Középiskolai felvételi (beszélgetés)
6.
Egyértelműen a gyerek döntsön szerintem. Nagyon kicsi itt már a különbség és kár azzal frusztrálni, hogy anya mit szeretne inkább. De teljesen átérzem a helyzeted, nálunk ugyanez van, megspékelve azzal, hogy amit végül elengedünk, a gyerek szerint is az volt neki a legszimpibb, már ami a szóbeli felvételit illeti. De az napi minimum még + 1 óra utazás 13 évesen, amit egyelőre nem szeretne bevállalni. Én pedig elfogadom, nincs más választásom, de azt biztos, hogy még néhány hónapig "nyalogatom a sebeimet" csendesen.
"Fél óra, 3 kombinatorikai matek feladat.
Újabb fél óra várakozás és elindult a szóbeli."
Fizikából nem volt felvételi.
48 diáknak ajánlották meg a pótfelvételizési lehetőséget a szabadon maradt 3 férőhelyre a jelentkező kb. 220- diákból. És 46-an vállalták az extra vizsgát.
Nálunk is ugyanez a dilemma: api biosz vs e5 tt
Nálunk az e5 nyert, de ne kérdezd miért, mert nincs indok :)
Ez nem olimpia hanem gimnázium ahová a gyerek fog majd bejárni minden nap. Nem fogja hiányolni azokat a programokat amiről nem is tud mert egy ha másik suliba jár.
Ezek a gimik mind nagyon jók, gyengébb tanárok, osztályközösség viszont mindenhol előfordulhat, ezt nem tudod kizárni. Én úgy voltam vele hogy ha a gyerek képes volt bejutni ezekbe a sulikba akkor a döntés joga is megilleti.
Ha megvan a döntés akkor el kell engedni a témát és azt nézni mi van és nem azon tépélődni hogy mi lett volna ha. Az nem visz előre.
Ha a Toldyt szeretné, azt írd előre. Ha inkább az Eötvöst, akkor azt, a biztos toldys helyét semmiképp nem veszíti el. A Toldy és az Eötvös között nüansznyi a különbség, bármelyikbe kerül be, klassz gimis évek elé néz.
Amúgy programok a Toldyban is vannak ám :)
Ha ő is szeretné (!!!), akkor hagyjátok legelöl az E5-öt, másodiknak a Toldyt, és döntsön a sors keze :)
Két évvel ezelőtti DÖK elnökök meg ne zavarjanakbe, minden iskolában van mindenféle társaság.
Miben van épp igazam? Mert nem kérdés, hogy igazam van, mint Besenyő Pista bácsinak (kettő...) :)))
szóval ha abban van épp igazam (három :), hogy a gyerek megérzése legyen a döntő, akkor ezt tartom (négy :)
Nincs rossz választás. Szimpátia, leendő ofő személye, épület, utazás, levegő, akármi, tudod :) (5-6-7...)
Levia, Sütinapocskáéknál végül hogy alakult a történet? Addig értem, hogy 2 napra rá kellett menni. Ez egy új tantárgyi szóbelit jelentett? Vagy írásbelit? Onnan hogyan számolták a pontokat? Ugyanúgy központi írásbeli + hozott pontok + ezúttal az új szóbeli eredménye, és így készült egy új lista, amiről az első x jelentkező bejutott?
Minél többet gondolkodom a rendkívüli felvételi eljárásról, annál kevésbé értem. Ha egy iskola nem tudja feltölteni a keretszámot első körben, de szóbelihez köti a felvételt, miért ír ki egyáltalán új eljárást? Az iskolának csomó pluszmeló, pl. újra meg kell szervezni a meghallgatásokat. Ha pedig ilyen rövid időn belül (pl pár nap) kell a jelentkezőknek felkészülniük a szóbelire, akkor nyilván csak olyanoknak van esélyük, akik eleve az adott tantárgyból készültek, és megkockáztatom, eleve jelentkeztek is az adott iskolába. Vagy ilyenkor vajon jelentős azoknak a száma, akik korábban nem jelentkeztek az adott iskolába? Mennyiben tudnak így más gyerekanyagból válogatni az iskolák, mint első körben, azaz mi szól az új szóbelik megtartása mellett, azzal szemben, hogy mondjuk végighívják azokat, akik egyszer már szóbeliztek és mondjuk csak 1-2 ponttal maradtak le a megfelelési ponthatárról? Tudom, hogy van iskola, ahol így csinálják, de láttam már olyat is, ahol 3 helyre új szóbeliket írtak ki.
Más téma, ha egy iskola nem kér szóbelit, ott nyilván egyszerűbb minden.
Azok, akik rendkívüli felvételi eljárás keretében kerülnek be valahova, de felvételt nyertek korábban másik iskolába is, azok mikor jelzik a korábbi iskolának, hogy mégsem oda mennek? Ez csak a beiratkozáskor derül ki? Ha jól értem, ezek alapján egyes iskolák úgy járhatnak, hogy a végleges lista után is módosulhat a listájuk. Ilyenkor ők hogyan töltik fel a keretszámot? :)
6.
Azon vekengek (Hess, kisördög!), hogy mi van ha ebben a zűrzavaros fura évben E5 németen nem a 39-ik jut be utoljára mint tavaly...lányom csak pár hellyel odébb. A magyar és a matek tanárát nagyon szerette ott (csak online volt, igaz az más mint személyesen) és ez abszolút kölcsönös volt (ezt mástól is hallottam), mi lenne, ha elől hagynánk az E5-őt. Ugyanakkor már annyira beleélte magát a Toldyba (osztalyletszamon belül), beszélt odajáró lánnyal és nagyon be van lelkesedve. Még rosszat senki nem mondott a suliról (kivéve: kicsit drága a büfé, sok a lépcső :)
Nem akarom az elvesztett arany érzést, ahelyett, hogy megnyert ezüst lenne. (Abban sem vagyok biztos h személyiségében egy intro konzerv lány az E5-ben
hogy èrezné magàt, aki megijed egy zöld hajtól...)
A további sorrend Trefort (osztalyletszamon belül), Városmajor (itt elbizonytalanodtunk, mert egy Dök elnök azt mondta, hogy ő biztos a jó közegbe fog kerülni, nem abba, amibe nem szeretnék az anyák :O, APi (mentes), Veres Pálné (osztálylétszám határán), Szerb (osztályon belül). Ez utóbbiak tehát nagy valószínűséggel felszabadulnak.
Az E5-ben a sok programot sajnálom.
Lehet hogy ez a sorrenddolog csak az én problémám, ő már rég döntött, csak nem merem kinyitni ezt a dossziét...
Megnéztem.
Most az én tudomásom szerint a "dobogósok" ábécében Api, EJG, Városmajori -10 előtti üzenet.😉
László olasz kéttanról:
2. nyelv angol, német, francia, spanyol, orosz lehet. Gyerekeméknek jövőre angolból 3 vagy 4 szinten lesz csoport, németből is azt hiszem 2. A "kisebb" nyelveknél előfordulhat, hogy nem indul csoport, bár az olaszosok a német és rajz osztállyal vannak "együtt", ők kerülnek szintek szerint együtt a második nyelvre. Ha a 2 osztályból összejön 5-6 fős csoport (de lehet, hogy 8 fő?), akkor indul a kisebb létszámú nyelv is.
Nálunk "sok" fiú van, 9 és 28 lány. Viszont a szalagavatón összerakják a 6 osztályt és 2 csapatban keringőznek és évfolyam szinten majdnem összejön a fele-fele lány és fiú, de ha nem akkor alsóbb osztályokból hívnak fiút/lányt. Gyerekemék évfolyamában már most szárba szökkent néhány szerelem is. :)
Lányom imádja az olaszt. A 4 tanárból 1 van akit nem nagyon kedvel ő és több csoporttársa sem, de ő sem vészes. Hf. olaszból minden nap van meg szavakat is kell tanulni. Első 2-3 hétben kissé tanácstalan volt, azt hitte esetleg nem fog neki menni, de belejött. Jól is megy neki az olasz. Nem tudom mennyit tanul, mert csak késő du. érek haza. Ő úgy osztja be, hogy tanulás, "lógás", tanulás, "lógás". Szerintem kb. napi 1 vagy 2 óra ment év elején amikor suliba jártak leckeírásra, olasz tanulásra. Talán most kb. napi 1 óra.
Szerintem azért ajánlotta az igazgató reálosoknak/humánosoknak az olasz kéttant, mert pl. matek, magyar annyi van hetente mint az angolosoknak, német/rajzosoknak, azt hiszem annyi amennyit az Alaptanterv ajánl. Faktolni lehet reál/humán is. Szerintem van aki matekot más meg a magyart bevállalja emelt szinten. Az olaszosok amúgy a matekot olaszul is tanulják (lányomék idén még nem), van aki olaszul csinál emelt matek érettségit.
Kb. ennyit tudok. :)
Mindenkitől bocs, hogy hosszú voltam, de mivel tudom, hogy van itt néhány László olasz kéttan aspiráns, ezért válaszoltam itt, hátha mást is érdekel.
Még mi is pörgünk...
Nálatok mik vannak a kalapban?
Halleluja! 🙏
Nagyon boldog diákéveket kívánok a fiadnak :)
Ügyesek vagytok, nagyon jó az a hely.
Kicsit irigykedem is.😉
Köszi! :-)
Már megnyomtam az enter-t a sorrend-módosítós levélnél, Apáczai biosz az első, szóval aki eddig nem mondott róla rosszat ( senki nem tette, mindenki abszolút pozitívan nyilatkozott ), az kérem ezután se tegye már.😅😂
És tényleg nagyon szépen köszönöm mindenkinek a segítséget!😇🙏
További ajánlott fórumok:
- Középiskolai felvételi matematikából 2010-ben
- Óvódák, bölcsődék, általános iskolák, középiskolák, bárhol a világon
- TB ügyintéző tanfolyamra jelentkeztem. Van valakinek információja, mire lehet számítani felvételinél?
- Mikor lesz fent a neten a középiskolák végleges felvételi sorrendje?
- 2011 középiskolai felvételi
- Hol lehet megnézni a tavalyi középiskolai felvételi ponthatárokat?