Kinek mi a véleménye a bolti dolgozókról? (beszélgetős fórum)
Nagyon rámenősek/tisztelet,a kivételeknek,/
Bemegyek egy boltba,és rögtön az ember nyakán
lógnak,hogy mit sózzonak ránk.
Mindegy, csak üres kézzel nehogy távozzunk.
Tegnap meglepően jó tapasztalatom volt az egyik kis boltban, tünéri aranyos volt az eladólány. Elnézést kért meg egy kis türelmet, hogy azonnal nem tudott segíteni(mert sokan voltak) és mikor ránk került a sor nagyon kézséges és kedves volt. Sikerült is megvenni nálla amit kerestünk.
Kár hogy nem ez a jellemző.(:
nekem is az a vélemyényem,hogy ha valaki nem tud megfelelő módon viselkedni,akkor nem menjen kereskedelembe dolgozni.
és mindenkinek a figyelmébe ajánlom a panaszkönyvet. ha úgy érzitek nem volt megfelelő a kiszolgálás vagy bármi,akkor nyugodtan el lehet kérni...
Hát boltja válogatja. Van ahol igencsak lekezelően viselkednek az emberrel, van ahol kinyalják az ember s......t!
Én már tapasztaltam mindkettőt:-))))
Nálunk volt egy ABC, ahol összvissz két eladó dolgozott. Állandóan jöttek utánam, és mindent igyekeztek rám tukmálni. Azt tudom, hogy nagyon rosszul ment a bolt, de azért túlzásnak éreztem ezt a fajta igyekezetet. Különben minden vásárlóval ezt csinálták. Mégis becsődöltek. Nem tudtam sajnálni őket...
Egyszer amikor a T.-ban voltam, a pénztáros számolta a cuccaimat össze, amikor odaszóltam neki, hogy kérek szépen egy szatyrot is. Meglepetten mosolyodott el, és azt mondta, hogy bár mindenki ilyen szépen szólna hozzá...
Szerintem az eladók közül sokaknak nem "alapbeállítás" a bunkóság. A fenti példából is kitűnik, hogy nekik is szükségük lenne néha egy emberi hangra, egy kedves szóra, mégha az csak egy köszönöm is... Gondoljuk csak el, hogy mondjuk egy pénztáros minden nap végzi a monoton munkáját, mennyire megerőltető lehet ez számára! Én tisztelem őket. Mondjuk aki alapból bunkó, azzal én is az vagyok.
TISZTELET A KIVÉTELNEK!!!!
Hála az égnek sok van!!!!! :-)
Sziasztok!
Én is a kereskedelemben dolgoztam, most gyeden vagyok.
Én a kedves eladók csoportjába tartozom, az emberek a mai napig kérdezgetik, hogy mikor megyek már vissza dolgozni, van olyan is, aki kijelentette, hogy ha én állok a pult másik oldalán, majd akkor vásárol abba a boltba, addig megy máshova. :-)
Ez persze, hogy jól esik az embernek, megéri kedvesnek lenni.
DE! A legtöbb ember elvárja, hogy az eladó kedves legyen vele, meg segítőkész, ő viszont undok, lenéző. Én úgy vagyok vele, hogy amilyen viselkedést én elvárok, olyat is tanusítok!!!!!!!!!
Napi 10-12 órát dolgoztam, szabadnap ritka volt, a főnök folyton piszkált, a fizetés nem emelkedett, leltárhiányt fizettem, napi 3-4 tipikus kötekedő vevő beesett, de mosoly az volt a képemen mindig! Néha már kínomban, néha csak azért mert tudtam, hogy a "kedves" vevőt ez bosszantja! Minél bunkóbb volt, én annál kedvesebb!
Ami tipikus a vevőkre:
A munkahelyemen két pult volt, egymástól kb 10 méterre. A kedves vevők elvárták volna, hogy mind a két pulton egyszerre szolgáljak ki! Csak azt nem mondták, hogyan? Szakadjak ketté? És én voltam a hibás, hogy miért vagyok egyedül???????
Sajnos az emberek a bolti eladókat lenézik és azt hiszik "mosolyrobotok"!! Az legyen az életben a legnagyobb gondotok, hogy valaki nem mosolyog vissza!!!
Életemben másodszor találkoztam olyan eladóval, aki tényleg értette, hogy mi van a boltjában, szemmel láthatóan lelkesedett a termékekért, hitt a minőségükben és mindent, de tényleg mindent készségesen megválaszolt. Kiemelte a termék előnyeit, amik az általam ismertetett felhasználói környezetben kielégíti az igényeket. Hihetetlenül tájékozott volt, praktikus tanácsokkal látott el. Nagyon korrekten és gyorsan lebonyolította az eladást.
Egyébként egy pici laptop boltról van szó, ahol a nagy műszaki áruházakat megszégyenítő kínálatot és nagyon magas kereskedői színvonalat találtunk.
A másik ilyen bolt, ahol hasonlót tapasztaltam egy szintén nem túl nagy bolt volt, ahol japán világmárkájú műszaki cikkeket forgalmaztak.
Ha mindenhol ilyen színvonalas lenne a kiszolgálás, akkor szerintem a vevők is elégedettebbek lennének, hiszen valószínűbb, hogy az igényeiknek megfelelőbb termékeket vásárolnának.
Hát nekem abban nincs tapasztalatom, hogy mit tanítanak azoknak, akikből a jövőbenbolti eladók lesznek, de sokukon nem ragad meg sokminden, az tuti.
Pl. ha bemegyek valahová és köszönök, akkor elég alap szerintem, hogy ő is köszönjön és nem csak udvariasságból, hanem mert ez majdhogy nem már ,,kötelezettsége" is.
Meg a másik, hogy ne fejtsen keresztrejtvéyt és ne olvasgasson, hanem a vevőre, azaz rám figyeljen. Az is alapvető udvariasság, nem kell tanítani és szerintem nem is szokták.
Persze vannak kifogástalan udvariasságú eéadók is, akik előtt le a kalappal.
Meg a másik véglet, akik már majdhogy nem a nyakadban vannak. Mikor minden lépésem követik, meg kérdezősködnek...Az sem valami jó.
Szóval valahol eladónak sem valami jó lenni...
Én már úgy szoktam vásárolni menni,hogy megnézem mikor melyik eladó van.Van olyan is aki szó szerint beszólogat a vevőnek(szilveszter előtt pár nappal már megvettem a virslit,pont azért,hogy elkerüljem a tömeget ami olyankor elő szokott fordulni az áruházakban.Erre tesz egy megjegyzést,hogy ő nem hiszi el nekem,hogy szombaton reggel nem érek rá felszaladni és friss virslit venni)A pofám leszakadt a nő beszólásától.De kiosztottam,csak én kedvesen,mosolyogva.Én is kereskedelmi sulit végeztem és az én tanárnőm mindig arra tanított,hogy mindig a vevőnek van igaza!Ez vhogy belém rögződött és amíg melóztam is a kereskedelemben addig egy árva panasz nem érkezett az én mosolygós arcomra.Pedig sokszor tényleg nehéz elviselni minket vevőket is,hihetetlen,hogy miket tudunk művelni amikor vásárolunk.Szóval persze itt is vannak,vagyunk kivételek.
Visszatérve a vásárlásomra.Ha az az eladó van aki épp nem volt velem vmi kedves,vagy épp beszólt akkor inkább nem veszek ott semmit,majd megyek másnap is abban bízva,hogy nem ő fog kiszolgálni,vagy pedig el megyek máshova megvenni amit nála nem voltam hajlandó.
Szerintem ez egy végtelenül nehéz kérdés, és mindenkinek van igazsága!
Én voltam már hostess, pultoslány, eladó, közvéleménykutató és végül hivatalnok. Mindenhol emberekkel kell/-ett foglalkozni, nem is kevéssel. Alapvetően azt gondolom, mindenki vegye elő a legkedvesebb modorát, amikor a vevővel/ügyféllel, stb. tárgyal, és tartsa szem előtt, hogy így vagy úgy, de belőle él.
DE: amikor szépen, érthetően elmagyarázok vmit, hogy pl. vmiről nem tehetek, nem az én hatásköröm, nem tisztem tudni, nem én döntök benne stb. és harmadszorra is, immáron követelőzve, indulatoskodva, netán lenézően kioktatva újra nekem állnak a "túloldalról", akkor már elszakad a cérna! Én is ember vagyok és úgy gondolom megillet a normális bánásmód!
De az is tény, hogy előfordult már velem is nem egyszer olyan, hogy akármilyen normálisan mentem be egy üzletbe, köszöntem érdeklődtem, senki sem reagált. Ezt viszont én sem tolerálom, mert akármilyen rossz napja ven az ott levőnek, amíg én normálisan állok hozzá, elvárom, hoyg ő is ezt tegye.
az a véleményem, hogy aki nem képes jó pofát vágni a leghülyébb vásárlóhoz is, az ne válassza ezt a szakmát
aki úgy dönt, hogy eladó akar lenni, az tanuljon meg akkor is normálisan viselkedni egy vevővel, ha a pokolba kívánja
engem nem zavar, ha az eladók egymással csicseregnek, amíg kotorászok az áruk közt, de ha odamegyek hozzá, segítséget kérek, akkor pattanjon
engem nem nagyon zavarnak, viszont amikor jönnek a nyomomban, és azt lesik, hogy én, az elvetemült vásárló most biztosan lopni fogok, vagy amikor kérdezgetik, hogy segíthetnek-e, na azt nem szeretem...meg amit nagyon utálok: egyedül lenni egy üzletben. ilyenkor szinte érzem a bőrömön, hogy az összes eladó engem figyel, síri csendben vannak, keresztbetett kézzel álldogálnak vagy mászkálnak, és engem néznek... jaj rémes... ezért utálok vásárolni, és ritkán is teszem. nagy bevásárlóközpontba szívesen járok, ott jó sokan vannak, nem néznek, hogy mit csinálok, mit veszek le a polcról, stb... viszont ha kérdez tőlük valamit az ember, akkor általában vagy rosszul tájékoztatnak, vagy azt mondják, hogy nem tudják, vagy pedig érdeklődjek máshol... persze ez nem minden esetben az ő hibájuk, a vezetésen, irányításon is sok múlik, sőt...
én pl. a nagyobb bevásárlóközpontokban a pénztári dolgozókat tudom sajnálni, amikor olyan szuperül csinálják meg nekik a rendszert, vagy nem frissítik minden reggel, és ezáltal egy adott termék kódja nincs benne, és ilyenkor azt a terméket a pénztáros nem tudja eladni. Ez nem az ő hibája, de sajnos vannak olyan vásárlók, akik rögtön a pénztárosra mondják az áldást...
További ajánlott fórumok:
- Elkezdtem dolgozni a Lidl-be! Kinek mi a tapasztalata/véleménye a Lidl termékeiről a dolgozókról... stb.?!
- A szakdolgozatomhoz kéne, hogy segítsetek! Le tudnátok írni, hogy mit gondoltok az APEH-ről mint szervezetről, az ott dolgozókról, stb?
- Most vágtam bele a bolti eladó szakmába és rá kellett jönnöm, hogy iszonyatosan nehéz és fárasztó munka... Nektek mi a véleményetek?
- Bolti tej, tehéntej, vagy babatej (porból csinált babaital) egy éves kor felett? Kinek mi a véleménye?
- Mi a véleményed a gyógyszertárakról és az ott dolgozókról?
- Akik Celldömölkön szültek. mi a véleményetek a kórházról és az ott dolgozókról? Kinél szültetek?