Főoldal » Fórumok » Babák & Mamák fórumok » Dyslexia gyanús a gyermekem! Mit tegyek? fórum

Dyslexia gyanús a gyermekem! Mit tegyek? (beszélgetős fórum)


1 2 3
59. c19f5f79fa (válaszként erre: 57. - Anyóka4)
2008. szept. 11. 21:16

Sziasztok.Igazából azt gondolom,hogy egy jó pedagógiai vélemény,egy disz gyorsteszt és egy általános felmérés.....abszolút jelzi a tanulási zavar veszélyét.Bár ugyanazon funkció zavarok késése,kiesése....más gyereknél más-más területet hátráltathat.

A lányodnak te segítettél vagy járattad logopédushoz?


Szia Gerna,Bogica vagyok,csak Zsebi néven:-)

58. gerna (válaszként erre: 57. - Anyóka4)
2008. szept. 11. 21:14
Most már ez évtől mi is ;-)
57. anyóka4 (válaszként erre: 56. - Gerna)
2008. szept. 11. 21:07

Szia! Hát az iskolaérettségit kiegészítő diszlexia-veszélyeztetettséget kimutató teszt nem igazán mutatja meg, hogy ki is lesz diszlexiás.

Legalábbis a tapasztalatom ezt mutatja. (Tanulási képességet Vizsg Szakértői Biz-nál dolgozom, mi mondhatjuk ki, hogy ki a diszlexiás).

56. gerna (válaszként erre: 55. - Anyóka4)
2008. szept. 11. 20:54
Az iskolaérettségi vizsgálatot ki szokták egészíteni diszlexia-veszélyeztettséget kimutató teszttel. Tehát ez már az iskolábalépés előtt történik. De: azt, hogy kiszlexiás diszgráfiás, valóban csak később lehet kimondani.
55. anyóka4 (válaszként erre: 51. - Nikice)
2008. szept. 11. 20:47

Szia! Igazából első osztályban (főként mikor már az év vége felé jár) lehet egy gyerekre mondani, hogy diszlexia veszélyeztetett. S ezt is főként akkor, ha nem tanult meg olvasni vagy írni megfelelően és jellegzetes hibái vannak. 1. osztály elején még maximum olyan jeleket lehet megfigyelni, mint pl. mozgáskoordinációs zavar, téri, időbeli tájékozódási zavar, egyensúly érzékelési zavar. A diszesek nehezen tanulnak meg biciklizni, nehezen tanulják meg a színeket, sokszor félreértik a beszédet, az utasításokat, később kezdenek beszélni, tegnap, ma, holnap fogalma keveredik bennük (időben nehezen tájékozódnak). Keverik a bal-jobbat. Nem jól ismerik a testvázlatukat.

A teljesség igénye nélkül próbáltam pár jellemző dolgot leírni, amiből következtetni lehet, hogy esetleg diszes lesz a gyermek. A diagnózis igazából a 2. osztály elejére lehet biztos.

Ha bármi kérdésed van, szívesen válaszolok privátban is. Leírom, hogy Te hova fordulhatsz segítségért. A lányom is diszes (már 16 éves), azonkívül a munkám során én is diagnosztizálok diszeseket.

54. gerna (válaszként erre: 53. - Nikice)
2008. szept. 11. 20:03
Más dolog a hangjavítás, más a diszlexia-veszélyeztetettség. 1. osztály előtt azért vizsgálják meg ezt, mert elvileg! más módszerrel kell tanítani olvasni-írni a gyereket, ha ez fennáll. De ha most vizsgálják meg, az se késő.
53. Nikice (válaszként erre: 52. - Gerna)
2008. szept. 11. 18:47
Köszönöm a válaszod Gerna! Logopédus foglalkozott vele 2 hónapig heti egy alkalommal az óvodában, mert az "sz" betűi nem sziszegetek eléggé, a nyelve nem olyan alakot vett fel a hang képzése közben(cumizásra vezették vissza), mint kellett volna, majd egy "záró értékeléssel" búcsút vettünk egymástól, hogy minden ok.
52. gerna (válaszként erre: 51. - Nikice)
2008. szept. 11. 14:19

Szia! én a helyedben logopédushoz vinném. A diszlexia prevenciós teszt az ő asztaluk.

"Határétéket súrolja, felülről ugyan, de újra elviszik majd tesztelni." Ez lehet, hogy éppen azt jelenti: aki 'fennakadt' a gyorsteszten, azt megvizsgálja a logopédus.

51. Nikice
2008. szept. 11. 10:44

Sziasztok!


Fél év távlatából, ha még idenézne valaki...


Segítséget, tanácsot kérnék Tőletek!

A fiam most kezdte az elsőt. A hét elején tesztet írtak, amiből arra következtetnek, hogy dys-gyanús. Határétéket súrolja, felülről ugyan, de újra elviszik majd tesztelni.

Azóta kavarognak a gondolatok, bújom a netet, és akarva akaratlanul én magam is tesztelgetem az olvasottak alapján, a fiam viselkedést, mozgását, beszédét fürkészve.

Néha úgy érzem, talán van alapja, de egyetlen oyan dolgot tdnék csak mondani, amire ezt az érzést alapozom. Csupán egyet! Hogy a saját maga által megtanult számokat és nagy nyomtatott betűket néha tükörírással írtja (E, 1, 6, 9, N). Soha nem ültünk le vele "gyakorolni", magától leste el, ill, ha kérdezte elmondtuk, de nem tanítgattuk rá, ezek után kérdezem én, nagy gond-e ha megfordítja, hiszen még nem is kéne nagyon tudnia...

Sem a mozgáskoordinációjával, sem a beszédkésségével, sem a rövid ill. hoszzú távú memoriájával nincs gond. Sajnos, mivel még nem beszéltem pedagógussal (aki tesztelte), nem tudom, mire alapozzák, milyen téren van vele gond, de nagyon ledöbbentett az eredmény, vagy inkább "ítélet". Mert hogy kétségeim támadtak, lehet-e egy hét után teljesen új (stresszes-lsd sulikezdés)) környezetben véleményt alkotni? Ill. miért nem derült ez ki a tavalyi évben, mikoris ősztől szakemberek hada vetette górcsőalá őket? Hol logopédus, hol pszichológus, fejlesző, meg gyógypedagógusok.... Hogy nem derült ki ugyanilyen szinten már akkor. Ezalatt azt értem, hoyg egyhetes suli nem változtatott nagyon sokat az eddigi képességein, tehát ha választani kéne, még mindíg nagycsopis ovis, és nem elsős ilyen téren...

Elfogadom, ha az, mert ez az ő érdeke, hogy segíthessünk pedagógussal, szakemberrel együtt, de egyenlőre nem veszi be a gyomrom. Nem azért, mert "nem buta", hiszen azt is tudom, sok dyses magasabb intelligenciáju, mint társai, de tényleg semmi jelét nem találom.


Még hosszasan tudnék erről a dologról írni, de nem akarok senkit untatni. A kérdésem az lenne: mennyire vegyem komolyan én ezt a figyelmeztetést? Vagy kezeljem kissé szkeptikusan? Ti vinnétek más szakemberhez is, más véleményért? nem csak a "divat" áldozata lettünk? Mert mostanában mindenki hiperaktív, magatartászavaros, tanulási zavaros, dyses..stb.. gyakorlatilag nincs tk szerint "tökéletes" gyerek...

(régen max annyit mondtak, valaki humán beállítottságú, és nem hülyézték matekon..., vagy nincs nyelvérzéke, de attól nem volt "más" vagy "beteg") :(


Válaszotokat, tanácsotokat előre is köszönöm!

50. B.Erry
2008. márc. 16. 09:45

Egy ismerős kér segítséget !!


Kedves Szülők!


Én segítségüket szeretném kérni szakdolgozatom megírásához.Témám:Hogyan éli át a szülő,hogy gyermeke tanulási zavarral küzd,ki segít neki,...

Kérem segítsenek nekem abban,hogy minél több információt szerezhessek a témában kapcsolatban és talán akkor dolgozatom segítségével a szülőkre is jobban odafigyelnek.

természetesen az egész névtelen.Egy kérdőívet kellene kitölteni.Szívesen fogadnám ha valaki elmesélné benyomásait,élményeit ezzel a témával kapcsolatban.

Segítségüket előre is köszönöm!


.

carma@vipmail.hu

2008. márc. 10. 23:31

...és egy jó tanács:

Tanítsd meg olvasni + írni a gyerekedet, mert a suliban rá pont nem fog maradni ideje, ereje a tanerőnek.

( A tudásáról már véleményt sem merek írni...

TAPASZTALAT!!! )


Tisztelet a kivételeknek.

48. ec63a7fc29 (válaszként erre: 42. - 0260f21e84)
2008. márc. 10. 23:28
Na, ja. Meg van az az DNS-csata. Amikor az anyuka is padaricsomot meg kabarálét mondott, nem is beszélve a pacsalintáról.
2008. márc. 10. 22:46

Sziasztok!

Némethné Molnár Mária vagyok, végzős angol szakos hallgató. A szakdolgozatomat a diszlexiás gyerekek angol oktatása általános iskolában címmel írom. Budapesten élő általános iskolás angolul tanuló diszlexiás gyerekekkel és szüleikkel szeretnék iterjút készíteni. Aki tud segíteni, kérem jelentkezzen az alábbi email címen: molnarka76@freemail.hu vagy a 06-30/7428150-es telefonszámon hívjon.

Előre is köszönöm a segítséget.


Némethné Molnár Mária

2007. dec. 18. 20:44

es mar annyira elterjedt, hogy magyarosan irjak

Igy: dixleszia

ja, nem is: diszlexia

45. fe20557d00 (válaszként erre: 40. - Cebven)
2007. dec. 18. 20:31

Régen is voltak korrekciós osztályok...én emlékszem nálunk a C-sek voltak a nehezebben haladók....

Mivel mára olyan fejlett a diagnosztika evvel együtt a kategórizálás...,hogy differenciáltabban tudnak egy tanulónak segíteni.

44. gerna
2007. dec. 18. 20:23
Vagyis, a logopédiai vizsgálat (életkornak megfelelő tesztlapok) mellett intelligenciavizsgálat is szükséges a disz... kimondásához.
43. gerna (válaszként erre: 40. - Cebven)
2007. dec. 18. 20:19

Ebben a formában nem létezett. Dyslexia, discalculia részképességzavarok, vagyis: átlagos vagy magas intelligenciaszint mellett diagnosztizálható. Ha a gyerek "buta", vagyis az IQ alacsony (80 körüli, alatti), akkor nem disz-es, hanem: általános tanulási zavar v. nehézség.


Régebben ezt így nem különítették el.

2007. dec. 18. 20:10
a diszlexias gyerekekbol (kb 25-30%)kb 5 % szuletik pl oxigenhiannyal, vagy valami problemaval, ok a sulyosabb esetek. A maradek 20 %-ot az oktatasi modszer, olvasastanitasi modszer termeli ki, azzal, hogy sietni kell, karacsonyra irni-olvasni. A sok szulo meg tapsikol is hozza
41. 0260f21e84 (válaszként erre: 40. - Cebven)
2007. dec. 18. 20:05
biztosan volt olyan gyerek, aki nehezen tanult meg irni, vagy olvasni, csak akkor mg nem mondtak ra, hogy diszes, csak buta
40. cebven
2007. dec. 18. 19:54

Kissé meg vagyok lepődve, micsoda ipar épült a dyslexia kezelésére. Vagyis nem vagyok meglepődve.


Létezik, ohgy amikor még mi voltunk iskolások ez a fogalom (tüneteggyüttes, betegség stb) nem létezett?

39. gerna (válaszként erre: 32. - C6b27363e5)
2007. nov. 8. 19:40

Ezt is érdemes megnézni:



[link]

38. gerna
2007. nov. 8. 19:37
Dyslexia témában szakember lehet a logopédus, fejesztő pedagógus, és az a pedagógus, aki a megfelelő tanfolyamokat elvégezte.
37. h.editke (válaszként erre: 31. - Ec63a7fc29)
2007. nov. 8. 19:30
Ez egy nagyon jó hsz.!!!
36. ec63a7fc29 (válaszként erre: 34. - Gyöngyi)
2007. júl. 25. 07:42
Ha nem lennék szakember, nem ajánlottam volna fel a segítségemet!
35. ec63a7fc29 (válaszként erre: 34. - Gyöngyi)
2007. júl. 24. 15:14
Kérdés: Kit tartasz te szakembernek ebben a témában?
2007. júl. 24. 13:49

Én még mindig azt mondom:Szakember...szakember...szakember!!!

Én nem vágok hajat, mert nem vagyok fodrász!

Ne akarja senki a saját gyerekét megtanítani arra, ami a szakemberek feladata-könyörgöm- a legjobb szándékkal lehet egy életre megutáltatni vele a tanulást!

33. ec63a7fc29 (válaszként erre: 32. - C6b27363e5)
2007. júl. 24. 12:52
Köszönöm az ötletet.
2007. júl. 24. 08:31

nekem is ugy ajáloták ezt az oldalt néz meg nagyon hasznos sok dolgot leir a dixeksziárol

W W W VARÁZSBETÜ.HU

2007. júl. 24. 06:26

Akit tényleg érdekel a módszer, az olvastassa a gyermekét. Figyelje meg, milyen hibákat vét, s írja le. Mert nem egyforma a gyógymód sem. Először meg kell figyelni, miben hibázik, hol van eltérés a normálishoz képest. Tippeket nem adok.

Ha hibásan olvas ki valamit, írd le, melyik szóban hibázik, írd le a helyes szót, s mellé ahogyan kiolvasta. Csak hosszabb szavakban vét, vagy rövidebbekben is? Mindig ugyanazt a fajta hibát követi el, vagy többfajta hibát kombinál? Mindig hibázik, vagy csak ha fárad?

Ezekből a kérdésekből a gyerek agyműködésére lehet következtetni.

Mivel a dys-esek általában okos, intelligens egyedek, azt kell erősíteni, amiben jók.

...és sokat, sokat gyakorolni, de naponta egyszerre nem túl sokat. S hogy mit és hogyan, ez a titkom.

Ha még mindig érdekel, akkor kérlek figyeld meg ezeket a dolgokat.

Egyébként balkezes a gyerek? Vagy jobb? Vagy mindkettő?

30. ec63a7fc29 (válaszként erre: 29. - Gáspi)
2007. júl. 24. 06:19

Országom felé érzett dühből széles körben csak pénzért!!!


Rászorulóknak ingyen.


Mivel nem engednek a hivatásomat gyakorolni.:((((

1 2 3

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook