Főoldal » Fórumok » Babák & Mamák fórumok » Érettségi, pontok, továbbtanulás - gimi után fórum

Érettségi, pontok, továbbtanulás - gimi után (beszélgetés)

8609. Somam
2021. febr. 9. 16:17

Huh

Mindegyik felsoroltban van nagyon közeli ismerős, család, gyerek sőt pedagógus, és igazgató is. Mivel jómagam is tanár vagyok egy jó gimnáziumban - és van általános illetve alternatív pedagógiai tapasztalatom és bégzettségem is - számora a "versenyistálló" - lehet kicsit pejoratív -, de egyértelműn a HVG 100 legjobb (vagy nevezzük bizonyos mutatók alapján legeredményesebbnek ítélt - minden rangsor más szempontokat vesz figyelembve a QS world rankingtől kezdve a topuniversities en át, vagy a guardian rankinget beleértve) első 10-15 elsősorban budapesti (vidéken is van egy pár Lovassy, Kazinczy, stb) akkor nevezzük "elit" gimnáziumát jelöli , ahol az OKTVén , illetve egyéb diákolimpia és társai versenyeken való jó szereplés nagyon fontos és az erre való felkészülés jelenti talán az érettségi és továbbtanulási eredmények mellett a lefontosabb célját a gimnáziumi éveknek.

Elismerem, van diák, akinek ez dopping és motiváció és kiskorától a versenyszellem hajtja - mindig a legjobbnak lenni ez a cél - mindenkit legyőzni.

Én azt gondolom , hogy amellett, hogy tagadhatatlanul elismerem a felsorolt gimnáziumokba való bejutás nehézségét és dicsőségét, a XXI. században (és ez már messze túlmutat szimplán az iskolák jogkörén , nyílván a közoktatás , a politika, a kormány, a kerettanterv , a MENSA felmérések, stb határozza meg a mai magyar iskolarendszert is) nagyon sok újfajta készséget kellene a középiskolai, de akár már az általános iskolai évek alatt a gyereknek elsajátítania.

Gondolok itt a soft skill-ekre , a rugalmasságra, a csapatmunkára, a projekt menedzsmentre, az adaptációs képességre , és az érzelmi intelligencia fejlesztésére, de a digitális készségekre , akár a vakon gépelés elsajátítására is.