Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal » Fórumok » Egyéb témák » Középiskolai felvételi fórum

Középiskolai felvételi (beszélgetős fórum)


❮❮ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... ❯❯
88862. Remedios78 (válaszként erre: 88861. - Chelsey)
tegnap 11:50

Talan ez is hasznos lehet:

[link]

88861. Chelsey (válaszként erre: 88860. - Remedios78)
tegnap 11:39

Pont erre utaltam konyhanyelven, köszi, hogy leírtad szakszerűbben!

A linkeket máris nézem, valami ilyesmit keres a szomszédom :)

88860. Remedios78 (válaszként erre: 88859. - Chelsey)
tegnap 11:35

Multiszenzoros modszereket erdemes megprobalni. Latas, hallas, mozgas/tapintas egyideju aktivizalasa az oran. Igy ha multiszenzoros modszereket alkalmazunk egyreszt fejlesztjuk azt a teruletet ahol a gyerek el van maradva, masreszt kihasznaljuk azt is amiben ugyes es tud vele kompenzalni.Pl.egyszerre hallja, es latja a leirott szavakat.

Ha valakit erdekel:A kotet cime pont Idegenyelv-elsajatitas es reszkepesseg zavarok(Gosy Maria irta az elso fejezetet), sajnos csak konyvtarban elerheto . Viszont diszlexia kozpontu, az igaz:

[link]

Itt pedig a multiszenzoros modszerek nagyjabol levannak irva es ez elerheto online:

[link]

A multiszenzoros modszerekre viszzaterve szerencsere van sok jo nyelvtanulast segito app is, ezek is multiszenzorosak. A legismertebb duolingo pont sokszor nem az igazi tanulasi zavarral kuzdoknek.

Egyebkent tovabbkepzeseken ezeket a modszerekre nagyon vevok szoktak lenni a tanarok, konnyen beilleszthetok az orai munkaba.

88859. Chelsey (válaszként erre: 88856. - Akinomuj)
tegnap 10:52

Persze, az még cifrázza a dolgot, hogy senki sem tisztán ilyen vagy olyan, mert egymást gyengítve keverednek a különböző képességbeli hiányosságok, míg mással pedig ilyen-olyan mértékben kompenzálódnak.


Azt gondolom, minél több féle módszert ötvözünk, annál nagyobb a valószínűsége, hogy mindenki talál "kapaszkodót" és tud fejlődni akár a nyelvtudása is. Persze, ha eleve felmérnék a gyerekeket és egyénileg állítanák össze számukra a tananyagot, az lenne a leghatékonyabb a gyerek szempontjából. Nyilván egy állami intézményben erre nincs lehetőség. Csak az igazán kirívó esetekkel próbálnak kezdeni valamit, azt se sok eredménnyel (általában).

88858. eleonóra123 (válaszként erre: 88855. - Akinomuj)
tegnap 10:51

Pontosan. Rokon gyerkőc esetében tapasztaltuk. Náluk egy idő után a szülők feladták a mesélést, úgy érezték falra hányt borsó. Csak a TV-ben volt hajlandó mesét nézni, (szerintem azért mert azt látta is) az övékre nem figyelt. Ez azért mellbevágó tudott lenni.

De az is korán kiderült hogy elképesztően jól rajzol. A nyelvtanulással azóta is állandó a küzdelem pedig igazán szorgalmas gyerekről van szó. A kéttannyelvű oktatás neki végzetes lenne.

88857. Nyúlanya (válaszként erre: 88833. - Levia)
tegnap 10:45
Nincs is jobb mint a 70-és 80-as évek nemet slágerei... EIN bisschen Spass muss sein... az egyetemen ilyen bulikat tartottunk a 90-es években és visítva enekeltuk. De ugyanez ment a göttingeni egyetemen is pl :D Szóval lehet élvezni a nemet dalokat is!
88856. akinomuj (válaszként erre: 88852. - Chelsey)
tegnap 10:24

Nyilván van, amit egész jól kompenzál a gyerek. Tehát az a 30% nem tisztán 30 azért, de a kis eltérés is hátrány. Abban is igazad van, hogy sokaknál észre sem veszik, vagy nem jól értelmezik.

Ugyanakkor vannak másfajta nehézségek.

Nekem pl. a nagyfiam nem tud auditív úton tanulni. Nem úgy jegyzi meg, és nem boldogul kapaszkodók nélkül. Gyűlölte az angolt, mikor a tanárnő - egyébként ahogy kell is a kisebbeknél - elsősorban beszélt, alig írta, nem magyaráztak szabályokat.


És fölszabadult, amikor végre, VÉGRE leírhatták őket. És amikor elolvashatta a szabályokat. Úgy már ment neki. Nem brillírozott, de stabilan hozta a jelest a normál oktatásban, jó tanárnál.


Mvel a négy gyerekem négyféle módon áll az idegen nyelvekhez, így egy pici mintán is láthatom, hogy mennyire nincs egyetlen üdvözítő módszer.

88855. akinomuj (válaszként erre: 88851. - Borian)
tegnap 10:18

Látom, már megtették.

A belinkelt cikkhez hozzáteszem: az ilyen gyerek NEM igazán szeret mesét hallgatni. Mert nem érti. És gondos szülei vért izzadnak, hogy jó szülő módjára a hallott mese legyen a domináns, a szókincs, a fantázia fejlesztése érdekében kiműveljék a csemetét - és nem megy. Mindenki frusztrálódik.

88854. Chelsey (válaszként erre: 88853. - Klina)
tegnap 10:05

Na, ezért is érdemes egy ilyen kurzusra beiratkozni, mert nem csak nyelvtanulásról szól ez az egész, ugye?! :)

Most néztem rá az oldalukra. Nem is gondoltam, hogy már harminc éve léteznek Budapesten!


Úgy látom, vannak nyári online tanfolyamok teljesen kezdő gyerekeknek is. Ez egy jó lehetőség mindenféle elköteleződés nélkül belekóstolni egy nyelvbe mondjuk gimi előtt állóknak, ha hezitálnak, hogy mi legyen a választott első vagy második nyelvük.

88853. klina (válaszként erre: 88841. - Szilkszilky)
tegnap 09:58

Szívesen! Nekem is csak hobbi maradt a spanyol, annak viszont tök jó, nagyon szeretek spanyol nyelvű filmeket nézni, zenéket hallgatni. (Többet kéne, sajnos sokat felejtek.) Én úgy voltam vele, hogy már annyi mindent tanultam azért, mert hasznos, a munkában rendszeresen használom az angolt (és néha a németet), és igazából az elég is, hogy most már szeretnék valamit csak úgy saját kedvtelésből tanulni. Így jött a képbe a spanyol.

Még annyit akartam írni, hogy az anyanyelvi tanárok mindenféle spanyolajkú területről érkeztek, volt több spanyolországi tanárom (az ország különböző területeiről, de még a Kanári-szigetekről is), de jöttek Latin-Amerikából is. A két legcukibb szerintem az ecuadori és a costa ricai tanárom volt (mindkettőnek magyar volt a házastársa), és tőlük pl. egy csomó érdekességet meg lehetett tudni ezekről a számunkra távoli és ismeretlen országokról.

88852. Chelsey (válaszként erre: 88848. - Akinomuj)
tegnap 09:53
Azért ez a 30% rengeteg. Ez is egy magyarázat lehet arra, miért küzködnek sokan a nyelvtanulással, míg mások meg nem. Mert ugye van módszer a felmérésre és a fejlesztésre is. Csak az a gyanúm, hogy a 30% - akinek szüksége lenne rá - javarésze még diagnosztizálva sem lesz, nemhogy jól fejlesztve. Így aztán magukra vannak hagyva és ahogy az általad idézett szövegben is megjegyzik, ezzel akár évekig küzdenek szinte eredménytelenül.
88851. Borian (válaszként erre: 88850. - Eleonóra123)
tegnap 08:53
köszi!
88850. eleonóra123 (válaszként erre: 88849. - Borian)
tegnap 07:45

[link]

Nem vagyok én se gyógypedagógus, de rokoni érintettség révén utánaolvasgattam a témának. Itt szerintem jól elmagyarázzák.

88849. Borian (válaszként erre: 88842. - Akinomuj)
tegnap 05:59
hú, ezt le tudnád fordítani nekem?
88848. akinomuj (válaszként erre: 88843. - Chelsey)
tegnapelőtt 23:59

Igazából csak azért is írtam több hozzászólást a témában, mert olyan sok dicsérő írást olvashattunk a jó kéttannyelvű oktatásról. Az átlagember nincs tisztában azzal, mennyiféle potenciális nehézség adódhat.

Sok oka lehet annak, hogy nem javasolják általában a korai nyelvtanítást. Az egyik akár lehet az is, amit te írsz (nyelvtani szemléletmód). Nincs elég, kicsik nyelvoktatására alaposan felkészített tanító sem (mert a kicsiket nem klasszik nyelvtanároknak, hanem ilyen specializációjú tanítóknak kellene igazából tanítani). Aki van, az is sok esetben pályaelhagyó. Aztán nem ártana némi lehetőség másolásra, segédanyagok hazsnálatára stb.

De ez a 30%-nyi érintett, akinek valamilyen szinten problémája van a beszédfeldolgozással, szerintem szintén súlyos érv.


Mikor kitalálták az általános iskolakötelezettséget, az alsó négy évfolyamban nem volt idegennyelv-oktatás. Se nem ez a viszonylag sok tananyag (ami miatt nincs idő elmélyülésre).

88847. Kinga1971 (válaszként erre: 88845. - Chelsey)
tegnapelőtt 22:39
Igen, sokban függ attól, hogy a Japán melyik részéről valók.
88846. planxx (válaszként erre: 88841. - Szilkszilky)
tegnapelőtt 22:35
Én a tavalyi felvételi után voltam így. Gyorsan be is iratkoztam a Károli magyar tanári szakára :D
88845. Chelsey (válaszként erre: 88844. - Kinga1971)
tegnapelőtt 22:31

Nem is azt mondtam, hogy szép, dallamos hangzású a japán. Pont ez a duli-fuli hangzás tetszik benne :D

Nagyon jó, hogy az írásjeleket sem egyformán értelmezik. Firenzében a nyelvsuli készített egy soknyelvű szóróanyagot a külföldieknek. Minden olyan nyelven volt rajta pár sor, amilyen nyelvű diákok megfordultak a suliban. Megkértek bennünket, hogy nézzük át, ne legyen benne hiba. A japán szöveget három japán csoporttársunk, háromféleképpen értelmezte :D

88844. Kinga1971 (válaszként erre: 88840. - Chelsey)
tegnapelőtt 22:25
Én 2 év alatt sem tudtam megszeretni a japánt. Valahogy olyan a hangzása nekem, mintha mindig mérgesek lennének. Hogy tetézzék a rajzolgatás okozta gondokat, biztos, ami biztos, 3 féle írásmódjuk van.
88843. Chelsey (válaszként erre: 88842. - Akinomuj)
tegnapelőtt 21:55
Tulajdonképpen nem is kellene ilyen sablonosan ráhúzni mindenkire a tananyagokat (nem csak nyelvtanítást). Csak ugye egyszer kitalálták, hogy legyenek iskolák, míg a szülők dolgoznak. Aztán azóta van ez az egy kaptafára okítása mindenkinek.
88842. akinomuj (válaszként erre: 88824. - Chelsey)
tegnapelőtt 20:13

Vannak gyerekek, akik ezeket nem szeretik (nekem is van a saját mintámban 2 plusz 1 - igaz, utóbbi egyszerűen ráunt, gondja nem volt vele).

Érdemes ezt elolvasni (hozzágondolva, hogy eltérő súlyú és sokáig jól kompenzálható nehézségről van szó, mégis, ez indokolhatja, hogy ne siessünk az idegen nyelvvel):



