Tanuló vezetők, friss jogsisok gyertek csevegni! (beszélgetés)
Ezt a sokkterápiát jól mondtad:) Nekem is volt 2-3 olyan sokk, amit biztos,hogy sose fogok többet megcsinálni:)
A forgolódás még nálam is baj, forgolódok én, csak nem eléggé, ehhez még mindig túl mereven ülök. A rántások nálam is sokáig baj volt, eleinte ha csak sebváltottam, már a másik kezemmel mozditottam a kormányon, ez nyilván azért van, mert "kapaszkodtam" benne:) Belénk nagyon azt sulykolják, hogy a lehető legrosszabb dolog az autóvezetésben, amikor valami "hirtelen" történik, és ez nem is magunk miatt baj,hanem a többi autósra veszélyes, mert ugye nemszámitanak rá, és nem tudják lereagálni.
Tehát az hogy gyors vagy, nem baj, csak egyenletesen gyors legyen:))
Én most mondom azt, a 37. órámnál,hogy érzem az autót, képes voltam eddig 5 km-es sebességnél is kisodródni:)) Mert szögesitettem a kanyart, és nem ivesen, egyenletesen tekertem. :)
Mások mindig mondták, hogy majd megérzem,majd megérzem, de könyörgöm mikor?? És tényleg most azt mondom, hogy megéreztem:)) Talán innentől már menni fog:)
Ja a masni kötős példa kapcsán.. vicces mennyire más ez is. Én kislányom ugyan még csak csomót tud kötni, de azt akárhányszor mutattam neki nem tudta. Pár hétre rá maga jött ki a szobából, hogy kitalálta, hogy kell csomót kötni. :) Szóval a tanulási folyamat önállóságot követel, szerintem akkor tudunk valamit megbízhatóan, ha azt minden gondolkodás, előzetes figyelmeztetés nélkül automatikusan tudjuk.
Mondjuk nekem inkább sokk-terápia is bejátszik, amikor egy hiba miatt nagyon megijedek, azt tényleg nem követem el még1szer. De ha lehetne, ezt a módszert nem szeretném sokszor megtapasztalni. :)
Hát én inkább nem írom le a német árakat. :((
Hibázások nekem is bőven akadnak, de ezek még olyan kezdő hibák amikkel ti már gondolom nem bajlódtok így a 30. óra tájékán.
A váltással, illetve annak időzítésével akadnak problémáim. Túl korán váltok vissza. Oktató szerint legutoljra kéne, addig a forgalommal kellene foglalkoznom. Sávban maradni kanyarodásnál is szokott érdekesen sikerülni. Néha úgy kanyarodok mint egy nagy busz vagy kamion. :) Aztán.. nem nézek még mindig elég látványosan hátra, sávváltásnál. Utánam volt egy kislány, hát úgy forgatta a fejét azt hittem mindjárt körbepördül egyet 360 fokban. :) Autópályán hibáim, túl gyorsan akarok mindent, pedig ott elvileg mindenre van elég idő. Sávváltásnál nagyon enyhe mozdulat, stb.. én meg átrántom balra, aztán megyünk mint a forma 1-ben. Tolatásnál, parkolásnál, parkoló keresésnél is általában túl gyors vagyok. Szintúgy, kereszteződésnél kanyarodásban is kapaszkodni kell néha. :) Azért alakul a dolog, a váltás legyen a legnagyobb gondja szerintem, hogy túl korán csinálom... vagy rosszul látom??
akkor elég nagy a szórás.
nekem 3200, de az első órától kezdve annyi (szóval a forgalmi tanfolyam 96000 ft), vagyis nem volt róla szó, hogy a későbbiekben több lenne...
A forg. tanfolyam díja 70.000.-volt, a + órák pedig 3.500.-.
De ez egyik sem az oktató óradíja, hanem az iskoláé, az oktató csak tőlük kapja az óradíjat.
Szerintem jó, ha kapnak belőle óránként 1.000.- Ft-ot meg benzinköltséget.
megkérdezhetem (mindenféle zsebben-turkálás nélkül), hogy kinek mennyibe kerül egy óra vezetés?
nem muszáj válaszolni, csak kíváncsi vagyok.
most elkezdtem a legelejéről olvasni a fórumot, és már 5-6 évvel ezelőtt is igen nagy összegek röpködtek óra-díjnak... én azt hittem, drága az oktató, de ennek ismeretében lehet, hogy nem is olyan vészes.
igen? az ignis csak úgy megy hátra? nem tudtam... nem tudom, a miénk hogy működik :o
az még eszembe jutott, hogy parkolásnál mindig azt mondja az oktató, hogy "csinálhatod bármilyen lassan, csak jó legyen" nagy igazság :) és parkolóban mindig csúsztatott kuplunggal közlekedünk, lévén hogy helykeresés van.
Jaj,igen, bár én nem akkor nézegetek le, mikor váltok, hanem csak úgy simán menet közben, mert elfelejtem, hogy hányasban van:)) Már ezt sem szabad, azt érezni kell(ene).
De váltás után szoktam kérdezni hogy "jó helyen van?" :))
Üresben tenyérrel teljesen lefelé kell benyomni, és az 1-es elé fölvinni:)
Mi a pólóval pl. úgy tolatunk, hogy csak a kuplungot engedem föl, na az ignisnél ez nem megy, kell ott is a gázt nyomni, különben lefullad.
Meg is történt vagy 3x, mire a férjem elvesztette a türelmét, és egyáltalán rájöttünk erre, mert ugye ez neki természetes volt. Ja, és a mi autónk nem szervókormányos, sokkal nehezebb tekerni.
Nálam pl. az is baj, hogy mikor beállok merőlegesen, és gyorsan kell egyenesbe tekerni a kormányt, akkor hajlamos vagyok túltekerni, pedig figyelem, hogy jól álljon a W betű középen. A Suzukiban meg közében a Suzuki jel van, ami forditva is ugyanúgy néz ki:)) Mi lesz ebből??
közben eszembe jutott, hogy nagy hibám, hogy még mindig sokszor ránézek a seb.váltóra. főleg, ha 2-esből kell 1-esbe tenni, mert az nekem gyakran 3ba sikerül, ezért le szoktam nézni, hogy jó helyen van-e... mintha látnám annyiból :o
na, erre szokta mondani, hogy vizsgán egy ilyen után egészen biztosan megkérnek, hogy a következő lehetőségnél álljak félre :/
igen, a zsilipnél (ez volt a legelső, ahova forgalmi órán kimentünk tanpályán kivülre, ez vizsgaútvonal, a szeremlei út, muskátli utca kereszteződése), a vaskúti úton, és 3 hely volt eddig a Dózsán.
és bejárunk a penny parkolóba is a lidl-n kívül.
nekünk is ignisünk van. benzines. nyilván élmény lesz beleülni a dízeles toyota auris után :o
nem tudom, milyen egy polo... miben más annak a seb.váltója?
én a világítást fogom keresgélni majd az indexkaron a suziban. szép lesz :)
Jé:) Tiszta maffia:) Talán a Lidl az egyetlen közös? :))
Az 1 iven fordulást mi a vaskúti úton, a Dózsán, és van egy a szeremlei úton valami zsilipnél.
Mi az utóbbi 4-5 alkalommal már annyira csak egyfelé mentünk (pl. az elkerülőn már nagyon régen voltunk), hogy lehet, hogy már tudják, hogy merre fognak vinni a vizsgán?
Hát nekem nem jött be a saját autó, mostmár vizsgáig biztos nemfogok beülni, nekünk Ignis van, az meg aztán nagyon más, mint a WW póló. Még a sebességváltón a tolatás is teljesen más.
huh, tényleg nagyon másfelé megyünk :o mi a saroktolatást is ott a malommal szemben a templom előtt csináljuk, illetve a szigetben sarok, y, 1 íven való fordulás is (és egyik sem a szálló parkolójában).
attól én is félek, hogy majd csak x utakon tudok eljutni A-ból B-be, mert azt ismerem sofőr szemszögből.
mondjuk attól is félek, hogy a saját autót nagyon más, nehezebb lesz vezetni, és így elmegy tőle a kedvem... bárhogy is nézem, csak azért mert japán ez is, az is, a suzi nincs egy kategóriában a toyotával :D
Nem tudom, mi az utca neve, mert sose volt időm megnézni:) Valahol a tanpálya környékén van. Csak megfordulós utcának hivjuk, akkor már tudom, hogy hová megyünk:)) Akkor ezek szerint az oktatóknak külön bejáratott utcáik vannak? Biztos lemegy ott a házak értéke:)))
És ott, ha nem álló helyzetben szedem alá, akkor tutira átkukkantunk a szegélyen, és ott már árok van:)) Jobb helyet is találhatott volna:)
A saroktolatásunk is ott van, konkrétan egy bizonyos villanyoszlopnál, na ez a másik, amit nem értek, és nem tetszik, fölkészitenek, beidomitanak bennünket a vizsgára, aztán majd ha beülünk a saját autóba, akkor majd eleinte meg kell, hogy tervezzem az útvonalamat, mert nem ismerek más utakat:))
Szigeten eddig egyszer voltunk, akkor is csak megfordultunk a régi szálloda parkolójában:)
melyik az a nagyon szűk utca?
én y-nal még nem jártam úgy, hogy nehézséget okozott volna (Szigetben csináltuk eddig, meg a szegedi úton a templom előtt (talán Jelky András utca?)
ja, az általad leírtról eszembe jutott: álló helyzetben nem mozgatjuk a kormányt!
a körforgalomnál nekem még gondot okoz a jobbra tartás... bár mit írtam, nehezen éreztem rá a sávtartásra is, így szerintem eredmény, hogy egyáltalán az úton maradok :D
vasúti átjárónál mindig megkapom, hogy ne akkor nézzek körül, amikor már rajta vagyok, mert akkor már mindegy :o
Nekem a leggyengébb pontom a menjek, vagy ne menjek? Beférek, vagy nem? :) Nincs bajom a parkolásokkal, de megtalálni, hogy melyik legyen, az segitségre szorul:) Ne legyen kapubeálló, mozgássérült, kicsi-nagy. Az y nagyon rühellem, egy nagyok szűk utcában csináljuk, kb 2-2,5 m-es helyen, neki kell engedni a szegélyeknek elöl-hátul, álló helyzetben visszaszedni a kormányt, ilyenkor nyögök nagyokat.:)
Nemsokkal ezelőttig hajlamos voltam nem kitenni az indexet, ha körforgóban rögtön az első kijáratnál kellett kikanyarodni:) Már nagyon figyelek rá
Én pont ma csalogattam egy gyalogost, hogy induljon már el, szemből meg persze,hogy nem állt meg a másik kocsi:(
Vasúti átjárót nagyon megnézegetni
lefulladni nem hagy az oktató, de néha így is sikerül...
indexet csak nagy ritkán felejtem el leginkább parkolásnál, de egyáltalán nem jellemző már.
nekem a legnagyobb problémám, hogy képtelen vagyok reálisan felmérni a távolságokat. van, hogy 5-6-8 autót is megvárok, mire végre elindulok, pedig már rég lehetett volna. ha ezt szóvá teszi az oktató, akkor előfordul, hogy legközelebb hazárdírozok, és persze nem férnék be...
beláthatatlan helyeken fékkészenlét, 15 alatt 1-es, csúsztatott kuplung... ha döntöttem, ne torpanjunk meg, hanem menjek.
igen, a tolatás... hátra néz, tükörbe pillant, nevében is benne van, visszaPILLANTÓ :D
derékszögű kanyar, körforgalom (,Béke tér) 30 alatt 2-esben
amennyivel megyünk, annyival kanyarodni nem lehet! (ezt sokszor elfelejtem :o :))
ma pl szó volt arról, hogy ha út széléről, parkolóból indulok, akkor index után mindjárt kiengedjük a kéziféket, mert ha valaki megáll (akár segíteni, akár mert a helyünkre akar állni), akkor azonnal tudjak indulni.
lejtőn parkoláskor kézifék behúzása után újra 1-es fokozatba kapcsolni (induláskor nem elfelejteni -itt közbeszúrta azért, hogy a sorrendiség nálam erős hiányokat szenved- mert az üzemiféket azonnal be kell nyomni, ahogy a sebességváltóhoz hozzányúlok)
gyalogos a zebránál, fénykürt, lassítás, de ha nincs szemkontaktus, és nem mozdul, menjünk tovább, mert a gyalogoscsalogatás is hiba!
bármi, ami az útra lóg, kikerülés, de kanyarodásnál előrelátóan lehet azonnal melléjük érkezni, ha semmi nem jön szembe.
ja, és ha ideges vagyok, én is egyfolytában dumálok, és ami még rosszabb, hülyén vihogok is :o
ja és van az "ezen az úton egyetlen kátyú/mély aknafedő/stb van. Próbáljuk meg most már kikerülni" :D
nektek mik a leggyengébb pontok még?
én a párhozamos parkolást érzem annak....
szoktatok még lefulladni?
mindig eszetekbe jut az index?
tök jó lenne összeszedni a mantrázni valókat. :) Nekem bejön! nálunk nagyon sok a korforgalom, és egy darabig nem értettem miért kell a jobb vállam fölött hátranézni. :) de mantráztam sokat, most már csinálom :D
amire harapnak, az a tolatásnál, ha nem nézünk hátra.
azt mondta az oktatóm, hogy nagyon figyeljek, amikor indulok a vizsgán, a kéziféket utoljára engedjem ki, ne guruljak el idegességemben és egyáltalán arra, ha már indítok, onnan minden számít.
próbáljam befogni a számat (sajnos, ha ideges vagyok dumálok) :D
a buszt engedjem ki!
a gyalogosra nagyon figyelni! feltűnően
a bringásokra is nagyon
volt, aki elfelejtette a fékpróbát, köszönték vége a vizsgának
még jó, hogy nem vagyunk egyformák és mások az igényeink :) különben mindenki ugyanahhoz az oktatóhoz akarna menni és sosem kerülne az emberre a sor :)
ismerős környéken már nem szól, hogy mit csináljak. sokszor kérdezgetem is, hogy akkor most jobbra/balra? pedig egyértelmű, hogy igen.
Ma én is ki tudtam jönni onnan, kézifék nélkül:)) Az agytekervényeim is kezdik elfogadni, hogy nem kuszálódnak össze:)) Bár az ideális parkolóhelyet csak segitséggel tudtam megtalálni ma is, azt mondta, hogy nyugodtan indexelhetek akkor is, ha messziről nem vagyok biztos benne, hogy jó lesz, és ha közel érve mégsem jó, akkor index vissza, és megyünk tovább.
Ja, megkérdeztem a kanyar közbeni váltást, azt mondta, nem elvárás, de szeretik :) Ha úgy érzem, hogy nem fog menni, akkor inkább ne tegyem, mert a kisodródás az azonnali bukás,
Én is voltam:) Most éreztem először, hogy én irányitom az autót, teljes egészében:)) Én viszont zara-nak adok igazat, mert amig mindig mondja előre, addig automatikusan csinálod utána. Aztán egyszer csak puff, csönd, és várod hogy mondja, amig kicsuszol az időből:)) pl. hiába tudtam, hogy pl. piros lámpánál fékkel tartani kell az autót, volt, hogy egyszer észre se vettem, hogy csorgunk visszafelé, kaptam is érte, na attól kezdve akkor is a lábam a féken, ha egy centit se csorognánk:)
Teljesen más az, amikor már majd nem kapod előre az utasitásokat, hanem egy hangyafingnyi idő alatt kell eldönteni, hogy mit csináljál:)) Amit egy ilyen helyzetben elrontottál, azt tuti, hogy soha többet nem fogod elkövetni.
Nálam ma csak olyan hibák voltak, hogy körforgóban túl közel mentem a belső körhöz :)
a 3. alkalomnál (sőt a 7.nél is, ami a 2. alkalom volt forgalomban) még én is küszködtem, sőt, amikor szünetre megálltunk, még majdnem bőgtem is. a sávban megtartani az autót nekem is nagyon komoly problémát okozott... aztán most meg már mégis élvezem :)
ilyen szempontból viszont tényleg jó lene tudni előre az oktatókról legalább néhány olyan infót, minthogy pl preferálja-e a tanpályás oktatást, illetve szerintem egy olyan statisztika sem lenne rossz, ami azt mutatja, hogy melyik oktatónál átlag mennyi üra után sikeres a vizsga (illetve hogy melyik oktatóhoz hányan járnak, mennyien hagyják ott menet közben)
egyébként több embertől hallottam, akiknek kissé hosszúra nyúlt a vezetni tanulás, hogy a legrosszabb döntésük az volt, hogy nem váltottak azonnal oktatót, amint érezték már, hogy nem teljes az összhang.
én nagyon hálás vagyok azért, hogy az első pillanattól kezdve megkapom azt a türelmet és azt az oktatást, amire szükségem van.
én nem vagyok benne biztos, hogy jobban rögzül valami, ha a hibáid alapján tanulod meg... ez olyan, mintha egy kisgyerekre rábízná az ember, hogy kösse be a cipőjét, de még nem tud masnit kötni. nyilván megoldja, hogy a lábán maradjon a cipő, és nyilván figyelni fogja, hogy anyu/apu hogy köti a sajátját, aztán próbál valami hasonlót, ami egy idő után talán menne is... de mennyivel egyszerűbb elmagyarázni, miközben lassan megmutatom, vezetem a kezét, mit mikor hova tegyen, és lám, kész is van... lehet, ezt még 2-3-4x meg kell vele csinálni, de mire egyedül megy, addigra tökéletes lesz az a masni :)
legalábbis én így látom.
ez "ejnye ennyire bénácska" dolgot én is éreztem már, igaz olyanál, aki még csak 1-2 órát volt forgalomban. jól el is szégyeltem magam, hogy így gondolom, hiszen pár hete még én is ugyanolyan béna voltam, és biztosan van olyan, aki még rólam is ezt gondolja :D
most végeztem a 30. kötelező órával... a vizsga még messze van, de én ezt nagyon-nagyon élvezem :) mondtam az oktatónak, hogy simán még 2-3 órát tudnék maradni :D mondjuk ma meg is fejeltük egy kicsit, így a 2x50 perces duplaóra 2,5 órásra sikeredett :o
csináltuk a párhuzamos parkolásokat, és én már megint nem tudtam, hogy melyik a jobb meg a bal kezem. azt mondta, addig nincs gáz, amíg nem kell alkoholos filccel ráírni, de azért tanulgassam :o csakhogy mára a színekkel is bajban voltam. álljunk be a 2 fehér autó közé... én meg esküszöm, azt sem tudtam, hogy melyik autó fehér é melyik szürke, ezüst, hogy mit akar az oktató, stb...
kanyar közbeni váltás még mindig akadozik. vagy későn, vagy korán csinálom... persze besegít, ha kell és kívülről nyilván jól néz ki, de ez nem elég.
és ma megvolt az az útvonal is, amin a lejtőn felfelé stop-nál megállás, elindulás van. továbbra sincs kézifékes indulás, szóba sem került, hogy kellene. azért furcsa, mert tényleg mindenki más csinálja, és valamikor kötelező volt vizsgán is... rám meg első alkalommal rámszólt, hogy ne nyúlkáljak a kézifék felé, nincs nekem azzal semmi dolgom.
jajj, és a sorrend!!! ez nem megy. semmiben. sem ugye a körültekintésnél, sem másnál. most már látom, hogy rendszerint előbb leszállok a kuplungról, minthogy üresbe raknám, és hát ugye ilyenkor borítékolova van a lefulladás. büszke voltam magamra, hogy szinte sosem fulladtam le. most már tudom, hogy azért, mert az oktató kuplungolt helyettem... még mindig teszi néha, de ha a forgalom (hiánya) engedi, bizony hagyja, had kínlódjak vele.
igen, ez az időpont kérdés nálunk is a legnagyobb probléma.
hozzáteszem, az én oktatómnak sincs mágnestáblája, nem igen magyaráz előtte semmit, elég sokat telefonálgat közben, rutinpályán szinte egyáltalán nem voltunk (1-1 alkalommal, negyed órát max.). Nekem még 6 óra van vissza a kötelezőből. A vizsgán pedig minden kiderül. :) Sok múlik a vb-n is (ezt még az oktatóm is elismerte) vannak szigorúbbak és kevésbé szigorúak... Én mindig azt érzem, hogy hálás vagy, amiért szívesen megyek, mert a tegnapi vezetésem után egy csaj jött utánam. Szegény kb. 3. alkalommal volt, de látszott, hogy nagyon küszködik és izgul. Tényleg sajnáltam és rossz volt nézni, hogy szinte sír, miközben az oktató -egyébként nem bunkón, de talán már némi türelmetlenséggel- kb. kilencvenedszer mondta el, hogy próbálja az autót a sávban tartani, ami még akkor sem ment, amikor "csak" egyenesen kellett volna mennünk. Hát még, amikor váltani kellett... :( érződött nagyon, hogy nem érzi jól magát a forgalomban, pedig neki is az autópályán kellett mennie, ahol több körforgalom is van. Ilyen esetben talán valóban jó lenne pár óra rutinpálya, ahol csak menne körbe-körbe, kis önbizalma lenne, tanulna kicsit váltani, fékezni, egyenesen menni, kanyarodni, stb. Tényleg nem vagyunk egyformák és jó lenne, ha ezt az oktatás során is figyelembe lehetne venni... ehhez képest...
jó vezetést!
nekem még 1 óra.
én amúgy módszerétől függetlenül is a Vajast választottam volna... pedig róla is hallottam rosszakat.
mondjuk gondolkodtam másik oktatón is... de most úgy gondolom, hogy jól döntöttem. aztán ha kell még 30 :D óra, akkor már nyilván nem ezt fogom mondani :D