Hozzuk vissza a kisegítő iskolákat? Pár gyerek teljesen tönkreteszi a fiam osztályát:( (beszélgetés)
"Például egy autista gyerek nem szellemi fogyatékos,csak nagyon súlyos esetben.Az én fiam ép értelmű,nagyon jó képességű autista,akiből akár lehet sikeres ember is! Akkor szerinted olyan gyermekekkel kellene járnia iskolába akik sajnálatos módon szellemi fogyatékosok? Hát nem!!!"
Fogalmam sincs, hogy miről beszélsz. A te fiad nem szellemi fogyatékos. És igen, vannak sajnos súlyosan szellemi fogyatékos gyerekek és felnőttek. Nem tartom valószínűnek, hogy a közízlés szerint sikeresek lesznek.
Látszik, hogy tájékozott vagy.
Szerintem EZ nagyon fontos:
"- A gyermek gondolati, érzelmi és akarati életének harmóniában történő fejlesztése.
A jelenlegi iskolarendszernek talán az a legfőbb hibája, hogy túlságosan intellektuális beállítottságú. Ez azt jelenti, hogy legfőképpen az ember gondolati életét kívánja csak fejleszteni; sietve teletömni az ember fejét információkkal, az érzelmi és akarati életét pedig elhanyagolja és sorvadásra ítéli. A gyermek az ilyen egyoldalú nevelést és tanítást megsínyli. Ezt láthatjuk a mai fiatalság állapotán: érzelmi sivárság, kreativitás hiánya, céltalanság, akaratgyengeség, káros szenvedélyek elharapózása. Ennek még a testi egészségre vonatkozó következményei is vannak. Az időskori cukorbetegség és más anyagcsere betegségek terjedése is összefügg ezzel. A Waldorf-iskolákban minden nap nagy gondot fordítanak a három lelki erő (gondolkodás, érzés, akarat) egyensúlyban történő fejlesztésére. Például mozgásokkal, ritmikus gyakorlatokkal egybekötött írás- és olvasástanítás folyik. A művészeti tantárgyak oktatása hangsúlyos szerepet kap. Minden tanuló rendszeresen kézimunkázik, valamilyen hangszeren tanul.
"A Waldorf-iskolában a tanulás egészét mélyen áthatják a művészetek: rajzolás, festés, euritmia, plasztika, zene, éneklés segítségével tesszük mindazt élővé és képszerűvé, amit tanulnak. Ezáltal az érzelmeken keresztül közelítünk az értelmi, gondolati világukhoz, felkeltve érdeklődésüket az adott tantárgy iránt.
Ha a gyermek énekel, furulyázik, rajzol, fest, versel, drámajátékban vesz részt, önkéntelenül feloldódik abban, és minden porcikájával átéli az alkotómunka gyönyörűségét. Így szokik hozzá ahhoz, hogy egy számára fontos problémát minden testi-lelki-szellemi adottsága bevetésével igyekezzék megoldani csupán azért, mert a probléma érdekes. Ezáltal pedig belső erejére támaszkodva halad előre, s nem egy tőle idegen külső kényszer hajtja."[9]
Mindennapos utam vezet el tobb iskola elott.
Az elmult evtizedekben egyszer sem lattam rongyos, foltos, szakadtruhas gyermeket. Apolatlant annal inkabb, de a kezeben ott a hamburger, a cola, az energiaital, aki csak a kakaoscsiga kozepet hajlando csak megenni. Meg kellene nezni hogy a gyerek delben visszaviszi a karfiol levest es a parolt szeletet meggymartassal, mert ezt o utalja; pizzat ker es bolognait! Nezzetek meg az iskolak kornyeket! Mennyi eldobott alma, szendvics van. Mar gondoltam arra, hogy fogok kesziteni egy dokumentum fotoalbumot es nyilvanossagra hozom.
Egyébként ezen én is el vagyok képedve, a rengeteg kocsin az utakon...
Nekem a négy gyerekhez, vidéki munkahelyhez igencsak indokolt lenne... Ha nagyon akarnám, megtehetném.. De bizony én úgy vagyok vele, hogy inkább hévezek, de fizetem a gyerek alapítványi suliját, úszását, és inkább fizetek egy megtakarítást, mint egy autót... Igen, számomra is meglepő, amikor valaki a kocsi ablakán kihajolva sír, hogy "de jó nekem, ő nem tudna fizetni a gyereknek alapítványi sulit". A kocsi simán többe kerül...
Ahogy elnezem mostanaban a betujelzesek alapjan az elso 3-4-bol keves. E-tol kezdve egyre tobb. Eppen elgondolkodtam a napokban. Februarban NAA, most novemberben mar NFW... Nem tudom, hany darab egy sorozat.
Nem latom olyan nagyon szegenynek az embereket.
Itt persze nem a borsodi es egyeb telepekre gondolok.
Egyébként itt a Waldorfban is megmondták, hogy mivel elég nagyok az osztálylétszámok, itt sem szívesen fogadnak autisztikus, hiperaktív gyerekeket. Nem nekik való..
Nekik a legjobb a kislétszámú, de normál közösség lenne, személyi pedasszisztenssel, aki bent ül az órán is..
Már van ilyen, itthon is, külföldön már évtizedek óta bevett gyakorlat. Ez jó a többieknek is.
Mi nagyon szeretjük a fiam suliját, de azért annyi hátránya van, hogy mivel ott mindenki hasonlóan "lökött", azért csak azt a példát látják, és nehezebb kirángatni a hüleségből, mert a válasz: "de hát a Bence is azt csinálta..." Tehát ilyen szempontból jobb lenne neki a normál közösség.
De van.
Unokatesóm gyerekével ezt csinálják.
Anyuka otthon van, hordja a közösségbe a gyereket, otthon sokat tanul vele. Plusz a két testvérét hozza-viszi.
Diplomás létére kezd meghülyülni, beszűkülni..
És ő is úgy teheti ezt meg, hogy apuka millát keres.
Ahol anyukának min. 6 órás munkahelye van, meg apukának 8-10, ott olyan nappali ellátásra van szükség, ahol a gyerek min. 8 órát ott van...
Tehát a tanulói közösség jó dolog lehet, de nem egy tömeges megoldás.
Ez az elv..
De a gyakorlat meg az, hogy minimum 40/hó, plusz a szülői munka.
Én belefolytam Zuglóban egy esetleges ilyen alapításba... Hát.. Akkor járhatna egy gyerek ingyen, vagy kevesebbért, ha van, aki kifizeti a többletet. Csodák nincsenek.
Márpedig összegyűlt vagy 60-80 érdeklődő szülő, hüledeztek az áron, és mind arról érdeklődött, hogyan lehetne kedvezményt kapni, pláne testvérekre..
Ez itt Mo.-on sok. Úgy általában.
Arról nem beszélve, hogy az unokatesómék gyerekének az se volt jó, ő most magántanuló. Egyébként tudom, hogy nekünk se lenne jó. Van akinek az...
Viszont sok ottani elv alkalmazható lenne a normál suliban is..
Pl:
-lassabb, de folyamatos olvasástanulás (3 év)
-nem pici sorokban, hanem "nagyban" való írástanulás (Újságpapíron, lefutni, lemászni a betűket...majd a nagy lap, majd az írólap, és bőven ráérne másodikban a kis sorköz...)
-project szemlélet
-az előzőből adódó élmény-órák (pl. történelemből a görögöknél megrendezni egy olimpiát.. jelmezeket készíteni, katonaruhát készíteni, sportolni, mozogni, stb...)
-Összességében kevesebb, de alaposabb tananyag - ezt már egyébként 30 éve mondja mindenki..
De!
-Ugyanakkor szerintem a számonkérés hagyományoshoz közelítő módja szükséges,
-Az értő magolás valamilyen szintű elsajátítása szükséges - magyarán, ha valamit elmondanak a munkahelyeden, legyél képes az ajtóig memorizálni...
-Alapvetően a hagyományos iskolafeeling is a legtöbbeknek szükséges.
-És bizony azt tudomásul venni is szükséges, hogy az "általános iskolában" általános merítés van, vannak jobbak, rosszabbak, ilyenek-olyanok.
Ugyanis a Waldorf is keményen válogat... Oda is olyanokat vesznek fel, akik megfelelnek az ottani szellemiségnek... Elvben nem, de valójában igen.
Nem, nem alternatív iskolák kellenének.. (Illetve bocsánat, felőlem lehetnek, ok, nincs velük bajom, csak az egy más világ...)
Hanem végre az állami iskolának kellene a sok jót átvenni és alkalmazni, a legnagyobb részben nem pénzkérdés...
Lásd: Norvégiás project...
Az alternatív iskolákról annyit, hogy nem mind lenne drága. A waldorfokról kevesen tudják, hogy Rudolf Steiner (az alapító) azt mondta, hogy szociális (= pénzügyi) okokból nem maradhat ki gyerek. Egyébként a Waldorf Astoria gyár munkásainak gyerekeinek hozta létre az iskolát (tehát nem elit intézmény volt).
"A stuttgarti Waldorf-Astoria cigarettagyár igazgatója, Emil Molt alapította az első Waldorf-iskolát a gyár munkásainak a gyermekei számára. Megszervezésével és szellemi irányításával Rudolf Steinert bízta meg, aki elmélyült embertani ismereteken alapuló iskolát hozott létre. 1919-ben 260 tanulóval indult az iskola."
Magyarorszagon 4 millio gepkocsi van magantulajdonban. Tehat nem minimalberbol elnek, ha a rezsi es a megelhetes mellett tudtak kocsit venni es fenn is tudjak tartani...
Szegeny ember mindig volt van es lesz is.
Egyre tobb.
És teszem hozzá
" több mint négymillióan élnek a 85 ezer forintos egy főre jutó létminimum alatt, illetve egy két gyermeket nevelő család megélhetéséhez 250 ezer forint szükséges. Mindenki eldöntheti, hogy hány magyar család rendelkezik ekkora nettó jövedelemmel."
És a KSH már nem is vizsgálja a szegénység fogalmát, helyette van valami ködös felmérés
Ezek túlzások, nem csak cigányok között vannak éhes gyerekek és 2 vagy több
De legyen csak egy gyerek és apuka kiesett a munkanélküliböl is, anyuka max. 80ezer , apuka 48ezer/?/ közmunka.
Nem mondod hogy ez elég a normálisan elvárható mai élethez?
További ajánlott fórumok:
- Barátom telhetetlen és már tönkretesz ezzel!
- A szomszédom tönkreteszi az életemet!
- A féltékenység tönkreteszi az életem!
- Hogyan kellene helyesen reagálnom, ha a vendégünk tönkreteszi az új szőnyeget?
- Szerintetek tényleg fel lehet ragasztani a műkörmöt pillanatragasztóval? Mi lesz a saját körmömmel? Tönkreteszi?
- Nem vagyok irigy, de utálom kölcsönadni a személyes tárgyaimat...vagy elhagyják, vagy tönkreteszik ....