Szerintetek mikor aratják a tarhonyát? (tudásbázis)
Hát ez nekem túl bonyolult!
Volt egy olyan tervem, hogy beszövetkezek közétek a Tarhonyatermesztők Szövetségébe, be látom már, hogy nem nekem találták ki az ilyet! Hóágyúm sincs, pályázni se akarok, meg aztán reggel óta hiába várom, hogy valaki a tapasztaltabbak közül segítségemre siet pár kedves szóval, jótanáccsal.
Nah, mindegy, majd csak lesz valahogy, belevágok szólóban!
Épp most akartam szólni, hogy egy hét múlva aranytarhonyaszüret, de te frissebb voltál egy nappal :)
Most kivételesen lett is volna elég hó a térdig hóban szüreteléshez, erre most kezd olvadni... Mit gondolsz, hó helyett jég is jó?
Mikor kell a futótarhonyát elültetni?
Egyáltalán: honnan lehet tudni, hogy futó-e?
Bokorba ülteted-e, mint a babot, vagy rónára, mint a borsót, mákot stb.?
Sortávolság?
Milyen legyen a talaj?
Öntözése?
(Bocs a sok kérdésért, de kezdő vagyok... :-D)
Ugye nem tarhonya-közmunka pályázatos?
Mert azzal nem szetetnék hírből se......
Figyelem, közeleg az aranytarhonya aratás és vetés napja (február 13).
éve átálltam a tarhonya vető-aratógép használatára, így már nem nagy táblákon dolgozom, hanem 2 méter csíkokban van a forgó kialakítva. Azt vettem észre, hogy sokkal jobb a minőség, legalább is az értékesítési lehetőségem megnövekedett.
Előnye még a gép használatának az is, hogy kb 5-6 m3 hóval megoldható az egész művelet, amit a gép előállít önmagának, nem kell a hóágyukat használni.
Gondolom többen hozzájutottak már a vető-arató géphez, így könnyítve meg a tarhonya termesztést gépesítve.
úgy tudom, hogy most 50%-os érték kifizetésének vállalása esetén, már szállítják a gépet. az első 5 %-t kell befizetni a kasszánál, a másik 50 5-ot vissza nem térítendő támogatásként a Szövetség adja tagjainak.:-)
Mar alig varom a pirosra erett tarhonyat!
Mar lelkileg, keszulok az aratasra, es a markot verni, keveket rakni belole...
De nem fog az hullani nagyon a keve kotekor?
:D
Mert ugye vannak a családi vonalat vivők, meg az újítók....