Főoldal » Fórumok » Babák & Mamák fórumok » Hozzuk vissza a kisegítő iskolákat? Pár gyerek teljesen tönkreteszi a fiam osztályát:( fórum

Hozzuk vissza a kisegítő iskolákat? Pár gyerek teljesen tönkreteszi a fiam osztályát:( (beszélgetős fórum)


1 2 3 4 5
71. 4c1a787e8f (válaszként erre: 69. - 3b097083af)
2015. nov. 27. 18:46

A lányomék sulija egy jó pesti kerület elit iskolája, úgy válogatják felvételin a gyerekeket.


Ehhez képest elképesztő dolgok történnek, az egyik gyerek palánkhoz veri a másikat, úgy, hogy lába törik.. A kövér kisfiút úgy csúfolják, hogy én szégyelltem el magam, amikor a lányom mesélte.. ugyanakkor az apukája meg annyira bekattant, hogy feljelentéssel fenyegette a gyerekeket.. Erre a többi szülő - egyébként hat diplomával - szintén vendettát hirdetett, hogy az ő gyerekét ne fenyegesse senki...


Ma meg arra jövök haza, hogy a kedvenc napközis tanárbácsinkkal - aki egyébként évtizedekig igazgató volt - van baj, mert állítólag fizikailag bántalmazott egy gyereket... A szülő bement, belső vizsgálat, megint balhé...


Szóval van azokkal is baj, akiket te emlegetsz, de nagyon nem csak ott...

70. trapiti (válaszként erre: 60. - 13f8fdd95c)
2015. nov. 27. 18:46

Vidéki városokban is egyre kevésbé, falvakban talán... de sok helyen ahol meg tényleg kicsi lenne a létszám ott össz kell vonniuk több évfolyamot vagy megszűnik az iskola és a gyerekek vagy a szomszéd falub vagy a városba járnak...


20-30 közötti osztály még csak-csak van, de 20 alatti nemigen...

69. 3b097083af (válaszként erre: 66. - Kristo_f)
2015. nov. 27. 18:25

Nem ildomos a bejegyzesem legfeljebb torolni fognak mindkettonket.

Ha ki van a valagam, nem szulok akarhany gyermeket!

Talan itt kellene kezdeni a felhomalyositast!

De amig a tavalybarnult apuka azt vagja a feher anyuka fejehez, hogy o a f*val tobbet keres, mint mas a ket kezevel... marpedig azok, akikkel tele van a specialis tagozat, akik miatt az atlag iskolakbol menekitik a szulok a gyermekeiket idot, penzt faradtsagot nem kimelve. Sokukat mar ez is felorli eveken keresztul.

68. 4c1a787e8f (válaszként erre: 1. - Milamila)
2015. nov. 27. 18:23

A fiad osztályának a problémáját a pedagógusok tudnák megoldani.


A szülőt lehet törvényileg kötelezni, hogy elvigye nev.tan.-ba a gyereket. Aztán meg a bizottság elé. Ezek a helyek azért vannak, hogy segítsenek. Mindkét félnek. Nincsenek a helyzet magaslatán mindig, de azért nem is teljesen hülék mindenütt. Ők tudnának kiutalni segítő pedagógust az iskolának, vagy éppen fejlesztést a problémás gyereknek, súlyos egyéb esetben csaláslátogatást, vagy a gyerkmekvédelem bevonását eszközölni...


Nem könnyű ezt tanárként végigcsinálni, sokszor a szülővel "szemben", de van rá lehetőség...


A tanárokon múlik, hogy mennyire tudnak rendet csinálni, és segíteni.

67. 4c1a787e8f (válaszként erre: 49. - Kristo_f)
2015. nov. 27. 18:19

Ami "pistikén" segíthet:


- kőkeményen következetes motivációs és jutalmazási rendszer


- érdekesebb tanítási módszerek, projectek, tevékeny órák (pl. kifejlesztettek borsodi nagyon elmaradott c. falvakra olyan módszert, hogy tudomásul vették, hogy ezek a gyerekek otthon nem tanulnak.. Egy matekóra úgy néz ki, hogy van egy pár fős csoport, aki varr.. ők veszik a hosszmértéket.. A másikak főznek.. ott jön az űrmérték... és csodákat tettek ezzel a módszerrel, utána lehet keresni. De a Waldorf pedagógiánál is utána lehet sok jó dolognak nézni. Ez utóbbiból mindennel nem értek egyet, de sok jó dolog van ott.)


-Szeretni kell, bízni benne a visszaeső hibái ellenére is


-Ha konkrét betegsége miatt szükséges, akkor gyógyszeres kezelést kell neki adni, hogy segítve legyen abban, hogy az alapokat elsajátítsa


-Ott van a mozgásfejlesztés egész tárháza, a TSNT-től a focitesiig...



Módszerek vannak....

Csak merni kellene változtatni az egész iskolarendszeren.


De mondom másként: Létre kellene hozni a mai iskolák mellett más típusú iskolákat is. Hogy lehessen választani, illetve a pedagógusok, óvónők tudjanak MIT javasolni a problémásabb gyerekeknek.


Mert azt könnyű mondani, hogy ne legyen a "normál" iskolában.


Azt már nehezebb, hogy akkor "hol" legyen...


Legyetek erősek, a gyógypedagógiai intézményekbe sem vesznek fel akárkit..

66. kristo_f (válaszként erre: 63. - 3b097083af)
2015. nov. 27. 18:16

Ne hasonlitsuk a mai világhoz ahol rengeteg a munkanélküli, vagy közmunkás

A Parlamentben volt egy ellenzéki inditvány az éhező gyerekekért

A kormánypárt leszavazta.

2015. nov. 27. 18:10
64. 4c1a787e8f (válaszként erre: 51. - 13f8fdd95c)
2015. nov. 27. 18:10
Erre meg gyakorlatilag rámegy a szülő, emellett dolgozni a hagyományos értelemben nem lehet...
63. 3b097083af (válaszként erre: 61. - 13f8fdd95c)
2015. nov. 27. 18:08

Az 50-60-as evekben nem volt semmi.

Ha kaptunk otthon tizorait ettunk, ha nem - kisnyul. Nem rinyalt senki, hogy ehes.

2015. nov. 27. 18:07

Mi úgy oldottuk meg az Aspergeres fiamnál a dolgot, hogy olyan alapítványi iskolába vittem, ahol 12 fős osztályok vannak, és ép értelmű, de többnyire szintén aspik, jól funkcionáli autisták, és egy-két egyéb... Mondjuk van egy diszfáziás kislány is az osztályban...


Persze ezért fizetünk keményen.


De így nem kell állandóan küzdenünk a "külvilággal", de mégis jó szintű oktatást kap, hiszen itt a többi is "okos". Van gyógypedagógiai asszisztensük, specifikus fejlesztések, stb... Mindemellett bármikor integrálhatóak, azokból a könyvekből tanulnak, mint bárhol máshol...


Nálunk ugyanis tudott, hogy felnőtt korra a legtöbben ha kicsit furcsa is, de önálló életre képes, és legtöbbször kiemelkedően tehetséges emberek lesznek.


Az ő esetükben sokkal jobb a helyzet, ha nem 6-7 évesen próbálom őt kitenni a meg nem értő társadalomnak. Ebben a korban még sok NT is eléggé gáz, nemhogy ők. 12-14 évesen már remélhetőleg kicsit jobb a helyzet.. A Fazekasban meg ők már fel se tűnnek, mert ott mindenki zizi kicsit..


Igen, a férjem is ilyen gyerek volt, ő haldoklott abban a - nekem egyébként jó - poroszos rendszerben. Vagy rossz volt, vagy nem volt ott, vagy mittomén.. Aztán nyolcadikban elszökött - szülei tudta nélkül - a Fazekasba felvételizni a matektagozatra. Szégyen szemre egy hellyel lecsúszott, és így csak a normál osztályba vették fel. Ott egy évig bírta. Volt tanár aki imádta, volt aki utálta.... Ma Európa egyik legismertebb filmes kellékkészítője, Tom Hankstől Jeremy Ironsig, Nicolas Cage-től Adrien Brody-ig mindenkivel dolgozott már...


Ugyanúgy a tesói. Ők se voltak könnyű esetek. Az egyik ma a hazai M.soft felsővezetője, a másik meg "csak" 400ezret keres építészként az egyik nagy élelmiszerláncnál...


Én meg, aki a poroszos rendszerben maximálisan sikeres, kitűnő voltam, az egyetemen is nagyon jó, én meg 80.000-ért dolgozom asszisztensként... Pedig anno de megvolt a véleménye az én szüleimnek is a "rossz" gyerekekről az osztályunkban...


Persze, nyilván nem mindegy, hogy ki miért "rossz". De valahogy figyelve itt már más szemszögből a gyerekeket, az enyémet is, meg másét is, bizony azt érzem, hogy minden gyerek megérdemelné a fejlesztést, a figyelmet. Aki a családi háttere miatt, az azért, akinek meg más baja van, az meg azért.


Nyilván mindent nem lehet eltűrni, nem is kell egy iskolában, de bizony az sem tesz jót a "tökéleteseknek", hogy az élet peremét nem engedik a gondos szülők látni...

Lehet, a legnagyobb tudás pont az lenne, hogy hogyan is élünk együtt másokkal..


A fiaméknál pl. kicsit másként tanulnak, már elsőben-másodikban projectek - is - vannak. Pl. az egyik osztály megkapta témának Norvégiát. A saját akaratuk szerint dolgozták fel a gyerekek. Volt nagy életfa csinálva, volt tabló a mai Norvég nevezetességekről. Volt viking hajó, mitológiai alakok - kivágva, kifestve kézzel. Volt olyan phogoshopos kép, ahol az osztálybeli gyerekek voltak láthatóak viking viseletben. Szereztek Norvég borsos kekszet, ottani teát. Ezzel kínálták meg a többieket. A többiek jegyzeteltek a kiálltáson. 1-2 nappal később a többiek - akik nem a készítők voltak - állításokat mondtak Norvégiáról az állandóan látható kiállítás alapján. Akik csinálták, meg mondták, hogy igaz, vagy hamis az állítás..


A fiam hazajött ez a hét után - ő nem a készítők között volt.. Órákon át mesélte a Norvég hitvilágot, hogy mit látott, hogy mit ivott.. Kb. 10x-esét tudja Norvégiáról, mint a poroszos iskolában kitűnő nagylányom..


Szóval mindenkinek jó lenne, ha kicsit másként állnánk az iskolához.. Csak van aki még bírja a kakit, vannak, akik meg már nem..

61. 13f8fdd95c (válaszként erre: 58. - 3b097083af)
2015. nov. 27. 17:43
Hát furcsa. Nálunk volt tízórai meg ebéd. Meg büfé.
60. 13f8fdd95c (válaszként erre: 57. - Trapiti)
2015. nov. 27. 17:42
Úgy tudom, hogy vidéken vannak kis létszámú osztályok.
59. 13f8fdd95c (válaszként erre: 56. - Trapiti)
2015. nov. 27. 17:41
Értem.
2015. nov. 27. 17:29

Nem tudom, manapsag mekkora osztalyok vannak.

Amikor en kezdtem az iskolat, harminc felettiek voltak. Es nem voltunk patyolgatva, dedelgetve, uzsonnaztatva, ebedeltetve.

57. trapiti (válaszként erre: 51. - 13f8fdd95c)
2015. nov. 27. 16:59
Szerintem állami iskolában ilyen az egész országban nincsen. Egyébként tényleg ez kellene. Na meg sokkal jobban képzett pedagógusok, mert ami most megy tanítóképzés címen az rettenetesen harmatos...
56. trapiti (válaszként erre: 52. - 13f8fdd95c)
2015. nov. 27. 16:58
Itt nem arról volt szó, hogy értelmileg sérült gyerekeket kellene normál iskolában integráltan oktatni (bár jobb helyeken erre is törekednek amennyire csak lehetséges, nyilván az állapot súlyosságától is függ ez) hanem ép értelmű de pl. részképességzavaros, figyelemzavaros, magatartászavaros, autista, hiperaktív stb. gyerekekről. Tipikusan ők azok akik az átlagos gyerekek és szüleik ellenérzéseit elnyerik... és igen, köztük nagyon sok olyan gyerek van, akik egyes képességeikben kiemelkedőek.
55. 13f8fdd95c (válaszként erre: 51. - 13f8fdd95c)
2015. nov. 27. 16:54
tanítók ill. tanárok
54. 13f8fdd95c (válaszként erre: 53. - 13f8fdd95c)
2015. nov. 27. 16:32
sőt... a) a problémás gyerekek
2015. nov. 27. 16:31
a) problémás gyerekek
52. 13f8fdd95c (válaszként erre: 12. - Insecure)
2015. nov. 27. 16:30

"Valamiért mégis a "gyogyóba" küldendőkből lesznek a sikeres emberek."


A gyogyó szerintem több dolgot jelent: a problémás gyerekek b) a szellemileg fogyatékos gyerekek c) a testileg fogyatékos gyerekek. Gondolod, hogy a b) kategóriába tartozókból sikeres emberek lesznek?


"Én az "elvarázsolt" szülők táborához tartozom és nem vagyok hajlandó letörni a gyerekem lendületét, hogy beilljen a rendszerbe és ne zavarja az átlaggyerek és kedves szülője nyugalmát."


Mire gondolsz?

2015. nov. 27. 16:25

Alapjában véve kislétszámú osztályokból álló iskolákra lenne szükség. Ahol a tanító nem kap idegbajt és minden gyerekre jut idő, türelem. Ilyen gyakorlatilag a fővárosban nincs.


Akit érdekel az a lehetőség, hogy magántanuló legyen a) általános iskolás b) budapesti gyermeke és magántanulói kisközösségben tanuljon, írjon privit.

2015. nov. 27. 16:21
A "specialis" iskola nem egyenlo a (regi) kisegitovel??
49. kristo_f (válaszként erre: 27. - Levarosbukta)
2015. nov. 27. 16:18

Nem irtam hogy nincsenek! Magam is ismerek kettőt

Az egyik szerény, jópofa, a hétköznapokban értelmes, csak diszlexia és még valami, mert alig marad a fejében valami a tanultakbol.

Amit idáig tanult, most fog végezni szakérettségi, abbol semmit nem tud alkalmazni a következőkben

Mit fog igy kezdeni az életben?


Látom feldemhedtek sokan a poroszos nevelésre.

Nem, a mai szülőket már nem úgy nevelték az iskolában. Az sokkal korábban volt, inkább a nagyszülőket.

És nem a könnyebb, nehezebb betegségüekre/állapotúakra gondoltam

Ugyanakkor OK. legyen különleges odafigyelés és tanitás számukra, mert csak meg kell tanitani valamire őket is.

Milyen viselkedésüek lesznek felnőtt korban?

A társadalom nem tolerálja a bármilyen deviáns viselkedést.


Arra viszont senki nem adott válaszolt, hogy ha a szép szó nem használ Pistikének akkor mit tenne.

2015. nov. 27. 16:14
A gyermek magatartaszavara legtobbszor valamilyen csaladi problemara vezetheto vissza. Erzekeli, de elmondani, megfogalmazni nem tudja.
2015. nov. 27. 16:13

Én úgy gondolom, itt néhányan félreértelmezték a "gyogyó" fogalmát, és amiről a fórumindító írt. Az én véleményem (mely saját tapasztalaton alapul), hogy itt valójában a meg nem nevelt hm... roma kisebbségi gyerekekről van szó, akik kb. magasról tesznek bármire is. Amikor a szülő "nem-nevelő magatartásáról" van szó, nos... sokszor a maguk 20-22 évével még ezek a szülők is gyereknek számítanak; akkor mégis mit várunk tőlük?


Amikor pontosan tudja a 16-17 éves 2 gyerekes terhes "anyuka", hogy gyereknevelés helyett mehetne szórakozni is? De délután babakocsival óvódába kell mennie a nagyobbik gyerekért, hazafelé meg üvölt vele az utca közepén és rángatja jobbra-balra? Mikor úgy kell utánuk szólni, hogy mit csinálsz, és még nekik áll feljebb, és 17 évesen azzal fenyegeti az apámat, hogy vagy befogja a száját, vagy kést szúr bele (persze nem ilyen kulturált szavakkal)? És ez nem egyedi eset. Ilyen szülőtől milyen gyereket várunk iskolában? Pont ugyanezt a mintát másolják le. Fenyegetik a többieket, órán nem viselkednek. Egy másik topikba írt hozzászólásom:


"Mindenki ismeri Borsod és Szabolcs megye ún. "népességeloszlását". Ex-szomszédom mesélte a múltkor, hogy Ő bizony a most általános 2. osztályos (!) fiát minden nap reggel felteszi a buszra, a gyerek elmegy a 15 km-re lévő városba iskolába, majd délután hazamegy, mert a helyi iskola oktatási színvonala 0. Mivel óvónő helyben, így ismeri a tanítókat/tanárokat, és közülük tanácsolta néhány a váltást. Azt mesélte, az órák eleje azzal telik, hogy az udvarról és folyosókról elkezdik összeszedni a bemenni nem akaró tanulókat, majd próbálnak valami csendet kieszközölni a felpörgött, visszafeleselő/anyázó gyerekek között. A fegyelmet nem ismerik.

Majd jönnek a felsőbb osztályok, ahol pl. a verseket/balladákat stb. a tanító olvassa fel, mert a diákok nagy része makogva tud csak olvasni éss legalább életükben egyszer hallják azt a művet. Így azzal, aki tehetséges vagy érdeklődő lenne, nem tudnak haladni a tanárok, pedig lelkiismeretesen próbálkoznak."



A fórumindítónak válaszolva pedig: régebben olvastam olyan kezdeményezést, hogy az egyik kis faluban (nem tudom már, hol) az egyik évfolyam két osztályát összevonták, majd tanulmányi eredmény alapján kettébontották. Mivel a "rosszabb" osztályba csak roma kisebbségiek kerültek, míg a "jobb" osztályba összesen csak két roma kisebbségi (így jött ki a fele-fele), ezért rasszismusra hivatkozva a roma kisebbség nyomására visszaállították az eredeti osztályokat.



Szóval szerintem lehet indítani hasonló kezdeményezést, de én úgy vélem, az utolsó példa alapján nincs értelme.

2015. nov. 27. 15:52
Igen, egy pár emberre ráférne a kisegítés... nem csak gyerekekre....
45. trapiti (válaszként erre: 44. - 3b097083af)
2015. nov. 27. 15:49
Igen... ezt nem kicsit kellene szégyellni :(
44. 3b097083af (válaszként erre: 1. - Milamila)
2015. nov. 27. 15:23

"gyogyó"...

Adj halat az istennek minden nap, hogy a te gyermeked nem magatartaszavaros, nem szellemi fogyatekos! de me'g lehet!!!

43. pzm3 (válaszként erre: 40. - Trapiti)
2015. nov. 27. 09:00
Szívemből szóltál!
2015. nov. 26. 18:23
Igen, vissza kellene hozni a kisegítő osztályokat, mert borzalom, mit művelhet és művel némely gyerek.
1 2 3 4 5

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook