Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal » Cikkek » Szépség & Egészség témák » Vénusz-diéta-ciklus cikk

Vénusz-diéta-ciklus


Hallottam egy nagyon érdekes dolgot a Vénusz diétáról, miszerint kapcsolatba hozható a ciklusunkkal. Érdekes lehet mindazok számára, akik pusztán diétáznak, érdekes lehet azoknak is, akiknek kérdéseik vannak a ciklusuk tekintetében, és érdekes lehet azoknak, akik kipróbálják, milyen hatással van együtt a kettő a szervezetükre. Nos, ezt szeretném veletek megosztani, van benne némi érdekesség. Mindenkinek sikeres fogyást, és okosodást kívánok!
Vénusz-diéta-ciklus

A menstruációs ciklus:


1. fázis

Megjött a menstruáció. A szervezetednek mindenekelőtt egy dologra van szüksége: nyugalomra! Az alacsony ösztrogénszint miatt éjszaka ilyenkor jobban alszunk, ezért napközben sokkal jobb a teljesítőképességünk.

Az első fázis az 1-7. nap. Innen kell számolni, a ciklus első napja a menstruáció kezdete. A vérzés hossza egyénileg eltérő (általában 3-7 nap). Szervezetünk ilyenkor nagyon lassan növelni kezdi az ösztrogén termelését. Ezek a hormonok befolyásolják érzelmeinket, erősítik csontjainkat, kerekítik domborulatainkat (?!?!?), feszesen tartják a bőrünket és hatással vannak a fogyásra. A ciklus első napjaiban a szervezet erőteljesebben termeli az alvásért felelős hormont, a melatonint. Ennek következtében jobban és mélyebben lehet aludni, reggel pedig energikusabban ébredni még akkor is, ha azon nők közé tartozunk, akiknek ezekben a napokban fáj a hasa. A vérrel együtt a felgyülemlett salakanyag és a víz is távozik a szervezetből, aminek következtében a súly kb. egy kilóval csökken.

Ilyenkor a szervezetnek szüksége van a palástfű-vagy málnalevél teára, illetve az első napokon a gyömbér és a fahéj kiváló görcsoldó.

Ezen időszakban a bőr fakó, a haj ronda, ennek is az alacsony ösztrogénszint a felelőse. Ehhez sok répát kell enni, fontos a biotin is, mely a tojásban, rizsben található, és az E-vitamin, ami a paprikában, lenmagban-ezek teszik rugalmassá a hajszálakat.


2. fázis

Az ösztrogénszint hirtelen felszökik. Itt az idő, amikor a leghatékonyabban lehet fogyni.

Ilyenkor általában sokan szépnek, szexinek és boldognak érzik magukat, ennek oka az ösztrogén és a tüszőérést serkentő hormon jelenléte. Ezek termelődése az ovuláció előtt tetőzik a szervezetben.

Energikusnak, erősnek érezzük magunkat, kedvünk kitűnő, hajunk fényes, bőrünk feszes.

Fontos információ! Ez az időszak a legkedvezőbb a narancsbőrkúrához!

Ilyenkor a test felkészül egy lehetséges terhességre és minden energiáját az ovulációra összpontosítja. Ilyenkor kevésbé vagyunk éhesek, étkezési szokásainkon könnyebben tudunk változtatni.

Már a ciklus 14. napjától érdemes odafigyelni az elégséges magnéziumbevitelre, mert ez jelentős szerepet játszik a mensi előtti fájdalmak csökkentésében. Ez az anyag megakadályozza a fájdalmas méhösszehúzódásokat


3. fázis

A peteérés (ovuláció) után szinte azonnal csökken az ösztrogén mennyisége, a progeszteronszint pedig rohamosan emelkedik. A méh nyálkahártyája újra kezd felépülni, megnő az étvágy.

Ez a fázis a peteérés vége (16-22.nap). A harmadik héttől emelkedni kezd a progeszteronszint. Ennek faladata, hogy méhünket egy esetleges terhesség esetén felkészítse a megtermékenyített peték beágyazódására.

A nyálkahártya lassan felépül, testhőmérsékletünk emelkedik.

A 18. naptól felgyorsul az anyagcsere, és a szervezet a hormonszint növekedésének köszönhetően több energiát éget el.

Előfordulhat, hogy a hormonváltozás hatására több vizet raktároz el a testünk. Ez nem gond, a mensi jelentkezésekor magától eltűnik majd. ha ez mégis zavaró, csalán vagy nyírfalevél teával kompenzálható.

Naponta 2-3 liter folyadékbevitel szükséges.

Ha sok gyümölcsöt és zöldséget fogyasztunk, nagy mennyiségben juttatunk a szervezetünkbe értékes ballasztanyagokat, melyek az emésztést segítik. Ebben a szakaszban ez nagyon fontos, mert a progeszteron ellazítja a beleket, ettől ellustulnak, ami puffadáshoz, székrekedéshez vezet.


4. fázis

Csökken az ösztrogén-progeszterénszint is. A következmény: premenstruációs tünetek, idegesség, ingerlékenység, farkasétvágy.

Ez a 23-28.nap. A mensi kezdete előtt a szervezetben csökken az ösztrogén és progeszteronszint. Ez sok kellemetlen dologgal jár együtt.

A vérzés előtti napokon a hormonok elszabadulnak és a legjámborabb nők is képesek a legdurvább pokróchoz hasonlítani.

Ehhez migrén, vagy depresszióhoz hasonló tünetek társulhatnak, aminek az alacsony szerotoninszint az oka. Ez a hormon felelős a vérzés előtti farkaséhségért és az édességek iránti vágyért is.

Ilyenkor célszerű fogyasztani B6 vitamintartalmú ételeket, mint a hüvelyesek, rizs, hal, hús, burgonya.

Ezek nyugtatják az idegeket és boldoggá tesznek.




Írta: Dizzz, 2008. május 13. 11:03
Fórumozz a témáról: Vénusz-diéta-ciklus fórum (eddig 26 hozzászólás)

Ha ez a cikk tetszett, az alábbiakat is ajánljuk figyelmedbe:


Minden jog fenntartva © 2005-2020, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Facebook