Főoldal » Fórumok » Szépség & Egészség fórumok » Autizmus - Naná, hogy Esőember! fórum

Autizmus - Naná, hogy Esőember! (beszélgetés)


168. PIROS35
2007. aug. 28. 18:03

Kedves Sirga!

Köszönöm türelmedet és figyelmedet!

Nagyon jó dolog,hogy sokan,akik tanácstalanok,fordulhatnak olyan kedves emberhez,mint amilyen Te is vagy és szívesen segítesz nekik. Ráadásul mivel már Te ezeken mind-mind átestél,tehát van tapasztalatod nagyon jó tanácsokat tudsz adni.Úgy érezem egyre több ilyen problémával küzdő gyerek és szülő van...és így legalább tudják,hogy mire kell odafigyelniük,mik azok a tünetek,amik az esetleges autizmusra utalhatnak..stb.

167. gerna
2007. aug. 28. 17:48

A képességvizsgálatok szinte "alkalmatlanok" a gyerek túlterhelésére, mivel a korosztályhoz tartozó próbák illeszkednek az adott korú gyerek természetes viselkedéséhez, tudásához! Ráadásul a legtöbb vizsgálat "megengedi" az 1-2-több évvel fiatalabb gyerekek szintjén való kezdést. Ettől a gyerek szinte mindig úgy érzi, hogy "ügyes, okos" volt, hiszen annyi mindent meg tudott válaszolni.

Ez nagyobb gyerekeknél fokozottan érvényesül ("képességvizsgálat, mint önbizalomnövelő beavatkozás"). Lényegében a képességvizsgálatok nem a gyereket, inkább a szülőt aggasztják és terhelik meg.



Egy diagnózis vagy "kód" közlésével kapcsolatban a szülőknek kétféle bajuk lehet: túl korai, mondják, egyszer-kétszer...látta a gyereket a szakember, és máris megalkotta a véleményt :(

Túl késői: hetek, hónapok (autizmus esetében akár évek) teltek el, és még mindig "nem tudják, mi a baja" a gyereknek.

166. fe20557d00 (válaszként erre: 164. - M74)
2007. aug. 28. 17:20
Szerintem egyáltalán nem megterhelő vizsgálat,viszonylag rövid idő alatt lebonyolítható.A skálához tartoznak kérdések is a szülőhöz,így nem csupán a tesztvizsgálat alatt elért teljesítménye alapján értékelik a gyermeket.A skála játékos ami felkelti a gyerek érdeklődését így viselkedése, reakciói általában természetesek.Azonban ilyen korban még a folyamat diagnosztikán és a fejlesztésen van a hangsúly....egy vizsgálat nem vizsgálat több nyomonkövetés és kontroll szűkséges ahhoz hogy a gyerekről valóban korrekt véleményt állíthassunk ki.Viszont én személy szerint azért ajánlanám hogy elvégezzétek,mert sokkal pontosabban tud a fejlesztő a gyerekhez nyúlni,hogy melyik területek igényelnek több támogatást.
165. Sirga (válaszként erre: 162. - Ancsi21)
2007. aug. 28. 13:34
Szia! Látom, már kaptál választ, amihez csak csatlakozni tudok. Szerintem sincs autizmusra utaló jel a kislányodnál. Persze, ezt látatlanban nem lehet igazán megmondani, de mégis: amiket leírtál, az alapján számomra inkább tűnik egy egészséges, kicsit "lustább" gyermeknek, mint akár csak autisztikusnak. (Minden gyerek hisztizik, így az akaratossága is természetes. De nem agresszív, tűri a változásokat: szerintem aggodalomra semmi ok!) :)
164. M74
2007. aug. 28. 08:47

Sziasztok!

Bogica, azért érdekel a Brunet, mert még tervezgetjük, hogy milyen vizsgálatokat lenne jó Dórikával elvégezni. Nekünk nincsenek igazán jó tapasztalataink, és nem akarom olyanba belerángatni, aminek igazából értelme sincs, és túlterheli a gyereket. Van egy gyógypedagógiai szaktanár ismerősünk, aki felajánlotta, hogy megpróbálják bemérni Dórika IQ szintjét, de még nem döntöttem el, hogy mikor kerüljön rá sor. Egyenlőre az oviba visszaszoktatás a fő feladat, úgy néz ki, hogy nem utálja annyira, mint tavaly, minden ismerős neki.

Lesz egy logopédusunk aki kimondottan a beszédindításra fog koncentrálni, folytatjuk a korai fejlesztést, és majd meglátjuk, hogy mi mire lesz jó. Dórika rengeteget fejlődött a nyáron, tulajdonképpen a beszéd hiánya az egyetlen problémánk, a többi simán belefér a "normális" 4 évesek jellemvonásaiba.

163. gerna
2007. aug. 27. 18:50

Szia Ancsi21!



A "nem-beszélő" kislányodnál valószínűleg más ok van, ikreknél sokszor előfordul, hogy késik a beszédfejlődés, néha mindkét gyereknél, pl. ikernyelven beszélgetnek egymás között. Nálatok az egyik gyerek beszédfejlődése gyorsabb, de a nem-beszélő kislányod leírásában én nem fedeztem fel autisztikus, autistára valló jegyeket... Ha olvastad az eddigieket, láttad, hogy 3 éves kor alatt is fel lehet mérni a fejlettséget is, autisztikus skálák is léteznek a picikre. Tehát érdemes szakemberhez vinned, azt hiszem, leginkább beszédindításra lehet szükség... az ő korában ez valószínűleg időnként tanácsadást jelent és otthonra kaptok majd feladatokat.

162. ancsi21
2007. aug. 27. 16:19
Azt még elfelejtettem leírni, hogy a kislányunk fizikailag nagyon szépen fejlődik, 1 éves korában indult el, most már 16 foga van.Ami még aggaszt, hogy vannak tárgyak(elefánt,takaró,cumi),amihez nagyon ragaszkodik.Nem betegesen,mert ha elmegyünk itthonról, nem csinál belőle gondot, hogy nincs nálunk, viszont itthon nagyon sokat hurcolja őket.Rendszeretőnek és állandóságot kedvelőnek,vagy ahhoz ragaszkodónak sem nevezném.Viszont, ha valami nem úgy van,ahogy ő akarja, akkor nem agresszív, de hisztizik.Legalábbis eddig így gondoltuk.A fórumot olvasva, viszont már nem tudom,hogy hiszti-e, vagy dühroham.
161. ancsi21
2007. aug. 27. 16:04

Sziasztok!Szeretném a véleményeteket kérni.Olvastam a fórumot és talán valaki tud mondani valami okosat.Az ikerlányaim 19 hónaposak lesznek.Egyikük nagyon szépen beszélget, rengeteg szót ismer és utánoz.Másikuk viszont 3-4 szón kívül nem hajlandó beszélni csak halandzsázik,ha van hozzá kedve.Egyébként sokat játszik, jókedvű, bár néha elvan magában.Régebben találkoztam egy anyukával,akinek a kislánya autista volt.Semmit nem beszélt,iszonyatosan hiperaktív volt és a beszéd helyett csak a halandzsa és a sikogatás volt, az anyukájának szót sem fogadott, de sokszor viszont csüngött rajta.Egyből ők jutottak az eszembe és most teljesen kétésgbe vagyok esve.Az én kislányom is igazából csak sikogat és halandzsázik.Az én lányom nagyon szeret mellettünk lenni és igényli a társaságunkat.Minden érdekli,imádja a testvérét és mindenét megosztja vele.Tudom,hogy a két gyerek nem egyforma,de nagyon aggaszt,hogy már 19 hónapos és azon a 3-4 szón kívül nem mond semmit, csak mutogat mindenre és hümmög.A tárgyakat nem nevezi meg, de mindent megértünk, amit szeretne.Bármit kérünk tőle megcsinálja és megérti, tehát a hallásával sem lehet gond.Ha valaki tud, segítsen.Beszéltem már szakemberrel,de még nem látták a gyereket.SZemély szerint nem gondolom,hogy autista lenne, de nagyon meg vagyok ijedve.

Előre is mindent köszi!!!

160. Sirga (válaszként erre: 159. - PIROS35)
2007. aug. 27. 13:00

Szia Piros!

Nagyon alaposan leírtál mindent, köszönöm! Ijesztő, mennyi vizsgálatra, szakemberhez kell(ett) mennetek - szinte el sem hiszem, hogy valaha ugyanezt jártuk végig! Nálunk beszédfejlődésben egy logopédus jelentett hatalmas segítséget. Amikor a kisfiam 6 éves volt, éreztük, hogy már "kevés" neki az ovi, de a suliban nem volt hely. Ezért elvittük heti 1 alkalommal külön logopédushoz.(Eleinte félt a feladattól a szakember, mert nem volt még dolga autistával, de utólag ő köszönte meg, hogy ekkora sikerélményhez segítettük.)Az ovitól szerintem ne félj! (Szobatisztaság.) Olyan képzett szakemberek veszik majd körül, akiknek ez nem jelent újdonságot, és megbírkóznak a feladattal!(Én 5 perc alatt megőrültem volna a csoportban - kipróbáltam!)Még egy orvost javasolnék, ha még nincs fehérköpeny-undorod. A Heim Pál Gyermekkórházban Dr. Büki György nagyon "képben van" az autizmussal kapcsolatban. Pontosan tudja, "hova nyúljon", mit kérdezzen. Vele érdemes beszélni!

159. PIROS35 (válaszként erre: 59. - Sirga)
2007. aug. 26. 20:48

Szia Sirga!


Már jó ideje nem léptem be erre a fórumra,(persze a Hoxára igen),és ezért csak most olvastam,hogy érdeklődtél a kisfiam hogyléte felől,amit köszönök!

Már fél éve járunk különféle vizsgálatokra,de nem sokkal lettem okosabb,mint mielőtt elkezdtük az egészet.Saját kérésre elvittem a Nevelési Tanácsadóba,ahol kb.hat alkalommal voltunk a pszichológusnál,és többnyire én beszéltem,kikérdeztek a kicsi születési körülményeiről,fejlődéséről,arról,hogy mi az amit furcsának találok a gyermekem viselkedésében,stb.stb.aztán végeztek (már amennyire lehetett)egy intelligencia-tesztet,de nemigen volt bevonható a kisfiam,mert ami érdekelte,azt megcsinálta,ami nem,azt nem...ezért nem is tudtak biztosat mondani.Azt mondták,hogy könnyen terelődik a figyelme,stb...

Aztán jó egy hónapra az utolsó alkalomhoz,megkaptam a szakértői véleményt....de semmi újat nem mondtak,ami abban állt,már addigis tudtuk...de saját kérésre tovább lehetett kérni a kivizsgálását,melyhez szükséges volt az említett szakértői vélemény is.Jó időbe telt,mire kaptunk itt is időpontot.A következő lépés tehát a Megyei Gyógypedagógiai Szakértői és Rehabilitációs Intézet volt...ide kétszer kellett mennünk.Egy gyógypedagógus,egy pszichológus és egy pszichiáter orvos is megvizsgálta,szintén kikérdeztek,stb.

aztán azt javasolták,hogy vigyem a kicsit a saját érdekében kis csoportos speciális oviba,mivel már két év múlva tanköteles lesz,és le van maradva a beszéd és szobatisztaság terén.(Kb.két és fél éves kora óta nem szokott bepisilni,éjszaka sem,viszont a nagydolognál már gond van,mert csak utólag jelzi.)Még mindig csak szavakban beszél,bár nagyon sok új szót mond,de csak egy-két szótagú szavakat,folyamatosan,mondatokban,ahogy a korához képest már kellene,hogy beszéljen,úgy nem...

Azt mondták,hogy bár nagyon sok autizmusra utaló tünete van,nem meríti ki az autizmus fogalmát,tehát valószínű,hogy nem az,de egyértelmű diagnózist nem mondtak.Az állt a szakértői véleményben,amit innen kaptunk,hogy "kevert specifikus fejlődési zavarok""oki:perinatális károsodás"

Ide majd egy év múlva kell visszamennünk,hogy addig mennyit fejlődött az óvoda hatására....hogyan viszonul a közösséghez,stb.

A kijelölt kis csoportos speciális óvoda egy autista csoport,melyben vele együtt hatan lesznek.

Már megismerkedett az óvónénikkel,dadával,a gyógypedagógussal,és persze a környezettel,ahová fog járni szeptembertől oviba,és még néhány leendő csoporttársával,akik épp akkor bentvoltak.Ide csak 8-tól max.fél négyig lehet vinni gyermekeket.Korábban nem veszik be,de ha később érünk be az oviba,az nem baj,a lényeg,hogy mire az egyéni fejlesztés kezdődik (fél tíz)addigra odaérjünk.A csoportos fejlesztés mellett az egyéni fejlesztés hetente egyszer egy órában történik.

Aludniuk nem kell,de azt az én csemetém nem is igényli,soha nem alszik napközben (régebben sem,míg kisebb volt)...nagyon későn,éjszaka alszik el,de már korán felébred,ill.néha kicsit tovább alszik...napközben már-már úgy tűnik,hogy soha sem fárad el,de maga körül mindenkit kikészít percek alatt a viselkedésével.Mindent szétszerel,tönkretesz,mindenhová felmászik,keresi a veszélyhelyzeteket,stb.stb.nincs félelemérzete...borzasztó nehéz alkalmazkodni hozzá,és szinte minden percben arra kell figyelni mit csinál....

Még innen is mentünk tovább...a Gyermekpszichiátriára.Itt is elbeszélgettek velünk,szülőkkel,aztán "megfigyelték" a kicsit,hogy hogyan viselkedik ha mi nem vagyunk a szobában....de biztosat még itt sem tudtak mondani,hogy autista-e vagy sem.EEG-vizsgálatot is javasoltak,de egyenlőre nem tudjuk elvégeztetni,mert ahhoz nyugton kellene maradnia...ami nagyon nehéz nála...Végeztek egy altatásos BERA-hallásvizsgálatot (kb.egy órás)és előtte EKG,vérvétel,stb.Négyen kellett lefogni az EKG-vizsgálathoz...úgy ordított,de a vérvételnél szinte még hangja sem volt,csak utána sírt egy kicsit.Kiderült,hogy tökéletes a hallása....Azt mondták,hogy lehetséges,hogy a beszédértéssel lehet gond.Már másfél hónapja járunk vele a Gyermekpszichiátriára-pszichoterepautához.(Hetente-

kéthetente fél-egy óra.)Gyógyszert nem kell szednie szerencsére,de diagnózist nem tudtak még mindig mondani...ezértis kell vinni...Az ovi majd ki fognak járni megnézni,és lehet,hogy majd olykor az otthonunkba is,ill.az ovi mellett még vinni kell továbbra is pszichoterepautához,míg nem tudnak biztosat mondani,ill.kiderítsék mi a baj...

mert nem egyértelműek a tünetek.Azt mondták,hogy többszáz féle tünete lehet az autizmusnak,és mindenkinél más és más tünetek lehetségesek.Az én kisfiam nem kerüli a szemkontaktust,sőt,szinte már-már annyira mélyen a szemébe néz az embernek,mintha a gondolatunkat is értené.Testileg nincs semmi problémája,még kicsit idősebbnek is látszik a koránál.Mindent megért,amit mondanak neki,de nem vagy csak szavakban válaszol...

Nem húzódozik el,ha meg akarjuk puszilni vagy simogatni az arcát,fejét vagy átöleljük,sőt még ő jön oda sokszor,hogy puszit adjon,és mondja,hogy "szeret,szeretlek".

Állítólag elnézőek a szobatisztaság terén ebben az oviban,de azért mégis félek,hogy gond lesz...

És attól is,hogy hogyan fog alkalmazkodni az óvodához,óvónénikhez,társaihoz,stb.

Azt mondták a Gyógyped.Intézetnél,hogy ezt az évet mindenképpen abban a spec.oviban kell járnia,saját érdekében,hogy behozza a lemaradását,aztán a következő évben majd meglátjuk,lehet,hogy már mehet norm.oviba is...de lehet,hogy mégis jobb lenne,ha azt is ott járná...Egyenlőre most azon vagyok,hogy az ovit megszokja,megszeresse majd ősztől...ami egy hét múlva kezdődik.Ill.járunk továbbra is a pszichoterepautához...

Állítólag van egy másik betegség is,aminek hasonlóak a tünetei az autizmushoz,de mégsem az...

Én már semmit sem tudok,csak azt,hogy szeretném,ha a kisfiam végre szobatiszta lenne és folyamatosan beszélne...és meg próbálok megadni neki minden segítséget,hogy javuljon az állapota.

Hát ennyi....

Bocsi,hogy egy kissé hosszúra sikeredett...

Üdv.:Piros

2007. aug. 24. 18:28

A jelenlegi BNO már nem ezt használja.

most úgy írja,

enyhe mentális retardáció F70-BNOkód

középsúlyos mentális retardáció F71

súlyos mentális retardáció F72

A legtöbb szakértőiben ezeket látom.

A Brunében is úgy van hogy ha az FQ 70 alatti értéket mutat azt tekinthetjük "abnormálisnak".

De maga az értékelés elég bonyolult és a számértékek önmagában nem mondanak sok mindent.

Miért érdekel m74?

157. gerna
2007. aug. 24. 17:33

(másolat a Google-ból:)



(Czeizel- Lányiné- Rátay)


Megnevezésük:


Legsúlyosabb értelmi fogyatékos - 19 IQ


Súlyos értelmi fogyatékos 20 - 34 IQ


Értelmileg akadályozott - középsúlyos értelmi fogyatékos 35 - 49 IQ


Tanulásban akadályozott - enyhe értelmi fogyatékos 50 - 69 IQ


Mentálisan retardált (határeset) 70 - 84 IQ

156. M74
2007. aug. 24. 08:12

Halihó!


A véleményem leírásával nem akartam vihart kavarni, egyszerűen így gondolom, ez van. Az anyuka írta, hogy volt a picinek vérvizsgálat, látás, hallásvizsg, jól mozog a baba, erős, tartja magát, fordul, gügyög stb. Tehát akárhonnan is nézem, a fejlődése is jó, és az orvosi vizsgálatok is megfelelőek. Viszont a túlzott aggodalmával a saját dolgát nehezíti. Persze bennem már kialakult egy erős kritikai érzék a szakemberek iránt, jól tudjuk, hogy nagyobb gyerekekkel is évekig kell szaladgálni, mire megtaláljuk a problémát és a fejlesztést is megoldjuk.


A Brunet-Lézine-nel kapcsolatban az értékelése érdekelne, milyen "pontszámok" mit jelentenek, stb. Köszönöm az eddigi tájékoztatást is.


Hétfőn kezdjük az ovit, Dórim már akkor is visít, ha csak messziről meglátja, úgyhogy érdekes lesz a visszaszoktatás. Pedig kiscsopiban egész jól elvolt, sokat fejlődött a többi gyerek között.

155. gerna (válaszként erre: 154. - Fe20557d00)
2007. aug. 23. 20:23

M74 abból indul ki, hogy 1 éves korig hagyjuk nyugton a gyereket. Vannak azonban olyan esetek, ahol leginkább 1 éves kor ELŐTT szükséges a segítség. Persze, hogy minél kisebb a gyerek, annál nehezebb, vagy lehetetlen egyes diagnózisokat (kódokat) megadni, de hát nem is ez a fontos pici korban, hanem a megfelelő tanácsadás és ha kell, fejlesztés.


Brunet-Lézine teszthez: 3 évnél idősebb gyereknél is ezt használják, ha elmaradást látnak vagy feltételeznek.

154. fe20557d00 (válaszként erre: 151. - M74)
2007. aug. 23. 19:33

Méri a mozgás,szenzomotoros koordináció,beszéd,szociabilitást.Fejlődési kócienst mér aminek az értéke nagyjából egyezik az IQ értékével.Csecsemőotthonokban standerdizált teszt.Az egyik legjobb fejlődési vizsgáló eljárás a piacon...mindenképpen ajánlott neurológiai vizsgálat is.

Én azt gondolom hogy a mozgás terén a csecsemőkorban igenis sokat segíthet a szülő ha esetleg a gyerek valamit kihagyni akar pl:mászás,mondjuk egy gyógytornász,gyógypedagógus segítségével.Abban viszont gernának hatalmas igazsága ven hogy ilyen pici korban az anya segítése,terápiája legalább olyan fontos!!!!Én úgy tudom hogy szülőklub működik a Vadaskertben is,ahol az ott kezelt gyerekek szüleit párhuzamosan segítik.

153. gerna
2007. aug. 23. 17:39
Brunet-Lézine : 3 év alatti kisgyermekek fejlettségvizsgáló tesztkészlete.
152. gerna (válaszként erre: 151. - M74)
2007. aug. 23. 17:37

Talán elkerülte a figyelmedet, hogy az anyuka aggodalmában érdeklődött, hová tudna fordulni. Így került elő a szakember-kérdés: mivel "szakember" talán jobban meg tudná nyugtatni őt. Felesleges és káros a baba 1 éves koráig aggódni az anyukának.


"Ne gondoljon semmi másra, kezelje egészségesként" Ez kb. olyan tanács, mint az, hogy Ne gondolj a fehér elefántra"

151. M74
2007. aug. 23. 12:26

Sziasztok!


Jó hosszúra nyúlt a nyári szünetem. Reni123, nekünk is volt egy olyan sejtésünk Dórimmal kapcsolatban, hogy nem érti a folyamatos beszédet, ez kb. két és fél, 3 éves kora táján volt. Nálunk nagyon jól bevált az a módszer, hogy "visszababásítottuk". Állandóan dajkálás, ölben hurcikálás, folyamatos ölelgetés, puszilgatás volt a napirend. Dóri ezt amúgy is az átlagnál jobban igényli pici kora óta. A beszédben pedig teljesen visszaálltunk az egy szavas közlésekre, azt is szünetekkel. Pár hét alatt rendeződött a beszédértés problémája! Most is, ha nem érti a folyamatos közléseket, szavanként mondom neki. Pl: játszótérre indulunk, cipőt kell húzni. Mutatom: cipő! Amig felvesszük, mondom: Megyünk! 2mp szünet -Játszótérre megyünk! szünet, -Felvesszük a cipőt! Végül valamilyen figyelemfelkeltő, pl. ujjongó hanggal összerakom -Jujj de jó, felvettük a cipőt, megyünk játszótérre! Leírva macerásnak tűnik, a valóságban esetenkét fél percet vesz el, amíg amúgy is csináljuk az aktuális dolgunkat. Ezzel talán érdemes próbálkozni.


Amúgy nekünk is meglett a kódunk, F84.4, enyhe fokú, integráltan oktatandó, legalábbis ovis korban. (Mellesleg az F84.4-et 50-es IQ alatti gyerekekre szokták alkalmazni, úgyhogy ennyit a besorolásról...)


Tud valaki a Brunet-Lézine skáláról részletesebben tájékoztatni? Mi mit jelent?


Egyéni vélemény: 2 hónapos babát semmiképpen nem vinnék semmiféle szakemberhez. Sőt, én egy éves korig sehova sem vinném! Feleslegesen terheli az egész családot, és frusztrálja a babát. Ha testileg nem beteg, akkor egészségesként kell kezelni, és nem gondolni semmi másra!!! Egy szakember semmivel sem tud többet, mint az anyuka. Csak elrontja a boldog csecsemőkort babának, anyának egyaránt.

150. Sirga
2007. aug. 15. 09:54
Így van, "kicsiben" kell kezdeni! Ezért is írtam pl. a mutatva kérés nem-megértését. Hadd kelljen kimondania! Egyébként gyakori, hogy náluk a ragozás nehéz. Pl. "Kérsz?"-re a felelet: "Kérsz". Óvodában úgy gyakoroltatták, hogy: "Mondom: kérek". Így lassacskán megtanulta - igaz, néha még ma is vissza kell kérdezni, de már nem kijavítom, csak a hibára kérdezek rá.
149. gerna (válaszként erre: 148. - Reni123)
2007. aug. 13. 21:55
Próbáld meg, és közben lehet beszédfejleszteni is, "gurítsd Anyának" , "kapd el, Tami" ilyen egyszerűbb dolgokat.
148. reni123 (válaszként erre: 147. - Gerna)
2007. aug. 13. 21:47
Jo ötlet, igy jobban ránk kell hogy figyeljen a gyerek ha hozzánk akkarja guritani a labdát. Különben Tami eléggé labdafüggö. Ha bemegyünk egy boltba ahol a polcok tele vannak játékokkal mindig a végén biztos hogy hoz magával egy labdát .Nem igazán akkar velem labdázni de ujjra fogok nála probálkozni.
147. gerna (válaszként erre: 145. - Sirga)
2007. aug. 13. 20:03

Hát megvagy :) Én meg hol vagyok, hol nem.


Játékról: mit szóltok a labdagurításhoz? anya-gyerek, gyerek-anya irányban.

146. Sirga (válaszként erre: 143. - Reni123)
2007. aug. 13. 19:17
Nehéz kérdés, gyerekfüggő. A korai fejlesztésen Tami képességeihez fogják igazítani a foglalkozásokat, és biztosan kapsz tőlük tanácsot! Én azt mondanám - nincs rá garancia, hogy beválik, de hátha: egy próbát talán megér -, NE kezeld betegként, de egészségesként se! Próbálj szabályokat "beiktatni" (oviban pl. rajzos napirendet használtak, mert nekik kell az állandóság), és próbáld nem-megérteni, a mutatással kérést! Kérdezz rá: "Ezt szeretnéd?" Jelezni fogja, hogy igen. Kérdd, hogy mondja ki: "Kérek (nem tudom mit)!" Játék: próbálj vele játszani. Azt, ami őt érdekli. (Nehéz feladat, mert általában szívesebben játszanak egyedül.) Majd még írok néhány dolgot...
145. Sirga (válaszként erre: 144. - Gerna)
2007. aug. 13. 18:57
:) Itt vagyok, mindjárt visszaolvasok!
144. gerna
2007. aug. 13. 18:19

Hová lett Sirga?? a fenébe, teleírom itt a topikját.


A korai fejlesztésen kapsz otthonra is tanácsokat, feladatokat, ötleteket! Csak akkor működik, ha együtt dolgoztok a fejlesztő pedagógussal.


Találtam a net-en: Autista Szülői Munkaközösség

Cím: 6724 Szeged, Csongrádi sgt. 141. IV/20.

Tel: (62) 482-372

143. reni123 (válaszként erre: 126. - Sirga)
2007. aug. 13. 18:01
Abban segithetnél milyen játékokat játszak Tamival otthon. Nemtudom hogy szokták ezeket a gyerekeket nevelni legyek vele engedékenyebb mert tudom hogy problémái vannak vagy ne .Hogy segithetek neki a beszédfejlödésben ,tanulásban ha nem figyel rám? Vagy ez ugy müködik hogy szeptembertöl megyünk korafejlesztésre és ott megmondják hogy otthon mit kell csinálni a gyerekkel hogy kell vele foglalkozni? Ezekröl semmit nem tudok.
2007. aug. 13. 15:26
Persze a lényeg az hogy tanácsot kapjon és segítséget.Én úgy tudom hogy például Brunet-Lézine-t is csak 3 hónapos kortól értékelnek.Úgyhogy Matyi tényleg nyugi!!Mégha később viszed is el valahova időbe leszel...feltéve ha probléma van.Finomabb pontosabb értékelést erről az életszakaszról csak neurológiai vizsgálat adhat.
141. gerna (válaszként erre: 140. - Fe20557d00)
2007. aug. 13. 15:17
Én nem vagyok ismerős Matyi városában, de pl. nálunk van annyi illetékes meg szakember... beleértve a fejlesztő pedagógust és a gyermekpszichiátert IS. Ha egy szülő bejön bármilyen pici babával, tanácsadás szintjén el tudjuk látni. Ez mindenütt helyi sajátosság.
140. fe20557d00 (válaszként erre: 139. - Gerna)
2007. aug. 13. 15:10
Azért írtam neki azt amit írtam!Hogy szerintem nincs gond...,de ezt látatlanban senki nem tudhatja(még szakember sem).Ha már az anya elmegy valahova tanácsért a babusra is jó ha rá néz egy illetékes...ettől ő is megnyugszik.
139. gerna (válaszként erre: 138. - Fe20557d00)
2007. aug. 13. 15:04

Nekem ne is magyarázd meg :) Ismerem mind a kettőt.

Amit most Matyi érdekében tehetünk, az annyi, hogy ne zavarjuk még jobban össze. Az, hogy hol kit és mennyi időst fogadnak, abszolut helyi sajátosság. Nem lesz semmi vész, ha először hazai pályán próbálkozik. Ha belegondolsz, rájöhetsz, hogy itt nem elsősorban a kisbaba "vizsgálatáról" van szó, hanem az anyukával való foglalkozásról, segítségről.

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2025, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook