Nevelési tanácsadóba kellene mennünk (beszélgetés)
Hihetelen, de mikor ezeket a kérdéseket feltették nekem mint pl. szülés, terhesség kiakadtam, hogy mi a fene köze van a mostani dolgokhoz. Ki hinné hogy tényleg van. Sima terhesség, sima szülés. Közel 4 kilóval született. Terhesség alatt a bibi csak annyi volt, hogy lelkileg szörnyen padlon voltam. Ez szülés után egy évvel ki is bontakozott egy csúnya betegséggel.Csemetém normál időben kezdett el mindent, járni, beszélni, stb.4 hónapig szopizott, mikor elkezdett fogzani teljesen abbahagyta. Ovis korunktól sokszor volt arcüreg gyulladásunk, ilyenkor nagyon rossz volt a hallása. Erre vezették vissza a helyesírási broblémánkat, ezt meg is értettem.
Nagyon köszönöm, hogy elmagyarázol nekem dolgokat, mert nálunk a nevtanba ezt nem igazán tették meg.
Hozzám azért áll közel ez a téma mert gyerekként én ugyanilyen voltam...tanulási zavarral küzdöttem,de jól kompenzáltam és sok kitartás volt bennem,jó volt pl:az emlékezetem úgyhogy amit nem értettem,mert mondjuk gyenge volt a szövegértésem és olvasási nehézségem volt...,azt csontra bevágtam szórul szóra!Az idővel a tanulási zavar enyhül és a főiskolán már más technikával tanultam,mert az idegrendszer is érett és a sok tanulási gyakorlat segített!Ezért lettem gyógypedagógus,a saját gyengeségem vitt rá,úgyhogy tudom mit élhet meg a gyerkőcöd.Semmi nincs veszve és ha tényleg ilyen jól kompenzál bármi lehet belőle!!!!!:DDD
Sok mindentől kialakulhat,de leginkább genetikai okai illetve a szülési események,terhesség az okok.Én születéskor oxigénhiányos állapotba kerültem,anyukámnak elhúzódó szülése volt,vákummal is próbáltak...szóval ezek mind rizikó tényezők.Ha írnál a szülésről.Milyen volt,sima,csacszi?Születési súly,szoptatás,mozgás fejlődés ezekből vissza lehet következtetni,de nem is ez a lényeg már,hanem hogy megfelelő segítséget kapjon ha kell!
Jártunk fejlesztésre, sőt most is járunk. Egyébként ezt tényleg mondták, hogy jól kompenzálja a hiányosságokat. Csak én nem vagyok pedagógus, és sehogy nem állt össze a kép bennem.
Mikor nagycsoportos ovis volt, már akkor mondogatták, hogy diszes, de én úgy láttam, nem vették figyelembe, hogy ő az egyetlen balkezes, és ebből adódnak a tévesztései. Végig csináltuk itthon a Lexit is, biztos ami biztos.Egyébként mitől alakulhat ez ki??
Járt fejlesztésre?
Vannak olyan magas intelligencia színttel rendelkező gyerekek,akinek a tanuláshoz szűksége funkciók nagyon szórt képet mutatnak,és ezáltal tanulás zavar áll fenn.De azon funkciókkal amik esetleg korát meghaladják...nagyon jól kompenzálnak így a tanulási zavar nem okoz nehézséget!
Engem a nevelési tanácsadó teljesen összezavart.Egy csomó tanulási nehézséget megállapítottak, mindenféle hiányosságot.Matekból, nyelvtanból fejlesztésre küldtek. Már az oviban elkezdődött, most pedig felsős a gyermekem.Olvasása, szövegértése 4-es volt. Matekból 4-es, 5-ös.A kerület egyik legerősebb sulijába jár. Akkor most mi van? Egy dologban igazuk van, nagyon szétszort a csemetém.
De ezt nélkülük is látom.Ha valaki ért hozzá igazán megmagyarázhatná nekem hogy is van ez az egész.
Én voltam a gyerekemmel többször is nevelési tanácsadóba. Nagyon aranyos volt a hölgy segítőkész, valamint segítséget is kaptam tőle:
Lefénymásolta a rajzos képeket és nekem csak kartonlapot kellett vennem, és ráragasztottam a kiszinezett rajzokat. Nem kellet drága pénzért megvennem készen!
:))
Hidd el, én is átéltem ezeket. Muszáj jópofát vágni. :))
Az én lányom is sokszor mondott hasonlóan kínosakat. Egyszer a metrón utaztunk és elég hangosan kellett beszélnünk,mert zúgott-zakatolt. Amikor éppen megállta a metró egy állomáson a csendben ugyanolyan emelt hangon megkérdezte egy (tényleg csúnya) öreg nénire a lányom: "Anyu, ez a néni ugye boszorkány?"
:)
Tesó!!! :DD
De jót nevettem.
Most voltunk a fejlesztő pedagógusnál, és megkérte Dömét építsen kapcsokból láncot. Csinálta, csinálta, de kezdte unni ugyanazt, és amikor a néni kérte, hogy na, még egyet, akkor Döme odaadta a kezébe, hogy : csináld Te!
De figyelt. Ez normális? ( Viccesnek vicces volt) :))
Igen sokszor a pedagógussal van a baj és nem a gyermek fejlődésével.Ha a szakember úgy látja hogy ez így teljesen elfogadható akkor az óvonénikébe kell tudatosítani az elfogadás művészetét:)
A normális beszéd fejlődésében jelentős egyéni variációk vannak,akkor van probléma, ha hiányzik egy egy szómondogatása 2 éves korban,és két szavas kijelentések formálása 3 éves korban ,akkor már a fejlődési elmaradás kifejezett jelének tekinthető.Későbbi nehézség lehet:szűkös szókincs,egyes általános szavak túlzott használata,a helyes oda illő szavak kiválasztásának nehézsége,szűkszavúság,fejletlen mondatszerkezet,helyesírási hibák,nyelvtani szabályok helytelen általánosítása.Gyakran társul a hangok képzésének zavara.
Köszi, a választ, hallgatlak.
Az a furcsa, hogy a képességei közül, amik fejlődnek csak a beszéd volt elmaradás. Mindent időben csinált, szopizott is, amedig akart, semmi különös( szó szerint) Nem történt azóta, hogy ő megszületett, tehát a másik kettő nagyfiúval is ugyanez volt a helyzet a körülmény, és ő mégis más, és különbözik és nem értem, hogy lehet egy kisgyerek gond egy nevelő számára. Na, kicsit egyberaktam mindent, bocsi, már dolgoznak az indulatok bennem.
Szia Kata!Ahogy Gerna is írta nálunk is az első találkozás a szülővel zajlik.Felvesszük az anamnézist,ami tartalmazza a születést,a mozgásfejlődést, szopttaás-leválasztás,beszédfejlődést,szobatisztaság,alvási szokások,betegségek,nevelés során a büntetés,jutalmazás,a társas kapcsolatokba történő beilleszkedés...stb.mi szotkunk óvodai vagy iskolai véleményt kérni,feltéve ha az i9ntézmény kiri a vizsgálatot.Megbeszéljük a szülő lát-e problémát....stb.Az anamnézis lehet,hogy orvosi szempontból negatív,de lehet pedagógiai szempontból nem teljesen..
A második alkalommal a gyermek megfigyelése játék közben,ismerkedés.Nálunk a vizsgálat kb a 3-ik alaklommal kezdődik el,addigra már probléma specifikusan...és ha szűkségesnek látjuk több szakember bevonásával.
Logopédus, és fejlesztő már többször látta a gyereket. Ők is kérdezgettek, de hamar megunták, mert mindennel időben volt, semmit nem gondoltak későinek, korainak. Azt mondták mindig, hogy nem tudják, mi az oka, hogy későn beszékl. Attól tartok, megint ez lesz, és végül a nagy 0-t kapom.
Aggódásból kitűnőt kapnék. Bocsi. Na, jól van, majd meglátjuk mi lesz. Köszi, hogy elmondtad.
További ajánlott fórumok:
- Kötelező a nevelési tanácsadóba elmenni, ha az óvónő javasolja?
- Nevelési tanácsadóba kellene mennünk. Mire számítsak? Hogy zajlik ez?
- Szerintetek ciki nevelési tanácsadóhoz fordulnom a lányommal?
- Nevelési tanácsadó
- Van-e itt valaki, aki Nevelési Tanácsadóban dolgozik.
- Tudja valaki milyen szakon kell tanulnom ha nevelési tanácsadó akarok lenni?