Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal » Fórumok » Babák & Mamák fórumok » Ha tanulási gondjai vannak a gyermekednek gyere beszéljünk róla. fórum

Ha tanulási gondjai vannak a gyermekednek gyere beszéljünk róla. (beszélgetős fórum)


1 2 3 4 5 6
2012. nov. 6. 17:03

NE MENJETEK KINEZIOLÓGUSHOZ!!!

Lehet, hogy tényleg segít sőt még azt is mondom hogy biztos de! hokusz-pokusz az egész olyan energiákkal dolgoznak ami megmagyarázhatatlan...

Én azt mondom, hogy nem jó az ilyen dolgokba belefolyni...mert visszaüthet. Nem akarom részeletezni.

KÉRDEZZÉTEK MEG A KINEZOLÓGUS HOGY VAjON HOGYan LÁT BELE AZ EMBERI TUDATBA- nem fog tudni válaszolni, mert olyan erőket használ amit csak ő és a társai értenek.

De tényleg kérdezzetek utána...

2010. máj. 31. 14:29

Hatékony tanulás a kineziológia eszközeivel


Nehezen tanul a gyerek az iskolában? Nevelési tanácsadásra küldtek? Vagy esetleg egyéb felmérésre vagy fejlesztésre vársz? A pedagógusok jelezték hogy valami…. nincs rendben a gyerekkel?

Bármilyen irányba is indultál el a gyermekednek segítséget keresni, tudnod kell, hogy te is segíteni tudsz neki pusztán 2 olyan a kineziológia által használt gyakorlattal amely jelentős változást eredményez a gyermek tanulási és egyéb képességeiben. A diszlexia, figyelemhiányosság, hiperaktivitás, autizmus tünetei jelentősen csökkenthetők, sőt megszüntethetők a kineziológiában használt pár egyszerű gyakorlattal. Nagyon gyakran az egyszerű megoldások hozzák a legjobb eredményeket.

A gyakorlat igazolja, hogy a gyerekeknek (de természetesen a felnőtteknek is) jelentősen javul ezen kineziológia gyakorlatok hatására:


- figyelme


- szem-kéz koordinációja


- tanulási képessége


-szervezettsége


- írása


- önértékelése


Tanulási problémái majdhogynem mindenkinek vannak. Nem korlátozódnak a gyerekekre. Végsősoron mi felnőttek is keresztülmentünk mindezen, és egyikünk sem maradt sértetlen. Mindannyiunknak vannak vakfoltjai a tanulás bizonyos területein. Ezektől a vakfoltoktól ostobának, nem megfelelőnek érezzük magunkat.

Nos a gyerekeink ugyanebbe a cipőbe járnak. Jogosan tesszük fel a kérdést: „Nincs valamilyen hatékony módszer amivel segíthetünk gyerekeinek?” A válasz IGEN, van ilyen módszer és a kineziológia hatékonyan használja is ezt. Nem kell orvos, pszihológus, pszihiáter, gyógyszer ahhoz hogy a gyerek tudatosságát egyensúlyba hozzuk.

Mi lenne ha azonnali változást tudnánk elérni a gyerek olvasás-értésében? Mi lenne ha azonnal látnánk a pozitív változást? Mi lenne ha ez a változás olyan jelentős lenne, hogy ezt a gyerek is észreveszi és nekibátorodna?

Ezekről a kineziológia gyakorlatokról elmondható hogy:


-Minimális erőfeszítéssel, maximális eredményt érhetünk el


- Naponta elég csak 2 gyakorlatot használni


- Nincs szükség speciális felszerelésre vagy tudásra


- Pár perc alatt elvégezhetők


- Bármilyen korú gyerekekkel elvégezhetők, akár csecsemőkkel is.


- Csoportosan is végezhetők


1Kineziológia gyakorlat: Kereszt-programozás


A gyermek fejlődése során, ha az agy nem esik át a kereszt-programozásra való áttérésen, ez komoly-szellemi vagy testi-problémákkal járhat. Nagy valószínűséggel az illető felnővén diszlexiásnak tekinthető.

Amikor a kisbaba megtanul mászni, ezt a keresztező mozgást használja, ami fizikailag serkenti az agyat arra, hogy fejlessze a két oldal együttműködését segítő idegpályákat.

Ez a gyakorlat lényegében keresztbe lendítést jelent (ellenkező oldali kar és láb). A keresztező mozdulatok kinyitják az ajtót a két agyfélteke között. Végeztessünk a gyerekkel naponta ilyen keresztbelendítési gyakorlatokat. Nem kell nagyon sokat. Naponta 10 ilyen lendítés is elegendő lehet.


Ez a gyakorlat segít a gyermeknek:


- hogy a két agyféltekéjével egyszerre tanuljon


- hogy helyesen írjon


- hogy a hallottakra odafigyeljen és megértse


- hogy koordinált legyen


- hogy megértse azt amit olvas


-hogy jobban lásson


-hogy kitartó legyen


2 Kineziológia gyakorlat: lefektetett 8-as, avagy a végtelen jel.


Rajzoltassunk gyermekünkkel naponta minél több ilyen jelet. Minél nagyobb papírlapot adjunk neki és mondjuk hogy használja ki a teljes lapot. Ezzel az egész teste mozgásba lendül Ez a kineziológia gyakorlat lehetővé teszi a középvonal keresztezését folyamatos mozgás közben, ami megelőzi, hogy rövidzárlat alakulhasson ki a jobb agyfélteke energiaáramlásában.


Bár mindkét agyfélteke kap információt mindkét szemtől, de a BAL agyfélteke akkor aktivizálódik ha jobbra nézünk, a jobb szem vezérletével. A JOBB agyfélteke akkor aktivizálódik a balra nézünk, a bal szem vezérletével.

A középvonali területen a két agyféltekének kellene a képeket egyesíteni. Enélkül az integráció nélkül, az amit az egyik oldali szem/agyfélteke felfog a másik oldalról kitörlődhet. Az eredmény? „Nem tudjuk” felismerni amit olvasunk mivel tudatos elménk nem fogja be a teljes nyomtatott oldalt.


Ez a gyakorlat segít a gyermeknek:


- a két agyféltekéjét egyszerre használni


- némely betűket többé nem felcsrélni


- jobban látni


-könnyebben olvasni

-amit elolvas megérteni


-ellazulni tanulás közben

-koordináltnak lenni és figyelni.


A kineziológia ezen gyakorlatai (nem csak a fent bemutatott két gyakorlatot használjuk, de ezek a leggyakoribbak) a tökéletes tanulás eszközei, mert javítják az agy és a test közötti kölcsönhatás minőségét. Mozgásba hozzák és egységbe rendezik az ember testét lelkét szellemét.

Természetesen ezek a kineziológia gyakorlatok csak rendszeres tevékenység mellett hoznak sikert, de elvégzésük nem sok időt vesz igénybe. Minden szülőnek szívből javaslom próbálja ki. Ha nincs is iskoláskorú gyermeke, ez a kineziológia módszer a kisgyermekek estében is működik. Jelentős változást eredményez a viselkedésükben. Sokkal összeszedettebek, nyugodtabbak lesznek.

150. 3388f1d995 (válaszként erre: 148. - C6b27363e5)
2010. máj. 30. 12:23
Köszönöm meg nézem mindegyiket...
2010. máj. 28. 15:55

Diszlexiásnak nyilvánított tanulók kezelése


A Diszlexia szó azt jelenti, hogy probléma az olvasással. (a dys: görög előtag, jelentése: rossz, beteg, károsodott + lexis: latin eredetű, jelentése: beszéd)


A diszlexia egy címke, amit a pszichológusok kitaláltak, és ezzel címkézték meg az olyan gyerekeket, akiket nem tanítottak meg olvasni.

A DISZLEXIA NEM BETEGSÉG!!!


A diszlexia csak néhány éve létezik, azóta, amióta nem tudják rendesen megtanítani a tanulókat olvasni. Régebben, amikor még hagyományos módszerekkel tanítottak olvasni, érdekes, hogy valahogy mindenki, aki nem volt szellemi fogyatékos, meg tudott tanulni - így vagy úgy - olvasni.


A diszlexia címke egyidős a 80-as években bevezetett új pszichológiai - pedagógiai olvasástanítás bevezetésével.


A diszlexia úgy jött létre, hogy az új módszerek megjelenésével egy csomó gyerek nem tudott megtanulni rendesen olvasni, mert a módszer nem működött rendesen.


Erre nem az volt a megoldás, hogy visszahozzák a régi, jól működő módszert, és kidobják a használhatatlan újat, hanem az összes ilyen gyereket (akik eddigre már egyre többen voltak), megjelöltek, megcímkéztek, hogy Ők BETEGEK, és ezért nem tudnak olvasni. Mivel betegek, ezen nem lehet segíteni, ezt el kell fogadni! A gének a hibásak, és az a fránya betegség stb. stb... Egyszerűen pedig csak arról van szó, hogy nem jó módszert használtak az oktatás során!

A Diszlexia nevű "betegséget" azonban lehet gyógyítani!


Van egy nagyon működőképes program, ami sokaknak segített abban, hogy ebből a "csúnya betegségből" kigyógyuljon.


Ahhoz, hogy valaki jól tudjon olvasni, ismernie kell a betűket, az ABC -t. Ha valaki nem tudja rendesen a betűket, akkor hogyan várhatnánk el tőle, hogy tudjon olvasni?


Aztán van még valami, ami miatt szintén megakadhat a nyelvünk olvasás közben, ez pedig a szavak jelentéseinek nem ismerése. Ha nem tudjuk, hogy mit jelent a szövegben az a szó pl. hogy "vagy", akkor a figyelmünk ezen a szón ragad, és megakadunk olvasás közben. Ezért aztán azt mondják ránk, hogy "diszlexiás" vagy, Te beteg vagy, rajtad nem lehet segíteni!


DE IGENIS LEHET!!


Ha valakit még nem bélyegeztek meg, de észlelhetőek a "tünetek", pl. összecseréli a betűket, eltéveszt egy szót, vagy kihagy egy szót a szövegben, vagy esetleg hozzáad egy szót, akkor nem kell aggódnia, hanem cselekednie kell! Még időben van!


Egy rövidebb tanulási program segítségével elérheti, hogy tudjon olvasni!


Mindenkit, aki nem értelmi fogyatékos, meg lehet tanítani olvasni!


Az általunk ajánlott programon végighaladva eléri azt az eredményt, hogy képes érthetően, folyékonyan olvasni úgy, hogy érti is a szöveget. És a "betegség" volt, nincs!

[link]

2010. máj. 28. 15:51

Túlélõ felszerelés


Útmutató diszlexiás fiataloknak



Számûzd a negatív gondolatokat!


· Eddig is boldogultál, késõbb se lesz nehezebb!


· A sikerre koncentrálj, vagy legalább ne várd a kudarcot! Amira koncentrálsz az kerül majd hozzád közelebb!


· Tudd, hogy mit akarsz elérni, és ezt tartsd szem elõtt!


· Légy tudatában, hogy másoknak is vannak nehézségei, hibái és hiányosságai!


· Segíts másoknak, és kérj bátran segítséget!



Tudd, hogyan tudsz leghatékonyabban mûködni!


· Mik az erõsségeid?


· Mi segít a megjegyzésben, tanulásban?


· Grafikonok, ábrák használatával jobban megérted a dolgokat!


· Jegyzeteid érthetõbbek lesznek színek és formák segítségével!


· A gondolattérkép módszer hasznos lehet!


· Próbáld ki, hogy a zene vagy a mozgás hogyan hat a teljesítményedre!



Tanuld meg, mennyit vállalhatsz!


· Tudnod kell, hogy a diszlexiásokat az átlagosnál hamarabb kifárasztja a folyamatos információ feldolgozás!


· Rövidebb periódusokat tervezzél a tanulásban!


· Egy rövid szünet után ismét hatékony leszel!


· Ha fáradtan erõlteted a tanulást a diszlexiás tünetek erõsebben jelentkeznek!


· Ha túl sok feladat gyûlik össze, készíts listát! Válaszd ki a legfontosabbakat és legsürgõsebbeket! Sorban pipáld ki az elvégzetteket!



Szervezd meg az életedet és a környezetedet!


· Rendetlenség, pontatlanság, dolgok elfelejtése rémálommá teheti az életet!


· Ha mindent rögtön használat után a helyére teszel, soha se kell rendet rakni!


· Az apróbb dolgokat legjobb, ha rögtön elvégzed, így nem terhelik az idõdet késõbb!


· Használj határidõnaptárt vagy jegyzetfüzetet!


· Tanuld meg feljegyezni tennivalóidat, a találkozóid idõpontját és a határidõket!


· Tégy emlékeztetõket feltûnõ helyre (ajtófélfa, fogkefe nyele, stb!)!



Szervezd meg a munkádat is!


· A zûrzavar feszültséget okoz, és megnöveli a nehézségeidet!


· Rendezd el legalább három részre az íróasztalodban a dolgokat: hivatalos papírok (igazolványok, bizonyítványok, stb!), tanuláshoz szükséges eszközök és szabadidõs tevékenységeid eszközei elkülönüljenek!


· Feladatodat osszad kisebb egységekre! Így nem beláthatatlan munka áll elõtted!


· Rajzolj vázlatot munkád elvégzésének megtervezésekor!



Keress technikai segítséget!


· Mindig legyen kéznél helyesírási szótár!


· Tanuld meg a szövegszerkesztõk használatát!


· Magnóra mondva sok mindent megtanulhatsz!


· Ellenõrizd magadat számológéppel, helyesírást ellenörzõ programmal!



Törõdj magaddal!


· Járj társaságba, szórakozz, de mértékletesen, mert könnyen kifáradhatsz!


· Egyél helyesen, menj friss levegõre, mozogjál (bár ez unalmasnak hangzik)!


· Tanulj meg lazítani és koncentrálni! Jógázz, meditálj, egyensúlyozz, végy mély lélegzetet – ezek segíteni fognak!


· Tanuld meg mik a jelei, ha elfáradtál!



Kommunikálj, ahogyan a leghatékonyabb vagy!


· Az írás csak egy fajtája a kommunikációnak!


· Vegyél részt megbeszéléseken, vitákon!


· Beszélj minél többet, hogy az emberek lássák, mennyit tudsz!



Legyél önmagad!


· Nagyon sokan küzdenek hozzád hasonló problémákkal, de nem mindenki meri megosztani azokat társaival!


· Sok jó tulajdonságod van, elfér mellette az a néhány probléma!


· A nehézségeket nézheted a humoros oldaláról is néha!


· Ha nyitott vagy és õszinte, hasonlóan fognak veled bánni!



Hivatalos felmentéshez vizsgálat igazságügyi szakértőnél



Egyesületek - Associations



Napkör Alapítvány Felnőtt Diszlexia Központja - Adult Dyslexia Center of the Sun Circle Association


[link]



Po(S)itív Életútért Egyesület - Positive Life Association


[link]



Demoszthenész Egyesület - Demosthenes Association


[link]



Dyslexiás Gyermekekért Egyesület - For Dyslexic Children


[link]



Menő Manók Alapítvány (fejlesztés) - Meno Mano Association (trainings)


[link]



Alapozó Terápiák Alapítvány - Association for Trainings


[link]



Iskolák - Schools



GéS Alapítványi Gimnázium - GéS Secondary School


[link]



Gyermekház Általános Iskola, Gimnázium és Szakiskola - Children's House Primary and Secondary School


[link]



Gyermekek Háza - House of Children


[link]



Információk - Information



Magyar Diszlexia Oldalak - Hunmgarian Dyslexia Pages


[link]



Diszlexia lap - Dyslexia page


[link]



Minden a diszlexiáról - Everything about dyslexia


[link]



Tanulásmódszertan - Learning methods


[link]



Olvasási softverek - Softwares fpr reading


[link]



Tanulási zavarok - Learning difficulties


[link]



Diszlexia linkek - Links on dyslexia


[link]



Diszlexia lap - Dyslexia page


[link]



Esélyegyenlőség a nyelvtanulásban - Learning second languages


[link]



Betűvilág. Olvasásfejlesztő készlet - Letter World. Set for Reading Training


[link]



Színes szemüveg - Coloured lenses


[link]



Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Fõiskolai Kar


[link]



Beszédvizsgáló Országos Szakértõi és Rehabilitációs Bizottság


[link]



Könyvek - Books



Gyarmathy Éva (2007) Diszlexia - specifikus tanítási zavar. Lélekben Otthon Kiadó, Budaoest



Könyvgyűjtemény a diszlexiáról - Collection of books on dyslexia


[link]

147. 3388f1d995 (válaszként erre: 145. - C6b27363e5)
2010. máj. 28. 14:29
Köszönöm az oldalt..
146. 3388f1d995 (válaszként erre: 144. - Majkamano78)
2010. máj. 28. 14:28

Drága Marcsi:Köszönöm a soraidat jó volt olvasni,hogy igenis Ők belőlük is lesz Értékes ember és nem Kell ki taszítottnak érezni magát Én és a családom többi tagja is Azért harcorr,hogy Sancinak semmi fél e lelki bántódásban,csúfolásban ne legyen része.

Tudod nehéz mert sokszor zárt ajtókat döngetek és ez sajnos nem túlzás Ez a Valóság ma Magyar..2010.ben.

145. c6b27363e5 (válaszként erre: 140. - 3388f1d995)
2010. máj. 26. 22:32

Dixlekszia Dixgráfia Dixkalkulia gond van akkor

[link]

144. majkamano78 (válaszként erre: 140. - 3388f1d995)
2010. máj. 26. 14:45

Szia Tessza!

Most olvastam leveled.

Tudom, hogy mocskos nehéz, de NE ADD FEL ÉS HARCOLJ MINDENKI ELLEN!!!

Ezt azért írom neked, mert az én férjem is ugyan ezzel küszködött az iskolában, sőt még a szakmunkás suliban is kihatott rá.

Általános suliban teljesen kikészítették, nem törődtek vele, hiába volt az iskolának kimondottan ilyen képesítésű tanárja... Ő is nagyon félénk lett és utálta, hogy mindenki kikezdi, csúfolják, gúnyt űznek belőle, sőt meg is buktatták. A 7-8-dik osztályt már az estin kellett hogy elvégezze, mert nem volt maradása tovább az általános suliban.

Most 32 éves, de megmutatta mindenkinek, hogy attól még nem rosszabb ő, hogy neki ez volt és van is még mindig egy kicsi, sőt jobb és csodálatos ember, apa vált belőle!!! Amióta együtt vagyunk a férjemmel, azóta csökkent neki. Azt mondja azért, mert sokat kommunikál és olvas.

Nem tudom hogy így van e, ő jobban ért ehhez.

De nagyon sok jó ember van, aki kifejezetten ezzel foglalkozik, próbáld meg felvenni az egyikkel a kapcsolatot.

Én szorítok Nektek!

Úgyhogy csak hajrá!

Marcsi

143. 3388f1d995 (válaszként erre: 142. - 3ed4c04bf4)
2009. dec. 7. 11:34
Köszönöm igazán jól esik.Írok délután ha végeztem a suliban prívin.
2009. dec. 7. 10:42

Drága Tessza!

Ha tudnék,vennék le terhet a válladról.

Én is transzban vagyok már a du.-tól.

Remélem eseménytelen lesz.

Még éjjel jutott eszembe,hogy válaszolnom kell a tanárnő pénteki beírására.2 oldalban sikerült letömöríteni problémáinkat.És megkértem fokozottan figyeljenek Dani leckefüzetére is,lássák,írják alá,nehogy lemaradjon valami,mert akkor nem tudunk segíteni......

Kitartás,tudom könnyű mondani.

Volt anyukád tegnap?

Együtt érzek veled maximálisan.

2009. dec. 7. 09:44
Azt nem is írtam,hogy a kicsit is el vittem egy gyógypedagógushoz,hogy nézze meg ,hogy később ne legyen vele ugyan ez a gond és fel hívta a figyelmemet arra,hogy mivel hátra felé mászik nagy az esélye a dixleksziának nála is de egy évesen már lehet kérni neki is fejlesztést mivel van a családban tanulási bajjal gyermek így most vele tornázunk és remélem,hogy mivel ilyen hamar kezdtük nem lesznek neki ilyen gondok..
140. 3388f1d995 (válaszként erre: 139. - Hte23)
2009. dec. 7. 09:30

Na látod pont ez az !Mit és.,hogy csináljak,hogy a gyereknek ne legyen később ebből baja.A szakértök szerint semmi hátránya nem lesz később mert vannak olyan szak iskolák ahol az ilyen gyerekek is tudnak érvényesülni.A nagy fiam mikor ment szak isibe az volt az első,hogy minden gyereket ki szűrtek,hogy van-e valami tanulási baja és iskolán belül foglalkoztak vele.Tudod négy éve járunk alapozó foglalkozásra és még mindig nem értünk el semmit nem javasolták se a kisegítőt se a kis létszámú { osztályt iskolát} azt mondták maradjon minden úgy mint eddig.A gyerek járjon tovább..

Sok minden nem megy neki nem bír 100000-böl el venni 5-öt és még sorolhatnám....még mindig használja a kezét és kel neki egy papír ha számol mert ez ad neki biztonságot de még így is sok a tévesztése..Nagyon tanácstalan vagyok de tényleg,hogy mikor is tennék a gyereknek jót ha hagynám vagy ha élek a felmentéssel!!Ja és Történelemből s bukásra állunk mivel neki mind a három alappal baj van{ Dixlekszia Dixgráfia Dixkalkulia} így ez is harc árán megy csak neki állandó tanulás és mégsem megy neki...

Borzasztóan el vagyok keseredve ha nem lépek osztályt kel ismételnie ezt meg nem szeretném mert egy nagyon érzékeny gyerek és tuti,hogy meg viselné nagyon meg ha négy év alatt az alapozó nem segített nem hiszem,hogy egy év ismétlés de lehet,hogy én ezt rosszul látom nem tudom szívesen veszem a tanácsodat.Puszi neked..

139. hte23 (válaszként erre: 137. - 3388f1d995)
2009. dec. 4. 09:53

Nagyon vigyázz! Figyelj oda mi van a szakértői papiron leirva. Ha másból kérsz felmentést értékelés alól (mint ami le van irva ) a poklokat fogod megjárni a továbbtanulásnál.

Tamás fiammal most ezt járjuk, folyamatosan és még nincs meg a megoldás

2009. dec. 4. 09:12

Nálatok is zajlik az élet.

Én konkrétan két estét bőgtem át.

De ezt privit,ha megnyugodtam.

Persze,menj be,de a véleményedből ha úgy látod ne engedj.

Tegnap este én is felhívtam az ofőt.

Volt amiben egyet is tudtunk érteni,volt amiben nem.......

Átérzem a bizonytalanságodat,nehézségedet nagyon is.....sajna.

2009. dec. 4. 09:02

Sancit fel {mentettem} mentették Matematikából,Németből és Nyelvtanból két hete.}

Erre ma beszélek az osz.főnőkel és azt mondja hétfőn menyek be a suliba mert a matek tanár szerint én hátrányba teszem a gyereket és később nem tud érvényesülni a fel mentéssel..Szerinte Sanci jól áll két egyes és egy kettes se van ez neki jó....Most teljesen tanácstalan vagyok,hogy mit csináljak............Látom,hogy a gyerek szenved nem mindent ért nincs korrepetálás se...

2009. nov. 20. 21:44

Lehet,lehet,lehet.

De szeretném elújságolni,hogy két napja nincs du.,suli után tanulás,mert Dani megírta a suliban,egy-két javítás,apróságok kivételével.

A héten hozzott öt ötöst, magyarból négyet,ma pedig matekból,ja technikából egy négyest.

A négyeseknek is örülünk,hangsúlyozom.

S azért annyira nem jártunk rosszul a fejmosással kapcs.,mert a gyereknek is megjött a kedve,és mi is megdícsértük,dupla öröm volt neki,meg nekünk is.

De ez a két nap,a két du.,este nem lecke írással ment el,hanem játszottak a tesóval,és büszke volt a jegyeire,meg mi is megdícsértük érte.

Már erősen szó van a Karácsonyi ajándékról,nincsenek kis igényei,és úgy látom párom is eléggé rajt van a témán......

Egy része már meg van,egy sószórós Brudert kap,párom már megvette neki,11.000-ért,mellé még kap valamit,az még nem 100 % ,hogy mi még pontosan,de elképzelések vannak......

Ja,meg már Mikire is.

Úgyhogy,nem kiabálom el,az utóbbi két napunk eddig csúcs volt.

De, holnap jön érte apai nagyapja,hazudok,mert párom beszélt vele,és felajánlotta neki,hogy kiviszi Danit,ne kelljen buszoznia,fagyoskodnia a buszmegállóban,de csak a gyerekért:-)

Úgyhogy erősen görcsölök ezen megint,hogy vagy betegen jön haza,mint minden 2 hétben,vagy felbújtva, nagy szájúan.......

Apja megint mossa kezeit,nem ér rá,dolgozik.

Ennyit dolgozni!Mondtam Daninak,ha ennyit dolgozik,kamionozik-no comment-akkor dől a lóvé,egy két dolgot a suliba megvehetne,ha összefutnának .....

Na,jó éjt!Szép 7 végét!

135. hte23 (válaszként erre: 134. - 3ed4c04bf4)
2009. nov. 19. 19:50

Bocsi, de ezt nem érte teszed, hanem magadért.

A saját magad megnyugtatására, hogy te mindent megtettél, és legyen hálás érte.

HÁT NEM FOG.


Pontosan az ellenkezőjét váltod ki vele.

Segits neki, iránymutatással, de ne csináld meg helyette.

Legyen meg a feladata.

Pont azért nem érzi jól magát veled, és azért pimasz, mert tudja, UGY SEM FELEL MEG AZ ELVÁRÁSAIDNAK.

2009. nov. 19. 18:18

Igen,csak úgy érzem,hogy nem én vagyok az embere....

Úgy értem,ha a párom itthon van ált.nincs vele baj,de ha nincs itthon oltári flegma velem és beképzelt,úgy viselkedik velem,mintha nem is tudom kije lennék,a szája olyankor olyan,mint a bécsi kapu és úgy beszél velem,mintha a seggéből rántott volna ki.

Ha kell rendet rakok helyette bárhol,táska,szekrény,mindent megcsináltam helyette,nyáron a kötelező olvasmányt is,a naplót én írtam meg........

De nem régen ezekből is vissza vettem,mert már kikérte magának ha nem úgy van,ahogy ő akarta,aztán mondtam neki,akkor oldja meg ő.

És a párommal is akkor jönnek tök jól ki, ha én nem vagyok ott.....

Pedig szinte még a seggét is ........én,nem tudom mit tegyek még érte....????

Ennél többet.

2009. nov. 19. 13:26

A gyermek akkor emlékezik rád holnap, ha ma vagy vele.

Steffen T. Kraehmer

132. hte23 (válaszként erre: 129. - 3ed4c04bf4)
2009. nov. 18. 18:42

Ja! és bizzatok benne, és Ti is legyetek vele őszinték. Ne félj neki elmondani, hogy mennyire rosszul esik neked a viselkedése. De ne szemrehányásként. Ne félj tőle bocsánatot kérni, ha kiabálsz vele. Ha megbünteted higgadtan magyarázd el neki miért teszed.

Mindig az legyen a lényeg, hogy Ő maga jöjjön rá a megoldásra.

Egy anyának majdnem pszichológusnak kell lennie.


Hidd el! Beválik.

Nem csak Ti/Te mentél át sok mindenen. Mások is.

Ez nem nyomhatja rá a bélyegét a gyerekre. Ő nem tehet semmiről.

131. hte23 (válaszként erre: 129. - 3ed4c04bf4)
2009. nov. 18. 18:39

Ha már most "nem birtok vele" (hozzáállás, viselkedés) akkor mi lesz ha kamasz lesz?


Most kell egy kicsit hagyni, hogy gyerek legyen.

Egy kicsit Ő maga legyen. Tudom, iszonyu türelem, de meg lesz az eredménye.

Ne féljen elmondani a problémáit, tudjon őszinte lenni. Ha elmondja a baklövéseit, hülyeségeit, vele együtt megbeszélni hogyan kellene.

Hagyni, Ő jöjjön rá a megoldásra. Rá fog jönni mi a jó neki, hiszen okos gyerek.

Hogy nem eszik? Annyit biztosan, hogy nem hal éhen. A fiamnak még 11-12 éves korában nem tudtam normális nadrágot venni, mert minden leesett róla, most meg egy csodálatos alkat. Eszik mint a sáska, de csak azt ami a kedvére való.

Nem tudom sportol?

Tudom ajánlani a küzdősportok bármely formáját, megtanitja önfegyelemre, toleranciára, nagyon jó közösségek. Nem utolsó sorban megtanulja megvédeni magát.

130. 3388f1d995 (válaszként erre: 128. - Hte23)
2009. nov. 18. 17:49
Ezt nagyon jól látod.
129. 3ed4c04bf4 (válaszként erre: 127. - 3388f1d995)
2009. nov. 18. 17:40

Hát,igen.

Arra most per-pillanat nem akarok gondolni,hogy mennyire lehetne még nehezebb,vagy rosszabb a helyzet.

Egyébként ma is hozott vagy 4 db.5-öst,megdícsértem érte,de azért elmondtam neki,hogy nem szeretném ha ismét stílust váltana.

Okos,de ha nem nógatnánk, nem 5-ös lenne,hanem 3-mas,aztán 2-es,aztán......

Igyekszünk vele dűlőre jutni,megtalálni a közös szót,csak hát nem mindig sikerül.

Az, aki annnyi mindenen átment,nem biztos, hogy mindig kellőképpen jól helyt tud állni egy esetleges újabb megpróbáltatáson,akadályon.

Igyekszünk és a legjobbat akarjuk Daninak.

Ne úgy képzeljétek,hogy kiképzőtáborban él,csak az ő korához,képességeihez való szintet várjuk el,egy grandot sem többet.

Csak ez néha fel-fel borul,s olykor nehéz nem kiborulni.

Miután ,pláne, hogy nagyon jó eszű gyerek,mért is várnám el a gyenge eredményt.

Nem kell kitűnően tanulnia,elég az ő szinte,ez pedig a 4-es inkább.

Meg a nógatás,a vért izzadunk,amikor tisztán tudjuk,hisz látjuk ,hogy kisujjból kivág egy feladatot,csak oda kéne ülni,megírni,nem inkább nem tudom,nem akarom,pedig tudja,csak nem akarja.

Szóval nem a tanulási eredményekkel van nekem bajom,hanem a hozzáállással,a viselkedéssel ilyenek.

Ennél megértőbbek nem tudunk lenni már,hiszen tudjuk,hogy apja amit művel,rá sincsenek jó hatással.

Párom meg hónapok óta kajtat neki téli cipőért,meg karácsonyi ajándékért,úgyhogy kiteszi magát,örömet akar Daninak karácsonykor,ha már Dani az apjától nem kapja meg.

Csak hát a flegma stítust nem bírjuk.

/ez a "bármit megtehetek" stílus nekem nem fekszik./

Ez meg sz.tem elnézhető,hogy odatesszük magunkat,hogy minden oké legyen Danival,akkor csak egy ici-picit becsülje meg,amit kap,legyen szó bármiről-ha már apja rá sem néz,amiről nem tehet,s lássa hogy mi mellette vagyunk és nem ellene pl.amikor tanulni kell stb.

A kaja meg eléggé ráfér,olyan kis vékonka......

128. hte23 (válaszként erre: 127. - 3388f1d995)
2009. nov. 18. 17:25

És a gyerekeknek nagyon jó érzéke van ahhoz, hogy megtalálják a gyenge pontot. És ki is használják.

És hogy őszinte legyek, igazuk is van.


Nekünk kell észnél lenni, és higgadtnak lenni.

127. 3388f1d995 (válaszként erre: 126. - 3ed4c04bf4)
2009. nov. 18. 17:16

Az emberek sok fél le képen látják a dolgokat és ez így jó..Te most egy kicsit ki vagy bukva és a leg kisebb bajt is úgy látod,hogy csak te veled történhetnek ezek és ettől a világod fel van borulva..Amit írtam neked privin ki próbáltad????

Híd el sokkal könnyebb lenne ha egy kicsit lazábban fognád fel és nem görcsölnél {akkor lehet,hogy nem hánynál az ideg miatt}a Dani egy nagyon okos gyerek tedd össze a kezed csak a helyzetet használja ki....

2009. nov. 18. 16:10

Biztos így kívülről nézve úgy látszik.

Csak sok minden összejött egyszerre.

Csak küzdünk,küzdünk,döcögünk,döcögünk és nem történik jó..........pedig teszünk érte.

Nehéz,sok mindent benyeltünk már az elmúlt években,köztük azt is hogy Dani apja kedve szerint hogy rángatja őt,miközben nem kicsi sérülést okoz neki.

Sok dolog áll a háttérben.

Járunk nev.tan.ba,másfél hónapja.

Azt mondták okos,tehetséges és rafinált.

Meg egy kicsit szétszórt is.

Hidd el,mi jót akarunk neki,és mellette állunk,csak hát néha nehéz.

125. hte23 (válaszként erre: 124. - 3ed4c04bf4)
2009. nov. 18. 14:46

Ne vedd sértésnek.


Egyre jobban azt érzem, hogy szinte felfujod a problémát. Igen valószinüleg ezt Te tényleg tragédiának éled meg. Pedig nem az.

Gondold végig:

Nagyon sok gyerek nem eszi meg az ebédet az iskolában, nem a tied az egyetlen. Itt a legnagyobb gond az, hogy a párod szerint az Ő pénzét dobjátok ki, és nem a közöset. És már Te is azt érzed. Függsz tőle, félsz attól, mit fog szólni, ha nem az Ő elvárásai teljesülnek. És ami még probléma, az Ő elvárásai már a Te elvárásaid is.

Tanulás szinten mit vársz egy 3.osztályos gyerektől? A nyelvtani szabályokat tudják, de még nem mindig tudják alkalmazni. Arra való az alsó tagozat hogy megtanulják. És egyébként is, valószinüleg a 4-es és az 5-ös innen származik.

És alsó tagozatban az osztályozás csak arra van, hogy a szülő a régi szabályok szerint tudja, hol tart a gyereke. Még csak szöveges értékelést fog kapni.


És igen, ugy vélem Danit és az vsz. apját hibáztatod azért, mert valami nem müködik jól a jelenlegi kapcsolatotokban. Egy gyerek nem ugraszthatja össze a párokat.

Dani ezt érzi, és azért viselkedik igy.

Ha nem akarod, hogy nagyobb problémák merüljenek fel, akkor tessék leülni 3-asban a kicsi lány nélkül, és beszéljétek meg, de higgadtan, kiabálás, szemrehányás nélkül. Ne támasszatok olyan követelményt elé, amit nem tud teljesiteni. Ne Ti szablyátok meg a határt, hanem KÖZÖSEN.


Ha Dani csak azt érzi, hogy kudarcot okoz, akkor már szándékosan azt fog, mert azt fogja érezni, csak akkor foglalkoztok vele, ha problémát okoz.


És nem hányni kell az idegtől, hanem tesség elgondolkodni azon, mi a FŐ gond, és ha kell akkor gyerekpszichológushoz fordulni. A nevelési tanácsadó ebben talán tud segiteni. A gyerekednek semmi baja.

2009. nov. 18. 09:08

Változatlan,minden napra van idegeskedni való.

Most nem a jegyek miatt,hanem amit párom befizet ebédet Daninak a siliban,cseszik megenni és erre még büszke is Dani........

Tegnap azt mondta párom,hogy utoljára fizette be a kaját neki a suliba,az ő pénzét ne dobja ki az ablakon,fizesse be Dani apja,aztán akkor beletojunk,hogy zsinórban vissza adja a kaját Dani a suliban.

Hát,igen,nem elég ,hogy az apja szarik a gyerekre,nem fizet rendesen,a gyerekem meg tékozol,pocsékol abból a kevésből is amink van.

Ez nem fer.

Egyébként tegnap hozott egy 4-est,és egy 5-öst,de annyira ideg voltam,meg sem néztem miből.

Nagy flegmán előadta,hogy ma sem ette meg a kaját a suliban (de mi barmok fizessük be...),na meg a lecke füzetet ,megint, tegnap sem írta meg,na,meg különben is tele van a hócipője velünk.......

Jól össze is ugrasztott megint minket,de ez sem érdekelte.

Annyira kivagyok,már az este hánytam az idegtől.

Bármit teszünk Daninak,nem jó.

Apja cseszik gondoskodni róla,amit meg mi teszünk érte az sz@r.

Nagyon elegem van a folyamatos kudarcokból.......

Nem gondolom,hogy ennek így kéne működnie......

2009. nov. 17. 21:28
Hahó mi van veletek?
1 2 3 4 5 6

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2020, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Facebook