Főoldal » Fórumok » Babák & Mamák fórumok » Volt már valakinek gondja gyermeke pedadógusával? Meddig mehet el, mibe szólhat bele? fórum

Volt már valakinek gondja gyermeke pedadógusával? Meddig mehet el, mibe szólhat bele? (tudásbázis kérdés)


1 2 3
2011. jún. 14. 08:05
szerintem az a legjobb, (bár sok bunkó pedagógus van és sok bunkó szülő) ha kezdetektől igyekszünk együttműködni,mindent megbeszélni. Én pedagógus is és szülő is vagyok, az a tapasztalatom, ha jól átgondoltan, mérlegelve a pedagógus elé állunk a problémáinkkal, akkor a pedagógus igyekszik a helyzeteket orvosolni. Ha durr bele a közepébe, leordítok mindenkit, mert ÉN VAGYOK A SZÜLŐŐŐŐ, akkor a pedagógus elfordul, a segítség helyett egy unszimpatikus pedagógust kapunk, aki igyekszik a gyerekkel ellenni, míg vége nincs az ovinak vagy sulinak, a szülőktől elfordul, csak amit muszáj, azt tárgyalja velük. hát...ez van
89. c130f7eb3b (válaszként erre: 88. - Incó)
2011. máj. 31. 14:26

Nekem meg a ppt készítés a kedvenc időtöltésem! :) Most, hogy a betegségem egy időre kispadra ültett, azzal töltöm az időm java részét, hogy az évtizedek alatt felhalmozott anyagaim ppt-kbe rendezem, vicces animációkkal, és ellátom vele a kollégákat. Igaz, nem tantárgyak szerint dolgozom, hanem képességterületek szerint, de így legalább használhatja alsós-felsős egyaránt, és a fejlesztő órákon is nagy segítséget ad. Háttérmunkásként műveltségi vetélkedők anyagát is dolgoztam fel így mindenki nagy örömére.

Így a sulinak csak az üres Cd-t kell megvennie, mert a piacon lévő digitális anyagokra nálunk sincs pénz. De azért az oktatás ingyenes, és állami feladat. :)

88. Incó (válaszként erre: 87. - C130f7eb3b)
2011. máj. 31. 13:44

Na ez a kedvenc témám. Én nagyon szeretem a digitális lehetőségeket kihasználni, de nagyon sok munka is van egy-egy ilyen óra mögött. Sokan nem tudják, de egy normális ppt elkészítése az 3-4 órát vesz igénybe még a gyakorlottabbaknak is.

Az idősebb kollégáim azt várják, hogy készen kapjanak ilyen anyagokat és Ők csak bemenjenek órát tartani.

Pedig ez is csak eszköz akár 1 szál kréta. Ha nincs mögötte ember, akkor az sem fog magától írni.


Jómagam részt vettem tananyagfejlesztésben és digitalizált órák elkészítésében is, de azt kell mondjam nem igazán lettek sikeresek ezek a dolgok. És valóban a pénz meg csak megy és megy...

87. c130f7eb3b (válaszként erre: 86. - Incó)
2011. máj. 30. 15:40
Próbálkoztak már a múltkorában, hogy visszaállítsák a falusi kisiskolákat, de megbukott a terv, mert mindenki "berendezkedett" az új helyzetre. Nekem az fáj, hogy látom, mekkora pénzek úsznak el az oktatásban mindenféle csodamódszerre, csak a tanárig meg a gyerekig nem jut el a pénz. És nem látják be, hogy a tudás kulcsa nem az interaktív táblákban meg mittoménmiben van,hanem a tanár egyéniségében. Bár én is előszeretettel használom a technikai vívmányokat, nem ezektől várom a csodát, hanem a gyerekkel kialakított viszonyomtól. És történnek csodák :)
86. Incó (válaszként erre: 85. - C130f7eb3b)
2011. máj. 30. 15:14

Hát bízom benne, hogy kormányunk is átlátja majd egyszer ezt az egészet és akkor végre kitalál valamit.

Megyünk itt a nagy "nyugat" után, mindenféle összevont gigaiskolákkal, hogy akkor mekkora pénzeket lehet srórolni. Néhány éve Dániában voltam, az oktatási rendszert tanulmányozni és már akkor Ők látták a következményeket... Egyre azon voltak, hogy kis iskolákban kis osztáylétszám mellett oktathassanak.

85. c130f7eb3b (válaszként erre: 84. - Incó)
2011. máj. 29. 22:43

Ez mind igaz!!! Sajnos! És ha még látnád, hogy milyen éretlenül, mondhatnám, egyre éretlenebbül jönnek fel a gyerekek az elsőbe! Nem is tudom, hogy felel meg nagy részük az iskolaérettségi vizsgálaton.

Vagy ha hallanád, miket mesélnek az óvónők!!!

És így állít az iskola egyre növekvő követelményrendszert a gyerek elé. Ha még ehhez hozzáadom az értelmi fogyatékosok integrációját... nem folytatom... annyi biztos, hogy nem lennék gyerek! :(((

84. Incó (válaszként erre: 83. - C130f7eb3b)
2011. máj. 29. 22:35

Ez így nagyon sarkos megfogalmazás. Igenis vannak olyan diákok, akiknek a jó memóriához magas fokú logikai érzék is párosul. Sőt saját tapasztalatom alapján ez a kettő gyakran együttjár. Az más kérdés, hogy melyik iskolában mit is takar a kiváló/kitűnő tanuló fogalma. Szerintem már 1 kérdéssel is eldönthető, hogy bebiflázta vagy érti a diák a tananyagot... Nálam a vázlat visszaadása még nem jeles...


Valószínű egyébként, hogy a memoritereket azért tudja a gyengébbnek titulált tanuló jobban, mert nem terheli egyébb tudás az agyát:-))) A többől van mit felejteni de akkor is legalább marad még valami:-)


Hogy mit is akarunk az oktatásban azt már én rég nem tudom követni. Szakközépben nem értem az orientációt, ott ugye már nincs szakmatanulás... gimibe nemcsak a java megy. Szakiskoláról nem is beszélek, hisz az is előfordult már, hogy egy-egy általunk oktatott szakmának nem volt meg a kimeneti követelményrendszere. Gyakorlati lehetőségek nincsenek és munkahelyek is egyre kevésbé.


Mi középsuliban mutogatunk az általános iskolában tanító kollégákra, hogy a diákok nagy része funkcionális analfabéta. És valóban, nem értik amit olvasnak! Döbbenet, de eleinte a tankönyvhasználattal is problémáik vannak. Tényleg nem értem hogyan jutottunk idáig.

Az általános suliból meg jön a visszavágás, hogy a jó képességű diákok hogy elkallódtak.

83. c130f7eb3b (válaszként erre: 82. - Incó)
2011. máj. 28. 11:25

A kitartás és akarat mindenhol értékelendő. A kitűnők is csak addig tudják a tananyagot, amíg a számonkérés tart, a következő témakörnél már elfelejtik. Kedvenc "játékom", hogy 8.-ban visszakérdezem az addig tanult memoritereket. És láss csodát!!! A kitűnőim sorra belebuknak, a 2-3-as meg tudja... jó, nem mindenki, ez is igaz, de a kitűnő sem!!!

A kreativitást, gondolkodást igénylő feladatok is gyakran okoznak nehézséget, a többségüknél a bebiflázott anyag reprodukálása jelenti a maximumot. Akkor innentől kezdve el lehet dönteni, mit is akarunk: gondolkodni, alkotni tudó embereket, vagy papagájokat... :)

82. Incó (válaszként erre: 81. - C130f7eb3b)
2011. máj. 27. 13:51
Akkor terljesen normális, ha máshogyan látjuk a dolgokat. Ott természetesen értékelendő maga a kitartás és az akarat is.
81. c130f7eb3b (válaszként erre: 79. - Incó)
2011. máj. 27. 07:57
Én integráló ált. iskolában tanítok, és én vagyok a gyógyped. is. Erőfeszítés nélküli teljesítményt én sem értékelek. De abból a szemszögből, amit én látok, tudom, hogy 1-1 felelet vagy dolgozat mögött mekkora munka van, és ösztönözni csak azzal lehet, ha ezt elismerem. :)
80. Incó (válaszként erre: 78. - C130f7eb3b)
2011. máj. 27. 07:47
Valóban nem azt jelenti. Sajna nekem azt jelenti, hogy pakoljak össze és menjek át a másik épületbe, ott rakjam össze a projektort és menjek fel a naplóért... Mondjuk közbe nyitott szemmel járok;-)
79. Incó (válaszként erre: 77. - C130f7eb3b)
2011. máj. 27. 07:45

Igen, úgy mérem. De ne felejtsük el, hogy nem általánosban dolgozom és nálunk van egy igen erős kimenet azaz a szakami vizsga és az érettségi. Biztosan ezért is van az, hogy egy mások által meghatározott normához mérem a diákok tudását és ebbe sajnos nem fér bele a "magadhoz képest" osztályozás.

Nem érzem sértésnek amiket írsz, sokkal inkább érdekel, mások hogyan látják ezt. De mikor általánosban dolgoztam, akkor valóban nagyon sokszor volt arra a példa, amiről írsz, hogy adjunk öröst készségtárgyakból csakhogy szép legyen a bizi. Na ez számomra teljesen elfogadhatatlan. Sose adtam jobb jegyet, mint ami a mért tudásból kombinálható. Én nem személyeskedem. Van egy ponthatár és ennyi. Így valóban azt tudom felmérni, mit tud egy témakörből. Ebben nincs benne, hogy ki az apukája, vagy hogy hogyan ébredtem reggel...


Ui: félve említem meg, hogy készségtárgyakból is elég jó voltam:-))) Hát hogy véletlen egybeesés vagy nem, de azt hiszem viszonylag jó szakember lettem (mérnök is vagyok).

78. c130f7eb3b (válaszként erre: 76. - Incó)
2011. máj. 26. 16:09
Ennyi gyerekhez jó sok tanár tartozhat, és ez eggyel több ok arra, hogy ne csak az 1-2 ügyeletes felelőssége legyen, ami szünetekben történik. Mi is 2, egymástól távol eső épületben dolgozunk. A lényeg: az óra végét jelző csengő nem azt jelenti, hogy a tanári kar visszavonul!
77. c130f7eb3b (válaszként erre: 75. - Incó)
2011. máj. 26. 16:03

Soha nem hanyagoltam semmilyen tárgyat, mindig minden órára készültem, de az energiám nem a fizika meg matekképletekbe fektettem, hanem a magyarba és töribe. Olyan felkészítést kaptam (kísérleti fakultációs gimi voltunk a 70-es években), hogy a fősulin a kisujjamból ráztam ki a tudást, míg a többiek vért izzadtak.

A kitűnő tanulók nekem mindig is sántítottak. Életemben egyszer voltam kitűnő, de nem tudtam szívből örülni, mert tisztában voltam azzal, hogy rajzból, tesiből, technikából kétbalkezes-lábas vagyok, és a tanító néni nem akarta lerontani a bizim. Emellett 30 éve vagyok a pályán, és látom, hogy jóval több a kitűnő bizonyítvány, mint a kiemelkedő tehetség...tehát a többség csak seggel és jó a memóriája.

NEM A KITŰNŐ TANULÓKBÓL LESZNEK A NAGYSZERŰ SZAKEMBEREK, HANEM A RÁTERMETT, SZÍVVEL-LÉLEKKEL DOLGOZÓ EMBEREKBŐL!!! És látod, hiába voltál kitűnő, elég egy rossz nap, hogy romba döntsön mindent - és egy jobbat adjon helyette, olyat, amire születtél. :)

Úgy látom, a példamutatást Te is az osztályzatokban méred, és nem látod be, hogy vannak szorgalmas, vasakarattal küzdő emberek, gyerekek, akiknek a teljesítőképessége nem éri el a mások álal meghatározott maximumot, pedig önmaguk lehetőségeit sokszorosan felülmúlják...

De nem folytatom tovább, mert nem tudom, hogy értelmezed a soraim, így, írásban sokszor sértésnek veszik, amit mondok, pedig eszem ágában sincs bárkit, főleg egy kollégát sértegetni, csak arra szeretnék rávilágítani, hogy az ember értékét nem az iskolai bizonyítványa adja!

76. Incó (válaszként erre: 73. - C130f7eb3b)
2011. máj. 26. 14:51
Nálunk nem oldható meg, mert 1500 gyereket tanítunk 3 épületben. Még szünetben át is kell érnem az órámra és előkészülnöm...
75. Incó (válaszként erre: 74. - C130f7eb3b)
2011. máj. 26. 14:48

Na ezzel viszont nem értek egyet. Hogyan tanítod meg tanulni a tanítványaidat, ha Te magad is hanyagoltál néhány tantárgyat a gimiben? Itt hol a példamutatásod? Kettes voltam matekból, de szuper magyartanár vagyok... Te is fiam azt tanuld, amihez kedved van...

Nem voltam csodagyerek, de színötösre végeztem és érettségiztem. Az általad jónak említett felvételi rendszerben egy nagyon rossz napomon húztam egy nagyon rossz tételt, így nem lehetttem orvos. Ma már nem bánom, imádom a szakmám és hivatásomnak szeretném tekinteni egy életen át...

74. c130f7eb3b (válaszként erre: 61. - Incó)
2011. máj. 25. 15:32

Hát igen, az alkalmassági vizsga... mert egy 18 éves fiatalról hogy is lehet megállapítani, hogy milyen tanár lesz? De talán, ha az empátiakészségüket, türelmüket, beszédstílusukat, vagy hasonlókat vizsgálnák, talán előrébb lehetne jutni. Vagy a felvételi részeként köteleznék őket nyári táborban való részvételre, ahol kisgyerekek vannak. Abból már sok mindent le lehetne szűrni. És vonatkoztatnám ezt az óvónőkre is! Ne csak a kézügyességüket, meg énekhangjukat teszteljék, sokkal inkább az emberi mivoltukat...


Ki megy ma tanárnak? A továbbtanulás bizonyítvány-függőségét megszüntetném. Ma, állami költségen igazából csak a kitűnők tanulhatnak. De ezek szerint a kitűnők alkalmasak szakmailag 1-1 állásra?!!!! Miért nem lehet visszaállítani azt a rendszert, amiben még én felvételiztem, hogy csak azok a tárgyak számítanak, amikből az ember felső szinten akarja továbbképezni magát. Ki találta ki azt a marhaságot, hogy mindenből jónak kell lenni?! Attól leszek jó magyartanár, ha matekból meg fizikából is ötösöm van? Miért nem elégedhetek meg egy 3-4-sel, és a maradék energiám arra fordíthatnám, amihez valóban értek, ami a munkám alapja lesz?!!!!

73. c130f7eb3b (válaszként erre: 63. - Kriszta8)
2011. máj. 25. 14:15

De van tanári diplomám, és 30 éve a pályán vagyok. Ezért merem állítani, amiket állítok. Remélem, nem azt gondoltad, hogy egy megkeserített gyerek anyja osztja az észt?!

És igenis, nálunk szünetben mindenki ügyel. Mindenki kinn van a gyerekek között, bármilyen furcsa! És az elemi szükségleteinket is el tudjuk végezni, mert ha 1-1 ember néhány pillanatra eltűnik, még mindig ott marad a többi...

72. 7cdf5b0d96 (válaszként erre: 70. - Zebracsikó)
2011. máj. 25. 14:06
Az a baj,hogy ezzel max csak azt éred el,hogy a gyerek bejár az órádra,de attól még simán haza vágja az egészet.Mert a pótlékot csak akkor veszik el,ha túllépi a megadott hiányzási keretet,arra nem vonatkozik,hogy mi legyen akkor,ha a gyerek teljesen kezelhetetlen az iskolában.
71. zebracsikó (válaszként erre: 70. - Zebracsikó)
2011. máj. 25. 14:02
* javítok: családjáRÓL beszélgetünk (nem a családjával)
70. zebracsikó (válaszként erre: 68. - 7cdf5b0d96)
2011. máj. 25. 14:02

szerintem kizárólag a pótlékok megvonásával fegyelmezhetők, ugyanis csak a pénz a motiváló erő nekik, tehát annak a megvonása érinti legérzékenyebben őket


erre saját tapasztalat:


nagycsoportos kisfiúval beszélgetek egyik órámon a családjával, s kérdezem, kivel csinálta a leckét, a nagymamával? (ő szokta oviba hozni ugyanis)


erre a válasz: nem, mert a nagymama analfabéta (persze, kicsit kicsavarva ejtette a szót)


én mondom: jaj, szegény mami, nem tud olvasni? nem járt iskolába?


erre ő: nem járt iskolába, mert akkor még nem volt olyan, hogy elveszik a családit, ha nem viszi az anyja

69. 7cdf5b0d96 (válaszként erre: 65. - Incó)
2011. máj. 25. 14:01

Egyik barátnőm dolgozik szintén bekamerázott szakközép suliban,és ott sincs gond.De a gimi tényleg fényévekkel másabb mondjuk egy szakmunkásképzőnél.

Pát éve mondták,hogy majd lecsökkentik a szakmunkásképzőkben az adott szakmához tartozó tanulmányi évek számát (pl. ha a szakácsok eddig 4 évet jártak,elég lesz 2 is).De ezzel annyira nem mennek semmire...Ma már a legtöbb ide kerülő gyerek nem azért megy szakmát tanulni,mert tökre érdekli,hogy esztergályos legyen,hanem mert ide vették föl,nem volt más.(Tisztelet a kivételnek.)Ha eleve nincs kedve ott lenni,milyen "szakember" lesz így belőle,hát még ha a gyakorlati idejüket is lecsökkentik...

68. 7cdf5b0d96 (válaszként erre: 62. - 2d8287fe22)
2011. máj. 25. 13:56

Ebben nagyon sok igazság van.Az egyik kolléganőm Nagykátán tanít egy szakközépiskolában.Ő mondta,hogy egyszerűen vannak olyan roma tanulók,akiket nem lehet megfegyelmezni szinte semmivel.Kolléganőm mondta a 15 éves kislánynak,hogyha ez így megy tovább,meg fogja buktatni.A kislány válasza: tegye nyugodtan,ő úgyse akar tanulni,azért van itt,mert muszáj,és úgyis szülni fog,neki nem kell se bizonyítvány,se szakma.Szó szerint ezt mondta.Kolléganőm ki akarta küldeni az osztályból és megfogta a könyökét (de abszolút nem durván vagy ilyesmi).És a kiscsaj abban a pillanatban mondta,hogy mondani fogja az igazgatónak,hogy kolléganőm ráncigálta a karját,és kolléganőm csinálhat akármit,a többiek úgyis mellé állnak majd.És azok vigyorogva bólogattak is.

Sajnos ez nem csak a roma fiatalokra,hanem a magyarokra is ugyanúgy jellemző.Nekik nem büntetés az,ha megbuknak meg ilyesmi.Meg nem ütheted,ha buktatod,tojik rá,szülő szintén tojik rá...Mivel fegyelmezed?

67. 7cdf5b0d96 (válaszként erre: 55. - C130f7eb3b)
2011. máj. 25. 13:51
Tanító szakon egyébként van alkalmassági vizsga. (Csak sajnos nem azt vizsgálják,amit kéne.)
66. 7cdf5b0d96 (válaszként erre: 61. - Incó)
2011. máj. 25. 13:50

:-))) Én anno az egyik legjobbként mentem a gimiből a tanítóképzőre,úgyhogy szerintem ez nem általánosság.:-))

De az sajnos tény,hogy a fősulis évfolyamtársaim 80%-ának esze ágában se volt tanítóként elhelyezkedni,azért mentek oda,mert alacsony volt a ponthatár és kellett a diploma.Ennyi.Volt olyan eset,hogy a szaktanár,akinél a suliban gyakorlaton voltunk (órát tartunk nála),a tanítást megelőző este a kocsmában a sarokból segítette föl a másnapi órát tartó kistanítót,annyira be volt rúgva.

Az baj egyébként,hogy a gyerekek kezdik egyre inkább havernak tekinteni a tanáraikat.Amikor én voltam általános iskolás,hát eszembe se jutott letegezni egyik tanáromat se.Gimiben érettségikor sok tanár felajánlja a tegeződést,de nekem a mai napig nem áll a számra valahogy,hogy "helló".Megszűnt a 3 lépés távolság tanár és diák között,és ez baj.Az első napközis osztályom most nyolcadikos,de egyiknek sincs megengedve (nem is lesz),hogy tegezzenek.

65. Incó (válaszként erre: 62. - 2d8287fe22)
2011. máj. 25. 13:24

Jól látod. Hozzánk is lehet jönni a szakiskolába edződni:-( Bár szerencsére már be van kamerázva a suli, így kevesebb a balhé.

Én 3 iskolatípusban is tanítok (szakiskola, szakközép, gimi). Össze se lehet hasonlítani egy balhés szakiskolás csapatot és egy elit gimis osztályt.

64. kriszta8 (válaszként erre: 62. - 2d8287fe22)
2011. máj. 25. 08:01
Nagyon igaz.
63. kriszta8 (válaszként erre: 55. - C130f7eb3b)
2011. máj. 25. 08:00
Gondolom, neked nincs tanári diplomád, ha ilyeneket mondasz. Ha esetleg mégis, akkor sosem tanítottál. Ezek szerint a tanár nem mehet el még wc-re sem, más szükségletekről ne is beszéljünk...
2011. máj. 25. 07:58

Végigolvastam a hozzászólásokat, az én párom is tanár, kisebbségi iskolában tanít, elég botrányos körülmények között. Olvasom itt, hogy alkalmassági vizsga...el kellene menni egyszer valamilyen Heves, BAZ megyei iskolába körülnézni, milyen gyerekek járnak az iskolákba, és milyen szülők viszik oda őket...(leírom, van iskola, ahol lassan 90-100%-os a cigány tanulók jelenléte, és viszi be őket a maffia kinézetű apuka az a6-os audival(pedig nem a parlamentben dolgozik) és rendszeresek a fenyegetőzések a "szülők" részéről, nemhogy szülők, de a gyerekek is fenyegetőznek, ha nem kapják meg ezt és ezt, behívatják a szülőjüket)

Természetesen biztonsági őrökre nincs pénze az önkormányzatoknak, és akkor az a szemét tanár, nem tud alkalmazkodni a gyerekhez...ejejjj, kicsit mögé kellene látni a dolgoknak.

Főleg ezekért a fizetésekért(80-90 ezer forint) ne várjunk nagy csodát senkitől, főleg ha az otthon ronggyá kényeztetett kis bimbilimbinket beküldjük az iskolába, és a tanár rá mer nézni csúnyán, mert a gyerek otthon csak a kényeztetést kapta, de hogy hogy fog talpra állni az életben, az már más téma, meg hogy fogják elfogadni közösségekben.

Nem tudom, észrevette-e valaki, manapság egy hangyányit mások a gyerekek, mint annak idején, és más lehetőségek vannak a tanároknak a gyereknevelésre. A tanártól várják a csodát, ha a szülő otthon elbarmolja a gyereknevelést. Nem foglalkozik vele, vagy túlságosan is.

Másik érdekesség az, hogy az Úniótól jópár forintot kapnak bizonyos önkormányzatok, az állam, a kisebbség "felzárkóztatására" ebből a tanár csak annyit lát, hogy 40 éves korára teljesen felőrlődik az idegrendszere, a fizetése gyakorlatilag 10 év óta nem változott semmit, nem hogy nem változott, de mostanában már el is veszik az eddigi plusz nyomorult juttatásokat is.

A tanár persze meg védje meg a gyerekeket, tegyen rendet az 5x bukott 17 éves cigány kölkök között, aki 3x akkora mint ő.

Lassan már a tanárok is, meg az orvosok is ingyen fognak dolgozni, és fel kell esküdniük az életükre, hogy akár ingyen is ellátják a feladatukat...

61. Incó (válaszként erre: 55. - C130f7eb3b)
2011. máj. 25. 07:22

Sokmindenben egyetértek, de az alkalmassági vizsga az már más problémákat is felvet. Ki megy ma tanárnak? A legrosszabb tanulók a gimiből... és fel is veszik Őket. Anno, mikor én jelentkeztem a szakomra 120 pont volt a ponthatár.

Rossz hírem van, egyre rosszabb lesz a helyzet és ezt látom az újdonsült kollégáimon is. Barátkoznak és buliznak a tanítványokkal.

1 2 3

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook