Középiskolai felvételi (beszélgetés)
1./ Nekem fiam van, kijárási korlátozással, gondolhatod mennyit költ ruhára. 😊 Éttermek zárva, szeret főzőcskézni, a többiekkel összeállva nagytételben vásárolnak ingyenes házhozszállítással, és a küldött képek alapján több halat és zöldséget eszik, mint mi itthon.
2./ az angol diákhitel konstrukciója olyan, hogy akkor is felvette volna, ha hajlandóak és képesek lettünk volna kifizetni a tandíjat, mert lehet, hogy vissza sem kell fizetnie, illetve a hitel £-ban megállapított összege nincs kitéve a forint árfolyamromlásának.
De nem OFF-olok tovább itt egyetemi cuccokkal.A lényeg, hogy nem kellett az angliai továbbtanuláshoz krőzusnak lenni, persze lehetett úgy is nekivágni; gondolkodásmód kérdése.
SZIG :
Kedves Felvételiző Diákok! Kedves Szülők!
A Covid helyzet miatt a szóbeli felvételi eljárás ideje meghosszabbodott. Így az ideiglenes felvételi rangsort az eredetileg tervezett időpont helyett, legkorábban március 19-én, pénteken, a kora esti órákban tudjuk közzétenni.
Infó a Szent István honlapján:
"A Covid helyzet miatt a szóbeli felvételi eljárás ideje meghosszabbodott. Így az ideiglenes felvételi rangsort az eredetileg tervezett időpont helyett, legkorábban március 19-én, pénteken, a kora esti órákban tudjuk közzétenni."
Sziasztok, sorrendezéshez: közösségi szellem, gyerekbarát légkör + Reál oktatás szemszögéből hogy rangsorolnátok az alábbi sulikat? Olyan gyereknek, akinek jó a humora, jólelkű, jó reálos, de hajlamos kicsit kilógni a keretekből :-)
Nem írok tagozatot, mert az nagyon megbonyolítaná, inkább a suli jellege és szellemisége szempontjából kérdem. Van köztük reál tagozattal rendelkező, ott az játszik, de van nyelvi és általános is (Könyves).
Árpád
Óbudai
Könyves K
Szerb Antal
Újpesti Babits
Kőrösi Csoma Sándor
Ezer köszönet!!
Mi is :)
Amúgy nálunk nem is annyira maga a kapott pontszám számított, azt többnyire nem is tudtuk, vagy nem is számoltuk ki, hanem inkább a szóbeli hangulata. Persze ahol volt szóbeli. Ezért történt, hogy az Óbudait gyakorlatilag nem tudtuk saját szempontjaink szerint sorba rakni, hiába volt ott gyerekem egyszámjegyű helyen.
Nem nagyon. :-(
Ezért jött létre a szóbeli/gimileírásos oldal.
De esetleg segíthet a kerülőút, írd be a böngészőbe site:hoxa.hu/kozepiskolai-felveteli-forum [iskola neve]
Ismerős lánya járt Ausztriába BSC-re. A képzés ingyen volt, de koleszba nem került be, 2-3 lány bérelt egy lakás. Mivel igényes leányzók voltak, nagyon sokba került a bérleti díj is, meg a kinti "háztartás" felszerelése is. Az étkezés és öltözködés is drága egy igényes ifjú hölgynek euróban fizetve.
Utána Barcelonában végezte az MSC-t, az fizetős volt, két lányzó bérelt egy albit, mivel az a turisták egyik célpontja, a fantáziádra bízom, milyen drága volt. A kaja viszont ott olcsóbb volt és a fast fashion otthona is, ezért az öltözködés is olcsóbb volt.:-)
Én nem terhelném a gyereket azzal, hogy hitellel indítsa az életét, itthon mindig lesz ágya és ennivalója, amíg csak kell. :-) Szerencsére Budapesten is sok jó felsőoktatási intézmény van, én arra edzem őket, hogy inkább itt tanuljanak tovább.
Na, ha így számolod, akkor nem kerül többe.
A többség - azt hiszem - hajlamos a gyereket elszállásolni, illetve ellátni, ugyanúgy, mint középsulis korában. Az ő megközelítésükből, ha marad helyben a gyerek, akkor nulla a plusz költség azzal, hogy gimi helyett egyetemre jár. Nyilván vannak jegyzet, meg egyéb dolgok, de nem olyan jelentős.
Mi agglomerációból járunk / fogunk bejárni a “hídon túlra”
Ez reggel kb 40 perc délután 50-55 p( ritkábbak a járatok)
Nem okoz gondot. Kiszelőztetett fejjel, séta után ér haza. Ez így nagyon jó... a kicsit nem tudom meddig fog tudni sportolni , majd az élet hozza!
Sziasztok!
Ezen a fórumon belül tudok keresni valahogy kulcsszavakra pl. sulira?
Köszi
Bandika
Miért szeretnél kevésbé bekerülni egy olyan suliba, ahol a gyerek kevesebb pontot kapott, mint egy másikban? Az, hogy az egyikben kevesebbet kapott, az pusztán azt jelenti, hogy volt sok olyan gyerek, akiknek a produkciója éppen jobban tetszett a bizottságnak. Attól még simán bekerülhet abba a suliba, mert lehet, hogy a szuper produkciókkal máshová jelentkeznek első helyre.
Próbálom megérteni, hogy miért gondoljátok azt, hogy ha tudjátok a számokat, akkor tudni fogjátok, hogy melyiket akarjátok jobban.
Ha mi sem mennénk hídon túlra, akkor csak a Major maradna. A többihez többet kell utazni.
Nálatok mennyi fér bele az utazásba.
Én a max. 30-35 percet tartom elfogadhatónak a nyolcadikosomnak. Versenysport mellett nem fér több bele.
Ti hogy gondoljátok?
Akkor a mi példánk: kevesebbe kerül a szállás díja, mint itthon egy albérlet, amit biztos, hogy fizetnünk kellene, mert kolit nem kapna, viszont kitenném a szűrét, mert mamahotelt sem játszunk.
A tandíj teljes összegét diákhitellel fedezi, ami a mi zsebünket nem terheli.
A kiköltözés annyi volt, hogy vettünk egy bazi nagy bőröndöt az Ázsia Centerben, és azt megpakolva, feladott poggyászként a Wizzair kivitte, a gyerekkel együtt. 2 kg túlsúly volt rajta.
A megélhetését (kaja és egyéb fogyasztási cikkek) adott összegből kell megoldania, ami nem több, mint amit itthon költenénk rá. ( Apja gyönyörűen és hidegvérrel kiszámolta.)
Emellett első perctől dolgozik (fordításokat végez), azt arra költi, amire akarja ( feltételezem, hogy a hétvégi közös konyhai ivászatokba száll be, mert más buli lehetőség ugye nincs most.)
Emellett,mivel élelmes gyerek - kijátszva a “szegény kelet-európai”kártyát- a college vissza nem térítendő szociális ösztöndíjára is pályázott, és megkapta. Nem nagy összeg, de a kéthetente igényelhető ingyenes karanténcsomaggal kiegészítve (ahhoz nem kell rászorulónak lenni, mindenkinek jár a campuson), ami alapélelmiszereket tartalmaz, egész jól elvan a gyerek.
Ez a Brexit miatt az idén kezdőknél már nyilván nem így lesz, de ránk még a régi rendszer érvényes, egészen a tanulmányok befejezéséig.
És ez?
Ez volt már?
A gimnáziumba járók 94%-a gimnáziumba szeretett volna bekerülni, több mint háromnegyedüknek (76%) sikerült is bekerülnie abba a gimnáziumba, amit első helyen jelölt meg, s nyolctizedük (80%) azon a tagozaton tanul, amin leginkább szeretett volna.
Eredményeink azt mutatják, hogy a gimnazistákat leginkább az intézmény
befolyásolja a döntéshozatalban (40%), míg a szakgimnazisták (23%) és a
szakközépiskolások (21%) esetében nem ez tűnik a legmeghatározóbb szempontnak.
A szakgimnazisták és a szakközépiskolások nagyrésze (41, illetve 48%-a) előbb azt dönti el, hogy mit, milyen képzésen szeretne továbbtanulni, s ehhez választ intézményt.
A gimnazisták körében a képzés jó híre, elismertsége (35%) és az általános iskolai
tanulmányi eredmények sokkal erősebben befolyásolják a képzésválasztást (29%),
mint a szakképzésbe került tanulók esetében. Ezen felül még jelentős érvként jelenik
meg esetükben a család ajánlása (25%) és az is, hogy az adott képzés irányába szeretnének továbbtanulni (26%). A gimnáziumba felvetteknél a munkaerőpiaci
érvényesülés (jó kereset, könnyű elhelyezkedés) sokkal kevésbé esik latba a képzésről szóló döntés során, mint ami a szakképzésben részt vevők esetében látható.
A tanulók számára a jövőbeli munkával kapcsolatos legfontosabb (és egyben
általános) elvárás, hogy sok pénzt keressenek majd vele. Ez az elvárás a
szakközépiskolások esetében kimagasló (70%), de a szakgimnazisták (57%) és a gimnazisták (51%) esetében is igen jelentős. A pénzen kívül a gimnazisták körében erőteljesen megjelenik az is, hogy szeresse a majdan választott munkáját (50%), és a jövőbeli munka érdekességét, változatosságát fontosnak tartók aránya is jelentősnek mondható (37%).
Konrkétan szerintem ez sérti a szülők és a tanulók tájékoztatáshoz való jogát. Nem kérhetnének hamarabb döntést a sorrendben, mint ahogy az eredményeket megtudnánk.
Amúgy nagyon jó a felvételi rendszer, nagyon szeretem.
Középiskolás tanulók iskola- és pályaválasztási motivációi 2020/1
Kutatásunk célja a tanulók és szüleik legfontosabb pálya- és iskolaválasztási motivációinak vizsgálata, az iskolatípus (gimnázium, szakgimnázium, szakközépiskola), azon belül is a konkrét középiskola kiválasztását befolyásoló egyéni, családi, iskolai és társadalmi tényezők feltárása.
Berzsenyi mai hír:
Ideiglenes felvételi jegyzék várható időpontja
2021.03.17
Tájékoztatás
Tisztelt Szülők, kedves Felvételiző diákok!
Az ideiglenes felvételi jegyzék a Covid 19 járvány miatt megtartott pótszóbeli felvételi napot követően, várhatóan 2021. március 22-én kerül fel a honlapunkra.
Köszönjük szíves türelmüket!
További ajánlott fórumok:
- Középiskolai felvételi matematikából 2010-ben
- Óvódák, bölcsődék, általános iskolák, középiskolák, bárhol a világon
- TB ügyintéző tanfolyamra jelentkeztem. Van valakinek információja, mire lehet számítani felvételinél?
- Mikor lesz fent a neten a középiskolák végleges felvételi sorrendje?
- 2011 középiskolai felvételi
- Hol lehet megnézni a tavalyi középiskolai felvételi ponthatárokat?