A beszédészlelés és a beszédmegértés (beszédpercepció) zavarai


A beszédelsajátítás, mely elválaszthatatlan a beszédészlelés és a beszédmegértés kialakulásától, nem mindig történik problémamentesen még egynyelvű gyermekek esetében sem. Pedig a beszédészlelésnek és a beszédmegértésnek a gyermek életkorának megfelelő szintű működése elengedhetetlenül szükséges az írás- és olvasástanuláshoz. Míg a produkció szintjén jelentkező hibák általában jól felismerhetőek, a beszédpercepciós problémák sokáig rejtve maradhatnak. Felismerésüknek fő nehézsége a dekódolási mechanizmus redundáns szervezése; a működés zavartalannak tűnik, mert nagy a kompenzációs lehetőség. Ha a zavar tünetei meg is jelennek, a környezet könnyen félreértelmezheti, pl. a pedagógus a gyermek gyöngébb teljesítményét a tanuló játékosságának, figyelmetlenségének vagy csak egyszerűen gyöngébb képességeinek tulajdonítja. Jellegzetesen akkor késik a problémák felismerése, ha a gyermek értelmes, és különféle módon kompenzálja a megértési folyamat zavarait. Minthogy ezeknek a problémáknak a gyermek által való kompenzálása nem tudatos, a felnőtt környezet előtt rejtve maradhatnak. A következményes problémák közül a leggyakoribb és a legtöbb gyermeket érintő az olvasási nehézség, de gyakoriak a helyesírási, szövegértési problémák, amelyek szinte kivétel nélkül a percepciós folyamat zavaraira, az életkornak nem megfelelő működésére vezethetőek vissza. Vizsgálatok igazolják (Schneider-Simon 1996:162), hogy a zavart mutató gyermekek még évek elteltével sem képesek a zavarból eredő hátrányukat önerőből mérsékelni vagy leküzdeni.


Magyarországon Gósy Mária végez e téren kiemelkedő kutatásokat, ő volt az, aki a problémák jellegét feltárta, a vizsgálat módját és a korrekció lehetőségét kidolgozta (Gósy 1995a). Kutatásai szerint a beszédpercepciós problémák a magyar egynyelvű gyermekeknek meglepően nagy részét, mintegy harminc százalékát érinti.

88841. szilkszilky (válaszként erre: 88775. - Klina)
tegnapelőtt 19:58

Köszi! Ez nagyon pozitív ajánlás volt.

Én most a két gyerek felvételijének levezénylése után érzem azt, h kéne kezdeni valamit szellemileg...

88840. Chelsey (válaszként erre: 88834. - Virgilius)
tegnapelőtt 18:09
Éppen mondani akartam, hogy a koreai és a japán az én fülemnek is tetszik valamiért. Ha nem rajzolgatnának írás helyett, még lehet, hogy bele is vágtam volna hobby szinten.
88839. Chelsey (válaszként erre: 88833. - Levia)
tegnapelőtt 18:07
Csak ugye nem minden a hangzás. Utólag értékelve a helyzetet, elkövettem azt a hibát, hogy a hangzás után mentem és választottam nyelvet. Nem mondom, hogy tök felesleges volt, mert rengeteg dolgot tapasztaltam, láttam Olaszországban és sok élménnyel gazdagodtam. Egyébként másodjára is majdnem eljátszottam ugyanezt, mert eredeti tervem az volt - egy Monte Carlo mellett töltött nyár után -, hogy átköltözöm Franciaországba, de szerencsémre London mellett kötöttem ki :D
88838. virgilius (válaszként erre: 88837. - Levia)
tegnapelőtt 18:06
Á... nagyon nem. Mahlert fiam nagyon csípi, de nem a dalait, hanem a szimfóniákat. (Azokban is van némi ének, de nem túl sok.)
88837. levia (válaszként erre: 88834. - Virgilius)
tegnapelőtt 18:03
Egy jó kis polka?
88836. Chelsey (válaszként erre: 88832. - Borian)
tegnapelőtt 18:01
Szerintem ez is olyan, mint minden más. Van akit segítenek a feliratok, másokat meg inkább zavarnak.
88835. levia (válaszként erre: 88833. - Levia)
tegnapelőtt 18:01
Akartam írni: nem hangzik szépen
88834. virgilius (válaszként erre: 88832. - Borian)
tegnapelőtt 18:00
Ha kicsit is érdekelné ez őket, sztem megoldanák... előbb néznének koreai vagy japán filmet eredeti nyelven, mint németet... :))) A zene felől lehetne közelíteni legfeljebb, de még a Mozart operák nyelve is olasz, nem pedig német, Wagnerért meg nincsenek oda...
88833. levia (válaszként erre: 88832. - Borian)
tegnapelőtt 17:58

Sajnos a német nyelv hangzik szépen a legtöbb fül szamára...

Mi mondjuk fura szerzetek vagyunk, nagyon bírjuk (ugyan alig értük) az osztrák folkpopot. :-)

❮❮ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... ❯❯

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2021, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Facebook