Mi lesz ennek a nagy kivándorlásnak a vége? (beszélgetés)
Szerinted ki nevelte ezeket a kölyköket?
Nagyrészt senki, a család, az iskola, a társadalom ugyanúgy elmulasztotta megtenni a dolgát.
Nem mentem fel őket, remélem, megkapják a büntetésüket. De szembe kell néznünk azzal, hogy valami nagyon nincs rendben össztársadalmi szinten. A demokráciának viszont mi a fene köze van ehhez?
Ki mondta hogy a többinek jó???? A legtöbbnek inkább árt mint használ, csak a szülők egy részét nem érdekli egy része meg nem tud mit tenni ellene.
A legtöbb gyerek lelkesen, tudásra szomjasan és kíváncsian, kreatívan kerül iskolába (óvodába). Pár év iskolábajárás után ez már alig néhány %-ról mondható el.
Eljen a demokracia!
Biztos, hogy van benne jó is. Például nekem az is tetszik, hogy joga van, nem bemenni az órára, tegyük a szívünkre a kezünket, velünk is megesett, megesik, hogy nincs kedvünk valamihez, és jobb lenne, ha bele se kezdenénk.
Ami nekem viszont kapásból nem tetszik, az amit említettem, a bentlakás.
Ennek az iskolának a lényege a demokrácia. A gyereknek pl. joga van eldönteni bemegy-e órára. Amihez nincs joga: ha úgy dönt, hogy bemegy, zavarni a többieket.
Először nagyon furcsa nekünk, máshoz vagyunk szokva, de működik.
Nekem szerencsém volt, olyan mesélt róla akinek van személyes tapasztalata, ismeri az előnyeit-hátrányait, tud magyarázni.
Én akkor merem dicsérni az angol oktatást. Eleinte furcsa egy magyarnak, sőt mondhatom kétségbe ejtő, mert azt hiszi az ember, hogy hülye marad a gyereke, de mire középiskolás lesz, bizony ráébred az ember, hogy hoppá milyen jól építették fel az anyagot.
Ha belegondolsz, nem a hazai egyetemek a világ elsők, hanem az angol és amerikai.
Annak ellenére, hogy nálunk is az egyetemi képzés még jónak mondható, persze a fizetősség miatt elcurvulhat, mert sokan a pénz miatt és nem a tudás miatt kerülnek be,
Nagyon sok írás van fent róla, tehát nincs most időm végig böngészni.
DE, nekem nem szimpatikus eleve a bentlakásos iskola. A gyerekemet arra a rövid időre, amíg az "enyém lehet" nem adnám ki semmi pénzért a családi otthon melegéből.
Elején olvastam, hogy minden pénteken összegyűlnek az iskolában a hatévestől a felnőttekig, megbeszélik a történteket, kiróják a büntetéseket.
A végén meg olvastam, hogy büntetés ellenes. Most akkor, hogy is van? Még átnézem persze, hogy jobban átlássam mi is a lényege.
Viszont, az tény, hogy nem egy elterjedt oktatási módszer.
Én egyébként nem tartom ördögtől valónak a büntetést, mert sajnos sokan vannak úgy, nem lesz következménye, ergo, teszem, amit akarok, a szüleim meg papoljanak, egyik fülemen be, másikon ki. Ugyanez a helyzet a tanárral szemben is, főleg, ha otthon azt hallja, az a hülye tanár, már megint....
A büntetésnek is van visszatartó ereje, ha az következetes, most nem az agyba-főbe verésre gondolok.
Nálunk bevált az esténkénti beszélgetés, mi történt, ki hogyan viselkedett.
Volt egy havi felosztású tábla, erre rajzoltunk mosolygó, egy egyenes szájú és egy szomorú jelet.
Megnéztük hónap végén miből van több, ha a szomorúból, akkor valami megvonás következett, ha mosolygós, akkor valami olyan dolog ami jutalom volt, mondjuk egy soron kívüli film, vagy nem pénztárca rengető ajándék, amire vágyott a gyerek, mondjuk egy lovas toll, vagy játék. Mindegy ezt családja válogatja, kinél mi az amit a gyerek büntetésként él meg, és mi az ami motiválja.
nemtudom, nekem se az angol, se az amcsi, közoktatást pl nem dícséri senki...
szerintem itt is van azért még jó suli, meg tanár. _Mondom, mi se pesten élünk, mégis találtunk...pedig senkinek nem vagyok a senkije. nem fizettem alapítvnyokba senmmi. Csak egyszerűen nem vrtam a sültgalambot... De annak ellenére, hogy jó a tanra a fiamnak (remélem a lányomé is ő lesz) azt gondolom amit unom ír. A ténylegs tudás javarészét nem a suli adja. Nem is tudja a suli adni. Viszont egyre elérhetőbb a tudás, csak tudni kell megkeresni. Nekem annó még a csald tudása volt az alap.. a gyerekeimnek a net, stbvel mr ez sokkal jobban kitgul. a tanulás meg nem az iskolában kezdődik. amint megszületik valaki tanu, az, hogy tudja, hogy értékes, és hasznlja is a tudst, az sokszor mire suliba megy már kezd teljesen beivódni. És ez a része meg a szülőn múlik.
A tanáron az múlik, hogy hasznos tudsát tesz e hozz, vagy csak felolvassa a könyvet. De itt megint a tanri gárda, azért az meg javarészt az igazgatók hatsköre. szóval azért lehet jó sulit tallni. De tökmindegy milyen a suli, emrt ha otthon nem tesz hozzá az ember, akkor elvész az előny. a csald sokkal angyobb előny vagy htrny, mint azt gondoljk. A környezet rengeteget számít.
Szerintem a suli is így szmít, miylen környezetbe adom. ha találok olyat, ami javarészt a csaldi mentalitst tudja tükrözni, akkor erősíti a kettő egymást, tananyagtól függetlenül.
A környékünkön bármikor éjszaka is végigmegyek, minden félelem nélkül, de tudok külföldön is olyan negyedekről, hogy nem csupán kirabolják az embert, hanem le is lőhetik. Tehát ne általánosítsunk már állandóan.
Az, hogy valakinek idomítják a gyerekét, vagy nem, magától a szülői közösségtől is függ. Ha elszalad a tanárral, tanítóval a ló, akkor nem megsértődősdit kell játszani, hanem összefogni és tenni ellene. tapasztalatból tudom, lehet, csak akarni kell.
Megnézem. Persze, addig nem mondok véleményt semmiről, amíg nem győződtem meg miről van szó.
Azt tudom ennyi tapasztalatból, sok dolgot áthoznék a mi oktatási rendszerünkbe is.
Például azt, hogy minden gyereknek legyen sikerélménye, ha másból nem, hát testnevelésből, énekből, technikából, egyszóval, amiben tehetséges, hogy motiválva legyen.
Teljesen így van!
A szülők is hibásak érte úgy gondolom.
Ennyi neveletlen ember régen nem volt - szerintem.
Tényleg sok tanárra egy halat nem bíznék, nemhogy gyerekeket, de azért nem kell általánosítani, hiszen vannak MÉG szerencsére jó tanárok is.
A fene nagy gyermeki, iskolai szabadságnak, mag sajnos megvannak a hátrányai is, hány őrült kezdett el mészárolni az úgymond liberálisan oktató országokban, mert nem tudják a gyerekek elviselni, hogy nem csak ŐK vannak, egy én központú generáció nőtt, nő fel. Persze már itt is gyúrnak rá, hogy a gyerek bármit csinál, az egy szent tehén néhány szülő szemében. A szabályokat, korlátokat Isten elleni vétek alkalmazni, mert még sérülne az egoja.
Én már régen jártam suliba. Ott tanultam és sok jó tanárunk volt.
Szakkörökre és tanfolyamra is jártunk sokan.
A gyerekeim már csak tanfolyamokra mehettek -ha akartak.
Most az unokám miatt vagyok oda-meg vissza. Jövőre kezd és nem vagyok túl boldog... :(
Szerencsére ez az ismeret ma könnyebben megszerezhető, mint régen.
A lányomat érdekli a fizika. Gimiben az oktatás színvonala erősen változó volt, idén már be se jár emelt fizikára, mert tavaly semmit nem tanultak, a tanár kb. felolvasta a tankönyvet. Viszont hozzáfér a műegyetem pár tanárának az előadásaihoz, jegyzetekhez, könyvekhez, hála a netnek. Egyre fontosabb lesz az iskolán kívüli információszerzés. Erre kell a gyerekeket megtanítani, és a kritikus gondolkodásra, hogy ki tudják szűrni a szemetet.
További ajánlott fórumok:
- Hálapénz, orvosfogadás, mikor lesz ennek vége?
- Orvos leszek, avagy hogyan valósítsuk meg lehetetlennek tűnő álmainkat
- Szerintetek ennek mi lesz a vége? Öngyilkosság vagy gyilkosság?
- Megélhetési kivándorlás
- Érezted már azt, hogy jó lenne ha mindennek vége lenne, veled csak rossz történik és sosem lesz vége...?
- Orrpolip! Mik a tapasztalataitok? Most megyek 3. műtétre, nem lesz ennek vége soha?