Érettségi, pontok, továbbtanulás - gimi után (beszélgetés)
Te el tudod képzelni, hogy Levia nem így áll hozzá??
Még a fórum arctalan "versenyzőinek" is állandóan segít!
Pont erre gondoltam, hogy előjön ez a "kérjen segítséget, ha nem tud valamit és mi szívesen tanítjuk". Ezzel nem is lenne baj, ha srácokból nem ölnénk ki, hogy szóljanak, ha nem tudnak valamit. Tizenvalahány éven át trenírozva vannak, hogy minél jobban palástolják el a hiányosságaikat, mert általában arra repülnek rá, hogy kiderítsék mit nem tudnak - no, nem azért, hogy pótolják, hanem az osztályozás miatt. A többségből sikeresen kiverik, hogy egyáltalán eszükbe jusson, hogy lehet segítséget kérni.
Nem mondom, hogy karold fel, ha nem szimpatikus a gyerek és csak nyűg a nyakadon. De ha esetleg ti "ijesztően mindent tudó öregek" - mert ez van a pályakezdők fejében, még akkor is, ha próbálnak sokkal okosabbnak mutatkozni mindenkinél - tennétek meg az első lépést, hogy "gyere velem, amíg ezt vagy azt csinálom", "megmutatom", "csináljuk együtt" stb? Azt mondod nem hülye, tudja követni az utasításokat. Az elején nem lehet senkire semmit rábízni úgy, mintha már évek óta ott dolgozna. Még a rohadt fénymásolót se ismeri, annak is örül, ha nem téved el a wc-ről visszafelé menet!
Próbáld meg a helyébe képzelni magad, ijesztő élményben lesz részed! :D
Bizony, egyetértek.
Az, hogy aygerekeink hogyan fognak hozzáállni - csak remélhetem. Első blikkre úgy nézem, van ilyen meg olyan gyerekem is, de mire rendesen dolgozni kezdenek, még mindegyik fejlődhet.
Kétkörös, plusz próba délelőtt. Az kiderült, gondolkodni tud és utasításokat teljesíteni, és képes balesetmentesen dolgozni. Erre volt elég a kiválasztási szakasz.
Hasonló generáció lehetünk.
A korunkbeli technikusok felkészültebbek, mint sokai alapképzést végzett.
Nehéz a kiválasztáskor mindenre ügyesen szűrni. Kicsit szerencsejáték is ez. Ti hogy felvételiztettek?
Egyébként én is az előbb teljesítés-aztán igénylés híve vagyok. És itt nem a bérigénnyel van bajom, hanem ezzel a hozzáállással. Hogy nekem minden jár, azért mert létezem. De ez már lehet generációs probléma az én koromban:-)
Elégtelen felkészültség, minimális motiváció, nagy pénz? Ez nekem nem áll össze.
Tegyen le a fiatal vmit az asztalra, akkor el is vehet róla. A munkahely nem pályakezdő segélyező hely.
Nem tudom, hogy hol és milyen színvonalú most az egyetemi oktatás, esetleg hamar elkezdeneke foglalkozni a motivált, érdeklődő diákokkal. (És nem a jelenlegi, COVIDos évről beszélek).
Különben Cambridge egyebek közt azért is volt vonzó, mert ott a labor nem probléma, és az sem, hogy a többi diák visszahúzná a gyereket. (Idén itt is online a kémia labor).
Félő, hogy a sulis laborokat hagyják így majd elsorvadni, azaz nem finanszírozzák.
Enélkül hogyan lehet megtanulni? Youtuberól?:-)
Orvosira több ponttal pályázik majd, aki többet tud fizetni a minőségibb prezentációért?
Ez még jót tesz a magántanárokat finanszírozó családi költségvetésnek (már most 1. nyelvvizsga, 2.nyelvvizsga, 2 emelt tárgy=4 tanár sok helyen, és akkor ott még nem kell pl.matek korrepetálás)
Szóval megint az lesz, hogy
a, aki olyan mázlista hogy a suliban tényleg fölkészítik (pl. van külön laborgyakorlat is)
b, aki meg tudja oldani másképp (pl. pénzzel)
c, aki valami miatt egyébként is megtanulja
annak menni fog, a többi meg.
Igen, (fekete)piacot teremt.
Inkább a feketepiacot. "Vegyészmérnök hallgató érettségi projektmunka kidolgozást és korrepetálást vállal."
A nyelvi osztályban is voltak olyanok, akik csak akkor szólaltak meg, mikor rájuk került a sor. Maguktól nem álltak neki locsogni. (Jól tudták a nyelvet ha beszélni kellett, de nem szerettek szerepelni.) Képzelem mi van egy normál osztályban.
Erre az erősebb nyelvi szóbelire hogy készít fel a tanmenet? 20 fős csoportokban veszélyes emelni a tétet.
A projektmunka összehozza majd a családokat:-)))
Ha már említetted az érettségit:
A 2023–2024-es tanévtől a természettudományos tárgyaknál a szóbeli vizsgák gyakorlati részénél nem kell kötelezően kísérletet végezni, ezt ki lehet váltani egy projekt benyújtásával, annak elemzésével, és erről a bizottság tehet fel kérdéseket. (a labor drága, plusz digitálisan nem működik)
Az idegen nyelveknél növekszik a szóbeli szerepe, több pontot lehet vele szerezni, mint eddig. (húzzuk szét a diákok teljesítményét, szóban sokan gyengék)
A digitális kultúrába bekerül a programozás, ami tartalmában komolyabbá és nehezebbé teszi az informatikaérettségit. A vizuális kultúrában (leánykori nevén: rajz) lesz helyszíni alkotómunka is.
Én is azt látom. Hogy olyan hosszú már ez az időszak, hogy se eleje, se vége, és így nem egy tizenévesnek, egy felnőttnek si elfogyna a motivációja. mert nincs konkrét cél (jó, érettségizők kivétel, de csak a kivételesen összeszedettek tudják fönntartani az érdeklődést).
Szerintem a kompetenciatesztet nagy ívben le... Nincs tétje. tavaly egyáltalán megírták, vagy teljesen kimaradt? (a 10. osztályosom kétfelé is tanult, de nem volt szó kompetenciatesztről májusban)
Nem is csak a folytatás!
Úgy vannak elzárva a spontán szociális kapcsolatoktól, hogy közben közel azonos teljesítményt és haladást várnak el tőlük, mintha rendes oktatás lenne!
Ez is érdekes. Mondjuk a mi kis sulinkban éppen online folyik az oktatás, hogy megállítsuk a vírus berobbanását. Már egyszer volt ilyen, szintén másfél-két hétig valamikor ősszel. Akkor sikerült elkerülni, reméljük, hogy most is sikerül.
További ajánlott fórumok:
- Kérdések és félelmek a felnőttkori érettségivel kapcsolatban
- Középiskolai továbbtanulás NEM gimibe készülőknek
- A 2010-es felvételi pontszámításban megmarad e az érettségi pontok duplázása? Valakit érint?
- 2013-ban érettségizők továbbtanulása
- Diakonia érettségi előnyt jelenthet a továbbtanulás szempontjából?
- Érettségi pontok!