Főoldal » Fórumok » Egyéb témák » Tanító-/tanár nénik, beszélgessünk! fórum

Tanító-/tanár nénik, beszélgessünk! (beszélgetős fórum)


❮❮ ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... ❯❯
452. dorry
2008. máj. 6. 21:53
Sziasztok! Ti milyen anyák napi műsort készítetek?
2008. ápr. 2. 19:48

Sziasztok!

Tanítókat és tesitanárokat keresek szakdolgozatom kérdőívének kitöltéséhez! Téma: Talajtorna alsó tagozaton (esetleg felső tagozat is lehet)

450. viki021 (válaszként erre: 449. - Evuci3)
2008. jan. 30. 11:11
Köszönöm a válaszodat,de majd meglátjuk a felvételinél hogy mi lesz.Mennyivel fognak ezek a gyerekek többet tudni mint azok akik nem ezzel a módszerrel tanulnak.A fiamék is a matekot a magyart és az angolt tanulják így.Nem panaszkodik szereti.Az élet majd eldönti hogy melyik a jó.Az biztos hogy sokat fejlődött a kifejezőkézségük.Jól tudnak kommunikálni.
449. evuci3 (válaszként erre: 423. - Viki021)
2008. jan. 28. 20:02

Szia!

Én idén kezdtem el HEFOP-ozni, angolt tanítok egy gimiben. Egy évben 35 ilyen órát kell tartanom az 'emelt' csoportomban. A tapasztalataim nagyon frissek, kb. 2 hete csinálom. Az van, hogy maguk a projectek nagyon jók, nagyon jól kidolgozottak, érdekesek, színesek. Tőlünk nyelvesektől nem áll távol ez a módszer, hiszen már régóta használjuk, csak nem ilyen koncentrált változatban. A gyerekek nem nagyon szeretik, azt mondják, hogy ők normális angolt akarnak, nyelvtannal. Úgy érzik, hogy ezeken az órákon nem tanulnak eleget. 11.-esek, nyilván nem ehhez szoktak az elmúlt években. Én azt gondolom, hogy ez az anyag tökéletes lenne szakkörre, de nem az órarendi órákra, hanem + angolként. És valóban, nem lehet értékelni a szokásos módon őket, csak csoportokban. És ez bizony nem mindig igazságos.

448. 0260f21e84 (válaszként erre: 447. - Virgilius)
2008. jan. 28. 12:18

akkor jo :)

megnyugodtam, ha nem kuszkodnek. Tudod, nekem mar az apro harmasvonal is sok!

447. virgilius (válaszként erre: 446. - 0260f21e84)
2008. jan. 28. 11:30
A "relatív szolmizáció" az pont nem a hangjegyírás, hanem a "dórémifászó" :) A kicsik még kézzel szokták mutogatni a jeleket, nem írják.
446. 0260f21e84 (válaszként erre: 442. - Viki021)
2008. jan. 28. 11:26

koszi, egyetertek

(bar 5os vonalrendszerben 6-7eveseknek kicsit tulzas a hangjegyiras sztem)

445. virgilius (válaszként erre: 444. - Virgilius)
2008. jan. 28. 11:22
(Na nem az, hogy japánban használják! Hanem hogy itt nem!)
444. virgilius (válaszként erre: 440. - Viki021)
2008. jan. 28. 11:21
Ez a világ szégyene, úgy egyébként. :S
443. 18235c4fc5 (válaszként erre: 439. - Virgilius)
2008. jan. 28. 11:15

Bocsánat, igazad van.

A zenei tagozaton már elsőben elkezdik a szolmizációt, alap ritmusokat, a dalkincs pedig javarészt gyermekdalokat tartalmaz, körjátékokat, és egyszerű népdalokat. És igen, az lenne a legfontosabb, hogy a gyerek szeressen énekelni. fontosabb, mint hogy mennyire tisztán vagy mennyire pontos ritmussal énekli a dalt. Ha megszereti az éneklést, a többi készség jön majd utána, szinte magától.

442. viki021 (válaszként erre: 441. - 0260f21e84)
2008. jan. 28. 11:15

zene és az éneklés egyidejű az emberiséggel. A zene nem más, mint a csend és a hangszerek hangjának ritmusos váltakozása, mely érzelmet vált ki az emberből. A muzsika évezredeken keresztül fejlődött, változott.


Elődeink óriási népdalkincset és zeneszerzőink óriási műzene kincset hagytak ránk. Így vált az általános műveltség részévé. Egyetlen egy ember tudása sem teljes, ha nem foglalkozik a zene hallgatásával, művelésével.


Napjainkban a modernizált és városiasodott világ zenei műfajai, mint például a rock és a disco, valamint a különböző változatú poszt-modern "dallamok", melyek gyakori esetekben depressziót is kiváltanak hallgatóikból, teljesen elveszik az emberek figyelmét a népzene és a klasszikus értelemben vett dallamok varázsától.


Kodály a maga korában ezt még idejében észlelte, és megalkotott egy olyan zenepedagógiai módszert, mely az embert már óvodás korától neveli zenei készségeinek megőrzésére, továbbfejlesztésére. Ehhez a népzene az alap, s a azok az alkotások, melyek a népzene szellemében keletkeztek. Kodály, tudta, hogy az emberi hang a közös éneklés lehet a mindenki számár elérhető zenekultúra alapja. Célja a zenei írás-olvasás elsajátítása volt, s ehhez eszközként a relatív szolmizáció szolgál.


Ez a Kodály módszer, melyet a világ számos országában használnak a gyerekek zenei nevelésére. Mivel minden nemzetnek célja értékeinek megőrzése, zenei hagyományainak ápolása és továbbadása.

441. 0260f21e84 (válaszként erre: 440. - Viki021)
2008. jan. 28. 11:11
(hogyan is mukodik a Kodaly-modszer? en csak a 333ra emlekszem)
440. viki021 (válaszként erre: 439. - Virgilius)
2008. jan. 28. 11:09
Sajna a Kodály módszert már nem igen használják.Érdekes Japánba ezzel tanítják a gyerekeket.
439. virgilius (válaszként erre: 437. - 18235c4fc5)
2008. jan. 28. 11:06

Azért írtam csak le, hogy zeneileg képzett az egész család, szóval hogy el tudjuk dönteni, van-e hallása és ritmusérzéke. Egyikkel sincs baj...

Minket a zenei tagozaton elsőben szerintem javarészt csak kórusban énekeltettek, a Kodály-módszernek ez az egyik lényege, nem? Megszerettetni az éneklést, nem megutáltatni...

2008. jan. 28. 10:59

Ahol én voltam általános iskolai gyakorlaton, ott ha a gyerek legalább ritmus szerint elmondta a szöveget, akkor kaphatott 4-est is, és azért ez nem olyan rossz, szerintem.

Beszélj azzal a tanító nénivel, mit és hogyan vár el a gyerekektől, mik a módszerei, stb.

437. 18235c4fc5 (válaszként erre: 433. - Virgilius)
2008. jan. 28. 10:56

A zenei hallás és a ritmusérzék nem egy és ugyanaz azért, és mindkettő fejleszthető.

Az egyedül éneklést én a középiskolában nem szorgalmazom, pontosabban nem kötelező, de jó jegyért bármikor lehet egyedül énekelni. Amúgy osztályszinten szoktunk dalolni, és szívesen is énekelnek így a diákok. Általánosban sajnos muszáj, mindenütt megkövetelik szinte a gyerektől, hogy az osztály előtt énekeljen, és sokan ennek "köszönhetően" meg is utálják az éneklést.

436. viki021 (válaszként erre: 433. - Virgilius)
2008. jan. 28. 10:54
Mostanába lesz szülői értekezlet.Jelezd ezt az ofőnek.Mond meg neki hogy beszélni akarsz az énektanárral.Érdekes ez a dolog.Nálunk ilyen nem volt.
435. 0260f21e84 (válaszként erre: 429. - Virgilius)
2008. jan. 28. 10:52

biztos, hogy tanitofuggo. Nincs fogadooraja? Mondd el, hogy fel a gyerek.

Emlekszem, nekunk jo enektanarunk volt. Az egyik lany 4es volt enekbol, pedig egy dalt sem volt hajlando enekelni, csak a tanar megkerdezte, hogy mihez lenne kedve: Beatricehez volt :)

Mivel o tanitotta a torit is, a "sztalin jott a harckocsikon" nagyon bejott neki is:) pedig kozepkoru volt

434. virgilius (válaszként erre: 433. - Virgilius)
2008. jan. 28. 10:51
retteg
433. virgilius (válaszként erre: 431. - Ccd9bb7d17)
2008. jan. 28. 10:51

Az én fiam pedig egyáltalán nem botfülő, és azt írta be az énektanító, hogy nem tudja sem a szöveget, sem a ritmust - ehhez képest 2 éves kora óta nármit visszatapsol... Férjem és én is zeneibe jártunk, anyósom és sógornőm zenetanár, látnánk, ha le lenne maradva, de egyáltalán nincs. Ellenben sírva rettek az énekórától.

Ezzel a tanítónővel még sosem sikerült beszélnünk, mivel nem ő a miénk.

432. ccd9bb7d17 (válaszként erre: 428. - 1a50c86bb0)
2008. jan. 28. 10:48
én értem mit akar no-no és természetesen bizonyos szinten igaza van,de azért nem ennyire....
431. ccd9bb7d17 (válaszként erre: 429. - Virgilius)
2008. jan. 28. 10:47

elsősöknél norméális szerintem hogy nem mindent kapnak ki,mármint könyvet,de ha én jelzem hogy szeretném ha valamelyket hazahozná a gyerekem,akkor hazaküldik,feltéve ha nem ép javítandó könyv.Beszéld meg a tanítónénivel,nektek kell közös nevezőre jutnotok ...

Nekem énekügyben mindíg szuper tanítóim voltak szerencsére,mert én a gimit is úgy kezdtem hogy felálltam,és elsirtam magam,tele volt zenesulisokkal az osztály .Ott is megoldható volt a dolog.Nálunk még nem hallottam hogy egyedül kellett volna,inkább közösen énekelgetnek és a botfülü fiamnak szép értékelése van,reális,sőt az általam vártnál jobb..

2008. jan. 28. 10:42
Bocsánat, hogy pont egy vitába szóltam bele, de eléggé nagy probléma most ez nálunk, és hátha valaki van itt, aki kompetens... priviben is jöhet...
2008. jan. 28. 10:41

Sziasztok!

A "Kisiskolás problémákban" kérdeztem valamit, de nem tudom, fog-e ott valaki válaszolni, ezért itt is megkérdezném, ha nem baj, az alsós tanítóktól, hogy mi az elsős tananyag énekből?

Muszáj a gyerekeknek egyedül kiállni az osztály elé énekelni? Mi van azzal a gyerekkel, aki szégyenlős? Mi van azzal a tanítóval, aki ezt egyáltalán nem tudja kezelni? ...

Szolmizálni mikor kezdenek el? (Mert ők még nem.)

Az normális, ha az ének-könyvet és füzetet a tanító magánál tartja, és nem is látom, mi az anyag, hol tartanak benne? (És segíteni sem tudok a gyereknek ily módon? ...)

Külön tanító tartja az énekórát, nem az, aki az osztályfőnök is.

428. 1a50c86bb0 (válaszként erre: 427. - 18235c4fc5)
2008. jan. 28. 10:41
De tenyleg muris a tanarok allando nyafogasa. Probaltam, nem volt olyan borzalmas mint egyes mas munkak, amelyekkel talalkoztam meg eletemben.
427. 18235c4fc5 (válaszként erre: 426. - No-no)
2008. jan. 28. 10:39
Nevetségessé teszed magad folyamatosan...
426. no-no (válaszként erre: 422. - 1a50c86bb0)
2008. jan. 28. 10:35
Antea: Csak a véleményemet írtam le. Azt is tudom, hogy nagyon sok tanárt sértek ezzel, de hát azt írtam le amik a tények, ennyire ne legyünk már hülyék. Ha az igazgazó elvágja az ujját, már tantestületi szünetet rendelnek el. Ha egy gyári munkás, vagy a diák a suliban szinte haldokik már, akkor is dolgoznia/tanulnia kell! De többet nem ragozom ezt már. Beszélgessetek csak békességben. Amúgy nem vagyok kötözködős típus :-) Nem is azért jöttem ide.
425. viki021 (válaszként erre: 424. - Gyöngyi)
2008. jan. 28. 10:30
Köszi a választ.A fiam 6. osztályos és már második éve tanulnak ezzel a programmal.Szereti is és nekem is tetszik,csak csapat munka kell hozzá.Matekon is és magyaron is csapatba dolgoznak.Hú ez nagyon nem megy neki.Tudod 4 éven keresztül frontálisan tanultak és az volt hogy nem szabad segíteni a másiknak.Most ez merőben más,és nehezen tudja megszokni.De én itt vagyok és segítem őt:))))
424. gyöngyi (válaszként erre: 423. - Viki021)
2008. jan. 28. 10:26
Én most tanulom ezt a módszert, valószínű ezzel fogok tanítani. A jó oldalát egyenlőre abban látom, hogy sok-sok kiegészítő anyag új és jó munkafüzet, új könyvek vannak hozzá. Nem teljesen új ez a dolog, régen tantárgyi koncentrációnak nevezték. az a lényege, ha jól értem, hogy nem tantárgyakat, hanem műveltségi területeket tanítanak. múgy szerintem tök mindegy az elrendezés, meg az is, hogy minek nevezik a koncepciót. A lényeg, hogy megtanítsuk a gyerkőcöket arra amire kell!!! A tanterv és a tananyag úgysem változik. Szerintem most ez a divat!
423. viki021
2008. jan. 28. 10:18

Kedves tanárok!

Tanít valaki kompetencia alapú programmal?

Ha igen írja meg legyenszíves a jó és a rossz oldalát.

Köszi:egy anyuka:)

❮❮ ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... ❯❯

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook