Főoldal » Fórumok » Babák & Mamák fórumok » Dyslexia gyanús a gyermekem! Mit tegyek? fórum

Dyslexia gyanús a gyermekem! Mit tegyek? (beszélgetős fórum)


1 2 3
29. Gáspi (válaszként erre: 27. - Ec63a7fc29)
2007. júl. 23. 23:54
Szívesen meghallgatnám miben áll az egyéni módszered! Sok a segítségre szoruló gyerek.
28. Zizisicc (válaszként erre: 27. - Ec63a7fc29)
2007. júl. 23. 23:02
Engem érdekelne, miből áll a módszered!
27. ec63a7fc29 (válaszként erre: 26. - Ec63a7fc29)
2007. júl. 23. 06:30

Sajnos a kollegáim annyira komolynak ítélték a lányom esetét, hogy nem tudtak rajta segíteni.

Se a Meixner módszer, sem semmi csoda nem vált be nála.


Bosszankodtam, mérgelődtem. Majd mivel nem volt hova cipelnem, megfigyeltem, s kidolgoztam neki egy új módszert. S naponta gyakoroltunk, bevált. De azóta az iparban dolgozok, csak komoly esetekben segítek, a többit meg tudják oldani a pályán lévők is.


Ezért: van rá módszer, de nem mindenkinek vagyok jelenleg elérhető. Mivel nem kellek az országnak, mint pedagógus, így sztrájkolok. De ha a megoldás érdekel, akkor szívesen segítek, ingyen is.:))

A gyermekem 2 év alatt nőtte ki, napi kb 1 óra munkával, a házi feladatai mellett. A nyár ideális erre, mert nincs más!.

Most a csaj 600 öldalas könyvet olvas, a saját akaratából.:)))

26. ec63a7fc29 (válaszként erre: 21. - Gyöngyi)
2007. júl. 22. 17:23

Kezdetnek nem rossz.

Ha enyhébb eset, tudnak neked segíteni. Ha mégsem, akkor írj privit.

2007. máj. 9. 00:26
Én még hozzátenném mindezekhez, hogy felkereshettek edukineziológust, kineziológust is, akik szintén egyszerű mozgásos gyakorlatokkal oldják az energetikai blokkokat, és fejlesztik az agyi funkciókat, képességeket.Két füzetecske: Észkerék; Agykapcsoló
24. Rika1
2007. márc. 3. 23:48

Hát itt már nagyon okosat nem igen lehet mondani,mert minden levan írva az előzőekben.A helyes megoldás a Nevelési Tanácsadó ahol ezzel foglalkoznak.Rengeteg mozgásra van szükség.Pörgetős,gurulós gyakorlatokkal.A Hintázás nagyon sokat segít.Az irányok megtanulására játékos formába csak tippet tudok adni:)akit érint annak privibe szívesen leírom.

Megijedni viszont nem kell,mert idővel beérik az agynak az a része ami akadályozott most,de kell a szakember hozzá,hogy szem előtt legyen a probléma.

2007. márc. 3. 23:18
Pszichologus,mindig csak az...Nekem két unokatesvérem súlyosan dyslexiás és dysgrafiás és mindenféle fejlsztőpedagógus meg pszichok nélkül is le tudtak érettségizni.
22. monika1225 (válaszként erre: 21. - Gyöngyi)
2007. márc. 3. 21:53
Köszönöm, megnézem!
21. gyöngyi (válaszként erre: 20. - Monika1225)
2007. márc. 3. 16:47

Kedves Monika!

Van egy munkafüzet amelynek segítségével Te is segíthetsz sokat a gyerkőcödnek az a címe, hogy. Lexi iskolába megy.Ez egy játékos foglalkoztató, mely segít gyakorolni a jobb-balt, a színeket, a téri irányokat.A sok bóvli között ez egy tényleg jó kiadvány!

2007. márc. 1. 22:57

Túl vagyunk a nevtanos vizsgálaton, logikai és értelmi szinten több mint 1 évvel van kortársai előtt, viszont nagy sok a hang hibája, még mindig nagyon játékos, semmi se köti le a figyelmét hosszu távon, téveszti a jobbra balra irányt.Ezt mondta aki vizsgálta. Végül is majdnem szóról szóra azt amivel énis érveltem amellett,hogy még 1 év ovoda. Győztünk a vizsgáló hölgy is így gondolja , tehát maradunk!

Bár az eredménnyekkel nagyon elégedett vagyok. Ha azt nézzük hogy 4 évesen mindenben másfélévvel volt le maradva a kortársaihoz!

19. daroki (válaszként erre: 17. - Monika1225)
2007. febr. 16. 07:47

Mónika!


Egyáltalán nem látod furcsán a dolgokat,igen is jól teszed,hogy elviszed a nevelésibe és ha te szülő úgy döntesz,hogy még nem "való" az iskola a gyerködnek akkor igen is,hogy maradnia kell még egy évet az oviban!

Annak idején minket küldtek az oviban és nekem ott az egyik pszichologus azt mondta,én döntöm el,hogy menjen-e a gyerek suliba avagy ne menjen?

Ők csak felmérik a tudását,megnézik milye szinten van,de a végső döntést a szülő mondja ki!Ehhez mindenképpen ragaszkodjál,a gyerekednek az lesz a legjobb ha még egy évig "gyerek" is marad!

Nekem is 7 éves már elmúlt a középső gyerköm amikor suliba ment,és azt kell mondjam,hgy jót tett neki az a plusz egy év az oviban.

18. daroki
2007. febr. 16. 07:40

Sziasztok!


Én is visszatérek ide,tényleg régen írtam,pedig vannak nálunk fejlemények.

Túl vagyunk a diszfoniás vizsgálaton,kiderült a gyerkömről,hogy az,így természetesen továbbra is járunk a nevelésibe foglalkozásokra.

Matekból még mindig kell foglalkozni vele,a szövegértés foglalkozások szintén segítik előbbre,és plusz még van az a foglalkozás amikor is kimondottan a diszfoniájával foglalkoznak.Elég húzós elfoglaltság ez egy hétre,mert szinte mindennap járunk+ugye ha hazaérünk akkor neki ülni a leckéknek.Szegény gyerköm esétre úgy esik be az ágyba:(De persze jó dolog,hogy észrevettük,észrevették a bajt nála.

2007. febr. 15. 22:36

Nekem a nagyobbik fiam ovis korában 3 évig járt logopédiára, és fejlesztő pedagódushoz , minden szűrésen megfelelt pedig rojtosra beszéltem a számat hogy gond van szerintem. pl beszédben is felcserélhangokat, nem is mer fel hangokat , nem jó irányba rajzolja a vonalakat és hasonló apró jelek. szépen elengedték normál iskolába. első végén átirattam 1 kislétszámu de normáltantervü pedagógia szakszolgálatos iskolába, mert a gyerek egyáltalán nem tudott szótagolni, olvasni ,és írni is csak másolva , csúnyán és lassan.

most 5. osztályos még mindig gondok vannak az írás olvasással de tarja a közepest mind kettőből. Ugyanaz a logopédusnéni volt az iskolában aki régebben foglalkozott vele a harmadik végén mondta előszzőr, hogy lehetséges a diszlexia, de nem küldték el sehová. Előre retteg attól, ha kikerül ebből asuliból hogyan fogja megállni a helyét középiskolában! A középső fiam 6 éves menni kellene iskolába neki , de ragaszkodom a nev. tan szakvéleményéhez és további 1 évre az oviban. Ugyanazokat a tüneteket produkálja mint a bátyja, van okom félni! Az oviban mégis majd a felyemet vették , hogy szerintük mehet iskolába mert értelmes okos gyerek! Ez igaz , de ha a készsége hiányzik az íráshoz vagy az olvasáshoz akkor jobban járna ha még 1 évig maradna és járna a fejlesztő pedagogusokhoz. Szerintem. Vagy én látom furcsán?

