Ha nagy leszek, tanító- néni/bácsi leszek... (beszélgetés)
Persze, nem erre építek, csak, hogy tisztában legyek, minek is kell szerepelnie egy ilyen óratervben, meg hogyan épül fel helyesen, mi, mi után következik...Én bízom benned!
100%, hogy jól fog sikerülni a zárótanításod, látom szeretnek a gyerekek is, érted a dolgod.:)
A címem: dorkita89@citromail.hu
Nem akarok pofátlannak tűnni, hogy ennyi mindent kérek, de, ha szükségem lesz még valamire, ami nagyon valószínű:), tudnál még majd küldeni vázlatokat?
A természetet megtaláltam. Majd mondjad mit szeretnél, nem fogok mindent elküldeni, az rengeteg.:D:D:D
Ha adsz egy e-mail címet, vagy valamit, elküldöm most.:)
Igazán nincs mit!:)
De figyelj nagyon, ne beszélj sokat! A gyerek maga találja ki a dolgokat! Te csak instrukciót adsz. Igazából én nem is beszélnék az iránytűről, csak 1-2 dolgot, hogy előtte mi volt, aztán pedig használják.
Környezet óratervet szeretnél? Abból kevés van, 2 darab.:)
Köszi a tanácsokat! Ezt a témát 3 ember közt osztottuk fel, én az iránytűről fogok beszélni , a térképről nem is nagyon tudnék mit mondani. Ennek ellenére az óravázlatot be kell adni. Hát, remélem fog sikerülni.:)
Tudnál akkor küldeni nekem óravázlatokat, óraterveket? Nagyon nagy segítség lenne. Talán lenne egy kis fogalmam róla, hogyan is kell felépíteni ez órákat. Köszönök tényleg mindent, nagyon rendes vagy!:)
Na, hát az se rossz!
Igazából ott akkor fontos az iránytű, a versike (előttem van észak...), az, hogy honnan tudjuk, merre va észak (moha, olvadás, napóra, stb.). Ez jó kis téma. Lehet játszatni is.
Pl. egy gyerek kimegy, eldugtok valami tárgyat, bejön, és utasítással megkeresi (előre, hátra, jobbra, ...). A térképet is elő lehetne vetetni, de az nekik nincs, így fénymásolsz, vagy kölcsönzöl.
tudom, hogy nem gyerekekkel csinálod, de nekünk mindig azt mondták: Úgy, mintha mi lennénk a gyerekek. Nekünk úgy is kellett viselkedni, mintha gyerekek lennénk. Szánalmas része a gyakorlatnak, de biztos nagyon hasznos...:D
Juj, bocsánat! Nem tudom miért írtam közlekedést... Úgy látszik keverem ezt a kettőt.:)
A téma a tájékozódás!!!
Hú, hát én nem ilyenre gondoltam.
Most elmegyek a kutyával sétálni, utána itt leszek!
Az iránytűt pedig a tájékozódásnál vesszük elő. Közlekedés a téma, vagy tájékozódás?:)
Hallod...óratervezetet én sem tudok még írni...
Megírom, ahogy megszoktam, de sosem tökéletes.
Értem a tanítást, mi is így csináltuk. Sose szerettem.
Igazából ezeket az alkalmazó dolgokat én sem ismerem. Csak nagyjából.:)
Küldhetek neked óraterveket, de Tipkééknél is mást várnak el.
Órát tervezni nem nehéz! Tervezetet írni nehéz!:D
Ezt most találtam, hát, ez eddig teljesen reménytelennek tűnik...:S HELP PLEASE!
Tartalom:
A tárgyak alaprajza. Kicsinyítés rajzolással.
Útvonalrajzok, térvázlatok, térképszerű ábrázolások ismert terepről.
A valóság térképi ábrázolása jelekkel.
A négy fő világtáj. Az iránytű.
Kiegészítő anyag: Iránymeghatározások, a fő és mellékvilágtájak szerinti tájékozódás gyakorlása
Tevékenységek:
Egyszerű alaprajzok készítése. Útvonalak berajzolása az alaprajzba. Térképszerű képes ábrázolások, térképvázlat készítése az iskola környékéről.
A térképvázlaton útvonalak bejelölése, bejárása. Szimbolikus jelek alkalmazása.
Tájékozódás iránytű segítségével
Nekem még nem kell gyerekeket tanítanom, csak az osztály előtt kell eljátszani, hogy én vagyok a tanító, ők a gyerekek.:)
Úgy tudom ehhez a témakörhöz hozzá tartozik az iránytű használata is.
Nálam nem annyira a feladatokkal van a baj, vagyis, hogy nem tudok mit kitalálni, hanem még nem nagyon tudom meghatározni mi tartozik az alkalmazó ellenőrzés, alkalmazó rögzítéshez... vagyis, hogyan kell felépíteni helyesen az órát az óratervezetben.
Úgy irigyellek, hogy te már a végén tartasz ennek az egésznek, mi még annyit szenvedünk ezekkel, nem éreztem még rá, hogyan kell órát tervezni...:S Remélem egyszer rutinszerűvé fog válni.:)
Igyekszem. Igaz, a mai környezetórám elég gáz lett. Nem tetszett. A gyerekek azt mondták, nem volt rossz, de én nem éreztem jól magam. Nem is gondoltam, hogy a környezet ilyen nehéz. Vagy csak ez a témakör a szar.
A közlekedés se valami hű de izgis.
Mondjuk ki lehet velük menni az iskola köré, és sétálni egyet, megbeszélni, mikor mit szabad. Csinálhatsz makettot is, ha türelmed van, ami szimbolizálja a közlekedést. Játékautókkal, gyalogosokkal jót lehet vele játszani. Na és persze a jelzőtáblákat elmagyarázni, gyakorolni.
Válassz egy könyvet, és az rengeteg segítséget ad! Nekem Mozaikos könyveim vannak, nálunk azt kellett venni. Neten 1-2 fenn van egészben.
Köszönöm gomboc!:)
A tervezet 2 hét múlva lenne aktuális. A tanár azt mondta, mindegy, hogy hanyadik osztályban készítjük el, de ő inkább a 2-3. osztályt ajánlotta. A könyvet sem kötötte ki, úgyhogy ennyiből könnyebbség.:)
Akkor tudnál nekem benne segíteni?
Előre is nagyon-nagyon köszi!!!:)
Nagyon szívesen! Épp természetismeret óratervet írok...A kert és az ember. Tök nehéz, nem is gondoltam volna...
Mikorra kell a tervezet?:)
Milyen könyvből, hanyadik osztályosoknak?:)
Sziasztok!
Régen írtam már ide. Nem tudom emlékeztek-e még. 2. éves tanítós vagyok és óravázlatot kell készítenem természetismeretből, azon belül is a téma: közlekedési alapismeretek. Próbáltam róla keresgélni anyagot,de semmit nem találtam. A tanár se mondta el normálisan, miknek is kellene szerepelnie benne. Tudna nekem valaki segíteni?
Előre is nagyon köszönöm!:)
Szép estét!
Na, az szuper!:)
A rajzórák mindig jók!:)
Nekem meg azt mondta az egyik kisfiú:
"Szerintem te nagyon jó tanárnéni leszel!"
Majd megettem. Már 2x is mondta. Imádom őket. Hiányozni fognak. Mondta tanárnő, mehet máskor is!:P
Körbeálltok, egy gyerek középre áll. bekötöd a szemét. valami hangadó eszközt használsz, pl. csengő. valaki megcsörgeti, neki meg ki kell találnia, merről jött a hang.
Vagy ilyesmi. Lehet változtatni, szerintem jó játék. A székfogót is nagyon szeretik. Az pedig olyan, hogy eggyel kevesebb szék van, mint ahány gyerek. Zenét nyomsz, vagy énekeltek, vagy csak körbe-körbe szaladnak, és amikor tapsolsz, mindenki keres egy széket. akinek nem jut szék, kiesik.
Hát én szólnék bele. Máshogy halad ő a saját osztályával és máshogy egy vadidegen. Sokan nem szeretik, ha valaki belecsöppen az ő világukba. Legalábbis én így látom. Most magamnak csinálom, mit tanítok és hogyan, ha el vagyunk maradva, folytatom. De mivel máshogy tanít mindenki, így elképzelhető, hogy magyarázni se úgy fogom, ahogy ő elvárja. Ezért keresnék egy rugalmas tanárt. Jó lenne, ha nem kéne alkalmazkodnom az ő szokásaikhoz, hanem bevezethetnék újakat. A gyakorlóban sem mindenki szakvezető tanár.:)
Szünetünk jövő héttől kezdődik 1-éig.
További ajánlott fórumok:
- Kb. 1, 5 hónapja tartó szűnni nem nagyon akaró gyomorfájásra milyen nem orvosi alkalmazások léteznek amitől jól de legalábbis jobban leszek?
- Nem leszek nagymama! A gyerekem döntött így. Van köztetek aki ugyanebben a cipőben jár?
- Mi legyek, ha "nagy leszek"?
- Majd ha nagymama leszek, akkor sütök, főzök...
- Nagy baj ha nyáron bagoly leszek és nappal alszok és este vagyok ébren?
- Mostanság nagyon fáradt vagyok és könnyedén ingerült leszek, miért lehet ez?