelési tanácsadót kellene megkeresni. Minden megyében működnek ilyenek. Ott különböző tesztekkel, vizsgálatokkal ki tudják szűrni a dyslexiát, illetve annak súlyosságát.
80. gerna (válaszként erre: 78. - Nikice)
2008. szept. 12. 16:53
A teljesítményzavar, meg a magatartási zavar akkor alakul ki, ha az eredeti problémát nem veszik észre vagy elhanyagolják. Néha diszlexia, máskor nevelési, családi probléma, figyelemzavar van a háttérben. Olyan ez, mint a lyukas fog: magától nem jön helyre, sőt.
79. Nikice (válaszként erre: 70. - Anyóka4)
2008. szept. 12. 10:57

Azt gondolom segítenek elsajátítani, hogy hogyan tudsz vele otthon fogalkozni, ugye?


Ő észrevett valamit abból, hogy neki külön tanulnia kellett még?

78. Nikice
2008. szept. 12. 10:55
Látjátok, ez is tökre bánt. Hogy teljesítményzavar, meg magatartási zavar meg hasonlók, pedig az eddigi cikkekben leginkább arról beszélnek, hogy más módszerrel kell nekik megtanítani a dolgokat. A nagy átlagtól eltérő a gondolkodásmódjuk, de az miért zavar??? Ez a szó negatív jelentés hordoz magában. Azt is mondják, nem betegség, és mégis azt sugallja, hogy valamire képtelen, mintha hibás lenne... Pedig csak másként lát dolgokat.
77. c19f5f79fa (válaszként erre: 70. - Anyóka4)
2008. szept. 12. 10:45

Nálunk is így működik.Második osztálytól vizsgálnak olvasási zavar szempontból,a szakértőiben.Addig meg fejlesztésbe van a gyerekőc és álalában Nev Tanos papírja van arról,hogy teljesítmény zavarral küzd.


Gratulálok a lányodhoz:)

76. Nikice (válaszként erre: 74. - Gerna)
2008. szept. 12. 10:41
Viszont, ha a hibás hang is annak a jele volt, de azt ennyi gyakorlás, külön foglalkozás után megoldottuk, akkor bízom benne, hogy a további hiányosság, és nehézség is ilyen könnyen megoldható lesz, mégha nem is múlnak el. Annyira sok a HA. Várnom kéne, tudom...
75. Nikice (válaszként erre: 74. - Gerna)
2008. szept. 12. 10:39

Az "sz" betűt a sokáig tartó cumizásra fogták, nem akarok akcagságosat írni, mert a szakkifejezésre nem emlékszem, de valami széles nyelv, vagy valami ilyesmi miatt nem jó helyen képezte...

Iskolaérettségi tuti volt nála, annak a kiértékelését külön a szülőkkel átbeszélték a pedagógusok és a logopédus. A szokásos eü dolgok voltak még, ezek szerint disz-re nem nézték.. Az ovi-sulin is beszéltek vele. De hogy ki mire nézte??? Tájékozatlan vagyok, és nem jártam utána. Mostmár bánom. Bár akkor sem biztos, hoyg előrébb lennék.

74. gerna (válaszként erre: 73. - Nikice)
2008. szept. 12. 09:12

Persze hogy így érzed, mindenki így van ezzel. De nagyon sokan ezt úgy oldják meg, hogy nem mennek el vizsgálatra sem, aztán felső tagozatban jönnek csőstül a bajok.


"Ha bármi jelet találnék..." Lehet, hogy csak annyi a gond, hogy Bence magától tanulta meg a betűket, és azok rosszul rögzültek. Bármi jel - ha egy gyerek hanghiba miatt logopédushoz jár, az már jelnek számít, érdemes tovább vizsgálni. Lehet, hogy kimaradt nála a diszlexia-veszély szűrése, vagy az iskolaérettségi teszt, esetleg mindkettő, de ezeket az 1. osztályban is (utólag) el lehet végezni.

73. Nikice
2008. szept. 12. 08:56

Jézusom, hogy dobálóztok ezekkel a tesztekkel! :) Nem is kérdem, melyik milyen, ez a ti szakterületetek.


Azt hiszem, ha bármi jelet találnék, könnyebben elfogadnám a dolgot. Még örülnék is, hogy van segítség. De most úgy érzem, meg vagyunk bélyegezve azzal, hogy Bence "más". :(

72. Nikice (válaszként erre: 54. - Gerna)
2008. szept. 12. 08:52

Igen, bár nem vagyok szakértője a témának (nagyon nem) de azt tudom, hogy ez két igen különböző terültet, csak egy szakember szerintem ha többször találkozik vele, csak jelezte volna. Bár erre lehet nem tesztelte anno.. nem tudom.. Vagyis ha órákat tölt el vele, mégha nem is ilyen célból, csak feltűnt volna neki, ha problémák vannak vele.


Jól érzitek, elfogult vagyok, és még javában abban a stádiumban vagyok, hogy tiltakozom ellene.

71. Nikice (válaszként erre: 55. - Anyóka4)
2008. szept. 12. 08:47

Szia!


Nagyon-nagyon köszönöm Neked is a választ! Persze az is az igazsághoz tartozik, hogy gyakorlatilag azt olvastam, amit hallani akartam. Amiket felsoroltál, azokat kivétel nélkül korának megfefelően elsajátította, sőt biciklizésben (csak a környezetében élő vele egy korúakat tudom felhozni) jóval előbb járt a kortársainál. Tudom, hogy nincs minden tünet meg minden gyerkőcnél, vagyis ha az általad felsoroltak rá nem illenek, még nem zárható ki, de ezek közül egyet sem tudnék kiragadni, hogy azzal bármi probléma lenne. Kár lenne most egyesével felsorolnom... Babanaplót vezettem 10 és fél hónaposan indult el, és egyéves korára a szókincse 10-12 rendszeresen használt szóból állt, a lépcsőzés (váltott lábbal), is korán kialakult. Ezek azért maradtak meg ennyire, mert a védőnőnk is sokszor hitetlenkedett egy-egy családlátogatásig.. sorolhatnám.

70. anyóka4 (válaszként erre: 59. - C19f5f79fa)
2008. szept. 12. 08:30

Szia! Én csak szimplán tanultam vele 1. és 2. osztályban. Ez mellett járt logopédushoz heti 2-szer. majd felsőben minden nap délután jár egy tanárhoz, akivel átbeszélték a másnapi leckéket. Most középiskolában már önállóan tanul, s sokat fejlődött.

Persze, hogy lehet következtetni arra, ha egy szakember megnézi a gyereket, hogy diszes lesz-e!

De nálunk többnyire gyorsan szűrik az óvodásokat, s ez alapján nem nagyon jók a tapasztalataim!

Ha hozzánk hozzák a gyereket vizsgálatra, mi pedig csak év végére szoktuk behívni az elsősöket, amikor már tudnia kéne olvasni. Lehet, hogy ez más megyében máshogy működik!

2008. szept. 12. 08:25
Nálunk a Nev Tan középső csoportban pedagógus által kiválasztott gyerkőcöknél MSSST-vel mér....így már nagycsoportba bekerülhet fejlesztésbe....A Nev Tan kimegy minden oviba...ott mérik fel.
68. c19f5f79fa (válaszként erre: 65. - Nayloon)
2008. szept. 12. 08:23
A Sindelárt én is szeretem:-)Sokkal gyerek központúbb....és tényleg részletes,bár önmagába nem elég....viszont jelző értékű.
67. c19f5f79fa (válaszként erre: 63. - Zizisicc)
2008. szept. 12. 08:22
:-DDD
66. c19f5f79fa (válaszként erre: 64. - Gerna)
2008. szept. 12. 08:22
Nem szeretem azt a tesztet.De még mindig jobb,mintha nem csinálnának semmit....sok esetben a gyakorlat az,hogy 3.osztály körül kerül elő a gyerek.
2008. szept. 11. 23:46

Nálunk dys veszélyeztetettséget már nagycsoportban méri a logopédus, a Meixner féle teszttel, és jelzi nekünk hogy gond van, mi pedig küldjük iskolaérettségi vizsgálatra a nev tan - ba.


A prefer helyett meg már a Differt használják, de nálunk az oviban nem használjuk, mert nem jó, a prefer sem volt valami jó, van ennél jobb mérő módszer is,A Sindelar mérés sokkal részletesebb, és hasznosabb pl.

64. gerna (válaszként erre: 62. - C19f5f79fa)
2008. szept. 11. 21:27

Rendicsek! szóval megvagy.



Felmérés 1. osztályban: általában a PREFER tesztet szokták a tanítók felvenni, és aki 'fennakad', azt továbbküldik.

63. Zizisicc (válaszként erre: 62. - C19f5f79fa)
2008. szept. 11. 21:26
Bizony! :o))))))))
62. c19f5f79fa (válaszként erre: 61. - Gerna)
2008. szept. 11. 21:23
Igen,mert töröltettem magam...aztán a többiek zsebinek hívtak és hiányoztak is így zsebiként regeltem újra:)
61. gerna (válaszként erre: 59. - C19f5f79fa)
2008. szept. 11. 21:21
Jé, Zsebi lettél? nahát ;-)
60. c19f5f79fa (válaszként erre: 58. - Gerna)
2008. szept. 11. 21:16
Jaj,ja most már Nev Tan vizsgál első körben:-)
1 2 3

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2021, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Facebook