16. RZSIKE
2007. febr. 15. 19:29
AMINT LÁTOM, NEM TÚL NAGY AZ ÉRDEKLŐDÉS A TÉÉÉÉÉÉÉMA IRÁNT.JÓ NÉHÁNY HÓNAP ELTELT MÁR AZ ÜZENETEK MEGJELENÉSE KÖZÖTT. SZÓVAL, ILYEN A TÉMA IRÁNTI ÉRDEKLŐDÉS, VAGY TALÁN A 'TÁVOLBÓL FIGYELIK SOKAN A "FEJLEMÉNYEKET" - S ABBÓL TANULNAK ÚGYMOND, DE MINT PROBLÉMÁT NEM NAGYON MERIK FELVÁLLALNI, HA ISMERŐSNEK IS TŰNIK NÉHÁNY JELE A GYERMEKEN.
15. RZSIKE
2007. febr. 15. 18:53
HÁT SAJNOS, SOK ESETBEN NAGYON KÉSŐN ISMERIK FEL A PEDAGÓGUSOK A DISZ-ES TÜNETEKET. SOK ESETBEN A SZÜLŐ HAMARABB FOG GYANÚT RÓLA, NÉZ UTÁNA A NETEN, ITT - OTT. ÉN EGY NEVELÉSI TANÁCSADÓBAN DOLGOZOM - ELSŐKÉZBŐL MEGTAPASZTALOM.
14. gyöngyi (válaszként erre: 11. - E71af41436)
2006. okt. 21. 17:22

23 éve vagyok tanító néni és ejlesztő pedagógus. A kérdés nagyon is az én szakterületem. Első körben azt mondanám az aggódóknak, hogy egészen biztosan kiderül a gyermekedről, hogy valamilyen tanulási nehézsége van, ha lelkiismeretes pedagógus kezébe kerül az oviban és az iskolában.Törvényileg előírt kötelező szűrések vannak.Ha már kiderült, akkor eltétlenül szakemberhez kell fordulni.Két út lehetséges. Vagy a területileg illetékes nevelési tanácsadóhoz kell fordulni vagy magántanárt kell keresni. Ez lehetlogopédus vagy fejlesztő pedagógus-tanító.A nevelési tnácsadó ingyenes, ott logopédus és fejlesztő pedagógus is foglalkozik a gyerekekkel.Egyetlen hátránya lehet, ha sok a gyerek és kevés a pedagógus, lehet, hogy csak egy-két hetente kerül sorra a gyerek.A magánórák elég húzósak,(kb.1500.-) de ha valaki megengedheti magának,olyan sűrűn járhat a gyerek, amennyire csak szüksége van. Akár heti 2-3 alkalommal is.

Ha már jár szakemberhez és elindult a fejlődés, akkor szoktuk bevonni a szülőket, hogy ne kelljen olyan sokat jönni.Van amit a szülő is meg tud tenni a gyerekkel, de ehhez olyamatos útmutatás szükséges, óráról-órára.

Egyszóval: nem kell megijedni, nem betegség, de feltétlenül foglalkozni kell vele.

13. Icus
2006. okt. 21. 11:51

Sziasztok!

Az én gyerekem, nagyon pösze, novemberben lesz 6 évea. Tavaly már foglalkozott vele az oviban logópédus, több kevesebb sikerrel. Nekem azóvónő ajánlotta vigyem el egy gyógytornászhoz is melette. Ez a gyógytornász végzett nála különbőző tesztetket, ami kimutatta, hogy előfordulhat a dislexia a fiamnál.

Tavaly óta úgynevezett alapozó tornára, hordom, és bizony nagyon sokat javult a fiam. Neki bizonyos mozgás sorokkal is próblémái voltak, amit addig észre sem vettem: pl. nem tudott idnián úgrást csinálni, csak az egyik oldalra.


Én azt javaslom, mindenkinek, akinek ilyesfajta próblémája van, hordja el mellete gyógytornászhoz is, ne csak scpeciális dokihoz. A kettő módszert egyszerre alkalmazva sokkal hamarabb következik be a javulás!

12. nayloon (válaszként erre: 11. - E71af41436)
2006. okt. 21. 08:01

Annyi alternatív program van a tanitóknak, is nyugodj bele ők választják, mi óvodák is választhatunk milyen program szerint dolgozunk.

Tudom, mert pedagogus vagyok, és nagyon is benne vagyok ebben a témában.

Sajnos, nálunk is minden alsós tanító más módszerrel tanít, minden osztályban más alapján, más könyvből tanítanak!

11. e71af41436 (válaszként erre: 9. - Nayloon)
2006. okt. 21. 06:38
szerintem nem ők választják meg,hogy milyen a tanrend. tudod,vannak előírások,törvények,kötelezettségek. persze van olyan tanár is,aki észreveszi ha probléma van a gyerekkel,de van olyan szülő is,aki csak legyint egyet akkor,ha a tanár esetleg felhívja a figyelmet a problémára. de szerencsére mindkettőből kevés van.
10. daroki (válaszként erre: 7. - E71af41436)
2006. okt. 20. 21:04
Igen igazad van abban,hogy nekik sem könnyű,rohamtempóban kell haladniuk,csak sajnos emiatt rengeteg gyerek szívja meg.Ami még érdekes,hogy a suliban vannak ilyen szűrések,a kisebbik fiamnál a fejlesztő talált is kisebb"hibákat",leültünk beszélni erről és egy héten 1-1 alkalommal foglalkozik is vele.Az ofője szerint viszont semmi baj a gyerkömmel,ne erőltessük ezeket a foglalkozásokat.Én mégis örülök,hogy a fejlesztőpedagógus úgy látja,hogy szükség van rá és nem hagyjuk annyiban ezt a dolgot:)
9. nayloon (válaszként erre: 7. - E71af41436)
2006. okt. 20. 21:03

Pedagógusok ellen, ők választják a módszert amivel tanítanak, saját döntésük, és minden módszerben vannak olyan felmérések, amivel ezeket ki lehet szűrni!!!!!!!! Az elvárásokat ők adják, és a sok módszerben elveszik a gyereke!!!

PERSZE TISZTELET A KIVÉTELNEK!

Nálunk a körzetgi iskolában, van olvasó osztály - Dyslexia prevenciós osztály, lassabban de biztosan tanulnak meg olvasni, és negyedikes koruk után már ugyanúgy tanulnak mindent!

8. nayloon (válaszként erre: 6. - Daroki)
2006. okt. 20. 21:00

Köszönöm , hogy írtál, ezért hoztem létre ezt a témát, mert sokaknak a d betűs dolgok nem mindig tiszták, és így ha hétköznapiasan, is de tudunk egymáson segíteni.

Nagyon egyetértek veled , hogy gyanúdat bizonyítván szakemberhez fordultál, sokan azt hiszik , hogy a nevelési tanácsadó az ciki, meg oda a gyagyásokat küldik. Hát nem, sőőőt, ott oylan szakemberek dolgoznak, akik ténylegesen feltárják a problémákat!!!

nekem eddig mindig sokat segítettek, elküldtemj a gyereket, felmérték, és én is egy támpontoto kaptam, mint fejlesztő pedagógus, hogy a gyerekekkel mit is kell tovább csinálnom, ez egy bizonyos megerősítés!

Remélem még tájékoztatsz minket a további fejleményekről!!!! További kudarc mentes fejlődést kívánok nektek!!!!!!!

7. e71af41436 (válaszként erre: 6. - Daroki)
2006. okt. 20. 20:55
egy kicsit védelmembe veszem a pedagógusokat.Amilyen tanrend szerint kell manapság tanítaniuk,nem szabad csodálkozni,ha nem szűrik ki az ilyen problémával küzdő gyermekeket.És most még nem vesztettél semmit,a legjobb dolgot tetted amit csak lehet ilyenkor. hamarosan látni lehet majd a fiad viselkedésén,hogy ezek az alkalmak mennyit nyitnak rajta.na és persze az eredményein is.
2006. okt. 20. 20:47

Sziasztok!


Nagyon örülök ennek a fórumnak,nekem ez most pont kapóra jött!

A nagyfiamról fogok leginkább írni,vele vannak gondjaim és sajnálom,hogy csak most derült ki nála a 4.osztály elején,hogy gondok vannak.

Én azt hittem,hogy matekból gyengécske,ezért járattam hozzá matektancsit,évvégén 4-es is lett matekból.(3.osztályban)De én nem éreztem azt a négyest négyesnek,sántított a dolog,nem tudtam elfogadni,hogy a gyerköm négyes lett(nem azért nem tudtam elfogadni,mert azt akartam volna,hogy ötös legyen),hanem eccerűen én azt láttam továbbra is a fiamon,hogy nem megy neki egy csomó minden matekból.Leginkább a szöveges feladatokkal voltak,vannak gondjai,de ez mellett azért(most nem sorolom fel,de sok-sok gond,hiányosság van nála).

A lényeg,hogy ebbe nem törödtem bele és már nyáron eldöntöttem,hogyha a gyerkömnek beindul a suli akkor elviszem a nevelési tanácsadóba,hogy nézzék meg a fiamat,derítsék ki,hogy hol akadt el,pótoljuk be,hogy a későbbiekben ne szenvedjen a suliban a hülye matek miatt(bocsi azoktól akik szeretik a matekot):))

Elmentem a suliba is fogadóórára amikor hozott haza egy kettest olvasásból.Ezen meglepődtem,mert tavaly évvégén olvasásból ötös lett.Igaz ezek miatt is voltak kételyeim,nem véletlenül.

Az ofője elmondta,hogy nincs semmi különösebb gond a Dáviddal,csak sokat olvasson,a matekot gyakorolja,nem baj,ha elviszem a nevelésibe,de ő ezt inkább más gyereknek tanácsolná.Hát én azért elvittem.

Ott a pedagógus aki felmérte a Dávidot,öt perc után kijött és közölte velem,hogy a fiamnak szövegértési problémái vannak,tehát nem ártana,ha egy ajtóval odébb is megnézetném egy másik pedagógussal.Egyből kaptunk időpontot és azóta(2 hete)minden 7en vinnem kell őt 3-szor a foglalkozásokra.Ebből két napot olvasásra viszem,egy napot a matekra.

Amit nagyon sajnálok,és igenis pipa vagyok miatta,hogy hogy nem tűnt fel a tancsinak,hogy ilyen jellegű gondok vannak a fiamnál,miért nem szóltak ők,hogy nem ártana megnézetnem,nekem honnan a kisujjamból kellett volna kiszívnom,hogy ennyire nehezen megy neki a tanulás,holott nap mint nap leültem vele,mindig minden leckéjét megcsináltuk(talán a gyakorlást nem vittük túlzásba)de tudom,hogy itt nem csak ez a gond,hogy nem gyakorolt eleget.Sajnos az a meglátásom,hogy nincsenek ezek a gyerekek megtanítva rendesen,sajnos egyre több szülőtől hallok ilyen jellegű gondokat,problémákat.

Egy anyagot épp,hogy átvesznek,a gyerekemnek(és sok másik gyereknek ez sajnos nem elég),átmennek egy másik témakörbe,ott megint elakadnak és ez így megy folyamatosan.

Egyedül a szorzás,osztás megy neki,azt ugye bemagolta.Most elkezdtünk előről mindent átvenni,ami nem megy az több órán átvenni,muszáj behoznia ami lemaradt:(

A fejlesztő pedagógus elküldött minket a János kórházba egy vizsgálatra,hogy a hangszálait(ezen belül fül-orr-gége vizsgálatot)is végezzenek el nála,mert szerinte nem normális,hogy 10 évesen ilyen rekedt és mély hangja van.Azt látják itt nála,hogy nagyon feszült,szorongós típus,igazából még nem mondták rá konkrétan azt a d-betűs vmit(bocsi a tudatlanságomért,de nekem ezek a d-betűs dolgok még teljesen újak).Most még időpontot kell kérnem a vizsgálatra,ha ezen is túl leszünk okosabbak leszünk.

Bocsi,ha így elsőre nagyon hosszú lettem,remélem nem zavartam meg ezzel senkit!

2006. okt. 20. 20:21
Én meg nem igazán tudok fejben számolni, a matekkal nekem is mindig gondom volt,
2006. okt. 20. 20:20

nekem a számokkal van gondom,de elég kól kezelem. többször ellenőrzök dolgokat. felcserélem a a hatost a kilencessel(leírva betűkkel soha)felcserélem a hármast az ötössel,a hetest a kettessel. De ez mára leredukálodott olyan esetekre mikor a számok egymás mellé kerülnek.

szóval olyan még nem volt,hogy azt írtam volna,hogy 31 éves helyett 51 lennék :)

2006. okt. 20. 20:11

Sajnos ez is már divat lett, hogy egy kis dolgoból már megbélyegzik, ugyanez a hiperaktív is, kicsit többet futkos akkor biztos hiperaktív, holott a hiperaktivitás sokkal komolyabb és összetettebb probléma, és nem csak túlzott mozgásigény.

nekem unokaöcsém dyslexiás, csak sajnos ő nála 15 éves korában középiskola választás előtt dereült ki, nem tűnt fel senkinek, hogy nem tud rendesen olvasni, és még a saját nevét is hibásan írja le, persze , hogy csak bukdácsolt, meg nem ment a tanulás, sajnos elkönyvelték egy rossz, eszetlen gyereknek, és senki nem törődött vele, de miután elvitték szakemberhez, és bizonyítottan dyslexiés, sikeresen elvégete a középsulit, mert hagytak mindenre neki időt, segítették, lazább követelményszintet adtak, és sikerült.

de ezt egy tanítónak fel kellett volna ismernie!!!!!

Én ezt nem értem, hogy hogy ilyenre nem figyelnek, én felismerem a tüneteket már óvodában!

remélem neketk csak sikereitek lesznek!

2006. okt. 20. 20:04

Szió!


Az én tesókámmal ugyanez a helyzet, marasztalták még egy évet oviba, és most hetente egyszer fejlesztő gyógypedagógushoz hordjuk. Nagyon jó, sokat fejlődött, bár nem olcsó, de megéri!Hozzáteszem szinte második gyerek az! Nagyon nagyok az elvárások! A pszichológiai tesztje 100%-os lett, a logopédiai feladsoron elért eredménye lett 60%-os és ráragasztották rögtön a dyslexiy gyanút!

2006. okt. 20. 16:49

Dyslexiy, dysgráfia, discalculia!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sajnos ezek a szép szavak, nagyon sok problémát takarnak, és sajnos gyerekeink óvódájában, iskolájában egyre többet hallunk a tanulási nehézségek ezen fajtáiról!!!! Ezekre utaló jeleket már óvodában fel lehet ismerni, egyre több helyen mérik a gyereket, nehogy dys gyanúsak legyenek!!!!!!!!!!!!!!

de mi van akkor , ha közlik velünk , hogy igenis dyses a gyermekünk!!!!!

nem kell kétségbeeseni, egyre jobb terápiák vannak, egyre jobbak a fejlesztések, és a legfőbb hogy egyre korában fel lehet ismerni a problémát!!

ne legyen kudarc a gyermekünknek az olvasás, írás!!!

Kérlek, szülők , anyukák, ha talákoztatok ilyen problémával, esetleg saját tapasztalataitok vannak, osszátok meg velünk, hogy minél több ötletet szerezzünk , ha ilyen gondunk lesz!!!!!!!!!!!

Nay

1 2 3

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook