Főoldal » Fórumok » Babák & Mamák fórumok » Érettségi, pontok, továbbtanulás - gimi után fórum

Érettségi, pontok, továbbtanulás - gimi után (beszélgetés)


8699. logarithmia (válaszként erre: 8697. - Virgilius)
2021. febr. 17. 12:58

A kimeneti szabályozás önmagában nem alkalmas változás/fejlődés előidézésére.

A folyamatot kellene előbb optimalizálni. Hogy a rendszer a normál működésével garantálja az elvárásokat. Kreatív, kompetenciaalapú oktatás, minőségi nyelvórák ( és nyelvtanárok), stb. Az uncsi frontális órákon bóbiskoló diák nem biztos, hogy élvezettel és sikeresen vesz részt a kreatív vizsgán.

És ez még csak nem is top-nemtop gimi kérdés.

8698. levia (válaszként erre: 8694. - Chelsey)
2021. febr. 17. 12:44

Pl. vegyészmérnök BsCn a végzés egyik feltétele egy csoportos tervezési feladat. Hiába csinálná a négyes sorban harmadik, negyedik tagja a részfeladatát, ha az első kettő nem dolgozik.

Corvinuson csoportos munka kapcsán plágium merült fel. Az egyik csoporttag könnyítette az életét. Nagyon nagy harcok árán sikerült rábizonyítani és elismertetni a vétkessel. A többiek hiába dolgoztak becsülettel, egy miatt majdnem mindet megbuktatták.

8697. virgilius (válaszként erre: 8696. - Logarithmia)
2021. febr. 17. 12:26
Kb úgyse lesz az egészből semmi. Van pár ilyen haladó szellemű valaki itt-ott, akik próbálkoznak újítással, aztán rájönnek, hogy bilibe lóg a kezük. Ahogy a kötelező nyelvvizsga esetében is. Fazekasos barát, OKTV meg mittudoménmilyen versenygyőztes, idén érik, ezt pl nem tudná megugrani. Akkor meg mit szóljanak a gyengébb sulikba járók... Nem nyírhatnak ki egy egész évfolyamot ezzel, ők is rájöttek.
8696. logarithmia (válaszként erre: 8693. - Virgilius)
2021. febr. 17. 12:20

Az összehangolás nem csak itt hiányzik. NAT B1 nyelvig visz érettségiig, miközben B2 kötelező egyetemi bemenetet határoztak meg mashol. Az is milyen?


A kreatív csapatverseny biztos jó, érettséginek furcsa lenne. Én úgy gondolom, kell tudáa és spéci szemlélet ahhoz, hogy kreatívak legyünk egy területen. Ez országosan nem tudom mennyire van meg.

A matek érettségi is sztem stabilabban megugorható a jelen begyakorolható formában. A kompetencia alapú dolgok emelt szinten inkább bevethetőek.

8695. virgilius (válaszként erre: 8694. - Chelsey)
2021. febr. 17. 12:13
Igen, fiam is utálja, pedig a pszichológián ez már nagyban megy, gyakorlatokon, de vizsgán is. És ő ráadásul Montessori általánosba járt pár évig, szóval valamennyire meg is szokhatta, és mégis. Lányoméknál meg most is csomó ilyen feladat van, főleg pont töriből. Neki egy nagyon haladó és nagyon szuper töritanára van, és kb az egész suli töritagozatos ily módon, bár ez nincs kimondva sehol. Szóval ennek ellenére nem túl lelkes ettől, és akkor mit szóljanak azok, akik az érettségin látnak ilyet először életükben...
8694. Chelsey (válaszként erre: 8693. - Virgilius)
2021. febr. 17. 12:07

A csoportos feladatokat meg baromira igazságtalannak tartom. Már a nyelvvizsgán is gáz, amikor random vizsgázóval kell beszélgetnie az embernek. Egyszer nagy meglepetésemre - annyira nem voltam informálva, hogy nem tudtam, hogy páros vizsga van szóbelin - összeraktak egy kukával. Nem tudtam eldönteni, hogy most akkor nem érti a kérdést vagy nem tud rá válaszolni vagy csak idő kell neki. A kínos csendet egy idő után kitöltöttem. Sejthetitek ez nem gond, sőt inkább az ellenkezőjére kell ügyelnem. De nem tudtam, hogy mi a francot értékelnek. Mert, ha nem hagyom beszélni, az se jó. De ha meg nem beszélgetünk, mert a szerencsés kisorsolt egy kuka, akkor meg rányomja a "produkció"-ra a bélyegét. Tudom, hogy külön-külön értékelnek elvileg, de akkor meg mi a fenének párba állítani?


Szóval nagyon nem vagyok híve a csoportos vizsgának, amit egyénileg értékelnek.

8693. virgilius
2021. febr. 17. 11:19
Nem történelemhamisítás, hanem kreatív, csoportos feladatok, kb mint lányoméknak a kreatív töri versenyen. Ami szuper, csak két baj van vele: az elképesztő mennyiségű lexikális anyag mellett, amit a NAT elvileg tartalmaz, még belekóstolni sem lehet ilyenekbe, valamint hogy a legtöbben ilyet utoljára tényleg oviban csináltak, vagy ott sem. Már a mostani töri érettségi is igen távol áll egyébként a tananyagtól, fiamék kissé ki is voltak akadva, hogy ugyan minek magoltatták be velük a mérhetetlen sok évszámot és adatot, ha az érettségi meg kb szövegértés. Akik megúszták tavaly a szóbelit, azoknak egészen. :) Szóval ha kicsit legalább összehangolnák a kimeneti követelményeket meg a NAT-ot, akkor lényegesen könnyebb lenne a dolga mindenkinek.
8692. Chelsey (válaszként erre: 8691. - Levia)
2021. febr. 17. 10:58

Az a baj, hogy jogos a félelmed :(


Egyébként ez a kompetenciás dolog szuper lenne, mert az életben is sokkal inkább használható így a tudás. De ezt mondjuk nem ártana az oviból tovább vinni - mert ott még ez van - a suliba.

8691. levia (válaszként erre: 8688. - Logarithmia)
2021. febr. 17. 10:55

Sztem olyasmi lenne a cél, mint amit gyerek kint megtapasztalt. Matekból szinte csak szöveges feladat, probléma volt a vizsgán, amit a tanult matematikai módszerekkel kellett megoldani. Vicces (nekem, neki nem) volt, mesélte, pl. a mátrix témakörben való jártasságot egy vegyi gyár folyamatoptimalizálási feladatán keresztül mérték le.

De tartok tőle, hogy a jó gyakorlat bevezetése helyett itt csak káosz lesz és kavarás. :-(

8690. Chelsey (válaszként erre: 8689. - Virgilius)
2021. febr. 17. 10:51
Már meglepődni is elfelejt az ember lassan :(
8689. virgilius (válaszként erre: 8686. - Logarithmia)
2021. febr. 17. 10:23
Ja, én is akartam linkelni. Az ebben a legszebb, hogy a NAT meg kb pont az ellenkezője. Megint nem tudja a jobb kéz, mit csinál a bal?
8688. logarithmia (válaszként erre: 8687. - Akinomuj)
2021. febr. 17. 07:46

Azt már lassan kezdjük megszokni, hogy mozgó célpontra lőnek a gimisek évente, sőt éven belül változó játékszabályokkal.


Milyen lesz a kreatív töriérettségi? Ha nem tudod, találj ki helyette valamit? Történelemhamisítás lesz a tárgy neve?

A kreatív matek is bizarr, az is elég egzakt tudomány.

8687. akinomuj (válaszként erre: 8686. - Logarithmia)
2021. febr. 16. 22:12

Ne is mondd.

A tavaly kezdett hatos évfolyamok (meg a még kisebb, nyolcosztályos gimisek) lógnak a levegőben, elvben ők még felmenőben mentek tovább. Más óraháló, más tanterv. Kétféle érettségi?

2021. febr. 16. 19:58

[link]


Ebből mi lesz??

8685. levia (válaszként erre: 8684. - Levia)
2021. febr. 12. 14:57

Idén az Országos Nyílt Próbaérettségi február 13-án és 14-én lesz, méghozzá online formában. Az eseményre gyakorlatilag bárki jelentkezhet, aki szeretné felmérni a tudását matekból, töriből vagy közgazdaságtanból – mondják a Studium Generale próbaérettségi napjának szervezői.


Az említett tantárgyakból emelt, illetve középszinten is vizsgázhattok majd.

8684. levia
2021. febr. 12. 14:56

Idén is szervez ingyenes próbaérettségit a Studium Generale


[link]

8683. logarithmia (válaszként erre: 8682. - Virgilius)
2021. febr. 12. 14:07
De inkább így, mint összecsapva-elrontva.
8682. virgilius (válaszként erre: 8681. - Virgilius)
2021. febr. 12. 13:17
...vagy épp reklamál, fellebbez stbstb. Őket is be kell várni.
8681. virgilius (válaszként erre: 8680. - Logarithmia)
2021. febr. 12. 13:12
Sztem nem papíralapú, de az adatokat ellenőrzik stb stb. Szóval legalább egy hét de inkább kettő a vizsgaidőszak vége után, mire megjelennek az átlagok. Mert valakire mindig várni kell, valaki mindig késik, pótvizsgázik/pótlólag küldi stb stb. És összevárnak mindenkit.
8680. logarithmia (válaszként erre: 8679. - Virgilius)
2021. febr. 12. 13:10
Mert minden papíralapú? Vagy hogy? Nem szoftverek dolgoznak?
8679. virgilius
2021. febr. 12. 12:49
Amúgy inkább ide írom, nem akarom a középsulis topikot terhelni, de az egyetemen azt látom, hogy pl az átlagok kiszámítása is "abnormálisan hosszúra nyúló procedúra" ahhoz képest, hogy aktuálisan hány emberkéről és hány adatról van szó. Szóval szerintem Győrben megfeszítve dolgoznak (tényleg, no irónia) azért, hogy áprilisra kijöjjenek az eredménnyel. Ezek a dolgok nem mennek gyorsabban sajnos.
8678. virgilius (válaszként erre: 8677. - Logarithmia)
2021. febr. 12. 12:23
Ht igen, lányomnál meg két év marad ki... És itt gondolok mindig arra, hogy mégiscsak vannak előnyei a top giminek... De ő azt mondja, nem felejti, mert gyakorolja mindenféle platformokon. :)
8677. logarithmia (válaszként erre: 8675. - Virgilius)
2021. febr. 12. 11:43

Élvezi, hogy nagyon tudja, frusztrálná, ha nem tudná ennyire. És a felejtésről korából adódóan még nincsenek releváns tapasztalatai:-)))

Egyetemen nálunk is terv szaktárgy angolul, de előtte 1 teljes gimis év kimarad (ha a Netflix meg nem szűnik, akkor azért nem teljesen marad ki:-)))

A szakfordító képzés is játszik.

8676. virgilius (válaszként erre: 8674. - Zizoka01)
2021. febr. 12. 11:36
Persze, nálunk sem az övé volt.
8675. virgilius (válaszként erre: 8673. - Logarithmia)
2021. febr. 12. 11:25

Igen, vágom, Berzsenyiben is így van.


Amúgy milyen szempontból fél, hogy elfelejti az angolt? Mihez kell neki, mármint a mindennapokon túl?

Fiam minden félévben felvett egy-két kurzust angolul az egyetemen eddig, bár nem kimondottan azért, hogy ne felejtse el, inkább a szaknyelv miatt. Szóval ne aggódjon, lesz alkalma használni az életben ezután is, sőt.

8674. Zizoka01 (válaszként erre: 8672. - Virgilius)
2021. febr. 12. 11:24
Mi sem vagyunk sokkal közelebb sajnos. De ez nem a tanár hibája.
8673. logarithmia (válaszként erre: 8661. - Virgilius)
2021. febr. 12. 11:23
Nálunk nem előrehozott a nyelv. 11.-ben tanterv szerint végetér.
8672. virgilius (válaszként erre: 8671. - Zizoka01)
2021. febr. 12. 11:22
Az sztem akkor is volt, de ő oly távol érezte magát a DSD-től, mint Makó Jeruzsálemtől. :)))
8671. Zizoka01 (válaszként erre: 8669. - Virgilius)
2021. febr. 12. 11:20
Szuper német tanárral most van egy haladó német is a második nyelvből, DSD-re készülve.
8670. Zizoka01 (válaszként erre: 8668. - Virgilius)
2021. febr. 12. 11:18
Privi

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2025, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook