Főoldal » Fórumok » Babák & Mamák fórumok » Milyen káros hatása lehet a védőoltásoknak hosszú távon? fórum

Milyen káros hatása lehet a védőoltásoknak hosszú távon? (tudásbázis kérdés)


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... ❯❯
549. Talian35 (válaszként erre: 381. - 036bf4cfe4)
2009. febr. 12. 10:01

"Furcsálom mert az alappasztőrözés 63-66 fokon megy az ultra meg 72 fokon. " - irtad pár napja amin már akkor is meglepődtem.


wikipedia: " A tejet pasztörizálás során 71,7 °C hőmérsékleten 15 másodpercig vagy ezzel egyenértékű más hőmérséklet–idő kombináció szerint hőkezelik, majd a legrövidebb időn belül legalább 6 °C-ra hűtik."

548. Talian35 (válaszként erre: 546. - 036bf4cfe4)
2009. febr. 12. 07:37
Akkor gyakorlatilag levonhatjuk azt a következtetést hogy mindenről marhaságokat irnak? :-)
547. 1e958693ca (válaszként erre: 544. - Gerna)
2009. febr. 12. 06:21
Itt van a kutya eltemetve! :-)))
546. 036bf4cfe4 (válaszként erre: 544. - Gerna)
2009. febr. 11. 23:12
Ennyi esze már a kutatóknak nincs!
2009. febr. 11. 23:06

"A tejsavbaktériumok elpusztulnak,"


Az aludtej készítésekor a levegőből kerülnek bele a szobahőmérsékletű tejbe.

544. gerna (válaszként erre: 541. - Talian35)
2009. febr. 11. 23:04

"Kutatások igazolják, hogy a nyers tejet fogyasztó falusi gyerekek a mai napig ritkábban asztmásak, kevesebb közöttük az allergiás beteg, mint városi társaiknál."


Talán nem is a tej miatt, hanem mert jobb levegőt szívnak?

2009. febr. 11. 23:02

"Ilyenkor olyan bomlástermékek keletkeznek, amelyektől például megavasodik a vaj."


Az anyád kínja! A vaj avasodása a fény által katalizált oxidáció!

2009. febr. 11. 22:58

"Az ultrapasztőrözött tej ugyan sokáig eláll, de a lejárati idő közeledtével már alig tartalmaz vitamint. "


És mi a fene lenne a vitaminnal? El nem tűnik ez elemi dolog.

541. Talian35 (válaszként erre: 539. - 036bf4cfe4)
2009. febr. 11. 22:04

Vissza a tejszakértőhöz :-)


Ebben a cikkben mi nem igaz vegyész szemmel?


Forrás a medizona-ról


Lefölözve

Mi van a tejben?

A tejről azt gondoljuk, hogy tiszta és egészséges, a természet ajándéka, pedig napjainkban már nem sok köze van a zöld rétekhez. Egy tehén napi 60 liter tejet is adhat. Mielőtt az üzletekbe kerül, alkotóelemeire bontják, többször átöntik, pumpálják, összerázzák, majd végül újraegyesítik alkotórészeit.


Az a tehén, amelyik naponta 50-60 liter tejet ad, nem éri be némi legelészéssel a réten. Ha egyik napról a másikra kihajtanák a legelőre, a friss füvek – pitypang, lóhere, perjék – igen hamar megbetegítenék, hosszabb távon bele is pusztulna. Hatalmas teljesítményű szervezete napi 50 ezer kilokalóriához szokott, ezért a természetadta biokoszt helyett inkább ásványianyagokkal és vitaminokkal gazdagított silózott kukorica- és szálastakarmányon kérődzik, akár a nap 24 órájában. meg is van az eredménye: a tejtermelő bajnokok testkilogrammonként kétszer akkora anyagcserét bonyolítanak, mint egy csúcsteljesítményt nyújtó sportoló - írja a Die Zeit.



Mindennapi mozdulatok. Tejjel és cukorral


Forrás: sxc.hu

Az egyik legfontosabb kérdés, hogy megegyezik-e a napjaink nagyüzemi tehenészeteiből kikerülő tej a réti füveken kérődző falusi tehénével? A zsír- és a fehérjetartalom azonosak, a zsír minősége azonban már nagyon is eltérő. A réten legelésző tehén tejzsírja több telítetlen zsírsavat tartalmaz, ami egészségesebb. Minél több energiatápot kap a tehén, annál több lesz az általa nyert tejben az egészségtelen telített zsír; ezen a különbségen táplálékkiegészítőkkel sem tudnak lényegesen javítani. Svájci tudósok is meg vannak győzödve arról, hogy az energiadús takarmány és a silózott kukorica negatívan befolyásolja az egészséges telítetlen zsírsavak képződését a tejben. A hegyi legelőkön táplálkozó állatok teje 20 százalékkal több telítettlen zsírsavat és 70 százalékkal több – az ugyancsak egészségesnek tartott – linolsavat tartalmaz.


A tehén étrendje a tej ízében is megmutatkozik. Egy svájci kutató vakon tesztelt 49 különböző helyről származó sajtot. A zamatos, fűszeres alpesi réten legelésző tehenek tejéből érlelt hegyi sajt ízlett a legjobban, a pikáns íz miatt. A kémiai vizsgálatok kimutatták, a győztes sajt terpénekben gazdag, ezek az anyagcseretermékek illóolajokban koncentrálódnak, amelyek a különleges íz- és illathatást eredményezik.


A nyersanyag: mi változott?


Régen a parasztok a frissen fejt tejet testmelegen itták meg, az ilyen tejen vastag tejszínréteg keletkezett, s ha hoszabb ideig otthagyták igazi csemege, aludttej lett belőle. Ilyen tejet ma már alig kapni, legfeljebb néhány biotermelőnél. Régebben finomabban bántak a kényes anyaggal, rövidebb utat is járt be. Manapság össze-vissza rázzák, centrifugálják, pumpálják. A legkárosabb a pumpálás. Ilyenkor a hideg tejben a zsírgolyócskák védőburkai felpattannak. A védtelen zsírmolekulákat pedig szétbontják az enzimek. Ilyenkor olyan bomlástermékek keletkeznek, amelyektől például megavasodik a vaj.


Ha a termelőktől csak többnaponta viszik el a tejet, kénytelenek azt hűtve tárolni az elszállításig. Hat fok alá hűtve a tej elveszíti savanyodási képességét, nem tud többé aludtejjé fermentálódni. A tejsavbaktériumok elpusztulnak, lassan pedig elszaporodnak azok a hidegtűrő kórokozók, amelyek ugyan nem károsak az egészségre, de megbontják a tejfehérjét. Ezért nem tud a (korábban már lehűtött) tej megsavanyodni, csak megkeseredni vagy megromlani. A (tej feldolgozása előtt) laborvizsgálatokkal ellenőrzik az esetleges antibiotikum-maradványokat, mert azok megakadályozzák a sajttá érést.



A tejüzemben alkotórészeire bontják a tejet, majd újraépítik. Egy centrifuga szétválasztja a sovány tejet és a tejszínt, amelyeket azon nyomban újraegyesítenek, csakhogy eltérő zsírtartalommal. Így keletkeznek a szabványosított termékek – a teljes tej (amelynek zsírtartalmát nem változtatták meg), a fölözött tej (csak nyomokban tartalmaz zsírt), a zsírszegény tej – , függetlenül attól, milyen volt a begyűjtött alapanyag zsírtartalma. A homogenizált tejet pedig felmelegítik és magas nyomáson egy apró nyíláson préselik át. Ilyenkor a zsírgolyócskák annyira felaprítódnak, hogy nem képesek többé kicsapódni a tej felszínén.



A harmincas évek óta érvényesül a kényszerpasztörizálás, eredetileg a tuberkulózis miatt. Ilyenkor a tejben lévő mikroorganizmusokat – kórokozókat és hasznos tejsavbaktériumokat egyaránt – pusztítják el. A klasszikus friss tejet maximum 30 másodpercen át melegítik 72-74 fokra, a tartós tejet 1-2 másodperc alatt több mint 140 fokra. A „hosszanfriss” tejet (ultrapasztőrözött tej) a kettő közötti értéken "kezelik". Magas hőmérsékleten a tejfehérje megbomlik, ezért más az íze, mint a friss tejben. Az ultrapasztőrözött tej ugyan sokáig eláll, de a lejárati idő közeledtével már alig tartalmaz vitamint.


Vissza a természethez


Antibiotikum-maradványok vagy környezetszennyező méreganyagok – mint például a dioxin – ma már sokkal ritkábban fordulnak elő a tejben, mint tíz éve. Az biztos, minél hosszabban illetve több alkalommal szállítják és hűtik le a tejet, minél magasabb hőfokra melegítik, annál kevesebb vitamin marad benne. A kutatók azonban nem tartják ezt a veszteséget aggasztónak. A tejivók és a – feldolgozók mindenesetre két nagy táborra szakadtak.


Kutatások igazolják, hogy a nyers tejet fogyasztó falusi gyerekek a mai napig ritkábban asztmásak, kevesebb közöttük az allergiás beteg, mint városi társaiknál. A szakértő mégis óva int a nyers tej fogyasztásától, mivel előfordulhatnak benne az igen veszélyes EHEC-baktériumok (E. coli baktérium) , ahogy a nyers húsban vagy a félig sült hamburgerben. A nyers tej kereskedelmi forgalomba csak ellenőrizve kerülhet, kizárólag a magukat a különlegesen szigorú higiéniás kontrollnak alávető tejtermelőktől.


* Testsúlykilogrammonként

540. Talian35 (válaszként erre: 539. - 036bf4cfe4)
2009. febr. 11. 20:02
Örülök, hogy ezt kimondtad: gyártási hanyagság. Más topikban még ezt is tagadták hogy létezik!
2009. febr. 11. 19:55
Na tessék. Spanyolországban gyártási hibás HPV vakcina került forgalomba! nem a vakcinával van baj hanem a gyártási hanyagsággal.
538. Talian35 (válaszként erre: 537. - 036bf4cfe4)
2009. febr. 11. 19:22
Sajnos a tanárválasztást még nem találták ki :-))
537. 036bf4cfe4 (válaszként erre: 536. - Talian35)
2009. febr. 11. 18:54
Az a "tankönyv" amiben verselemzés van az nem tankönyv hanem szemét. Az a "tanár" aki csak az ő elképzelését magoltatja az meg alkalmatlan. A helyes kifejezés meg versértelmezés. Persze nekem könnyű volt Vass tanár úr intuicióival.
536. Talian35 (válaszként erre: 535. - 9b10f3d7ff)
2009. febr. 11. 18:35
Sikerült is megutáltatnia velem az irodalmat a frissen végzett kis ügybuzgó irodalomtanárnak! Csak azt a verziót fogadta el, amit Ő is gondolt :-(
535. 9b10f3d7ff (válaszként erre: 529. - Mókicaaaa)
2009. febr. 11. 18:21
Az irodalmiműveket elemezni nagyon nagy ostobaságnak tartom. Pl. honnan tudja valaki, hogy a költő aki a verset írta milyen lelki állapotban volt amikor a remeke megszületett. Teljesen más a mondani valója részemre, ha rossz a kedvem, vagy amikor vidám vagyok. Sajnos nem engedik a tanulókat kibontakozni, mert nem az önálló gondolkodásra nevelnek még most sem ,ott van az elemzés a tankönyvben és magold be. Mindig tisztelet a kivételnek. (Bocsánat ez nagyon eltért a fórum tárgyától)
534. Talian35 (válaszként erre: 533. - Mókicaaaa)
2009. febr. 10. 22:25
attól folyamatosan elkanyarittatnak /mindenkit/ :-D
2009. febr. 10. 22:13
Na nagyon elkanyarodtunk az alap kérdéstől...
532. Mókicaaaa (válaszként erre: 530. - Talian35)
2009. febr. 10. 22:12
így-így.. ezért jó az aki kompetencia alapú tanítást tartja fontosnak, a tananyagból amit lehet érdekessé tesz, a mindennapi hasznos dolgokat emeli ki, pl. miért ne igyon metanolt...
531. 036bf4cfe4 (válaszként erre: 523. - Mókicaaaa)
2009. febr. 10. 22:11

"kémiát is tanítok és szeretik a gyerekek, attól is függ ki tanítja"


Az már biztos! Hiszen Szilassy tanárnőnek én feltettem egy kérdést hetedikben a kémia tanulás kezdetén amire ő e olyan választ adott ami akkor eldöntött minden kérdést.

530. Talian35 (válaszként erre: 526. - 036bf4cfe4)
2009. febr. 10. 22:09
erről viszont nem a diák tehet! És sajnos, valóban megutálja a gyerek a legtöbb tantárgyat, meg annyi lexikális tudást várnak el, mint sehol máshol a világon. Aztán kikerülnek a nagyvilágba és mégsem tudnak semmit: pontosabban boldogulni nem. Sokan egy szar ajánlott szelvényt nem tudnak kitölteni a postán! röhej :-)
529. Mókicaaaa (válaszként erre: 527. - Talian35)
2009. febr. 10. 22:08
hát hogy tudna az ember... annyi meg annyi minden van még azon túl, hogy felesleges minden ember fejét ezzel tömni, én pl. nem tudok irodalmi művet elemezni, és azt meg más tudja ennyi..
528. Mókicaaaa (válaszként erre: 526. - 036bf4cfe4)
2009. febr. 10. 22:07
A Moza..kos nem rossz szerintem...
527. Talian35 (válaszként erre: 524. - Mókicaaaa)
2009. febr. 10. 22:07

Persze, én sem értem hogy minek várják el hogy orvosszinten értsek egy gimnáziumi biosz után mindent??? Amiről bővebb tájékoztatást akarok, majd elolvasom, de nem mindent?!


És igen, igy van jól, hogy nem ért mindenki mindenhez :-)

526. 036bf4cfe4 (válaszként erre: 520. - Mókicaaaa)
2009. febr. 10. 22:05
Én 56-ban fejeztem be a 8. osztályt sokan ma el sem tudják képzelni hogy milyen gyakorlati biológiát kémiát és fizikát tanultunk akkor. Mostanában meg minden évben új és rosszabb tankönyveket íratnak pedig az alapok ma is ugyanazok mint 50 éve.
2009. febr. 10. 22:04
Kedves Ottokar meg ezt nem érti meg, erről már egyszer meséltem neki.. nem kell mindenki értsen ehhez... Ő sem ért mindenhez... ezért jó, hogy sokfélék vagyunk... nem???
524. Mókicaaaa (válaszként erre: 522. - Talian35)
2009. febr. 10. 22:03
Hát persze!!! A gimnáziumi anyaghoz nem kell doktorálni, nem ez a cél.. ez így is van jól.. az foglalkozik majd tovább vele, aki ezt a pályát érzi magához közel... minek magas röptű dolgokat tanítani, nem mindenki ilyen beállítottságú...
523. Mókicaaaa (válaszként erre: 521. - 036bf4cfe4)
2009. febr. 10. 22:01
Szerintem ne menjünk ebbe bele, az igaz hogy több gyakorlati dolgot vihetnénk bele, ha nem lenne kötelező tanmenet szerint haladni, ha meg ezt írják elő.. akkor ez van.. egyébként azzal semmi gond nincs, én kémiát is tanítok és szeretik a gyerekek, attól is függ ki tanítja...
522. Talian35 (válaszként erre: 520. - Mókicaaaa)
2009. febr. 10. 21:58
és akkor jól emlékszem, hogy az immunrendszert is csak elég felületesen érinti az anyag?
521. 036bf4cfe4 (válaszként erre: 514. - Mókicaaaa)
2009. febr. 10. 21:57
Mellesleg abból az általános nagymérvű kémiai ismerethiányból ami eléggé dühöng arra következtetek hogy gyakorlati kémiai oktatással probléma volt és van. A biológia sem kivétel ezek szerint. mellesleg jópár éve láttam az unokaöcsém kémia tankönyvét ahol a könyv harmadrésze az elektronpályák elektronhéjak elmélettel foglalkozott ami csak arra volt jó hogy megutáltassa szerencsétlen diákokkal a kémiát. És ez csak azért történt mert az Oktatási Minisztériumban egy emberke ilyen tananyagot írt elő a hasára ütve.
520. Mókicaaaa (válaszként erre: 519. - Talian35)
2009. febr. 10. 21:57
Én meg tanítok, csak azért mondom... 5-12-ig..
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... ❯❯

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook