Főoldal » Fórumok » Egyéb témák » Középiskolai felvételi fórum

Középiskolai felvételi (beszélgetés)


4055. Morla
2013. febr. 3. 20:09

Szia Mirci,

nem akarom nagyon lehúzni a Kempelent, mert mi is nagy elánnal mentünk oda. Viszonylag jó helyen áll a bp-i gimik rangsorában, de az én lányom nem igazán találta meg a számítását ott. Személy szerint a nyelvoktatástól például sokkal többet vártam, és a 14 éves gyerek is azt érzi, hogy ez így nem lesz elég. Ezért váltunk most nyek-re.

Mivel nincs összehasonlítási alapom más nyolc osztályos gimikkel, csak saját megérzésre alapozhatok, valamint a gyerek igényeire, amik szerencsére elég határozottak :)

Mindenesetre most, hogy bejelentettük a távozást, elég csúnyán viselkednek vele a tanárok...

4054. mirci001
2013. febr. 3. 20:02

Kedves Morla!

Van valami oka,hogy elmentek a Kempelenből?

Annyira nem jó? Mi most felvételiztünk oda, de nekem kételyeim voltak eleve egy 22.kerületi iskolától,legyen akármilyen közel is.

4053. 6ee0ffb012 (válaszként erre: 4051. - Pagoto)
2013. febr. 3. 19:52
Nálunk ugyan ez,meséltem is :) Fejben kiszámolta,vmit gyorsan odavakart,mondván megvan a megfejtés,aztán meg itt puffog nekem :)
4052. Duracellnyuffi (válaszként erre: 4051. - Pagoto)
2013. febr. 3. 19:40
:-))
4051. pagoto
2013. febr. 3. 19:37

Nálunk még mindig morog a gyermek, mert nem kapta meg a max. pontszámot a kávés feladatra. Lecsaltak tőle 2 pontot, ez maradt meg benne! :))

Az persze nem, hogy egy feladat d részét nem volt kedve felírni.. És az sem bosszantja, hogy kérte a feladat a számolás menetét 1 pontért, de azt nem írta oda. Fejben számolt- rosszul, így ott ugrott 2 pont. :(

Kiheverik, mi szülők többet rágódunk ezen!

4050. Duracellnyuffi (válaszként erre: 4049. - 6ee0ffb012)
2013. febr. 3. 19:33
Ez egy nagyon jó eredmény, legyen büszke is magára!
4049. 6ee0ffb012 (válaszként erre: 4047. - Duracellnyuffi)
2013. febr. 3. 19:31
Én nem,én büszke vagyok a fiamra! :) Ő szomorkodik a felvételi óta,mert tudja,hogy több van benne,de ugye ott ez nem jött ki,elizgulta,nagyon szeretett volna egy igazán jót írni és túl görcsös volt.
4048. Morla
2013. febr. 3. 19:28

Javítottam magunkat, mi 8 osztályos gimiből (Kempelen) megyünk át egy nyek-es gimibe, a lányom most nyolcadikos :)


Morla 72 - 1+4 évfolyamos gimi

Duracellnyuffi 69

Ági0830 74 (40+34) - 6 évfolyamos gimi

csokis1971 81 - 8 évfolyamos gimi

anyuci73 42 (magyar 27, matek 15 ) -gimi

nesnes 59 pontot írt (matek 27, magyar 32) - gimi

hősanya 72 (magyar 39, matek 33) - gimi

linksys101 66 - Madách

limma 65 (magyar 38, matek 27)- Madách/Sz.László

altakrisz 65 (magyar 39, matek 26)

lombosfa 72

sziszka65 78

knorae 75 (magyar 45, matek 30) - Eötvös, Fazekas - 6 évfolyamos

bmkriszta 80 (magyar 48, matek 32) - Vörösmarty (angol-olasz tagozat)

Inkany 70 (magyar 41, matek 29) - Városmajori Gimnázium 4- 5 évfolyamos

dunnyog 78 (magyar 41, matek 37)- Városmajori, Eötvös

Virgilius 78 (magyar 44, matek 34)

snow16 - 6 évfolyamos gimi

Mamimóza 83 (magyar 42, matek 41) - gimi

titiman72 82 magyar 42, matek 40 - Petrik (kéttannyelvű vegyész)

pagoto 75 magyar 39, matek 36 - Petrik (kéttannyelvű vegyész)

elmer 79 (magyar 41, matek 38) - Karinthy

mukk14

Mosoly30 77 (magyar 36, matek 41) Munkácsy M. Gimi kéttannyelvű (Kaposvár)

Fandiklari (magyar 30;matek 36) - Schulek

orchidea1971 72 (magyar 35, matek 37) - gimi (Szeged)

2013. febr. 3. 19:26

A 80-al elégedetlen vagy????!!Halkan kérdem: Nem vársz el túl sokat?


Lehet több van a gyerekekben, de attól még sztem simán bekerülnek.....Ott majd lehet bizponyítani:-))


Amgy nekünk magyar 39, matek 30.

4046. 6ee0ffb012 (válaszként erre: 4045. - Duracellnyuffi)
2013. febr. 3. 19:21
Mi a fránya matek miatt :(
2013. febr. 3. 19:18
Lányok, az eredményeket elnézve nem értem miért nem vagytok elégedettek.....
4044. pagoto
2013. febr. 3. 19:07

Frissítve! :)


Morla 72 - 6 évfolyamos gimi

Duracellnyuffi 69

Ági0830 74 (40+34) - 6 évfolyamos gimi

csokis1971 81 - 8 évfolyamos gimi

anyuci73 42 (magyar 27, matek 15 ) -gimi

nesnes 59 pontot írt (matek 27, magyar 32) - gimi

hősanya 72 (magyar 39, matek 33) - gimi

linksys101 66 - Madách

limma 65 (magyar 38, matek 27)- Madách/Sz.László

altakrisz 65 (magyar 39, matek 26)

lombosfa 72

sziszka65 78

knorae 75 (magyar 45, matek 30) - Eötvös, Fazekas - 6 évfolyamos

bmkriszta 80 (magyar 48, matek 32) - Vörösmarty (angol-olasz tagozat)

Inkany 70 (magyar 41, matek 29) - Városmajori Gimnázium 4- 5 évfolyamos

dunnyog 78 (magyar 41, matek 37)- Városmajori, Eötvös

Virgilius 78 (magyar 44, matek 34)

snow16 - 6 évfolyamos gimi

Mamimóza 83 (magyar 42, matek 41) - gimi

titiman72 82 magyar 42, matek 40 - Petrik (kéttannyelvű vegyész)

pagoto 75 magyar 39, matek 36 - Petrik (kéttannyelvű vegyész)

elmer 79 (magyar 41, matek 38) - Karinthy

mukk14

Mosoly30 77 (magyar 36, matek 41) Munkácsy M. Gimi kéttannyelvű (Kaposvár)

Fandiklari (magyar 30;matek 36) - Schulek

orchidea1971 72 (magyar 35, matek 37) - gimi (Szeged)

2013. febr. 3. 18:02

SziasztoK.


Lányom is most felvételizett, nyolcadikos. Mi azon kivételek vagyunk (bár magunk is meglepődtünk az eredményen),akiknek jól sikerült a 69 ponttal (összesen 119-et visz).

Az osztályban több gyerek is kiválóan teljesített, mert lett 70, 75 és 76 pontos is, de városi szinten (vidéki város, második a megyében) nagyon gáz eredmények születtek.


Fel a fejjel Mindenkinek!

4042. to6mi (válaszként erre: 4037. - Mosoly30)
2013. febr. 3. 17:56

Nem. Pont ezért teszem föl természetesen magamnak is a kérdéseket, figyelembe véve, hogy a gyermekünk az iskolájában végig kitűnő tanuló volt, tehát ott kíválóan megfelelt. A magyar 41 pontos dolgozata a felvételi szempontjából nagyon jó eredmény de azért én azt gondolom, hogy az iskolai értékelésével ez nem egyenértékű és szerintem ezen nincs mit vitatni.

Messze álljon tőlem, hogy bárkit megbántani akartam volna. Minden gyerek egy külön történet és minden történet egy külön csoda. Minden gyerek tehetséges valamiben, nekünk, az oktatásnak az a feladatunk, hogy segítsük Őket megtalálni az élethez, a boldogulásukhoz vezető utat és ebbe az is beletartozik, hogy minden elfogultságunkat félretéve a valóságnak megfelelően lássuk Őket, magunkat.

4041. b0sz1 (válaszként erre: 4038. - Ingyombingyom)
2013. febr. 3. 17:55

Szia!

Csak a 35 pontos átlagot hallottam. Én egy kicsit megnyugodtam a pontokat látva, talán mi fellélegezhetünk.

Melyik gimibe szeretnétek bejutni?

4040. pagoto
2013. febr. 3. 17:50
4039. ingyombingyom (válaszként erre: 4018. - B0sz1)
2013. febr. 3. 16:39

Találtam még egy eredményt:


[link]


Itt a legjobbat írtuk volna, de Tatabánya messze van tőlünk.

4038. ingyombingyom (válaszként erre: 4018. - B0sz1)
2013. febr. 3. 16:18

Szia!

Hallottál még valamit a szigetszentmiklósi gimiről?

Tőlünk két kislány írt ott nyolcosztályos felvételit. Mindkettőnek 40-40 pont feletti ereményei lettek.

Az én gyerekem eredményéről annyit szedegettem össze, hogy a Babits statisztikájában mindkét tárgyból a másokidik legjobb kategóriába kerülne, a Németh László gimnáziumba meg 10-n írtak nála jobbat, a miskolci Hermann Ottó gimiben meg azt hiszem 14-en írtak nála jobbat.

Szerintem könnyebb feladatsor volt, mint a tavalyi.

4037. Mosoly30 (válaszként erre: 4020. - To6mi)
2013. febr. 3. 15:35
Ezek szerint akkor nektek minimum 45 pont van mindegyik tantárgyból, ugye?
4036. Azsanna
2013. febr. 3. 15:32

Újabb eredmények a nyolcosztályos évfolyamra jelentkezőknek. Németh L. gimi Bp. XIII.ker.

[link]

4035. knorae (válaszként erre: 4034. - Hősanya)
2013. febr. 3. 13:56

Szia, Szerintem ezek jó pontok. Az iskola és az oktatási hivatal is arra buzdít, hogy nyugodtan több helyre be lehet adni a felvételit, semmit nem vesztesz vele!

És nyugodtan lehet az erősebb is, olyan sorrendet állítsatok fel ami a vágyatok. Szóbeli után még mindig lehet a módosító adatlapon "átcserélni" a sorrendet, ha esetleg valami mégsem szimpi a suliban.

A matek mindenkinek gyengébb lett a vártál.

A Toldyt nem ismerem, de szerintem a Trefortba simán van esély a szóbelire.

4034. hősanya
2013. febr. 3. 10:45

Sziasztok,


Van valakinek esetleg az alábbiak kapcsán infója?

6 osztályosba, 72 pontos írásbelivel (helyesírás felmentéssel 42-ből 33 magyar, matek pedig 33, a magyart 50 ponthoz százalékosítják ilyen esetben, így az 39 pont, tehát 39-33, össz 72) felvételizik a gyerek. Sajnos a matek lett rosszabb, mint a várt, mint amit tud, így kevés a pontja, bár az ideiekhez képest úgy tűnik, mégis jó...


Reálosba próbálkozik főleg, Árpád specmat illetve természetismeret (itt ezekre járt előkészítőre, és ottani felvételi pontok alapján is esélyes legalábbis szóbelire bekerülni még termismeret is szinte biztos), valamint II. Rákóczi reálos osztálya, illetve a kerületi 6 osztályos suli (XI.), ami sima, nem erős, de nagyon szimpi, és ott övé lett a helyben írt 12. legjobb felvételi. Lehet, hogy mást is beírunk.

A Városmajoriba szerintetek ennyi ponttal esetleg behívják? Követni sem tudom a pontszámítási rendszerüket. És a Trefortba nem lenne esélye? Ez uóbbi 2 suli a japán illetve a kínai 2. nyelv miatt lenne jó neki, érdekli, meg a diszgráfia miatt előnyös lenne, meghogy tiszta logika és vizuális memória a gyerek, jó lenne neki.

Toldy érdekelne még esetleg, mert ott van emelt matekos csoport, de 150/115 ponttal nem hinném, hogy behívnák... merthogy idén mindenből 4-est kapott, tavaly még voltak 5 ösei, de részben a suli tudta, hogy felvételizik, másrészben az iszonyu hiányosságai potlásával foglalkoztunk, mert nagyon gyenge suliba jár, máshoyg nem lett volna esély írásbelire, csupa ismeretlen feladattípus lett volna.

Na, és nekünk az iskola hozzáállása sem mindegy az írásprobléma miatt, a Rákóczi és a helyi suli abszolút elfogadja, szóval végső soron csak oda viszem, ahol ezt tisztáztuk előre. De reálos tanárai mind mondták, hogy évekkel saját évfolyama felett van, próbáljam meg elvinni hatosztályosba...

Mindenestre, Városmajorit mennyire érdemes egyáltalán beírni, illetve Trefortot és Toldyt, az érdekelne.

Köszi!

4033. snow16 (válaszként erre: 4026. - NGéza)
2013. febr. 3. 10:12

Szia! Mivel az "elképesztő" az én véleményemben volt,így még egyszer hozzászólnék a témához és szeretnék a hozzászólásodra reagálni.Lehet,hogy nem értettem meg pontosan to6mi írását,de nekem ítélkezőnek tünt,ami szerintem nem helyes.Persze ez az én véleményem.A hozzászólásomban éppen azt szerettem volna kiemelni,hogy vannak hibák az oktatási rendszerben,bizony nem mindegy,hogy melyik iskola mennyit követel és mire osztályoz,és az sem,hogy a hiányosságok időben kiderülnek e vagy sem.Erre volt a levelemben a saját múlt heti példánk szerencsére itt időben kiderült,hogy olyat kérnek számon amit a gyerekek nem is tudnak.A felvételin szintén olyat kérnek számon amit vagy tud a gyerek vagy nem.A baj ezzel az,hogy ha nem tudja akkor ez csak ott derül ki.Ezen kívül is lehet számtalan oka annak ha nem sikerül egy felvételi izgalom,lassúság,valamilyen egyéb hátrány ezzel mindenkinek számolnia kell.Nem hiszem,hogy ezért az iskolát kellene hibáztatni,vagy a gyereket,és a szülőnek sem kell okolnia saját magát főleg ha megtett mindent amit az adott helyzetben megtehetett.

Természetesen mi is elbeszélgettünk a gyerekkel és Ő is tudja,hogy írhatott volna jobb felvételit,ettől még nem harapjuk le a fejét mert az csak negatívan hatna rá.Szerintem nagyon fontos a pozitív megerősítés!Ez egy lehetőség volt ha nem sikerül attól még nem dől össze a világ!Bár vannak iskolák ahová szivesen menne,hiszen vannak céljai de egy rosszabb felvételi nem azt jelenti,hogy akkor elveszett egy álom!Talán csak tolódott és ha az valóban egy álom akkor azt biztos megvalósítja egyszer.Mi így indultunk neki a felvételinek tisztáztuk előre,hogy semmilyen iskola nem ér annyit,hogy rágódjon a gyerek ha nem sikerül éppen oda bekerülni.Volt A terv B terv stb...,és ha egyik sem sikerül most,akkor később sikerül.(mi hatévfolyamosba mennénk ).De szerintem a négy évfolyamosokat is felkell erre készíteni hiszen bármi történhet a felvételi elött,alatt ami miatt nem sikerül olyan jól,és nem biztos,hogy ez az iskola hibája vagy a rendszeré.

4032. altakrisz
2013. febr. 2. 22:27
Én is azzal a véleménnyel értek egyet, hogy valószínű sok tényező játszik közre egy-egy ilyen megmérettetésnél. Nem feltétlenül tükrözi a valós tudást, mivel van aki izgulós típus, és még a nevét is elfelejti.Jómagam sem vagyok megelégedve a fiam felvételi eredményével, de ennek ellenére, ha a gyereket azzal szembesítem, hogy mennyire rossz amit írt, akkor véleményem szerint csak a kudarc élményt erősítem benne. Tévedés ne essék nem simogattam meg a fejét érte, és azért mi is elbeszélgettünk, az eredmény láttán. Abban is egyetértek pagotoval, hogy mi akik itt vagyunk, és persze biztosan a többi szülő is a legjobbat szeretné a gyerekének választani. Én személyszerint ugyan szakközepet jelöltem meg többnyire, de azért ott sem mindegy a színvonal. És talán pont azért szeretnénk a legjobb középiskolát a gyerekünknek, hogy az általános iskola esetleges hiányosságait kompenzáljuk.
4031. Ardilla (válaszként erre: 4027. - Pagoto)
2013. febr. 2. 21:21
OK, én pagoto-nak adok pontot. Jót írtál! :-)
4030. knorae (válaszként erre: 4029. - Daddy68)
2013. febr. 2. 16:38

Ott a pont!

Mindent összefoglaltál! Köszönjük! :-D

4029. daddy68 (válaszként erre: 4020. - To6mi)
2013. febr. 2. 15:19

Nos, én idén már nem vagyok érintett a középiskolai felvételiben, de az elmúlt 2 évben volt alkalmam alaposan beletanulni a rendszerbe.


Ezen felvételinél irreálisnak tartom elvárni a maximális teljesítményt egy egyébként kitűnő tanulótól is. A vizsgázók döntő többsége erős stresszben írja a vizsgalapot, és a feladatok is úgy vannak összerakva, hogy széthúzzák a mezőnyt.

Vannak különböző grafikonok a neten, melyek a vizsgaeredmények százalékos megoszlását mutatják.


[link]


Tehát a vizsgázók hány százaléka írt 35, 39, 45 vagy 49 százalékot. Láthatő, hogy 45 pont fölött (90%) jócskán csökkennek az értékek. Vagy érdemes nézni az azóta már megszűnt tehetséggondozó felvételi átlagpontokat, melyek 2012-ben mind 30 (összesítve 60) alatt maradtak.


Ezeken a vizsgákon a tanulóknak nem egyfajta százalékos értékelésnek kell megfelelni, hanem egymással versenyeznek. Bármely pontszámot csak a többi versenyző eredményével van értelme összevetni, minden más összehasonlítás értelmetlen. Lehet bejutni 48 ponttal, ha mindenki 47-et írt, míg 96 is kevés lehet, ha a többiek 97-et tudtak.


Idén minden bizonnyal valamivel könnyebb lesz bekerülni egy kurrensebb szakra mint tavaly. Illetve évről-évre. A születések száma ugyanis 1991-től csökkenő tendenciát mutatott az elkövetkező 10 évben, és 95-től meredekebben csökkent.(Bokros)


[link]


Mivel az indított osztályok nem csökkennek, ezért a bekerülés az áhított szakra egyre könnyebbnek ígérkezik.

4028. majorita
2013. febr. 2. 13:13
to6mi-től idézek: "A 70 pont az 3-as osztályzat de a 78 sem éri el a 4-est.". Nem tudom, ezt honnan szedted? Talán ez a felvételi sokkal nagyobb horderejű dolog, mint egy érettségi? Mert a középszintű érettségi osztályzása 2010 évben a következő volt: 20-39% 2-es érdemjegy, 40-59% 3-as, 60-79% 4-es, efelett 5-ös. A felvételinél is vehetjük az összpontszámot egyben százaléknak is (70 pont a 100 pontból 70%). Ebben az olvasatban az én lányom a 64 pontos felvételijével 4-est írt, ami talán reálisabb is, mint a to6mi szerinti 2-3-as osztályzat, mert ugyan majdnem kitűnő tanuló, de matematikából 4-es lett félévben egy nem túl erős iskolában. Nem voltunk megelégedve vele, mert többet vártunk az alapján, hogy az előkészítőn, és az itthoni felkészítésen milyen eredményt teljesített, magyarból mindig 40-50 pont között írt, matekból 30-40 pont között. Élesben ezzel szemben lett 31 és 33 pontja. Azóta elemezzük, sokat beszélgetünk róla, mi történhetett? Legvalószínűbb változat, a stresszhelyzetre ilyen módon reagálás, és az, hogy lassabb bizonyos gyerekeknél. Az is ezt támasztja alá, hogy minden feladatot megoldott, olyan nem volt, hogy hozzá sem tudott volna kezdeni, mert nem értette. De láthatóan kapkodott, az idő nagyon szorította. Állatorvos szeretne lenni kicsi kora óta. Hogy ezzel az eredménnyel ne mehessen el egy gimnáziumba? Ezt kötve hiszem. Hisz szorgalmas, értelmes, vannak céljai. Talán inkább a baj az, amit már valaki előttem megfogalmazott, 8 évig az általános iskolában nem erre készítették fel a tanulókat, nem éppen erre a típusú felvételire. Erről pedig sem a tanuló, sem a szülő nem tehet. A másik dolog, ami szintén már elhangzott, de nem tudom fel tűnt-e mindenkinek: idén először nincs tehetséggondozó felvételi. Valahogy pedig ki kell szűrni a legtehetségesebb gyerekeket az un. versenyistállókba. Valóban ne legyen középút a "versenyistállók" és a szakközépiskolák között? Ezt nem hiszem. És nem vagyok abban sem biztos, hogy jó módszer az, hogy nincs külön feladatsor a tehetséggondozóba készülő tanulóknak. Vagy ha nem íratnak velük külön feladatsort, akkor pedig az időtényezővel kellene élni, tehát ők kapjanak 45 percet, a többiek pedig több időt, mondjuk 60 percet, ahogy ez így van most is azoknál, akik valamilyen tanulási zavarban szenvednek, ők is kapnak plusz időt a megírásra. Ez azért lenne fontos, hogy ne éljék meg az egyébként értelmes, átlagosan jó képességű tanulók ilyen nagy kudarcnak ezt a rosszul sikerült felvételit. Változhatna a szemlélet is, ne arra legyünk kíváncsiak, hogy mit nem tudnak, hanem arra, hogy mit tudnak, mit sajátítottak el. Tehát kedves szülő sorstársaim, akiknek a gyermekük szintén 70 pont alatt teljesített, szerintem ne keseredjetek el, nem kell feltétlenül irreálisnak tartani egy gimnáziumi továbbtanulást.
4027. pagoto
2013. febr. 2. 12:41

Mindenki hozzászólásában van kicsi igazság, de az teljesen normális, hogy mindenkinek más a véleménye, hiszen különbözőek vagyunk!!! És a gyermekeink is különbözőek szerencsére!!!

A felvételin elért eredményt rengeteg apró dolog befolyásolja. Milyen lábbal kelt fel a gyermek, mennyire izgulós, reggel összeveszett-e a tesójával, mennyit gyakorolta otthon az ilyen típusú feladatokat, milyen megerősítést kapott otthon vagy a suliban, mennyire van önbizalma, milyen a környezet, egészséges-e éppen....... És még oly sok minden.

Ez egy megismételhetetlen dolog, ha kikap vki éppen egy rossz napot akkor nem feltétlenül tükrözi a pontszáma a tudását.

És a felvételihez kell a józan paraszti ész, logikus gondolkodás (főleg matekban). Attól még, hogy egy gyerek világ életében jól tanult, mert szorgalmas attól még nem biztos, hogy jó felvételit ír.

Mi már rengeteg pofont kaptunk az élettől, mert nem egy átlagos gyereket nevelünk. Mindenhol kilóg a sorból. A jegyei nem tükrözik a tudását, mert ez az oktatási rendszer nem fekszik neki. Egyszer egy pszichológus azt mondta, hogy a tehetség úgyis utat tör magának. Ez megszívlelendő!!!

Aki szorgalmas és tehetséges és a családja támogatja az úgyis el fogja érni a célját az életben. Akkor is, ha most nem az elitebb gimibe veszik fel, hanem a második kevésbé elit gimibe. Nem is értem igazán, hogy miért kell a gyerekek ilyen magas százalékának gimiben tanulni. Kicsit szerintem zavar van a fejekben. Egy középiskolából is tovább lehet tanulni egyetemen és főiskolán, ha a gyerek tehetséges és főleg szorgalmas. És a gimit is végig lehet bukdácsolni, ha valaki nem oda való.

A szülők felelőssége, hogy a gyerek ne érezze kudarcnak a felvételit. Mindent megtettek? Készült? Gyakorolt? Akkor???

Kevés olyan középiskola van, ahol igazán túljelentkezés van. A 60-70 pont még a gimikbe is bőven elég lesz a bejutáshoz, hiszen tavaly is elég volt (pedig tavaly könnyebb volt a feladatsor). Sőt, tavaly több ismerős a 60 pontot sem érte el, de a vitt pontszáma miatt felvették a gimibe.

Nem hiszem, hogy érdemes ökölharcot vívni ezen.

Egyértelmű, hogy minden szülő a legjobbat szeretné a gyermekének.

Lenne mit javítani az oktatási rendszeren, a felvételi rendszerén és még oly sok mindene, de nem fogjuk megváltani a világot sárdobálással.

Ez a fórum azért jött létre - gondolom -, hogy tapasztalatot cseréljenek az érintettek. És ezt a célját elérte. Én rengeteg tapasztalattal gazdagodtam és sok hasznos infót kaptam itt. És jó olyan "csapathoz" tartozni, ahol hasonló dolgok miatt izgulnak a szülők.

Az itt fórumozó szülök törődnek a gyerkőceikkel és aggódnak- jogosan. De a feltételek mindenkinek egyformák akármennyire is jók vagy rosszak.

4026. NGéza
2013. febr. 2. 11:02

Kedves to6mi,

azt hiszem én értem, amit írsz. És kicsit furcsa, hogy mások meg ennyire nem!!! És ráadásul hátborzongató?, elképesztő? Engem épp hogy elgondolkodtatott és bennem pont ezek a kérdések merültek fel a lányommal kapcsolatban. 8 éve kitűnő tanuló, osztályelső, megyei versenyeken helyezett (bár nem matek és magyar) és erre 70 pont sincs a felvételije. Én igenis elgondolkodtam, hogy hogy lehet ez, mit tanítottak meg neki az iskolában és én mit tehettem volna többet. Persze, fizettem az előkészítőt és az sem izgatott, hogy ott a Pitagorasz tételt veszik, ami nem is felvételi anyag. Gondoltam rendben lesz, hiszen kitűnő egyébként is. És most azt gondolom, hogy az iskola becsapott minket a sok ötössel, dicsérettel, kitűnő bizonyítvánnyal, hiszen aki még 70 pontos felvételit sem ír, az nem lehet kitűnő. Becsapták a gyereket, engem és a tanárok magukat és az egész intézményt. És ebben persze a legszomorúbb a gyerek. Aki eddig azt hitte, hogy ő szuper, hiszen kitűnő. És most nekem kell összerakni a lelkét, ami nem egyszerű. Engem nem az érdekel, hogy nem fog bejutni valami elit suliba, csak az, amit ő érez most, hogy nem fog sikerülni az az álom, ami eddig olyan egyszerűnek tűnt. És ami miatt én is elgondolkodtam, hogy mit tehettem volna többet.


Én azt tartom elképesztőnek, hogy itt a fórumon mindenki csak veregeti a vállát, hogy szép volt, jó volt, ügyes vagy fiam. De ezeken senki nem gondolkodik el, sőt, lehurrogják, aki egyáltalán felvet ilyeneket. Én köszönöm, hogy úgy érzem, hogy nem vagyok egyedül.

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2025, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook