Középiskolai felvételi (beszélgetés)
Azért, mert volt egy db álomsulink, amibe igen kicsi az esély. De nem baj, persze azt hagyjuk elöl, ha lecsúszik róla, jöhet a következő. Viszont mivel a rontott írásbeli miatt csupa olyan gimiben szóbelizett, amiről keveset tudunk (ősszel csak 3 gimit lehetett megnézni, ezek az alacsony pontszám miatt kiestek), így azok között a gimik között kell majd döntenünk, amiknél befuthat. A döntésben befolyásoló tényező az is, hogy mennyire értékelték a gyereket, tehát a suli mennyire látja úgy, hogy odavaló. Ez igenis sértődés faktor, plusz ha a suli úgy találta (pontszámból látszódik), hogy nem oda passzol, akkor mi sem adunk esélyt neki, még akkor sem, ha a határon van, tehát esetleg becsúszna. Sok suliban voltunk, de a végül befutókat még egy utolsó rostán átfuttatnám. Csak véletlenül derült ki pl. nekem a napokban, hogy a Leöveynek nincs is tornaterme, így egyből hátrébb került a listán. Szóval folyamatosan keresek mindenhol a neten és ismerősök között is infókat a sulikról (legutóbb például azon kaptam magam a Lidl-ben, hogy sunyi módon hallgatózok, két anyuka beszélte ki pont az egyik gimit, ahova a gyerekük jár) :) :) :), de ha ez kevesebb sulira szűkülne, még hatékonyabb lennék.
Mi a négyosztályosban vagyunk érdekeltek. Ti, ha jól értem a hatosztályosban.
Nálunk se szeretik az általánosban a gimi felvételit 4. és 6. osztályban. Az igazgatónő már az óvodai tájékoztatón hangsúlyozza, hogy 8 éves a képzési program (német nemzetiségi általános iskola). Illetve februárban kapott vagy 3 szaktanári figyelmeztetést és jó pár 3-ast, sőt 2-est is a gyerekem. Ki tudja, hogy fáradt volt-e, linkelt, vagy a tanárok ugrottak rájuk. Azt azért mondta a tanárnő, hogy a jobbak sajnos elmennek az osztályból. Hiába akartuk titokban tartani, volt olyan lányka az osztályban, aki az összes tanárnak elújságolta, hogy a gyermekem és még mások felvételit írnak (konkrétan nem mentek pénteken egy páran suliba az írásbeli előtt és a matek tanárnő szólt csütörtökön, hogy elhalasztja péntekre a dogát, erre ez a lányka szólt, hogy páran nem lesznek, úgyhogy a matek tanár néni megíratta velük előre a dogát - szerencsére nem volt gond, de azért roppant "kedves" gesztus egy osztálytárstól), utána pedig, hogy kinek hány pont lett. És a másik gyerekem (alsós) félévkor 4,71-re állt nyelvtanból és 4-est adott neki a tanító néni. Kérdeztük, hogy miért, azt mondta, hogy az év eleji 1 db 100%-os 3-as és a 3 db 200%-os 5-ös az sajnos csak 4-es. A gyerekek már most szokják a való világot.
Elnézést, de nem értem. Miért befolyásolja az ideiglenes listán betöltött pozíció a sulik/tagozatok sorrendjét?
Minden erőfeszítésünk ellenére a hatalmas túljelentkezés miatt sok jelentkező azonos végső pontszámot kapott. A rangsor megállapításánál – a tájékoztatókban leírtak és elhangzottak alapján – az azonos (végső) pontszámoknál előnyben részesítettük
"először a XIII. kerületi jelentkezőket
majd azonos pontszámnál a szóbelin elért eredményt
majd (a szóbeli pontok azonossága esetén) az adott szakhoz illeszkedő (humán vagy reál) központi írásbeli (magyar vagy matematika) pontszámok döntik el a végső helyezést."
ez a tavalyi
Annyira remélem, hogy a legtöbb suli kiteszi 14.-ig a listát! Gondolom, úgysem dől el náluk semmi a hosszú hétvégén, így meg nekünk adnak plusz 3 napot agyalni. Ha csak 18-án lesz kint, akkor csak 3 napunk lesz a sorrend újragyártására.
Minden suli felvételi tájékoztatójában benne van, hogy mi számít előnynek azonos pontszám esetén. Csak a lapok beadása kor még Nem erre koncentrálunk.
Sziasztok, AKG-ból esetleg kapott már valaki értesítést a mai nap folyamán? köszi
A szóbeli pontszámon kívül 3 éve az is számított, ha valakinek XIII. kerületi lakcíme volt.
Lehet,hogy "szomszédok" vagyunk? Végül hova mentetek?
A Kossuth és a DNG nálunk is szerepel.
Szuper! Jó, hogy rákérdeztetek.
Sziasztok!
Most jöttünk a Lászlóból. Nem volt nehéz a biosz-kémia, egy nagyon egyszerű számítási feladat volt kémiából, egy állat, egy növény rendszertani besorolása, egy biosz témakör (emberi szervezet) és kémiából két anyag jellemzése.
És még a 0,2 pontot is sikerült kijavítanunk, kiderült, hogy elírták az egyik jegyét a számítógépen. De nagyon segítőkészek és kedvesek voltak a titkárságon. :-)
Ti tudjátok, hogy a Berzsenyi hogy rangsorol, ha minden pontszám teljesen egyezik?
Most hívtam őket, titkárságot, nem tudják, utána érdeklődnek a vezetőségtől.
Nálunk 4,5 és 4,74 között a tanár dönthet, hogy mit ad. 4, 75-től kell kötelezően ötöst adni.
Sztem nem törvénytelen. Mindenesetre szóvá tettük. De a legnagyobb szemétség a magatartás 3-as volt. Bár elvileg nem nézik és nem is nézhetik a magatartás/szorgalom jegyeket, de a legtöbb iskola kéri a félévi bizonyítvány másolatát. Abban pedig benne van. Bélyeg a gyerekre. Melyik iskola akar egy problénás magaviseletű(nek dokumentált) gyereket, ha fel tud venni másik hármat, 4-es, 5-ös magatartással a helyére?!
Sok mindent benyeltünk annál a sulinál, utólag már tudom, előbb kellett volna lelépni onnan.
Azonos pontszám esetén az iskola rangsorol tovább más szempontok alapján (kerületi lakos, testvér odajár,.....). 1 rangsorszámon 1 gyerek van.
Szerintem nem. Azonos pontszám esetén is rangsorolják a felvételizőket az iskolák. Pl. helyi/kerületi lakos legyen, oda jár a tesó stb.
Négyes 4,7-re az törvénytelen.
4,66-ig dönthet a tanár, 4,67-től meg kell adnia az 5-öst.
De, gondolom, hogy ezért nem csináltál balhét!
Azonos pontszám esetén az kerül felvételre aki előbbre rangsorolta az iskolát?
Nem tudom pontosan meghatározni, hogy hány órájuk van a főépületben, de elég sok, tehát érintkeznek rendszeresen a nagyokkal is. Ami biztos, hogy nagyon hamar belejöttek a vándorlásba, és csak egy évet kell így lehúzni. Előbb-utóbb meg majd csak felépül az új szárny. Szóval nem kell tőle tartani :) Lányomnak van egy plusz délutáni tesije is, ott is vannak nagyobbak, fiúk és lányok is, és velük is haverkodik :)
Persze, ez a suli érdeke. Szerintem sincs semmi gond, aki akar az megy. Mindenki a legjobbat szeretné és mindenkinek máshogy a legjobb. Nálunk amúgy nem ment el senki 6.-ban és végül nem is vonták össze az osztályokat. De ez egy dé-budai általános és a környéken nincs csak egy 6 osztályos.
Azért van ellenpélda is. A győri Gárdonyi kifejezetten támogatja a kicsik jelentkezését is, büszkék rá, hogy milyen sokan átmennek 4 és 6 osztályos gimibe. Van matek, magyar versenyfelkészítő, szólnak, ha a gimikben tájékoztató, nyílt óra van, édeklődnek, hogy sikerült az írásbeli. Teljesen nyílt kártyákkal lehet játszani, ami sok terhet levesz a családról.
A nagyfiamnál kifejezetten titkolni kellett, annyira ellenséges volt a légkör az ált. suliban. Persze végül kiderült, aztán jött a magatartás 3-as, ének, angol négyes 4,7-re stb....
Persze, de sajnos ez nem a gyerek érdeke, hanem az iskoláé. Pedig egy jó képességű, terhelhető gyerek igénye és érdeke, hogy magasabb elvárásokkal találkozzon. Csak azért ált. iskolában maradni és a lehetőségeit elszalasztani, mert az iskolának ez jobb?! Sok ilyen suli van, tudom, de akkor is fordítva ülnek a lovon. Legyen színvonal, akkor nem fognak elmenni, ilyen egyszerű.
Persze, érthető. De aki menni akar, ez nem tartja vissza. Jobban tudtak volna marasztalni, ha legalább egy matek szakkör lenne a suliban...
Nálunk is így volt. Nagyon az alsó határon volt a 2 osztály létszáma, ha 6.-ban többen elmentek volna, összevonták volna a 2 osztályt.
Így-így. A saját bőrömön is megtapasztaltam.
Ráadásul a Könyves is a top 100-ban van bőven az összes gimi között, pláne a 6osztályosoknál, és ha földrajzilag, közlekedésileg szűkítünk, sokaknak top választás.
Igen. Gondolom sok helyen 4.-ben és 6.-ban nem szeretnék, hogy elmenjenek a gyerekek, de 8.-ban az a jó, ha minél jobb helyekre kerülnek be.
További ajánlott fórumok: