Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal » Fórumok » Szépség & Egészség fórumok » Hogyan kell fedezni a napi vasszükségletet? fórum

Hogyan kell fedezni a napi vasszükségletet? (tudásbázis kérdés)


8. forrest2010 (válaszként erre: 7. - A5fcf2664e)
2015. dec. 25. 14:43
A Béres-cseppet nem próbáltad ?
2015. dec. 25. 13:54

Csajok megosztom az én történetemet veletek, amióta csak menstruálok azóta vashiányos vagyok.

Írtak fel gyógyszereket amit x ideig szedni kellett hatott is majd miután már nem kellett szednem szép lassan megint hiányom lett.

Szóval ez az örökös körforgás mindig kellett szednem valamit de mindig éreztem, hogy hamar fáradok stb...mellesleg a menstruáció előtt már két héttel jelentkezett a mellfájás ami egyre erősebb lett ahogy a menszeszem közeledett, már már kibirhatatlan.

Egyszer vettem a rossmanban egy olyan pezsgőtablettát ami tartalmazott vasat, c-vitamint, B12 vitamint, és folsavat egy hónapig ittam és nem érzeztem már magam fáradtnak, sőt a menszesz előtti mellfájásom is teljesen elmúlt pedig előtte próbálkoztam a PREMENS tablettával is ami jó drága az csak enyhítette a fájdalmaim kicsit.

Nagyon jó ez a pezsgőtabletta, hogy tartalmazza a fontos vitaminokat amik a vashiányhoz hozzájárulnak.

Én csak ajánlani tudom azóta is napi egyet iszom, finom cseresznye ízű, nekem bevált 270ft 20darab van benne, havi kettővel bőven elvan az ember, eleinte volt, hogy napi 2 ittam de napi 1 ami nekem tényleg segít és nemkell méregdrága gyógyszereket vennem.

2015. dec. 21. 17:33
Normál táplálkozás mellett nem szükséges különösen odafigyelni, van elég vas az ételben. Inkább a felszívódás nem mindegy. Főleg a c vitamin segíti. Elég sok pedig gátolja: tea, koffein, tejtermékek, gabonákban, hüvelyesekben található fitátok, magnézium.
5. bjudit55 (válaszként erre: 4. - Enissa)
2015. dec. 21. 14:00
Megnéztem én is a linket, köszönöm. Ebből is látszik, hogy ha változatosan táplálkozunk, el vagyunk látva megfelelő mennyiségű vassal. Ha mégis hiányban szenvedünk, a felszívódási zavart kell orvosolni.
2015. dec. 21. 13:03
2015. dec. 21. 11:01
Köszi szépen!
2015. dec. 21. 10:58

Nagyon szakértő nem vagyok, csak sokat olvasok, mert érdekel hogyan tehetném egészségesebbé az életemet.


Tehát a felszívódással kapcsolatban annyit tudok, hogy rendkívül sok mindentől függ. És nem csak felszívódnia kell a vasnak, de beépülnie is. Ez függ saját szervezetünk működésétől, attól hogy a vassal együtt vagy a vas előtt mit ettünk. És sok mástól is. Ugyanis lehet az ételben gátló anyag. A felszívódásról és annak zavarairól ódákat lehetne írni.


A legegyszerűbb laikus emberek számára, ha igyekeznek olyan táplálékokat növényit-állatit egyaránt magukhoz venni ami sok vasat tartalmaz, majd megnézetni milyen a vérben a szint. Bár ha megfelelő, akkor sem biztos hogy sejtszinten is megfelelő a mennyiség és az eloszlás.


A vashiánynak a bőrön, körmökön is látható jelei vannak. Ez már jelezheti, hogy a bevitel ellenére hiány van. A felszívódás, ill. beépülés elősegítésére létezik egy Schüssler só, a 3. számú. A neve Ferrum phosphoricum. Ha a beépülést akarjuk vele megsegíteni, akkor a D6-os hígítást kell alkalmazni.


Hát erről ennyi van a tarsolyomban.

2015. dec. 21. 10:45
Napi 15 mg vasra van szüksége a szervezetnek. Nos, ez a felszívódott értéket jelenti? Vagyis ha 10 dkg máj 30 mg vasat tartalmaz, abból 3 mg tud felszívódni, elég nehéz a napi 15 mg-hoz hozzájutni a szervezetnek, mivel a húsok jóval kevesebb vasat tartalmaznak. Nem találtam sehol magyarázatot erre a kérdésre. Van-e hozzáértő a fórumozók között?

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2021, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Facebook