Főoldal » Fórumok » Babák & Mamák fórumok » Hozzuk vissza a kisegítő iskolákat? Pár gyerek teljesen tönkreteszi a fiam osztályát:( fórum

Hozzuk vissza a kisegítő iskolákat? Pár gyerek teljesen tönkreteszi a fiam osztályát:( (beszélgetős fórum)


1 2 3 4 5
41. unom (válaszként erre: 40. - Trapiti)
2015. nov. 26. 17:20

Igen, de az iskola speciális hely. Ma két-három gyerek tönkre tudja tenni az egész osztály tanulását, ez sem épp ideális állapot.

Megoldást nem tudok, nem én kezelem a költségvetést sajnos.

40. trapiti (válaszként erre: 39. - Unom)
2015. nov. 26. 17:14

Minden gyereknek joga lenne a szükségleteinek megfelelő bánásmódhoz, fejlesztéshez, oktatáshoz. Ez ma Magyarországon közel sem valósul meg. AZ átlagosak viszonylag szerencsések, mert az ő igényeikhez áll még talán a legközelebb a rendszer (bár egyre kevésbé). Aki kilóg az meg szinte törvényszerűen zavaró tényezővé válik.


Mindenkinek jó lenne ha megtanulna már gyerekként együttélni az átlagostól eltérőkkel. Annak is aki kilóg a sorból, mert ő ugyanúgy hasznos tagja kellene legyen a közösségnek, és annak is aki nem, mert neki is meg kellene tanulnia együtt élni azzal aki más mint ő. Pontosan azért torzul el annyira a társadalmunk, mert nem tudunk együttélni semmivel és senkivel ami nem olyan mint mi vagyunk. Az "egészségeseknek" vagy átlagosaknak ugyanúgy szüksége van az autista és mindenféle egyéb nem átlagos emberekre, mint nekik az épekre. Ezt kellene belátni és eszerint élni.

39. unom (válaszként erre: 38. - Trapiti)
2015. nov. 26. 17:09

Nem erre gondoltam. De a "problémás" gyerekeknek sincs több joguk, mint másnak.

Igen, integrált oktatás kellene, megfelelő feltételekkel, de azok nincsenek meg sajnos. Átlagos osztályba betenni egy autista gyerket szerinted kinek jó? Szerintem se neki, se a többieknek.

Erre nem adnak pénzt, pedig fotosabb lenne, mint az "okostáblák"

38. trapiti (válaszként erre: 34. - Unom)
2015. nov. 26. 17:07
Pedig hosszútávon az integrált oktatásé a jövő, mert a társadalomban is együtt kellene tudni létezni egymással... Miért gondolja sok szülő, hogy az ő gyerekének több joga van mint a másiknak, csak azért mert ő mondjuk autista? Azért kellene az amúgy ép értelmű autista, híperaktív stb. gyereknek kisegítőbe járnia, hogy az átlagosaknak kényelmes legyen? Hidd el, lenne mit tanulni ezektől a gyerekektől...
37. pzm3 (válaszként erre: 31. - Trapiti)
2015. nov. 26. 17:06

....és igen jól írod.Az a jó gyerek manapság az iskolában,aki leül és csöndben van.

Én is tudok hasonló példát.Van egy kishúgom,amolyan kis kései ajándékként érkezett a családba.Versenyszerűen sportol,kézilabdázik,kapus.Már több kézilabdatornán megkapta a legjobb kapus címet.Most hatodikos,jó négyes átlag a tanulmányi eredménye.Még is kikezdi az osztályfőnöke,a kézilabdáról hallani sem akar.Állandóan piszkálja,megalázza.Már ott tart hugim,hogy nem akar iskolába menni.Nem érti miért kap bántást,hiszen kiváló sportoló,és jól is tanul.Igen is a tanárokban is van hiba!Tisztelet a kivételnek!

36. unom (válaszként erre: 35. - Trapiti)
2015. nov. 26. 17:05

A nagylányom integrált oviba járt, nagyon jót tett neki. Szuper szakemberek voltak, egyénileg foglalkoztak mindenkivel, azóta is emlegeti, pedig most 19 éves.

De ahol ez nincs meg, ott senkinek nem jó a helyzet.

35. trapiti (válaszként erre: 33. - Pzm3)
2015. nov. 26. 17:03
Nem könnyű... Nekünk ADHD, de sok a hasonlóság... Nagyon féltem attól hogy mi lesz a suliban, végül nem derült ki, nem otthon jár. Itt sem könnyű minden, de sokkal jobbak a feltételek.
34. unom (válaszként erre: 30. - Pzm3)
2015. nov. 26. 17:00
Én meg nem akarom, hogy a ygerekem olyan iskolába járjon, ahol nála sokkal rosszabb szociális szinten lévő gyerek van. 1-1
33. pzm3 (válaszként erre: 31. - Trapiti)
2015. nov. 26. 17:00
Jelenleg nagyon szerencsés helyzetben vagyunk.Egy olyan városban élünk,ahol az önkormányzat nagy figyelmet fordít az autista gyerekekre,és arra,hogy be tudjanak illeszkedni a kis "csodabogarak" :).ebben a tanévben indult egy program egy oviban,ahova 8 autista gyermeket helyeztek kis létszámú csoportokba.Hétfőn és szerdán 4-4 kisgyerekkel autista szakemberek foglalkoznak,játékosan,intenzíven 4 órában.Ezen kívül az óvónők is elvégztek egy képzést a témával kapcsolatban és állandóan gyógypedagógusok segítik a munkájukat.Már tavaly is sokat fejlődött a kisfiam integrált oviban,de most szeptember óta hihetetlen sokat.Az én fiam aki úgy néz ki enyhén érintett imád ide járni,a többi gyermeket is az elfogadásra nevelik.Már ott tartunk,hogy van egy barátja is,ami autista gyerekeknél nagyon nagy dolog,de a többi gyerkőccel is jól kijön.Nagyon nagyon bizakodóak vagyunk,hogy az iskolában is ilyen jól mennek majd a dolgaink,de félünk is,hogy hova fogják majd javasolni.
2015. nov. 26. 17:00
nem a jegy számít mindig hinni kell a győzelemben hány és hány eset van arra ,hogy valami alig vagy sehogyan se ment majd megtáltosodott egy gyerek sok függ a motiváltságon ,a megfelelő koron,dicsérni kell az egész apró eredményeket is...
31. trapiti (válaszként erre: 30. - Pzm3)
2015. nov. 26. 16:49

Az a baj, hogy pont az ilyen gyerekek nem kapják meg amire szükségük lenne. Nekik ugyanúgy joguk van arra hogy normál iskolában tanuljanak, de bizonyos területeken plusz fejlesztésre, támogatásra lenne szükségük. És ezt alig kapják meg. Pedig ha megkapnák sokkal többet ki lehetne hozni belőlük, mint az átlagos képességű gyerekekből...


Egészen friss történet: sógoromék 4-5-ös tanuló, semmi extra problémával nem küszködő gyerekét Pest megyei kisváros általános iskolájában azért szekírozza halálra a tanítónő, mert zeneiskolába jár, ami napköziidőben van. És ő "utálja ezt a sok zeneiskolást"... Pedig semmi extra, leckét pótolja otthon, nincs elmaradása, nem rossz, nem csinál semmit a suliban, ha kérdezik válaszol, ha nem elvan. Tök átlag gyerek, de még ennyi kilógást sem viselnek el, hogy hegedülni jár és emiatt kicsit túl van már a dó-ré-mi-n... Lassan már tényleg csak annak a gyereknek jó az iskola aki ha leteszik ott marad, nem kérdez, nem beszél, nem gondolkozik, csendben csinálja amit mondanak neki és kész.

30. pzm3 (válaszként erre: 12. - Insecure)
2015. nov. 26. 16:42
Egyet értek!Az én fiam autista a legfelsőbb spektrumban helyezkedik el.Most lesz 5 éves,de a gyógypedagógus azt mondta olyan szinten van,hogy már is érett az iskolára a képességei alapján.Viszont a kommunikációban,az emberi kapcsolatokban vannak hiányosságai.Vannak furcsa dolgai.De nagyon okos,és én sem fogom hagyni,hogy mások kényelme miatt,olyan iskolába járjon ahova nála sokkal rosszabb képességű gyerekek járnak.
29. milamila (válaszként erre: 27. - Levarosbukta)
2015. nov. 26. 16:17
mélységesen egyetértek!
28. milamila (válaszként erre: 25. - Unom)
2015. nov. 26. 16:16
ez jó érv:)
27. levarosbukta (válaszként erre: 15. - Kristo_f)
2015. nov. 26. 16:06
Beszélsz bolondokat! Igen is vannak viselkedés és figyelemzavaros gyerekek akiket most hiperaktiv gyerekeknek neveznek. Sajnos ők azok akik szivják a legjobban ezt a beintegrálási marhaságot. Ezek a gyermekek általában jó képességüek csak éppen nem tudnak nyugodtan megülni a fenekükön, rettenetesen énközpontuak és igen, sajnos agreszivek is. Ezért nem szerencsés összeereszteni a többi gyerekkel. Ezt semmilyen pofonnal nem lehet orvosolni, és a szülők sem tehetnek róla. Ezeket a gyerekeket sok sok türelemmel, szeretettel és főleg olyan környezetben kellene tanitani hogy sem magukban sem másokban ne tudjanak kárt tenni.
26. unom (válaszként erre: 12. - Insecure)
2015. nov. 26. 15:40
Pedig nem ártana szocializálni, neki sincs joga zavarni másokat. Szerinted különleges, de lehet, csak önző és neveletlen.
25. unom (válaszként erre: 11. - Kristo_f)
2015. nov. 26. 15:39
A mai szülőket az általad visszasírt poroszos iskola nevelte, ezek szerint eredménytelenül. Miért kéne azt folytatni?
24. ab61752c45 (válaszként erre: 19. - Kristo_f)
2015. nov. 26. 12:33
vagy zsdina.
23. milamila (válaszként erre: 18. - NomNom)
2015. nov. 26. 12:20
Azt én se tudom:( Szerencsére nálunk tényleg hivatástudatos tanárok vannak, persze van 1-2, aki nem, de a legtöbben sokat kínlódnak a kölykökkel, a rosszakkal, mert rosszak, a jókkal meg mert fel akarják őket rendesen készíteni, és az órán nem tudják.
22. milamila (válaszként erre: 12. - Insecure)
2015. nov. 26. 12:16
a lendületet nem is kell letörni és a rendszerbe se kell belegyömöszkölni, de azzal igenis baj van, ha mások kárára viselkedik "szabadon" egy gyerek
21. milamila (válaszként erre: 11. - Kristo_f)
2015. nov. 26. 12:14
nem értek egyet, a verés nem megoldás...
20. trapiti (válaszként erre: 18. - NomNom)
2015. nov. 26. 11:28
Rövid távú megoldás itt már nincsen. A hosszabb távú meg nem cél.
19. kristo_f (válaszként erre: 17. - Ab61752c45)
2015. nov. 26. 11:27
Ha lányka akkor meg Dzsenifer :)
18. NomNom (válaszként erre: 5. - Milamila)
2015. nov. 26. 11:26

Örülök, hogy nem mindenhol szrnak rá, nem is mondom, hogy mindenhol ilyenek.

Viszont nem lehet mindent ráfogni az otthoni körülményekre sem, mert ha már 8-ból csak 1 tanárnak sikerül, akkor azért valamit lehet azokkal a kölkökkel kezdeni. De egyre inkább azt látom, hogy meg sem próbálják.

Meg most akkor mi lesz? Kezelhetetlenek, akkor hagyjuk annyiban? Nem tudom mi lenne a jó megoldás őszintén szólva...

17. ab61752c45 (válaszként erre: 16. - Kristo_f)
2015. nov. 26. 11:23
nem pistike,rikardó.
16. kristo_f (válaszként erre: 12. - Insecure)
2015. nov. 26. 11:21
Ezek szerint a te gyereked a példában szereplő Pistike?
15. kristo_f (válaszként erre: 13. - Trapiti)
2015. nov. 26. 11:17

Saját tapasztalatbol mondom, hogy megoldja a jókor adott verés

Nem, nem minden tanár verte, de amikor szükség volt alkalmazta aki alkalmazta

Még ipari iskolában is nagyobb volt a fegyelem ha a rajztanár volt a felügyelő a fejes vonalzójával, mint a magyar tanárnő.


Hiába tiltakozol a testi fenyités ellen, a legtöbb/sok tanár ezt hiányolja.

Az első komment blogban leirtak esetén, mit megyaráznál "szép szóval" a lurkónak, aki erre leköp vagy bokánrúg?

14. trapiti (válaszként erre: 12. - Insecure)
2015. nov. 26. 11:12

Like :)


Sajnos így igaz, az átlagos gyereket szereti az iskola meg a tanítónénik... lesznek belőlük jó kis átlagos felnőttek, de a világot nem az átlagosok viszik előre.

Ráadásul amennyire én látom, már a középszerűek közül is csak a legközépszerűbbeknek elfogadható a rendszer, a legtöbb gyerek küszködik vagy így, vagy úgy az iskolában.

13. trapiti (válaszként erre: 11. - Kristo_f)
2015. nov. 26. 11:09
A gyerek verése nem old meg semmit. Az is semmirekellő "pedagógus" aki csak veréssel tud nevelni... a nagy nosztalgiával emlegetett poroszos rendszerben sem verte minden tanár a gyerekeket, sőt azt tisztelték a leginkább akinek más is volt az eszköztárában és csendes szóval tudott rendet tartani... Ha a mai tanítónénik még verekednének is, na az lenne az igazi katasztrófa.
12. insecure (válaszként erre: 1. - Milamila)
2015. nov. 26. 11:08

Az átlag alatti és az átlag feletti gyerekkel nem tud a rendszer mit kezdeni. Ha a gyermek középszerű, kiválóan érvényesül. Valamiért mégis a "gyógyóba" küldendőkből lesznek a sikeres emberek.


Sokszor csak nem tudják lekötni a gyerekeket, nem tudják kezelni, alkalmatlan kiégett pedagógusok vannak.


Én az "elvarázsolt" szülők táborához tartozom és nem vagyok hajlandó letörni a gyerekem lendületét, hogy beilljen a rendszerbe és ne zavarja az átlaggyerek és kedves szülője nyugalmát.

1 2 3 4 5

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook