Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal » Fórumok » Diéta & Fitness fórumok » Hogy érdemes elkezdeni futni? fórum

Hogy érdemes elkezdeni futni? (tudásbázis kérdés)


10. Dodi44
2016. febr. 17. 06:10

cipo"ben



:)

2015. nov. 23. 14:32
Bár régi a téma, de gondoltam írok okosságot. Én azt tudom javasolni, hogyha el vagy eresztve anyagilag, akkor vegyél egy pulzusmérőt, aztán nézd meg, hogy az életkorodhoz viszonyítva mi számít aerob pulzusnak terhelés alatt (pl 160) és próbálj az elején olyan intenzitással edzeni. Itt ki tudod számolni, hogy mi a neked jó cél pulzus: [link] Ha az elején csak gyaloglással megy, akkor gyalogolj minden nap amennyit tudsz, amíg javul annyit a keringésed, hogy futni is tudsz a cél pulzusodon. Utána elmész a spuriba vagy a nyúlcipőbe, és veszel magadnak egy használható cipőt. Kell ez a fajta alapozás, mert különben nagyon megterheled a szíved. Általában utána években úgy szokott lenni, hogy ősztől tavaszig alapozás van, amikor kb ugyanezt csinálod, alacsony pulzuson futsz sokat. Utána tavasztól nyárig kigyorsítás, amikor anaerob edzéseket, résztávozást, sprinteket, fartleket is beiktatsz, aztán nyáron vannak a versenyek. Nagyjából így működik a dolog. Ha csak a fogyás a cél, akkor megmaradhatsz az állóképességi résznél, nézheted a tájat kocogás közben, stb. nem muszáj növelni a sebességet. Viszont cipő mindenképp kell jó, és azt mondják 1000km-enként cserélni kell. Van mezítlábas stílus, az nem sarokra érkezős, annál elvileg mindegy a cipő, de nekem nem sikerült beleszoknom hónapok után sem. Mindig fáj a vádlim napokig, ha úgy futok.
8. nembett (válaszként erre: 1. - Elszabadult hold)
2012. okt. 30. 14:38
Mikor kívánod kezdeni? Nekem is egyre gyakrabban jut eszembe, hogy mozognom kellene. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nincs túlsúlyom, de nem vészes, a mozgást nem gátolja.
2012. okt. 30. 06:45

Kedves topikindító, nekem a gugli a barátom, úgyhogy mindig ott kezdek olvasgatni. Most is onnan szemezgettem neked. Azt tanácsolom, hogy előbb ilyen oldalakat olvass. Ebben a hideg időjárásban elkezdeni futni...én tavasszal kezdtem, mert amíg az ember nem tud rendesen még levegőt sem venni, nem hiszem, hogy jót tesz a toroknak, tüdőnek, de erről is van biztosan infó a neten.

[link]

[link]

[link]

[link]

2012. okt. 29. 19:00
Nagyon jókat írtatok - köszönöm nektek. Azt hiszem a napi 10-20 perc séta (szinte rohanás) már megvan, hamarosan jöhet az 5 perc folyamatos futás :) Remélem kitartó leszek...
2012. okt. 29. 17:41

én elég könnyen megfázok..azaz a torkom érzékeny..mindig amikor nekiálltam futni..1 hétig otthon feküdtem betegen..mit tegyek ez ellen? :|

lehet elég buta kérdés,de hát..na :$

2012. okt. 29. 17:36

Én anno ezzel az edzéstervvel kezdtem. Nem mentem végig rajta, kb a fele után már futottam 7km-t.

[link]


Ami fontos, tényleg egy jó cipő és a kedv. Ha nincs túlsúlyod, gyorsan belejössz!

3. angyal333 (válaszként erre: 2. - Kamillka)
2012. okt. 29. 17:29
igen én is ezt ajánlom nt az elöttem hozzászolo.Az is fontos hogy egy picit a gondolkodás mododon hozzáállásodon változtas.NYilvan nehéz elkezdeni,de ugy kell hozzá állni hogy késöbb kellemesebb lesz:) Esetleg probald a baratnöddet is bevonni hogy még se legyen egyhangu az elején.ÉS fontos a fokozatosag is.HA napi 10perc sétaval kezdesz..késöbb 5perc folyamatos futas utana séta és igy növelni az adagot.:)SZoval hajrá és kitartás:)
2. Kamillka (válaszként erre: 1. - Elszabadult hold)
2012. okt. 29. 17:24
Szia! Mindenkeppen vegyel egy jo cipot eloszor :) Aztan a fokozatossag a lenyeg. Eleinte valtogathatod a tempot- futas es gyors seta, csak ne allj meg kozben. Es kezdesnek sik terep:) Szerintem ennyi kb, a kitartas a lenyeg:) A bemelegites es a nyujtas nagyon fontos (de ezt biztosan tudod te is)
2012. okt. 29. 17:20
Sziasztok. Rászántam magam, hogy valamit végre mozogjak. Nem a súlyom miatt, szóval nem fogyás céljából, kizárólag a mozgás és a - várható- jobb közérzet miatt. Most, hogy hűvösebbre fordult az idő és nincs meleg, talán nem rossz ötlet belefogni a rendszeres kocogásba / futásba. Abszolút nem vagyok edzésben, tehát egy busz utáni futást is "megérzek", ha őszinte akarok lenni, nem szeretk futni, most mégis szeretném ezt a fajta mozgásformát beépíteni a napjaimba. Szeretnék olyanoktól hasznos tanácsot kérni, akiknek már vannak tapasztalatai a futás terén. Mire figyeljek, mennyit fussak, egyáltalán: hogy kezdjek hozzá.

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2021, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Facebook