Főoldal » Fórumok » Egyéb témák » Szerintetek mi történt a malajziai repülőgéppel? fórum

Szerintetek mi történt a malajziai repülőgéppel? (beszélgetős fórum)

❮❮ ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... ❯❯
313. ubi pretium (válaszként erre: 312. - Ubi pretium)
2014. márc. 29. 18:13

Szóval:


Nézz több LÉGIKATASZTRÓFÁKAT,ott néhány rész után már mindenki ért minden fontos kütyühöz.Itt elég volt egy gomb egy manőver és kész lehetett a baj.

312. ubi pretium (válaszként erre: 310. - Selena78)
2014. márc. 29. 18:12
Nézz több
311. simple
2014. márc. 29. 17:39
310. selena78 (válaszként erre: 302. - Ubi pretium)
2014. márc. 29. 15:18
Ja, és mit csinált közben a fedélzeti mérnök, a 12 tagú személyzet, és nem utolsó sorban a 227 utas, akik közül egyiknek sem jutott eszébe előkapni a kommunikációs kütyüjét és leadni egyetlen vészjelzést sem.
309. selena78 (válaszként erre: 301. - 613c0e0120)
2014. márc. 29. 14:53
Igen, sokmindent olvashattunk...én például azt is olvastam az index pilótás topikján, hogy semmi baj nincs az illető szöveggel, ennyi lazaság belefér.
308. selena78 (válaszként erre: 300. - 613c0e0120)
2014. márc. 29. 14:51

Persze, hogy lecsökken az oxigén bizonyos magasságban. Kint. Mint ahogyan a hőmérséklet is. Kint. Aztán bent semmit nem érzel belőle.


Emlékszem, amikor először repültem nagy utasszállítógéppel, az elöttünk levő hatalmas monitoron folyamatosan futottak az adatok, hogy hol vagyunk, mennyi van még a célállomásig, milyen sebességgel repülünk, milyen magasságban, és meglepődtem, mert azt is írta, hogy a kinti hőmérséklet minusz 55 fok, 10 500 méteren. És nem az északi sark fölött repültünk, hanem pont a dél-ázsiai régióban.


Képzeld el, ha azon a magasságon kiszökhet az oxigén, kiszökhet a meleg is. Nem is kell megfulladniuk, megfagynak.


Az oxigénmaszkok 30 percnyi oxigént biztosítanak.


Viszont senki sem állította, hogy a gép órákig repült volna extrém magasságban.

307. Regin_a (válaszként erre: 300. - 613c0e0120)
2014. márc. 29. 10:45

Hiába zárt a repülő, igenis bizonyos magasságban lecsökken az oxigén"


Aha és ott órákon át maszkbol lélegeznek?

Mert a szokásos rep.magasság 10ezer körül van és az oxigénhiányt már 5ezer körül megérezni.

Nem csökken le semmiféle nyomás, mert kompresszor nyomja be a kinti ritka levegőt és állandó földi nyomás van a gépen

A vészhelyzet oxigén az palackban van tárolva a gépen

306. 99279bb06f (válaszként erre: 305. - Djapor96)
2014. márc. 29. 09:56

:)

... csak az idegenek számára titkos, a pilóta ismeri, vagyis lép! :(

305. djapor96 (válaszként erre: 304. - Ubi pretium)
2014. márc. 29. 05:30

Oké, én vagyok az öngyilkos pilóta. Te vagy a másodpilóta. Nekiállok eltértíteni a gépet, megfenyegetek mindenkit egy pisztollyal vagy egy távirányítóval, hogy robban minden, ha nem engedelmeskedik. Elkezdem átprogramozni a gépet.

Szerinted nem fogok rájönni, hogy ha bemondod a titkos jelet??? Az a titkos jel, csak az ideg

304. ubi pretium (válaszként erre: 303. - Djapor96)
2014. márc. 28. 21:12
Vannak egységes kódok,amikkel lehet a toronynak lehet jelezni,ha baj van.De külön minden egyes pilótának és toronynak a világ minden táján van saját kódja is!!!Ha a pilóta akart volna jelezni,tudott volna!!!
303. djapor96 (válaszként erre: 297. - 4c1a787e8f)
2014. márc. 28. 21:07
Én egy magyar pilóta nyilatkozatát hallottam a rádióban, aki dolgozott már a világ sok részén. Azt nyilatkozta, hogy így sehol nem köszönnek el a toronytól.... különösen, ha előtte valaki lekapcsolta a jeladókat... Szerinte ez maga jeladás akart lenni, hogy valami baj van, csak nem tudta mondani. Ugyan vannak nekik olyan kódjaik,amiből az irányítás rögtön tudja, hogy baj van. De ha azt a "gonosz" is imeri akkor nem lehet használni. Arra célozva, hogy a pilóta volt a hunyó.
2014. márc. 28. 18:38

Ha egy repülő eléri a kritikus magassági szintet,az oxigénpalackot azonnal a utasok segítéségre vannak.Tűz biztos nem volt.És a gép nem billen,mint a hajó,ha mindenki hátra rohangál volna.

Ott kellett volna bármelyik légiirányitónak gyanúsnak lennie,amikor a válaszjeladókat kikapcsolták.Ha a főpilóta saját terve és agyszüleménye volt ez az egész,akkor hol volt és mit csinált közben a másodpilóta????

301. 613c0e0120 (válaszként erre: 297. - 4c1a787e8f)
2014. márc. 28. 14:43
erre én is kíváncsi vagyok. Valahogy olvastam, hogy azért furcsa, mert ilyenkor a gép koordinátáit kell beolvasni, nem elköszönni. Fene se tudja
300. 613c0e0120 (válaszként erre: 296. - Selena78)
2014. márc. 28. 14:42

ezt az eszméletvesztéses elméletet több pilóta tálalta, tehát lehet alapja. Hiába zárt a repülő, igenis bizonyos magasságban lecsökken az oxigén és az oxigénmaszkok sem tudnak órákig oxigént biztosítani. Ez is egy elmélet. Én inkább ennek örülnék, minthogy a nagy magasság miatt szétessen a levegőben a gép, vagyis szétrobbanjon, az emberek meg szanaszét repüljenek... ááá...


most feljebb mentek északkeletre, itt keresik a maláj gép roncsait, és ismét láttak 11 tárgyat. Csak emelnének már ki valamit legalább.

299. selena78 (válaszként erre: 297. - 4c1a787e8f)
2014. márc. 28. 14:02
Nem furcsa, csak most mindenbe belekapaszkodnak.
298. selena78 (válaszként erre: 288. - 613c0e0120)
2014. márc. 28. 14:00

Na de azóta eltelt néhány nap, és még mindig nincs kézzelfogható darab egy sem a 422 vélt roncs közül. Egy sem, amit kiemeltek, és azt mondták, juhhé, ez az eltűnt repülőgép egy darabja.


Pedig a föld azon zónájában már megint este van, eltelt még egy nap.

297. 4c1a787e8f (válaszként erre: 295. - Djapor96)
2014. márc. 28. 13:55

Magyarázza el nekem valaki, hogy ez az "itt minden rendben, jó éjszakát" üzenet miért olyan furcsa, meg érdekes?


Csomó helyen ezt olvasom, csak már mindenki olyan okos meg bennfentes, hogy az okot már nem írják oda..


Azért mert akkor már ki volt kapcsolva a nyomkövető, és nem adta okát? Vagy miért?

296. selena78 (válaszként erre: 288. - 613c0e0120)
2014. márc. 28. 13:52

Egy repülőgép, az egy zárt rendszer. Miért vesztette volna el mindenki az eszméletét, ha túl magasra emelkedett a gép? Maximum nehezen repül olyan magasságban, mert megváltozik a felhajtóerő. De a kabinban levő levegőt nem befolyásolja.


Nem magamtól vagyok ilyen okos, egy szaktopikon olvastam.:)


De ha csökken az oxigénszint egy gépen, még mindig ott vannak az oxigénmaszkok, amik még félórára biztosítják az oxigént.


És nem repült olyan sokáig ezen az extrém magasságon. Nagyon gyorsan lesüllyedt 7000 lábra, ami meg extrém alacsony egy ekkora gépnek.


Érdekes, hogy a gép ezen rapszodikus emelkedését/süllyedését egyesek úgy értékelik, hogy nagyon hozzáértő pilóta kellett hozzá, mások meg úgy hogy egy amatőr kapkodott.


Mellesleg valaki tudja, hogy ezt az emelkedést/süllyedést hol látták, mert arra még nem sikerült rájönnöm.

295. djapor96 (válaszként erre: 290. - 99279bb06f)
2014. márc. 27. 20:34

a tűzzel az a baj, hogy egy tüzet követően hogyan tud a gép még 7 órát repülni? egy égő gép előbb lezuhan/felrobban....

A másik, hogy kikapcsolták a nyomkövetőt, de utána még a másodpilóta kommunikált a légiirányítással, tehát ha tűz miatt kapcsol ki a követő, azt jelentette volna... De e helyett: Itt minden rendben, jó éjszakát! volt az üzenet.

294. kristo_f (válaszként erre: 292. - 99279bb06f)
2014. márc. 27. 18:25

Max repülési magassága 43,000 feet/láb, 45-re emelkedett ami szintes semmi különbség

Nem fog szétrobbani, mert nem bírják a motorokok és képtelen magasabbra melkedni

De az utazómagasság messze van a maximálistol

Az hogy kikapcsolták a respondert/automatikus válaszoló/azonositó szerkezet, azt csak direkt lehetett a robottal együtt

De mit csinált a másodpilóta és a rádiós közben?

293. kristo_f (válaszként erre: 279. - 99279bb06f)
2014. márc. 27. 17:55

Robotpilóta kikapcsoható és akkor hiba csinál a gép bármit

Ahogy a hírekben irják, családi válság

El tudom hinni hgy kiélvezte az utolsó pillanatokat

A sok , állitólag talált alkatrész, az már lehet nyom

2014. márc. 27. 16:34
Még nem vettem le azt a rajzot az adatlapomról. Ha megnézitek, akkor látszik, hogy a gépet normál formátumban ábrázolják - holott egyáltalán nem biztos, hogy az maradt eredeti állapotban. Nagyon magasra, és nagyon hirtelen emelkedett. Ezen a magasságon egy mérnök, aki beszélt - nem is gondolta, hogy fel tud emelkedni úgy, hogy egyben maradjon. Mert ekkora magasságot állítólag nem is bírhatott volna ki a gép, összeroppant volna.
2014. márc. 27. 16:29

Azt sem tudni, hogy pld. létezik-e egy alap program a robotpilótának, amit a felszállás előtt betáplálnak, hogy ha bármi van, akkor az le tudja vinni a gépet. Lehet, hogy van.

Ha viszont tűz lett, a gép felborult és egyéb műszaki gond lett hirtelen - akkor a robotpilóta sem tudta már az irányt meghatározni - ezért azt megvizsgálnám, hogy az eredeti helyszínhez képest, ez a vélt helyszín az Óceánon, megegyezik-e, mert akkor csak "célt tévesztett" a robotpilóta a műszaki zavarok miatt.

290. 99279bb06f (válaszként erre: 287. - Djapor96)
2014. márc. 27. 16:26

"...A Vietnámi légiirányításhoz viszont már soha nem jelentkezett be, hanem helyette vett egy éles balkanyart és elindult dél felé..... A jeladókat kikapcsolták és ..."

És ha nem ők kapcsolták ki a jeladót, mert ahhoz le kellett volna valamit csavarozni...

Mi van, ha tényleg tűz ütött ki, és ez a vezeték is hirtelen szétégett - tehát megszakadt a jeladás, nem kapcsolta ki azt senki önkényesen.

2014. márc. 27. 16:09

Mondjuk nem tudom, hogy egy ilyen gép hogy viselkedik, ha kifogy belőle a nafta, de tartok tőle, hogy nem tud levitorlázni 10e m-ről... :)


Illetve gondolom elkezd lassulni, akkor átfordul-e vagy csak elindul lefelé dugóhúzóba.... de szerintem mind két esetbe olyan nagyok az erőhatások, hogy egy ekkora gép már a levegőbe szétesik. Onnan meg a becsapódás olyan mintha betonra történt volna.... Szóval nem biztos, hogy kell oda robbanás.... oszt lehet, hogy tévedek!

288. 613c0e0120 (válaszként erre: 287. - Djapor96)
2014. márc. 27. 15:20

Kb én is itt tartok a gondolkodásban. Logikusnak tűnne számomra az is, hogy amikor 13e m magasságba emelkedtek, akkor mindenki elvesztette az eszméletét az alacsony oxigénszínt miatt és a gép addig ment, ameddig tartott az üzemanyag. De hát ugye, ott van az a nagy visszafordulás. Meg hát a robotpilóta oda megy, ahova be van programozva a gép.


Amúgy a bbc-n rajta van, hogy ismét találtak 300 roncsnak tűnő darabot közel ahhoz a helyhez, ahol tegnap meg 122 db-t találtak.

Azért ez rengeteg darab, ha mind a maláj géphez tartozna.

Nagy erővel kellett, hogy becsapódjon az óceánba, vagy felrobbant a legvégén.


Mindenesetre ez hatalmas rejtély, várom, hogy megtalálják a fekete dobozt.

2014. márc. 27. 13:57

Érdekesség képpen összefoglalom, amit én eddig összeolvastam az ügyről:

A gép rendben felszált, elhagyta a maláj légteret, kicsit furcsán, de másodpilota elköszönt a légiirányítástól. A Vietnámi légiirányításhoz viszont már soha nem jelentkezett be, hanem helyette vett egy éles balkanyart és elindult dél felé..... A jeladókat kikapcsolták és a computert átprogramoztás .... majd ment amíg ki nem fogyott az üzemanyag...


Van egy gyanúsan elköszönő másodpilotánk, van egy családi válságban lévő pilótánk, akinek az otthoni számitógépén/szimulátoráról gyanusan eltűnt néhány dolog, és van a raktérben nem kevés esetlegesen gyúlékony Li-ion mobiltelefon akkumlátor...


A verzió utasok közül valakik eltérítették... : Nem volt követelés, nem robbantották fel, nem száltak le vele valamelyik arab országban....


B verzió, az pilóta térítette el...: Ha öngyilkos akart volna lenni, hamar a földhöz csaphatta volna...


C verzió, tűz....: Tűz tör ki és nem jelzi valamelyik toronynak??? Ok, tönkre ment a kommunikáció.... tűz van a gépen és még 7 órát repül az égő gép?


Szóval nagyon furcsa, ha megtalálják a fekete dobozt ebből mozifilm lesz... :(

286. 99279bb06f (válaszként erre: 282. - Calendon)
2014. márc. 27. 12:03
Nem én találtam ki, ezt egy tapasztalt pilóta mondta, hogy őszerinte tűz üthetett ki. Az hogy a gép hirtelen emelkedett - ezt mi váltotta ki, ezért gondoltam, hogy hátha ettől lehetett.
285. 99279bb06f (válaszként erre: 284. - Bajnok1)
2014. márc. 27. 12:01

Igaz!

Ha valaki meg akarja öngyilkolni magát és elszánta, akkor az AZONNAL akarja csinálni, nem pedig még szenvedni (szenvedett addig eleget, míg eltervezte). Nem tartom valószínűleg az öngyilkolásos dolgot, mert egy családi gond nem egy-két nap alatt alakul ki. Annak van folyamata, amit a kollégák, a főnökök biztos, hogy észrevettek volna. Nincs senki, akin nem látszik meg az, ha lelkileg padlóra kerül.

284. bajnok1 (válaszként erre: 273. - Cilumiluci)
2014. márc. 27. 11:25
Lehetett öngyilkos szándéka is akár, de miért repült volna még 7 órán keresztül a semmibe? Megoldhatta volna röviden ott helyben.
❮❮ ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... ❯❯

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook